up_icon
Misc

Επικοινωνία μέσω SMS στην εποχή του GDPR: Ποια είναι τα δικαιώματα σας;

03 Ιουνίου 2019 Yannis Elpidis

Επικοινωνία μέσω SMS στην εποχή του GDPR: Ποια είναι τα δικαιώματα σας;

Σε μια εποχή που η επικοινωνία γίνεται ολοένα και πιο εύκολη, άμεση και μαζική, τίθεται το ερώτημα αν αυξάνονται ταυτόχρονα και οι εγγυήσεις ασφάλειας ώστε η επικοινωνία να προστατεύει κάθε χρήστη, επαγγελματία ή απλό καταναλωτή. Αυτές τις εγγυήσεις έχει αναλάβει να εμπεδώσει ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων, γνωστός ως GDPR, ο οποίος προβλέπει συγκεκριμένα δικαιώματα για τους χρήστες και την προστασία των δεδομένων τους.

Όμως, παρότι ο Κανονισμός έχει τεθεί σε ισχύ εδώ και ένα έτος, από τον Μάιο του 2018, εξακολουθούν να υπάρχουν απορίες, ιδιαίτερα από την πλευρά των καταναλωτών, αλλά και κενά από την πλευρά των επαγγελματιών σε ό,τι αφορά τις δυνατότητες συμμόρφωσης τους με τον Κανονισμό χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο την καλή σχέση με τους πελάτες τους.

Βασικές προϋποθέσεις για να διαφυλαχθεί αυτή η καλή σχέση είναι αφενός η προστασία της ιδιωτικής ζωής του παραλήπτη μηνυμάτων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή SMS και αφετέρου η διασφάλιση της αυτόματης εκπλήρωσης αυτής της προστασίας μέσω της ενεργοποίησης ειδικών εργαλείων –με μια κουβέντα, η προστασία των δεδομένων στο σύνολό τους, σε κάθε φάση επικοινωνίας με τον καταναλωτή.

Ο Jan Wieczorkiewicz, Data Protecting Officer, LINK Mobility Group, εξηγεί:

Το SMS παραμένει ένα πολύ προσωπικό κανάλι επικοινωνίας. Η εφαρμογή του GDPR ευαισθητοποίησε τους καταναλωτές σε ό,τι αφορά τα δικαιώματά τους να προστατεύουν και να διαχειρίζονται τα δεδομένα τους. Άλλωστε οι καταναλωτές σπάνια αλλάζουν αριθμό τηλεφώνου στη διάρκεια της ζωής τους, γι’ αυτό και ο συγκεκριμένος τρόπος επικοινωνίας χαρακτηρίζεται ως προσωπικός και ιδιωτικός. Ο νέος Κανονισμός ρυθμίζει τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες χρησιμοποιούν τα δεδομένα που αφορούν τους πελάτες τους και αυτό οδήγησε εμάς, ως διαχειριστές αυτών των δεδομένων, να τους παρέχουμε περισσότερα εργαλεία, όπως τη δυνατότητα να διαγράφονται από μια λίστα αποστολής SMS, να συλλέγουν, να διαχειρίζονται και να προστατεύουν τα δεδομένα τους, με τον καλύτερο τρόπο

Οι βάσεις δεδομένων στο… μικροσκόπιο

Σύμφωνα με τη μελέτη της SMSAPI «Επικοινωνία SMS στις επιχειρήσεις», το 94% των επιχειρήσεων προετοιμάζουν μόνες τους τις βάσεις δεδομένων τους. Αυτή είναι αποδεδειγμένα η καλύτερη προσέγγιση, αφού μια τέτοια βάση δεδομένων περιλαμβάνει τους υφιστάμενους ή τους πιθανούς μελλοντικούς πελάτες της εταιρείας και η αποτελεσματικότητά της είναι υψηλότερη από ό, τι στην περίπτωση της αγορασμένης βάσης δεδομένων. Ειδικά μετά την έναρξη ισχύος του GDPR, ο φορέας που δημιουργεί τη βάση δεδομένων είναι ο υπεύθυνος για την επεξεργασία της και πρέπει να είναι βέβαιος ότι έχει εκπληρώσει όλες τις υποχρεώσεις που επιβάλλονται από τις διατάξεις του κανονισμού, έτσι ώστε η επεξεργασία των ληφθέντων δεδομένων να είναι νόμιμη.

Η συναίνεση του καταναλωτή

«Κλειδί» σε αυτή τη διαδικασία είναι η συναίνεση του καταναλωτή, καθώς σύμφωνα με το GDPR πρέπει να ζητηθεί η άδεια του προκειμένου να γίνει επεξεργασία των δεδομένων του.

