up_icon
Misc

Επικοινωνία μέσω SMS στην εποχή του GDPR: Ποια είναι τα δικαιώματα σας;

03 Ιουνίου 2019 Yannis Elpidis

Επικοινωνία μέσω SMS στην εποχή του GDPR: Ποια είναι τα δικαιώματα σας;

Σε μια εποχή που η επικοινωνία γίνεται ολοένα και πιο εύκολη, άμεση και μαζική, τίθεται το ερώτημα αν αυξάνονται ταυτόχρονα και οι εγγυήσεις ασφάλειας ώστε η επικοινωνία να προστατεύει κάθε χρήστη, επαγγελματία ή απλό καταναλωτή. Αυτές τις εγγυήσεις έχει αναλάβει να εμπεδώσει ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων, γνωστός ως GDPR, ο οποίος προβλέπει συγκεκριμένα δικαιώματα για τους χρήστες και την προστασία των δεδομένων τους.

Όμως, παρότι ο Κανονισμός έχει τεθεί σε ισχύ εδώ και ένα έτος, από τον Μάιο του 2018, εξακολουθούν να υπάρχουν απορίες, ιδιαίτερα από την πλευρά των καταναλωτών, αλλά και κενά από την πλευρά των επαγγελματιών σε ό,τι αφορά τις δυνατότητες συμμόρφωσης τους με τον Κανονισμό χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο την καλή σχέση με τους πελάτες τους.

Βασικές προϋποθέσεις για να διαφυλαχθεί αυτή η καλή σχέση είναι αφενός η προστασία της ιδιωτικής ζωής του παραλήπτη μηνυμάτων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή SMS και αφετέρου η διασφάλιση της αυτόματης εκπλήρωσης αυτής της προστασίας μέσω της ενεργοποίησης ειδικών εργαλείων –με μια κουβέντα, η προστασία των δεδομένων στο σύνολό τους, σε κάθε φάση επικοινωνίας με τον καταναλωτή.

Ο Jan Wieczorkiewicz, Data Protecting Officer, LINK Mobility Group, εξηγεί:

Το SMS παραμένει ένα πολύ προσωπικό κανάλι επικοινωνίας. Η εφαρμογή του GDPR ευαισθητοποίησε τους καταναλωτές σε ό,τι αφορά τα δικαιώματά τους να προστατεύουν και να διαχειρίζονται τα δεδομένα τους. Άλλωστε οι καταναλωτές σπάνια αλλάζουν αριθμό τηλεφώνου στη διάρκεια της ζωής τους, γι’ αυτό και ο συγκεκριμένος τρόπος επικοινωνίας χαρακτηρίζεται ως προσωπικός και ιδιωτικός. Ο νέος Κανονισμός ρυθμίζει τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες χρησιμοποιούν τα δεδομένα που αφορούν τους πελάτες τους και αυτό οδήγησε εμάς, ως διαχειριστές αυτών των δεδομένων, να τους παρέχουμε περισσότερα εργαλεία, όπως τη δυνατότητα να διαγράφονται από μια λίστα αποστολής SMS, να συλλέγουν, να διαχειρίζονται και να προστατεύουν τα δεδομένα τους, με τον καλύτερο τρόπο

Οι βάσεις δεδομένων στο… μικροσκόπιο

Σύμφωνα με τη μελέτη της SMSAPI «Επικοινωνία SMS στις επιχειρήσεις», το 94% των επιχειρήσεων προετοιμάζουν μόνες τους τις βάσεις δεδομένων τους. Αυτή είναι αποδεδειγμένα η καλύτερη προσέγγιση, αφού μια τέτοια βάση δεδομένων περιλαμβάνει τους υφιστάμενους ή τους πιθανούς μελλοντικούς πελάτες της εταιρείας και η αποτελεσματικότητά της είναι υψηλότερη από ό, τι στην περίπτωση της αγορασμένης βάσης δεδομένων. Ειδικά μετά την έναρξη ισχύος του GDPR, ο φορέας που δημιουργεί τη βάση δεδομένων είναι ο υπεύθυνος για την επεξεργασία της και πρέπει να είναι βέβαιος ότι έχει εκπληρώσει όλες τις υποχρεώσεις που επιβάλλονται από τις διατάξεις του κανονισμού, έτσι ώστε η επεξεργασία των ληφθέντων δεδομένων να είναι νόμιμη.

Η συναίνεση του καταναλωτή

«Κλειδί» σε αυτή τη διαδικασία είναι η συναίνεση του καταναλωτή, καθώς σύμφωνα με το GDPR πρέπει να ζητηθεί η άδεια του προκειμένου να γίνει επεξεργασία των δεδομένων του.

