Η Lyft κάνει το μεγάλο της άνοιγμα στην ευρωπαϊκή αγορά, και όχι μόνη της. Ο αμερικανικός κολοσσός στον χώρο της διαμοιραζόμενης μετακίνησης ανακοίνωσε μια στρατηγική συνεργασία με την κινεζική τεχνολογική εταιρεία Baidu, με στόχο την ανάπτυξη και λειτουργία ρομποταξί σε επιλεγμένες χώρες της Ευρώπης, αρχής γενομένης από τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο το 2026, υπό την προϋπόθεση φυσικά ότι θα εξασφαλιστεί η απαραίτητη ρυθμιστική έγκριση.
Η συμφωνία αυτή προβλέπει την ένταξη των αυτόνομων οχημάτων RT6 της Baidu – εξοπλισμένων με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Apollo Go – στην πλατφόρμα της Lyft. Με τον τρόπο αυτό, οι Ευρωπαίοι χρήστες θα μπορούν να καλούν ρομποταξί απευθείας μέσα από την εφαρμογή, δίπλα στις παραδοσιακές επιλογές με οδηγό. Ο διευθύνων σύμβουλος της Lyft, David Risher, χαρακτήρισε την κίνηση αυτή ως παράδειγμα της «υβριδικής στρατηγικής του δικτύου μας, όπου τα αυτόνομα οχήματα και οι άνθρωποι οδηγοί συνεργάζονται για να προσφέρουν εμπειρίες με επίκεντρο τον πελάτη».
Η Lyft, μέχρι πρότινος περιορισμένη αποκλειστικά στις ΗΠΑ και τον Καναδά, διαφοροποιεί πλέον δυναμικά την παρουσία της. Η εξαγορά της εφαρμογής FREENOW – μίας από τις πλέον διαδεδομένες multi-mobility πλατφόρμες – έναντι περίπου 197 εκατομμυρίων δολαρίων σε μετρητά από τις BMW και Mercedes-Benz Mobility, αποτέλεσε τον πρώτο καθοριστικό βήμα για την ευρωπαϊκή της επέκταση.
Η κίνηση αυτή τοποθετεί την Lyft σε έναν νέο ανταγωνιστικό χάρτη, ενισχύοντας την επιθυμία της να αναπτύξει υπηρεσίες μετακίνησης βασισμένες τόσο σε ανθρώπινους οδηγούς όσο και σε αυτόνομα οχήματα. Η επιλογή της Baidu ως τεχνολογικού εταίρου δεν είναι τυχαία – πρόκειται για έναν από τους πρωτοπόρους παγκοσμίως στην ανάπτυξη αυτόνομων συστημάτων οδήγησης και συγκεκριμένα της πλατφόρμας Apollo Go, η οποία ήδη χρησιμοποιείται σε επιλεγμένες πόλεις της Κίνας.
Εκτός από τη συμφωνία με την Baidu, η Lyft πρόσφατα ανακοίνωσε και τη μελλοντική ένταξη αυτόνομων λεωφορείων από την αυστριακή Benteler Group στο δίκτυό της, με στόχο να τεθούν σε κυκλοφορία στα τέλη του 2026. Επιπλέον, μέχρι το τέλος του έτους, σχεδιάζει να εντάξει οχήματα της May Mobility στο δίκτυό της στην Ατλάντα.
Η στρατηγική αυτή δείχνει ότι η Lyft επιχειρεί να διαφοροποιηθεί όχι μόνο γεωγραφικά αλλά και τεχνολογικά. Στο πλαίσιο αυτό, οι ρομποτικές μετακινήσεις δεν αντικαθιστούν απλώς τους παραδοσιακούς οδηγούς, αλλά λειτουργούν ως συμπληρωματική επιλογή σε ένα ευρύτερο, υβριδικό μοντέλο μεταφοράς.
Αν το σχέδιο της Lyft και της Baidu εγκριθεί και υλοποιηθεί όπως προβλέπεται, θα αποτελέσει μία από τις πρώτες απόπειρες να εισαχθεί τεχνολογία ρομποταξί σε ευρωπαϊκό έδαφος μέσω μιας μεγάλης και γνωστής πλατφόρμας. Μια τέτοια εξέλιξη θα μπορούσε να πυροδοτήσει νέο κύκλο επενδύσεων και να επιταχύνει τη μετάβαση σε αυτόνομα μέσα μετακίνησης και στην Ευρώπη, σε μία εποχή που η βιώσιμη κινητικότητα και η τεχνητή νοημοσύνη γίνονται ολοένα και πιο καθοριστικά για το μέλλον των μεταφορών.
Το μόνο που μένει πλέον είναι να φανεί αν οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές θα δώσουν το πράσινο φως και αν οι πολίτες είναι έτοιμοι να εμπιστευτούν την τεχνητή νοημοσύνη στο τιμόνι.
[via]