up_icon
Misc Internet

Υπηρεσίες Courier: Τι προσέχω όταν παραλαμβάνω αγορές μέσω Internet

16 Νοεμβρίου 2022 Techgear Team

Υπηρεσίες Courier: Τι προσέχω όταν παραλαμβάνω αγορές μέσω Internet

Λόγω της αυξημένης ζήτησης για ταχυδρομικές υπηρεσίες που παρατηρείται συνήθως κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου και των εκπτωτικών ημέρων (Black Friday, Cyber Monday), η ΕΕΤΤ απευθύνει συστάσεις σε καταναλωτές, εταιρίες ταχυμεταφορών και επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου.

Προς καταναλωτές

Για τη βέλτιστη εξυπηρέτησή τους και την αποφυγή προβλημάτων κατά τη διαδικασία παραλαβής των παραγγελιών τους από εταιρίες ταχυμεταφορών (courier), οι καταναλωτές συνίσταται να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή στα ακόλουθα:

1. Χρόνος & σημείο παράδοσης/παραλαβής: Πριν από την επιβεβαίωση της παραγγελίας σας από ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop), ενημερωθείτε για τη διαθεσιμότητα του προϊόντος, τη συνεργαζόμενη επιχείρηση ταχυμεταφορών, τον εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης, τη δυνατότητα ειδοποίησής σας αναφορικά με την ακριβή μέρα που θα παραληφθεί, καθώς και τον αριθμό αποστολής της (tracking number).

Επιπλέον, αξιοποιήστε το χώρο «σχολίων» στη φόρμα παραγγελίας του προϊόντος, αναγράφοντας επιπρόσθετες πληροφορίες προς την εταιρία ταχυμεταφορών που θα διευκολύνουν τη διαχείριση της αποστολής σας, ιδίως σε περίπτωση πολύωρης απουσίας από την οικία σας σε καθημερινή βάση.

2. Παρακολούθηση αποστολής: Αναζητήστε την πορεία παράδοσης της παραγγελίας σας από το σύστημα εντοπισμού (tracking system) στην ιστοσελίδα της εταιρίας ταχυμεταφορών. Σημειώνεται ότι αποτελεί συνήθη πρακτική των εταιριών να ενημερώνουν για την πορεία της αποστολής μέσω sms, email, τηλεφωνικώς κ.λπ.

3. Επανάληψη της προσπάθειας επίδοσης: Οι εταιρίες ταχυμεταφορών υποχρεούνται σε δεύτερη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου, σε περίπτωση απουσίας σας κατά την αρχική προσπάθεια, με σχετική έγγραφη/ηλεκτρονική ειδοποίησή σας.

4. Αλλαγή διεύθυνσης ή ονόματος παραλήπτη: Έχετε δικαίωμα να αλλάζετε το όνομα παραλήπτη ή τη διεύθυνση επίδοσης του αντικειμένου τηλεφωνικώς ή εγγράφως σύμφωνα με τις διαδικασίες της ταχυδρομικής επιχείρησης. Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση που η νέα διεύθυνση είναι σε διαφορετική περιοχή, ενδέχεται να προκύψει επιπλέον χρέωση.

5. Χορήγηση απόδειξης ή τιμολογίου: Οι εταιρίες ταχυμεταφορών υποχρεούνται σε χορήγηση απόδειξης ή τιμολογίου παροχής υπηρεσιών σε φυσική ή ηλεκτρονική μορφή και βάσει των προϋποθέσεων που θέτει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

6. Παραλαβή με επιφύλαξη: Έχετε τη δυνατότητα να παραλάβετε με επιφύλαξη ή να δηλώσετε επιφύλαξη εντός μίας ημέρας από την παραλαβή της αποστολής εάν διαπιστώσετε πως το αντικείμενο που σας παραδόθηκε, έχει υποστεί φθορά ή είναι κατεστραμμένο.

7. Υποβολή καταγγελίας: Σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε πρόβλημα με εταιρία ταχυδρομικών υπηρεσιών, θα πρέπει πρωτίστως να απευθυνθείτε στην εταιρία, υποβάλλοντας το παράπονο/καταγγελία, ανάλογα με τα μέσα που σας διαθέτει η εταιρία (τηλεφωνικά, ηλεκτρονικά, εγγράφως). Σε περίπτωση που δεν εξευρεθεί λύση, μπορείτε να απευθυνθείτε στην ΕΕΤΤ και να υποβάλετε το αίτημα ή την καταγγελία σας, συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα καταγγελίας στον διαδικτυακό τόπο της ΕΕΤΤ.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπληρώσει όλα τα απαιτούμενα πεδία της φόρμας και έχετε επισυνάψει όσα στοιχεία είναι απαραίτητα για τη διερεύνηση της καταγγελίας σας (π.χ. επιχείρηση που αφορά, ΣΥΔΕΤΑ ή αριθμός αποστολής).