Η συναίνεση δίνεται:

  • συνειδητά και αδιαμφισβήτητα,
  • γραπτά, σε απλή και κατανοητή γλώσσα,
  • να συνδέεται με την πολιτική ενημέρωσης της εταιρείας,
  • για συγκεκριμένο σκοπό και χρόνο, που προσδιορίζεται με ακρίβεια,
  • με τη θέληση του πελάτη,
  • με τη δυνατότητα ανά πάσα στιγμή να αποσυρθεί,
  • με τη συναίνεση του νόμιμου κηδεμόνα, αν αφορά ανηλίκους κάτω των 16 ετών

Opting out: Η SMSAPI έχει τη λύση!

Ένα από τα βασικότερα δικαιώματα που προβλέπει ο Κανονισμός για τους χρήστες είναι το λεγόμενο «δικαίωμα στη λήθη», δηλαδή με απλά λόγια το δικαίωμα να χαθούν τα ίχνη των δεδομένων του και των πληροφοριών που έχει διαχειριστεί, εφόσον το επιθυμεί. Αυτό σημαίνει ότι ο παραλήπτης μαζικών μηνυμάτων πρέπει να ενημερώνεται για τους πιθανούς τρόπους διαγραφής του από τη σχετική λίστα, οι οποίοι μάλιστα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο απλοί. Κι αν αυτό συμβαίνει σε όλο και μεγαλύτερο βαθμό πλέον σε ό,τι αφορά τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, δεν ισχύει το ίδιο για την περίπτωση των μαζικών αποστολών SMS, όπως έδειξε η πρόσφατη, χαρακτηριστική εμπειρία της προεκλογικής περιόδου…

Τη λύση σε αυτό το πρόβλημα εγγυάται η SMSAPI, η οποία με δυνατότητα αποστολής έως και 7 εκατ. SMS ανά ώρα και συνολικά 990 εκατ. SMS το 2018 πρωτοπορεί στην επικοινωνία μέσω SMS. Αξιοποιώντας 12 χρόνια εμπειρίας και συνεργασίας με περισσότερους από 7.000 ικανοποιημένους πελάτες, η SMSAPI είναι μία από τις πρώτες –και ελάχιστες έως τώρα– πλατφόρμες επικοινωνίας μέσω SMS που δημιούργησε τη δυνατότητα «opting out» απαντώντας άμεσα και αποτελεσματικά στα νέα δεδομένα που διαμόρφωσε το GDPR.

Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό προσθέτει έναν εξατομικευμένο σύνδεσμο που επιτρέπει την εξαίρεση του χρήστη από τη λήψη στο μέλλον μηνυμάτων από τον συγκεκριμένο αποστολέα. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο χρήστης είναι να βρει το SMS στα εισερχόμενά του και να κάνει κλικ στο σύνδεσμο για να καταργήσει την εγγραφή του από τη βάση δεδομένων. Με αυτό τον τρόπο, όλες οι μη καταχωρημένες επαφές αποκλείονται αυτόματα από τις μελλοντικές καμπάνιες.

Οι σωστές και προσαρμοσμένες στο GDPR βάσεις δεδομένων είναι το πιο σημαντικό εργαλείο για την αποτελεσματική αποστολή μαζικών SMS διασφαλίζοντας ότι ο καταναλωτής δεν θα λαμβάνει ανεπιθύμητα μηνύματα. Η υψηλή ποιότητα μιας βάσης δεδομένων είναι εγγυημένη μόνο όταν υπάρχει καθαρή προσέγγιση, βασισμένη στη συνειδητή συναίνεση των καταναλωτών.

Αν επιθυμείτε να λάβετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εφαρμογή του GDPR στο SMS μάρκετινγκ ή θέλετε να χρησιμοποιήσετε υπηρεσίες SMS απολύτως συμβατές με τον νέο Κανονισμό, μπορείτε να επισκεφτείτε την ελληνική έκδοση του website της SMSAPI εδώ.

Yannis Elpidis

Είμαι ένας λάτρης της τεχνολογίας και του διαδικτύου. Γνώρισα τον πρώτο μου υπολογιστή στα μέσα της δεκαετίας του '80 και ήταν "love at first sight" που λένε και στο χωριό μου. Θα με βρείτε καθημερινά στη "Darkpony Digital".

Αγαπημένο μότο:
 "There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't."

ΣΧΟΛΙΑ
read more

Amazon: Συμφώνησε για την εξαγορά της iRobot έναντι $1.7 δισ.

