Μια νέα εκδοχή του TikTok παρουσιάστηκε πρόσφατα σε τρεις ευρωπαϊκές χώρες — τη Γερμανία, την Πορτογαλία και την Ισπανία. Ο λόγος για το TikTok Pro, μια πλατφόρμα που συνδυάζει την ψυχαγωγία με τη φιλανθρωπία, ενσωματώνοντας ένα καινοτόμο πρόγραμμα υποστήριξης μη κερδοσκοπικών οργανισμών. Πρόκειται για μια διαφορετική πρόταση από την εταιρεία, η οποία επιχειρεί να αναδείξει τον κοινωνικό της ρόλο, χωρίς να αλλάζει τον βασικό χαρακτήρα του περιεχομένου της.
Η βασική καινοτομία του TikTok Pro είναι το λεγόμενο Sunshine Programme, ένα πρόγραμμα μέσω του οποίου οι χρήστες μπορούν να συνδράμουν σε φιλανθρωπικές δράσεις, με έναν απλό και διαδραστικό τρόπο. Συγκεκριμένα, όσοι χρησιμοποιούν την εφαρμογή αποκτούν εικονικό ήλιο, μια μορφή εσωτερικής επιβράβευσης, με διάφορες ενέργειες που σχετίζονται με τη φιλανθρωπία: καλώντας φίλους να εγγραφούν στην πλατφόρμα, αλληλεπιδρώντας με βίντεο σχετικού περιεχομένου (με likes, reposts, follows), αλλά και πραγματοποιώντας αναζητήσεις για κοινωνικούς σκοπούς.
Ο εικονικός ήλιος δεν αποτελεί ψηφιακό νόμισμα ούτε ανταλλάσσεται με κάποιο προϊόν ή υπηρεσία. Αντιθέτως, χρησιμοποιείται αποκλειστικά για να δοθεί σε μια φιλανθρωπική οργάνωση της επιλογής του χρήστη. Στη συνέχεια, το ίδιο το TikTok αναλαμβάνει να προχωρήσει σε πραγματική δωρεά προς τη συγκεκριμένη οργάνωση, αξιοποιώντας τα δεδομένα της συμμετοχής. Έτσι, η πλατφόρμα προσφέρει ένα νέο εργαλείο, όχι μόνο για την ψυχαγωγία των χρηστών της, αλλά και για τη στήριξη κοινωνικών σκοπών με τρόπο άμεσο και συμμετοχικό.
Αν και το περιεχόμενο του TikTok Pro παραμένει ίδιο με αυτό της κανονικής εφαρμογής, υπάρχουν ορισμένες διακριτές διαφοροποιήσεις. Η νέα πλατφόρμα δεν περιλαμβάνει ζωντανές μεταδόσεις, δυνατότητες αγορών ή διαφημίσεις. Με αυτόν τον τρόπο, η εμπειρία περιήγησης γίνεται πιο «καθαρή» και εστιασμένη στο κοινωνικό μήνυμα που θέλει να περάσει η εταιρεία, δίνοντας έμφαση στη θετική επίδραση που μπορεί να έχει η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το TikTok δεν παρουσιάζει το TikTok Pro ως πλήρη αντικατάσταση της υπάρχουσας εφαρμογής, αλλά ως μια συμπληρωματική πρόταση, ειδικά σχεδιασμένη για το ευρωπαϊκό κοινό που δείχνει έντονο ενδιαφέρον για την κοινωνική προσφορά. Στόχος, όπως δηλώνει η εταιρεία, είναι «να δώσει τη δυνατότητα στους πολίτες της Ευρώπης να στηρίζουν φιλανθρωπικούς οργανισμούς, ενώ ταυτόχρονα ανακαλύπτουν ελκυστικό και ψυχαγωγικό περιεχόμενο μέσω του TikTok».
[via]