Η Microsoft προχωρά σε ένα ακόμη κύμα εκτεταμένων απολύσεων, το οποίο επηρεάζει σημαντικά το τμήμα του Xbox, ενώ συνοδεύεται και από την ακύρωση αρκετών αναμενόμενων τίτλων. Οι εξελίξεις αυτές εντάσσονται σε μια ευρύτερη στρατηγική περικοπών στον τεχνολογικό κολοσσό, ο οποίος ανακοίνωσε συνολικά 9.100 απολύσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, μεταξύ των πρώτων που επηρεάζονται είναι η King, γνωστή για το ιδιαίτερα επιτυχημένο Candy Crush, η οποία απολύει περίπου το 10% του προσωπικού της, δηλαδή 200 εργαζόμενους από τους 2.000 συνολικά. Οι περικοπές δεν περιορίζονται μόνο εκεί. Αναφορές κάνουν λόγο για απολύσεις και σε ευρωπαϊκά γραφεία της ZeniMax, μητρικής της Bethesda.
Η Microsoft επιβεβαίωσε τις αλλαγές, σημειώνοντας ότι πρόκειται για μια προσπάθεια εκσυγχρονισμού και προσαρμογής σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον. Όπως ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας, η στόχευση είναι η ενίσχυση της ευελιξίας και της αποδοτικότητας μέσω της μείωσης της διοικητικής ιεραρχίας. Ο επικεφαλής του τμήματος Microsoft Gaming, Phil Spencer, εξήγησε ότι οι αλλαγές οδηγούν είτε στην παύση είτε στον περιορισμό δραστηριοτήτων σε ορισμένους τομείς, πάντα με στόχο τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του τομέα των video games.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η King εντάχθηκε στο χαρτοφυλάκιο της Microsoft στα τέλη του 2023, όταν ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Activision Blizzard έναντι 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η συγκεκριμένη συναλλαγή είχε προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον και αντιδράσεις σε ρυθμιστικό επίπεδο λόγω ανησυχιών περί μονοπωλιακής ισχύος. Το Candy Crush, με έσοδα που αγγίζουν τα 20 δισεκατομμύρια δολάρια συνολικά, αποτελεί ένα από τα πιο κερδοφόρα σημεία της εξαγοράς και παραμένει στρατηγικό στοιχείο για τα μελλοντικά σχέδια της Microsoft στην αγορά mobile εφαρμογών, ιδίως μετά τις ήττες της Apple και της Google σε υποθέσεις περί ανταγωνισμού.
Παράλληλα με τις περικοπές προσωπικού, η Microsoft προχώρησε και στην ακύρωση σημαντικών τίτλων που βρίσκονταν υπό ανάπτυξη. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το Everwild, ένα action-adventure παιχνίδι από τη Rare, το οποίο είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά το 2020 ως αποκλειστικός τίτλος για Xbox Series X/S. Παρά την εντυπωσιακή αρχική παρουσίαση, το project είχε αντιμετωπίσει δυσκολίες, όπως επανεκκινήσεις και αλλαγές στην ηγεσία του, και τελικά μπήκε στο συρτάρι μετά από σχεδόν μία δεκαετία ανάπτυξης.
Την ίδια μοίρα φαίνεται να είχε και το Blackbird, ένα νέο MMORPG από τα στούντιο της ZeniMax, γνωστά από το Elder Scrolls Online. Σύμφωνα με το Bloomberg, η ακύρωση έρχεται ύστερα από χρόνια ανάπτυξης χωρίς απτά αποτελέσματα.
Το νέο κύμα απολύσεων έρχεται σε συνέχεια προηγούμενων μαζικών περικοπών στον τομέα του gaming. Τον Ιανουάριο του 2024 είχαν απομακρυνθεί σχεδόν 2.000 εργαζόμενοι, ενώ τον Μάιο ακολούθησε το κλείσιμο γνωστών στούντιο όπως τα Tango Gameworks και Arkane Austin. Τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους προστέθηκαν άλλες 600 απολύσεις, χωρίς όμως τότε να ακυρωθούν παιχνίδια.
Αυτή τη φορά, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Φήμες αναφέρουν ότι η τρέχουσα αναδιάρθρωση μπορεί να περιλαμβάνει ακόμη και το πλήρες κλείσιμο στούντιο. Η Microsoft διαθέτει ένα ευρύ φάσμα δημιουργικών ομάδων, με κάποιες όπως η Obsidian Entertainment να έχουν παραδώσει πολλούς τίτλους από την εξαγορά τους, ενώ άλλες όπως η Undead Labs φαίνεται να δυσκολεύονται να παραδώσουν με συνέπεια.
Παράλληλα, το τμήμα Xbox φαίνεται να περιορίζει τη δραστηριότητά του στον τομέα του hardware. Παιχνίδια που μέχρι πρόσφατα αποτελούσαν αποκλειστικότητες, όπως τα Sea of Thieves και Gears of War, κυκλοφορούν πλέον και σε άλλες πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένου του PlayStation 5.
[via]