08 Αυγούστου 2022 Christos Elpidis

Η Amazon προχωρά στην εξαγορά της iRobot, την κατασκευάστρια των φημισμένων ρομποτικών σκουπών Roomba, με ένα ποσό που πλησιάζει το $1.7 δισ., μιας και η συμφωνία έχει κλείσει με μετρητά για $61 ανά μετοχή. Η ...

Οι Έλληνες καταναλωτές ανήσυχοι και με νέες αγοραστικές συνήθειες, σε ένα διαρκώς πιο αβέβαιο περιβάλλον

28 Ιουλίου 2022 Techgear Team

Κόστος διαβίωσης, οικονομικά και υγεία οι βασικές ανησυχίες των Ελλήνων καταναλωτώνΕπτά στους δέκα (70%) δηλώνουν ότι ξοδεύουν λιγότερα χρήματα σε προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκηςΗ τιμή αναδεικνύεται, με ...

Ιαπωνία: Φυλάκιση έως 12 μήνες και πρόστιμο για online προσβολές

16 Ιουλίου 2022 Christos Elpidis

Η Ιαπωνία επιβεβαιώνει και πάλι ότι η κουλτούρα της διαφέρει δραματικά από οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο, καθώς ψήφισε πρόσφατα νόμο που προβλέπει φυλάκιση (!) για τις online προσβολές. Συγκεκριμένα, όσοι ...

12 συστάσεις για τη χρήση κινητών συσκευών στις καλοκαιρινές διακοπές

15 Ιουλίου 2022 Techgear Team

Η ΕΕΤΤ απευθύνει στους καταναλωτές 12 χρηστικές συμβουλές, για να μιλούν και να σερφάρουν ξέγνοιαστα και με ασφάλεια στις καλοκαιρινές διακοπές. Οι συστάσεις της ΕΕΤΤ επικεντρώνονται στον τρόπο σύνδεσης στο ...

Η Apple σταματά οριστικά την συνεργασία της με τον εμβληματικό σχεδιαστή Jony Ive

13 Ιουλίου 2022 Christos Elpidis

Ο εμβληματικός επικεφαλής σχεδιασμού της Apple, Jony Ive, είχε αποχωρήσει από την εταιρεία το 2019 μετά από 30+ χρόνια με σκοπό να δημιουργήσει το δικό του studio (την LoveFrom), το οποίο, ωστόσο, θα είχε ως ...

Gov.gr Wallet: Εδώ θα αποθηκεύεις ψηφιακά το δίπλωμα και την ταυτότητα σου

08 Ιουλίου 2022 Techgear Team

Με τα άρθρα 1-4 της από 06-07-2022 και υπ’ αρ. 1360/135 τροπολογίας στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθιερώνει μια σειρά από νέα ψηφιακά εργαλεία, τα οποία θα ...

Διστακτικοί οι Έλληνες στον αποχωρισμό των παλιών smartphones τους

29 Ιουνίου 2022 Techgear Team

Διστακτικοί εμφανίζονται οι Έλληνες καταναλωτές στο να «αποχωριστούν» smartphones που δεν χρησιμοποιούν πια, με το 83% των ερωτηθέντων να δηλώνει πως όταν δεν χρησιμοποιεί πλέον ένα smartphone, το αφήνει ...

Samsung: Πρόστιμο $14 εκατ. για λανθασμένους ισχυρισμούς περί αδιαβροχοποίησης

27 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Από το 2019 η αρμόδια επιτροπή περί Ανταγωνισμού και Καταναλωτών της Αυστραλίας (ACCC) είχε ξεκινήσει μια έρευνα με αφορμή τις διαφημίσεις της Samsung σχετικά με την αδιαβροχοποίηση των συσκευών της. Οι ...

Ηλεκτρονική δωροκάρτα Skroutz: Η νέα υπηρεσία του Skroutz Marketplace

21 Ιουνίου 2022 Techgear Team

Το Skroutz, το #1 marketplace στην Ελλάδα, πιστό στο όραμα του να προσφέρει εκείνες τις λύσεις που κάνουν την online αγοραστική εμπειρία ευχάριστη, γρήγορη και ασφαλή, συστήνει στους καταναλωτές τις ...

Νέο κατάστημα iStorm στην Πάτρα

16 Ιουνίου 2022 Techgear Team

Στο νέο κατάστημα iStorm, το οποίο βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, Ρήγα Φεραίου 138 & Φιλοποίμενος, οι καταναλωτές θα έρθουν σε επαφή με το μοναδικό οικοσύστημα της Apple και τις ολοκληρωμένες λύσεις που ...

Loader
techgear_icon