Μια σημαντική αλλαγή ετοιμάζεται να φέρει το YouTube στην πλατφόρμα του, καθώς ανακοίνωσε ότι θα αποσύρει τη σελίδα Trending, η οποία λειτουργεί από το 2015. Σύμφωνα με την εταιρεία, η συγκεκριμένη απόφαση αντικατοπτρίζει τη μετάβαση των χρηστών προς νέους τρόπους ανακάλυψης περιεχομένου και αλλαγή στις συνήθειες παρακολούθησης.
Όταν το YouTube παρουσίασε τη σελίδα Trending πριν από σχεδόν μια δεκαετία, το τοπίο του διαδικτυακού βίντεο ήταν διαφορετικό. Ήταν πολύ πιο εύκολο τότε να αποτυπώσει κανείς τι ήταν δημοφιλές μέσω μιας ενιαίας λίστας με viral βίντεο που απασχολούσαν τους πάντες. Η σελίδα αυτή βρισκόταν στην κορυφή του μενού "Explore" στην έκδοση για υπολογιστές και στο πλάι των εφαρμογών για Android και iOS, προσφέροντας στους χρήστες μια γρήγορη ματιά στα πιο πολυσυζητημένα βίντεο της στιγμής.
Ωστόσο, σήμερα το τοπίο των τάσεων έχει αλλάξει ριζικά. Η εταιρεία σημειώνει ότι πλέον οι δημοφιλείς τάσεις δεν διαμορφώνονται από μεμονωμένα βίντεο αλλά από ολόκληρες κοινότητες θαυμαστών, με τα λεγόμενα micro-trends να κυριαρχούν σε επιμέρους ομάδες χρηστών. Επιπλέον, η ανακάλυψη περιεχομένου δεν περιορίζεται πια σε συγκεκριμένες λίστες. Πολλοί χρήστες ανακαλύπτουν νέα βίντεο μέσα από τις προσωποποιημένες προτάσεις της πλατφόρμας, τα Shorts, τα σχόλια ή τις σελίδες κοινοτήτων (Communities).
Μέσα σε αυτό το νέο πλαίσιο, το YouTube αναγνωρίζει ότι η επισκεψιμότητα στη σελίδα Trending έχει μειωθεί σημαντικά, ιδίως τα τελευταία πέντε χρόνια. Ως εκ τούτου, ανακοίνωσε ότι μέσα στις επόμενες εβδομάδες η σελίδα αυτή, καθώς και η συνοδευτική λίστα "Trending Now", θα αφαιρεθούν οριστικά από την πλατφόρμα.
Τη θέση της παραδοσιακής σελίδας Trending θα πάρουν τα YouTube Charts, τα οποία προσφέρουν θεματικές λίστες ανά κατηγορία περιεχομένου. Ανάμεσα σε αυτές περιλαμβάνονται τα Trending Music Videos, τα Weekly Top Podcast Shows, τα Trending Movie Trailers και η Gaming Explore σελίδα. Το YouTube σχεδιάζει να προσθέσει με τον καιρό περισσότερες θεματικές ενότητες ώστε να καλύψει ακόμη μεγαλύτερο φάσμα ενδιαφερόντων.
Ωστόσο, ο βασικός τρόπος με τον οποίο η πλατφόρμα θα προωθεί πλέον περιεχόμενο που τραβά την προσοχή, θα είναι οι εξατομικευμένες προτάσεις. Μέσω αυτών, το YouTube πιστεύει ότι μπορεί να παρουσιάσει ένα ευρύτερο φάσμα δημοφιλών βίντεο που να ταιριάζουν καλύτερα στα προσωπικά ενδιαφέροντα του κάθε χρήστη. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι αυτός ο τρόπος είναι πιο φυσικός και συμβαδίζει με τον τρόπο που οι θεατές ήδη ανακαλύπτουν νέο περιεχόμενο στην πλατφόρμα.
Παρόλα αυτά, η δυνατότητα εξερεύνησης περιεχομένου χωρίς προσωποποίηση παραμένει διαθέσιμη. Οι χρήστες μπορούν να συνεχίσουν να περιηγούνται στο μενού Explore, να επισκέπτονται κανάλια δημιουργών ή να βλέπουν το feed των συνδρομών τους για να ενημερώνονται για νέο υλικό.
Από την άλλη πλευρά, οι δημιουργοί περιεχομένου που θέλουν να κατανοήσουν καλύτερα τι είναι δημοφιλές στο δικό τους κοινό, μπορούν να στραφούν στη λειτουργία "Inspiration" που παρέχει το YouTube Studio. Επιπλέον, η πλατφόρμα προτείνει το εργαλείο "Hype", μια επί πληρωμή υπηρεσία που στοχεύει στην προβολή ανερχόμενων δημιουργών, δίνοντάς τους την ευκαιρία να γίνουν γνωστοί σε ευρύτερο κοινό.
[via]