Προς εταιρίες ταχυμεταφορών

Με γνώμονα τη διατήρηση υψηλού επιπέδου υπηρεσιών και τη βέλτιστη δυνατή ανταπόκριση στις ανάγκες των καταναλωτών, η ΕΕΤΤ συνιστά στις εταιρίες ταχυμεταφορών τα εξής:

1. Να προετοιμαστούν σε επιχειρησιακό επίπεδο για την προσεχή περίοδο έντονης ζήτησης, αποφεύγοντας πρακτικές που δύνανται να υποβαθμίσουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους και να προκαλέσουν ταλαιπωρία στους καταναλωτές.

2. Να επανεξετάσουν προσεκτικά τους προσδοκώμενους χρόνους παράδοσης, να ενημερώσουν έγκαιρα τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις/e-shops και κατ’ επέκταση τους χρήστες για τις όποιες μεταβολές, και να προσφέρουν αξιόπιστη ενημέρωση για την πορεία της αποστολής, ιδιαίτερα κατά την παραλαβή της παραγγελίας από την επιχείρηση/e-shop και πριν την τελική παράδοσή της στον παραλήπτη. Αν ο μεγάλος όγκος αποστολών προκαλεί δυσκολία ανταπόκρισής τους, να μην αναλαμβάνουν επιπλέον αποστολές, εφόσον δεν μπορούν να εγγυηθούν την έγκαιρη επίδοσή τους.

3. Να μεριμνήσουν για την αύξηση των ενεργειών παράδοσης στους παραλήπτες, με εναλλακτικούς τρόπους εξυπηρέτησης, αξιοποιώντας π.χ. συνεργαζόμενες τοπικές εταιρίες ταχυμεταφορών/θυρίδες/σημεία εξυπηρέτησης διευρυμένου ωραρίου, έτσι ώστε να αποφεύγεται η μεγάλη αναμονή καταναλωτών στα καταστήματα των εταιριών ταχυμεταφορών για την παραλαβή δεμάτων.

4. Να αυξήσουν τον αριθμό του προσωπικού που απασχολείται με την τηλεφωνική εξυπηρέτηση και τη διαχείριση των αιτημάτων των χρηστών, με στόχο την καλύτερη διαχείριση των αιτημάτων/παραπόνων και την πληροφόρηση των καταναλωτών.

5. Να εξαντλούν τη δυνατότητα επαναπροώθησης των αποστολών προς παραλήπτες που απουσίαζαν από το δηλωθέν σημείο παραλαβής. Επιπλέον, συστήνεται η καθιέρωση πολιτικής για την παραμονή των ανεπίδοτων στο τοπικό υποκατάστημα για περισσότερες εργάσιμες ημέρες μετά την ειδοποίηση των παραληπτών, όταν υπάρχει ο απαραίτητος χώρος εντός του καταστήματος, καθώς και πρόσθετη ειδοποίηση πριν την επιστροφή στον αποστολέα.

6. Να καταγράφουν στο ΣΥΔΕΤΑ ενδεχόμενες απαιτήσεις του αποστολέα για ειδικούς τρόπους επίδοσης, όπως ενδεικτικά η αυθημερόν επίδοση, η επίδοση σε διάστημα συγκεκριμένων ωρών ή η επίδοση σε μη εργάσιμη ημέρα.

Προς επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου

Σε επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου (e-shops), η ΕΕΤΤ συνιστά:

1. Να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τη συνεργαζόμενη εταιρία ταχυμεταφορών, την ημέρα παραλαβής του προϊόντος από την εταιρία ταχυμεταφορών, τον αριθμό αποστολής και τον προσδοκώμενο χρόνο παράδοσης βάσει της σύμβασης ταχυμεταφοράς.

2. Να προχωρούν σε προσεκτική έρευνα της ταχυδρομικής αγοράς και να επιλέγουν εταιρία ταχυμεταφορών, βάσει συνδυασμού ποιοτικών κριτηρίων και κόστους. Να μην διστάζουν να αλλάξουν συνεργαζόμενη εταιρία ταχυμεταφορών ή να συνεργαστούν με περισσότερες εταιρίες, προκειμένου να εξυπηρετήσουν ταχύτερα τους πελάτες τους.

3. Να αξιοποιούν τη δυνατότητα εκχώρησης στους παραλήπτες των προϊόντων τους, του δικαιώματος αποζημίωσης από τις εταιρίες ταχυμεταφορών για πλημμελείς ταχυδρομικές υπηρεσίες, ιδιαίτερα για προπληρωμένες/εξοφλημένες ηλεκτρονικές παραγγελίες.

Η ΕΕΤΤ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, συνεχίζει εντατικά τον έλεγχο της ταχυδρομικής αγοράς και παρακολουθεί συστηματικά την τήρηση του κανονιστικού πλαισίου για την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών. Επιπλέον, η ΕΕΤΤ διεξάγει τακτικούς ελέγχους και στα υποκαταστήματα, μέλη δικτύου των επιχειρήσεων που κατέχουν γενική άδεια παροχής υπηρεσιών ταχυμεταφοράς προκειμένου να εξακριβωθεί η τήρηση των διατάξεων του Κώδικα Δεοντολογίας Παροχής Ταχυδρομικών Υπηρεσιών καθώς και των προβλεπόμενων στον τηρούμενο από τις εταιρείες Χάρτη Υπηρεσιών προς τον Καταναλωτή (ΧΥΚ).