Η συναίνεση δίνεται:

  • συνειδητά και αδιαμφισβήτητα,
  • γραπτά, σε απλή και κατανοητή γλώσσα,
  • να συνδέεται με την πολιτική ενημέρωσης της εταιρείας,
  • για συγκεκριμένο σκοπό και χρόνο, που προσδιορίζεται με ακρίβεια,
  • με τη θέληση του πελάτη,
  • με τη δυνατότητα ανά πάσα στιγμή να αποσυρθεί,
  • με τη συναίνεση του νόμιμου κηδεμόνα, αν αφορά ανηλίκους κάτω των 16 ετών

Opting out: Η SMSAPI έχει τη λύση!

Ένα από τα βασικότερα δικαιώματα που προβλέπει ο Κανονισμός για τους χρήστες είναι το λεγόμενο «δικαίωμα στη λήθη», δηλαδή με απλά λόγια το δικαίωμα να χαθούν τα ίχνη των δεδομένων του και των πληροφοριών που έχει διαχειριστεί, εφόσον το επιθυμεί. Αυτό σημαίνει ότι ο παραλήπτης μαζικών μηνυμάτων πρέπει να ενημερώνεται για τους πιθανούς τρόπους διαγραφής του από τη σχετική λίστα, οι οποίοι μάλιστα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο απλοί. Κι αν αυτό συμβαίνει σε όλο και μεγαλύτερο βαθμό πλέον σε ό,τι αφορά τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, δεν ισχύει το ίδιο για την περίπτωση των μαζικών αποστολών SMS, όπως έδειξε η πρόσφατη, χαρακτηριστική εμπειρία της προεκλογικής περιόδου…

Τη λύση σε αυτό το πρόβλημα εγγυάται η SMSAPI, η οποία με δυνατότητα αποστολής έως και 7 εκατ. SMS ανά ώρα και συνολικά 990 εκατ. SMS το 2018 πρωτοπορεί στην επικοινωνία μέσω SMS. Αξιοποιώντας 12 χρόνια εμπειρίας και συνεργασίας με περισσότερους από 7.000 ικανοποιημένους πελάτες, η SMSAPI είναι μία από τις πρώτες –και ελάχιστες έως τώρα– πλατφόρμες επικοινωνίας μέσω SMS που δημιούργησε τη δυνατότητα «opting out» απαντώντας άμεσα και αποτελεσματικά στα νέα δεδομένα που διαμόρφωσε το GDPR.

Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό προσθέτει έναν εξατομικευμένο σύνδεσμο που επιτρέπει την εξαίρεση του χρήστη από τη λήψη στο μέλλον μηνυμάτων από τον συγκεκριμένο αποστολέα. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο χρήστης είναι να βρει το SMS στα εισερχόμενά του και να κάνει κλικ στο σύνδεσμο για να καταργήσει την εγγραφή του από τη βάση δεδομένων. Με αυτό τον τρόπο, όλες οι μη καταχωρημένες επαφές αποκλείονται αυτόματα από τις μελλοντικές καμπάνιες.

Οι σωστές και προσαρμοσμένες στο GDPR βάσεις δεδομένων είναι το πιο σημαντικό εργαλείο για την αποτελεσματική αποστολή μαζικών SMS διασφαλίζοντας ότι ο καταναλωτής δεν θα λαμβάνει ανεπιθύμητα μηνύματα. Η υψηλή ποιότητα μιας βάσης δεδομένων είναι εγγυημένη μόνο όταν υπάρχει καθαρή προσέγγιση, βασισμένη στη συνειδητή συναίνεση των καταναλωτών.

Αν επιθυμείτε να λάβετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εφαρμογή του GDPR στο SMS μάρκετινγκ ή θέλετε να χρησιμοποιήσετε υπηρεσίες SMS απολύτως συμβατές με τον νέο Κανονισμό, μπορείτε να επισκεφτείτε την ελληνική έκδοση του website της SMSAPI εδώ.

Yannis Elpidis

Είμαι ένας λάτρης της τεχνολογίας και του διαδικτύου. Γνώρισα τον πρώτο μου υπολογιστή στα μέσα της δεκαετίας του '80 και ήταν "love at first sight" που λένε και στο χωριό μου. Θα με βρείτε καθημερινά στη "Darkpony Digital".

Αγαπημένο μότο:
 "There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't."

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΣΧΟΛΙΑ
read more

Η WatchGuard εξαγοράζει τη CyGlass

27 Σεπτεμβρίου 2023 Techgear Team

Η WatchGuard Technologies, παγκόσμιος ηγέτης στην ενοποιημένη ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, ανακοίνωσε την εξαγορά της CyGlass Technology Services, κορυφαίου παρόχου λύσεων ανίχνευσης και απόκρισης απειλών με ...

