up_icon
Kaspersky Security Internet

Måneskin και Simple Dimple - Τι τράβηξε το ενδιαφέρον των παιδιών στο διαδίκτυο αυτό το καλοκαίρι;

17 Σεπτεμβρίου 2021 Techgear Team

Måneskin και Simple Dimple - Τι τράβηξε το ενδιαφέρον των παιδιών στο διαδίκτυο αυτό το καλοκαίρι;

Μια νέα έρευνα του Kaspersky Safe Kids ανέδειξε το διαδικτυακό περιεχόμενο που τράβηξε το ενδιαφέρον των παιδιών κατά τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού. Το καλοκαίρι του 2021, το TikTok κατάφερε να ξεπεράσει το WhatsApp στη λίστα των εφαρμογών που χρησιμοποιούν περισσότερο τα παιδιά. Η δημοτικότητα του Instagram συνέχισε να μειώνεται, ενώ η Eurovision έγινε δημοφιλής και το Brawl Stars ξεπέρασε το Roblox σε δημοτικότητα.

Το καλοκαίρι είναι η καλύτερη στιγμή για χαλάρωση και ψυχαγωγία, καθώς δεν υπάρχουν σχολεία, μαθήματα και εργασίες. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, τα παιδιά έχουν περισσότερο χρόνο να παρακολουθήσουν διαφορετικό περιεχόμενο, να “γνωρίσουν” περισσότερους bloggers, να παίξουν διαδικτυακά παιχνίδια και να συνομιλήσουν με φίλους τους. Η Kaspersky ανέλυσε ανώνυμα δεδομένα, όπως ερωτήματα αναζήτησης, τη λίστα με τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές Android, καθώς και κατηγορίες ιστότοπων, που παρέχονται οικειοθελώς από χρήστες του Kaspersky Safe Kids, για να διερευνήσει πώς άλλαξαν τα ενδιαφέροντα και οι ανάγκες των παιδιών το καλοκαίρι του 2021.

Τα παιδιά που χρησιμοποιούν συσκευές Android πέρασαν τον περισσότερο χρόνο στο YouTube (32,9%)[1]. Αυτό το καλοκαίρι, το TikTok (19%) κατάφερε να ξεπεράσει το WhatsApp (16%) κατακτώντας τη δεύτερη θέση. Το γεγονός αυτό διαφέρει από την τάση που παρατηρήθηκε από τον Νοέμβριο του 2020 έως τον Απρίλιο του 2021, όταν το μερίδιο χρήσης του TikTok βρισκόταν στο 14,9%, ενώ του WhatsApp στο 18,1%.

Οι κύριες δραστηριότητες που τράβηξαν το ενδιαφέρον των παιδιών είναι τα βίντεο και το YouTube, και συγκεκριμένα επεξηγηματικά βίντεο που σχετίζονται με τα βιντεοπαιχνίδια (32,3%), όπως η κατηγορία "Let's Play". Μεταξύ των πιο δημοφιλών «Let's Players» ήταν ο αγγλόφωνος λογαριασμός "SSundee" και ο "MrBeast Gaming".Το Minecraft (25,9%) ήταν το πιο δημοφιλές παιχνίδι κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ενώ το Brawl Start (4,9%) ξεπέρασε το Roblox (4,6%).

Η δεύτερη βασική τάση μεταξύ των παιδιών ήταν η μουσική. Σχεδόν το ένα πέμπτο όλων των αναζητήσεων στο YouTube (18,4%) αφιερώθηκε σε καλλιτέχνες και βίντεο κλιπ. Το πιο δημοφιλές κομμάτι του φετινού καλοκαιριού ήταν το "Astronaut In The Ocean" από τους Masked Wolf, ενώ οι Ariana Grande και Lil Nas X αναδείχθηκαν ως οι πιο διάσημοι τραγουδιστές.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το ότι ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision αποδείχθηκε επίσης δημοφιλής μεταξύ των παιδιών και των εφήβων. Οι φετινοί νικητές, το ιταλικό συγκρότημα Måneskin, έχουν γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή νεανικά συγκροτήματα σε όλο τον κόσμο. Στο YouTube τα παιδιά αναζητούσαν συχνότερα τα τραγούδια τους "Beggin'", "I WANNA BE YOUR SLAVE" και το νικητήριο τραγούδι της Eurovision "ZITTI E BUONI".