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα!

Techgear Team

ΣΧΟΛΙΑ
read more

Black Friday: Τι ψώνισαν οι καταναλωτές στην Ελλάδα το 2021

11 Νοεμβρίου 2022 Techgear Team

Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία που παρουσιάζει για πρώτη φορά φέτος το omnichannel οικοσύστημα του Public Group, λίγες μέρες πριν την Black Friday 2022, σχετικά με τη διαδικτυακή αγοραστική συμπεριφορά και τις ...

Meta: Ανακοίνωσε την απόλυση 11.000 εργαζόμενων!

09 Νοεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Οι φήμες των προηγούμενων ημερών επιβεβαιώθηκαν πριν από λίγο, καθώς ο Mark Zuckerberg ανακοίνωσε επίσημα ότι η Meta θα προχωρήσει στην απόλυση 11.000 εργαζόμενων (ή περίπου το 13% του ανθρώπινου δυναμικού της)...

Digital Markets Act: Σε δοκιμαστική εφαρμογή οι νέοι κανόνες της ΕΕ για τις Big Tech εταιρείες

01 Νοεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Σε δοκιμαστική εφαρμογή τέθηκε από εχτές 1 Νοεμβρίου 2022 το περίφημο Digital Markets Act (DMA) της ΕΕ, δηλαδή το πακέτο νέων κανόνων που έχει ως στόχο να στριμώξει τις Big Tech εταιρείες (σ.σ. gatekeepers τους...

Tech and the City AUEB 2022: Κάνε εγγραφή στο μεγάλο φοιτητικό event επιχειρηματικότητας & τεχνολογίας

31 Οκτωβρίου 2022 Techgear Team

Ο Νίκος Δρανδάκης (Flyway, ιδρυτής Beat), η Δήμητρα Κατσαφάδου (La vie en Rose), ο Δημήτρης Γλέζος (Transifex) και η Κατερίνα Πραματάρη (Uni.fund) θα είναι εδώ για να μοιραστούν την ιστορία τους, και να ...

Χρήση πειρατικού λογισμικού για περιορισμό των εξόδων σκέφτεται 1 στις 4 μεσαία επιχείρηση

25 Οκτωβρίου 2022 Techgear Team

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Kaspersky, το 24% των εταιρειών που διαθέτουν από 50 έως 999 υπαλλήλους είναι πρόθυμο να χρησιμοποιήσει πειρατικές εναλλακτικές λύσεις επιχειρηματικού λογισμικού για να ...

Mastercard: Επιβραβεύει τις ανέπαφες αγορές στα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα της χώρας

24 Οκτωβρίου 2022 Techgear Team

Η Mastercard και η Lamda Development, επεκτείνουν τη στρατηγική συνεργασία τους, προσφέροντας για ακόμα μια χρονιά τη δυνατότητα σε όλους τους κατόχους καρτών Mastercard να κερδίσουν δωροεπιταγές και ...

Το Μουντιάλ στο ANT1+ με την 6μηνη συνδρομή στα €19.99

17 Οκτωβρίου 2022 Techgear Team

Η αντίστροφη μέτρηση για το FIFA World Cup Qatar 2022, το μεγαλύτερο ποδοσφαιρικό γεγονός του πλανήτη, έχει ήδη ξεκινήσει. Για πρώτη φορά στην ιδιωτική τηλεόραση και μέσω streaming, έρχεται μια ξεχωριστή ...

Google: Επιστολή προς στην ΕΕ από ανταγωνιστές για αθέμιτο ανταγωνισμό

17 Οκτωβρίου 2022 Christos Elpidis

Οι περιπέτειες της Google στην Ευρώπη δεν πρόκειται να σταματήσουν ποτέ, καθώς εκτός από το κυνηγητό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, έρχονται να κάνουν την ζωή της δύσκολη και οι εταιρείες που έχουν έδρα την γηραιά ...

Wolt Drive: Η νέα υπηρεσία διανομών για eshops στην Ελλάδα

14 Οκτωβρίου 2022 Techgear Team

Η νέα υπηρεσία Wolt Drive δίνει στα συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα τη δυνατότητα να παραδώσουν τα προϊόντα στους καταναλωτές άμεσα, προσφέροντας έτσι μια εξαιρετική αγοραστική εμπειρία, χωρίς να ...

Ασφαλέστερη και ταχύτερη η μεταβίβαση οχήματος: Ηλεκτρονικά η πληρωμή των τελών στην Περιφέρεια Αττικής

11 Οκτωβρίου 2022 Techgear Team

Ασφαλέστερη και ταχύτερη είναι πλέον η πληρωμή τελών για τη μεταβίβαση επιβατικού οχήματος ή δίκυκλου, καθώς στην υπηρεσία της ψηφιακής μεταβίβασης οχημάτων προστίθεται και η δυνατότητα της ηλεκτρονικής ...

Loader
techgear_icon