Revolut: Αποταμιευτικοί λογαριασμοί και στην Ελλάδα με επιτόκιο έως 3,73%

19 Σεπτεμβρίου 2023 Techgear Team

Η Revolut, η διεθνής υπερ-εφαρμογή χρηματοοικονομικών με περισσότερους από 30 εκατομμύρια πελάτες παγκοσμίως, λανσάρει στην Ελλάδα μια νέα λύση αποταμίευσης σε πολλαπλά νομίσματα: Οι Ευέλικτοι Λογαριασμοί είναι...

ΑΑΔΕ: Νέο μνημόνιο συνεργασίας με τις ψηφιακές πλατφόρμες Airbnb, Booking και Expedia Group/VRBO

19 Σεπτεμβρίου 2023 Techgear Team

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, σε συνεχή εποικοδομητικό διάλογο με τις δημοφιλείς πλατφόρμες Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Airbnb, Booking.com και Expedia Group/VRBO, υπέγραψε επικαιροποιημένο Μνημόνιο Συνεργασίας....

Έρευνα: Οι περισσότεροι εργαζόμενοι στην Ελλάδα απασχολούνται και κατά τη διάρκεια των διακοπών

19 Σεπτεμβρίου 2023 Techgear Team

Το Poudouleveis.gr, μέρος του δικτύου online πλατφορμών WhereWeWork, πραγματοποίησε έρευνα κατά την περίοδο 1 με 8 Σεπτεμβρίου 2023, σχετικά με την εργασία κατά τη διάρκεια των διακοπών. Στην έρευνα συμμετείχαν...

Στην Ελλάδα ένα από τα υψηλότερα ποσοστά πειρατείας ζωντανών αθλητικών διοργανώσεων

19 Σεπτεμβρίου 2023 Techgear Team

Σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε σήμερα από το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO) αποκαλύπτεται ότι η ψηφιακή πειρατεία αυξήθηκε κατά 3,3 % το 2022. Η αύξηση συνδέεται σε μεγάλο ...

Αποχώρηση «βόμβα» από τη Microsoft, έφυγε ξαφνικά ο Panos Panay [Update]

18 Σεπτεμβρίου 2023 Christos Elpidis

Μετά από σχεδόν 20 χρόνια εργασίας στη Microsoft, και μάλιστα με ηγετικό ρόλο στα τμήματα ανάπτυξης του λειτουργικού συστήματος Windows και της σειράς των συσκευών Surface, ο Panos Panay ανακοίνωσε επίσημα πριν...

HXOS EIKONA SHOW 2023: Γιορτάζει 10 χρόνια εκθέσεων με συναρπαστικές συμμετοχές, νέες δράσεις και ελεύθερη είσοδο

15 Σεπτεμβρίου 2023 Techgear Team

Οι επισκέπτες της Έκθεσης HXOS EIKONA SHOW 2023 θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν προϊόντα και υπηρεσίες από κοντά, να επωφεληθούν από τις προνομιακές τιμές, να παρακολουθήσουν live demos και να βρουν, μαζί ...

Youth Pass: Ανοίγει η πλατφόρμα στις 9 Νοεμβρίου, τον Δεκέμβριο η καταβολή του επιδόματος

14 Σεπτεμβρίου 2023 Techgear Team

Την Παρασκευή 9 Νοεμβρίου ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων για το Youth Pass με στόχο την οικονομική ενίσχυση ύψους 150 ευρώ σε περίπου 200.000 νέους 18 και 19 ετών. Το Youth Pass έχει τη μορφή ...

Dennis Austin: Απεβίωσε ο συνδημιουργός του PowerPoint

12 Σεπτεμβρίου 2023 Christos Elpidis

Καμιά φορά είναι καλό να θυμόμαστε (ή καλύτερα να μαθαίνουμε) σε ποιους οφείλουμε ορισμένα από τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε καθημερινά στους υπολογιστές μας από τότε που μπήκαν στην καθημερινότητα μας, αλλά ...

Sir Ian Wilmut: Απεβίωσε ο «πατέρας» της κλωνοποιημένης Dolly

12 Σεπτεμβρίου 2023 Christos Elpidis

Ένας από τους πρωτεργάτες του τομέα της Γενετικής, ο Sir Ian Wilmut, απεβίωσε σε ηλικία 79 ετών, όπως επιβεβαίωσε το University of Edinburgh. Ο Wilmut ήταν ο επικεφαλής της ομάδας που άφησε την παγκόσμια ...

Loader
please wait
techgear_icon