Μεταξύ άλλων τάσεων στο Διαδίκτυο, έχει ενδιαφέρον να επισημανθεί η εκρηκτική δημοτικότητα των νέων παιχνιδιών “Simple Dimple” και “Pop It”. Μουσικά κομμάτια που έγιναν viral στο TikTok αναφέρονταν σε αυτά τα παιχνίδια, ενώ παράλληλα πολλές ήταν οι κριτικές για παιχνίδια που εμφανίστηκαν στο YouTube.

Παρόμοιες είναι οι τάσεις που διαμορφώνονται και στην Ελλάδα. Το παιδικό κοινό της χώρας μας, ακολουθώντας τις τάσεις που καταγράφονται σε παγκόσμιο επίπεδο, πέρασε τον περισσότερο χρόνο του παρακολουθώντας περιεχόμενο (44,88%). Ακολουθούν τα PC games (20,52%) και το ηλεκτρονικό εμπόριο (17,38%). Από τις εφαρμογές, το YouTube έρχεται πρώτο σε προτίμηση (32,99%), ενώ ακολουθούν το TikTok (20,49%) και το Intagram (10,80%). Το Brawl Stars έχει καταφέρει να κυριαρχήσει στις προτιμήσεις και των παιδιών στην Ελλάδα, κατακτώντας μερίδιο της τάξεως του 7,73%, με αποτέλεσμα το Roblox να έρχεται και στη χώρα μας δεύτερο (6,51%).

Η Anna Larkina, ειδικός ανάλυσης διαδικτυακού περιεχομένου ιστού στην Kaspersky, σχολιάζει:

Η έρευνα δείχνει ότι τα παιδιά δεν αλλάζουν συχνά τις προτιμήσεις τους και συνεχίζουν να παρακολουθούν τον ίδιο τύπο περιεχομένου, όμως οι πρωταγωνιστές είναι αυτοί που διαφοροποιούνται στις προτιμήσεις των παιδιών. Για παράδειγμα, οι Ιταλοί ρόκερ Måneskin αντικατέστησαν τους BTS, και το παιχνίδι Friday Night Funkin' ξεπέρασε το Among Us. Οι αριθμοί δείχνουν επίσης ότι για τα παιδιά της σύγχρονης εποχής η μουσική παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τον αθλητισμό. Ακόμα και παγκόσμια γεγονότα όπως το Euro 2020 και οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο δεν κατάφεραν να τραβήξουν την προσοχή τους.

Για να διασφαλιστεί ότι τα παιδιά έχουν μια θετική εμπειρία στο διαδίκτυο, η Kaspersky συνιστά στους γονείς:

  • Σερφάρετε στο διαδίκτυο και ενημερωθείτε παρέα με το παιδί σας. Δείτε πού περνούν τα παιδιά σας την ώρα τους στο διαδίκτυο και αναζητήστε τρόπους προκειμένου να παραμείνουν ασφαλή.
  • Εξετάστε το ενδεχόμενο λήψης εφαρμογών γονικού ελέγχου και συζητήστε αυτό το θέμα με το παιδί σας, εξηγώντας πώς λειτουργούν αυτές οι εφαρμογές και γιατί τις χρειάζονται για να παραμείνουν ασφαλείς στο διαδίκτυο.
  • Αφιερώστε περισσότερο χρόνο συζητώντας με τα παιδιά για ζητήματα διαδικτυακής ασφαλείας. Πείτε στα παιδιά σας τι δεν πρέπει, σε καμία περίπτωση, να δημοσιεύεται στο Διαδίκτυο και γιατί.

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το techgear.gr στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://www.techgear.gr/feed στο αντίστοιχο πεδίο της υπηρεσίας σας. Αν προτιμάτε το Twitter, θα μας βρείτε στο προφίλ @techgeargr.

Techgear Team

ΣΧΟΛΙΑ
read more

Νέο ransomware γραμμένο σε γλώσσα Rust προκαλεί ακόμα μεγαλύτερες ανησυχίες

03 Αυγούστου 2022 Techgear Team

Σύμφωνα με τα ευρήματα των ερευνητών της Kaspersky, οι φορείς ransomware στρέφονται ολοένα και περισσότερο στη διαπλατφορμική λειτουργικότητα. Η ομάδα με το όνομα Luna αξιοποιεί τη χρήση ransomware που είναι ...

No More Ransom: Βοήθησε 1,5+ εκατομμύριο ανθρώπους να αποκρυπτογραφήσουν τις συσκευές τους

28 Ιουλίου 2022 Techgear Team

Το No More Ransom, η πρωτοβουλία που ξεκίνησε για να βοηθήσει τα θύματα ransomware να αποκρυπτογραφήσουν τα αρχεία τους, συμπληρώνει έξι χρόνια παρουσίας. Από τους τέσσερις συνεργάτες που μετρούσε κατά την ...

Υπηρεσίες αεροπορικών και τουριστικών κρατήσεων: Οι ψηφιακές απάτες αυξάνονται λόγω θέρους

27 Ιουλίου 2022 Techgear Team

Καθώς βρισκόμαστε εν μέσω περιόδου διακοπών, οι ταξιδιώτες σε όλον τον κόσμο αναζητούν όμορφους προορισμούς, φθηνή διαμονή και πτήσεις σε λογικές τιμές. Και οι απατεώνες του κυβερνοχώρου είναι εδώ για να τους ...

Stranger Scams: Οι hackers αδειάζουν τα πορτοφόλια των θαυμαστών της δημοφιλούς σειράς

22 Ιουλίου 2022 Techgear Team

Στις αρχές Ιουλίου κυκλοφόρησε η τέταρτη σεζόν μιας από τις πιο πολυαναμενόμενες σειρές, του Stranger Things. Παρά το διάλειμμα τριών ετών λόγω καθυστερήσεων που σχετίζονται με την πανδημία, oι fans περίμεναν ...

Νέα μέθοδος αποκλεισμού διαφημίσεων σε φορητές συσκευές

19 Ιουλίου 2022 Techgear Team

Το Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων των ΗΠΑ εξέδωσε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το «Σύστημα και μέθοδος αποκλεισμού διαφημίσεων σε υπολογιστικές συσκευές» της Kaspersky. Σε αντίθεση με ...

Bitcoin για όλους: Η Nvidia στη λίστα με τα εμπορικά σήματα που προτιμούν οι απατεώνες

14 Ιουλίου 2022 Techgear Team

Για να προσεγγίσουν μια συγκεκριμένη κοινότητα, οι απατεώνες ενεργούν συχνά με το πρόσχημα γνωστών εταιρειών. Σε νέα κακόβουλη δραστηριότητα που ανακαλύφθηκε από ειδικούς της Kaspersky, οι επιτιθέμενοι ...

Απάτες στο TikTok: Πώς οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου πείθουν τα θύματα να τους καλέσουν

12 Ιουλίου 2022 Techgear Team

Στο TikTok, κερδίζει δημοτικότητα μια φάρσα όπου άνθρωποι καλούν τους φίλους τους χρησιμοποιώντας μια αυτοματοποιημένη φωνή τηλεφωνητή για να τους πουν ότι ένα μεγάλο χρηματικό ποσό πρόκειται να χρεωθεί στον ...

Προσοχή: Hackers αποσπούν στοιχεία τραπεζικών καρτών προσποιούμενοι την DHL

07 Ιουλίου 2022 Techgear Team

Οι διαδικτυακές αγορές αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας: παραλαμβάνουμε τρόφιμα, ρούχα και άλλα αγαθά στην πόρτα μας με μερικά κλικ. Οι online shopaholics, οι οποία είναι πολλοί τώρα ...

Τα σχόλια στο YouTube γίνονται νέο εργαλείο για απατεώνες

05 Ιουλίου 2022 Techgear Team

Τα κρυπτονομίσματα διανύουν μια ταραχώδη περίοδο. Οι crypto απατεώνες έχουν στραφεί σε νέους τρόπους για να παγιδεύσουν τα θύματά τους. Οι ειδικοί της Kaspersky έχουν εντοπίσει ένα τέτοιο ασυνήθιστο σύστημα, ...

TinyCheck: Το δωρεάν και ανοιχτού κώδικα εργαλείο για τον εντοπισμό stalkerware

02 Ιουλίου 2022 Techgear Team

Το TinyCheck είναι ένα μοναδικό, καινοτόμο εργαλείο που έχει σχεδιαστεί για τον εντοπισμό stalkerware σε φορητές συσκευές. Η Kaspersky παρουσίασε ένα καινούριο hub αφιερωμένο στο TinyCheck, τονίζοντας τις ...

Loader
techgear_icon