up_icon
Internet Security Social networks

4 στους 10 χρήστες θα εγκατέλειπαν τα social media αν αυτό τους διασφάλιζε παντοτινή ιδιωτικότητα

20 Ιουνίου 2019 Yannis Elpidis

4 στους 10 χρήστες θα εγκατέλειπαν τα social media αν αυτό τους διασφάλιζε παντοτινή ιδιωτικότητα

H πρόσφατη έκθεση της KasperskyThe true value of digital privacy: are consumers selling themselves short?’ αποκάλυψε ότι τέσσερις στους δέκα (38%) καταναλωτές θα διέγραφαν τους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης τους αν αυτό τους διασφάλιζε ότι τα δεδομένα τους θα παραμείνουν ιδιωτικά για το υπόλοιπο της ζωής τους. Οι φόβοι που σχετίζονται με την προστασία της ψηφιακής ιδιωτικότητας έχουν προκαλέσει στους καταναλωτές περισσότερο άγχος σε σχέση με τη χρήση και τη διανομή των προσωπικών τους πληροφοριών στο διαδίκτυο. Η έρευνα τονίζει το πως και το γιατί οι προσωπικές πληροφορίες των καταναλωτών γίνονται απίστευτα σημαντικές για τους ίδιους.

Οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Instagram ή το Twitter αποτελούν σημαντικό κομμάτι της ζωής μας και σύμφωνα με την έκθεση της Kaspersky, το 82% των ανθρώπων τις χρησιμοποιούν. Ως αντάλλαγμα για μερικά δεδομένα των χρηστών τους, οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν στους ανθρώπους την ευκαιρία να εκφράσουν τους εαυτούς τους, να επικοινωνήσουν με τους φίλους και τις οικογένειες τους, όπως επίσης και να ανακαλύψουν ειδήσεις, ιδέες και τάσεις χωρίς καν να εγκαταλείψουν το σπίτι τους.

Ωστόσο, παρά τα διάφορα οφέλη, κάποιοι θα αποσύρονταν από τα social media αν αυτό θα βοηθούσε στην ανάκτηση της ψηφιακής τους ιδιωτικότητας μια για πάντα.

Ο ένας στους δέκα (12%) που προσφέρει ελεύθερα τις προσωπικές του πληροφορίες για να γραφτεί σε παιχνίδια κουίζ (π.χ. με ποιον διάσημο μοιάζεις ή πιο είναι το αγαπημένο σου γεύμα), δεν θα μπορεί να το κάνει πια. Ωστόσο, μπορεί να είναι ακόμη πιο προβληματικό για το 58% που δεν θα μπορεί πλέον να χρησιμοποιεί τα στοιχεία σύνδεσής του στα social media για να ταυτοποιήσει τον εαυτό του γρήγορα και πρακτικά σε διάφορα websites και υπηρεσίες.

Ίσως ακόμη πιο παράδοξο είναι το γεγονός ότι σε μία εποχή που ο αριθμός των χρηστών κινητής τηλεφωνίας αυξάνεται κατά 2% έτος με έτος, ένας στους πέντε (19%) θα ήταν έτοιμος να αποχαιρετήσει εντελώς το ακουστικό του έτσι ώστε να εξασφαλίσει πως τα δεδομένα του παραμένουν ιδιωτικά για το υπόλοιπο της ζωής του.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σήμερα βρίσκονται σε ένα στάδιο όπου η ποιότητα της εμπειρίας του χρήστη βασίζεται έντονα σε έναν μεγάλο αριθμό προσωπικών πληροφοριών. Είτε αυτές αφορούν οικονομικά ζητήματα, πληροφορίες τοποθεσίας, αγοραστικά μοτίβα, προτιμήσεις φαγητού ή την κατάσταση των διαπροσωπικών τους σχέσεων. Οπότε, ίσως δεν αποτελεί έκπληξη ότι ένα νοσταλγικό συναίσθημα παντοτινά χαμένων πληροφοριών μπορεί να έρθει στο προσκήνιο.

Δυστυχώς, ακόμη και η θυσία ολόκληρης της παρουσίας σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν θα ήταν αρκετή για να προστατέψει την ψηφιακή ιδιωτικότητα. Είναι μία διαδικασία, και όχι μία συμφωνία που μπορείτε να διαπραγματευτείτε άπαξ.

Όπως σχολιάζει η Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing της Kaspersky,

Αρκετά χρόνια πριν, οι άνθρωποι μοιράζονταν τις προσωπικές τους πληροφορίες με υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης ως αντάλλαγμα για διάφορα οφέλη, χωρίς καν να σκέφτονται τις πιθανές απειλές και τις συνέπειες τους. Με τις διαρροές δεδομένων ανά την υφήλιο να αυξάνονται διαρκώς, παρατηρούμε μία νέα τάση μεταξύ των καταναλωτών. Πολλοί επιλέγουν να μην αποκαλύπτουν δημόσια συγκεκριμένα γεγονότα και δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στις πληροφορίες που μοιράζονται σε online υπηρεσίες. Ωστόσο, η πλειονότητα ακόμη δεν γνωρίζει πως να προστατεύσει την ψηφιακή ιδιωτικότητά της και θα εγκατέλειπε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έτσι ώστε να εξασφαλίσει πως οι πληροφορίες τους παραμένουν προστατευμένες. Η διατήρηση της ασφάλειας των προσωπικών πληροφοριών – αλλάζοντας τακτικά τους κωδικούς των λογαριασμών κοινωνικής δικτύωσης και χρησιμοποιώντας λύσεις ασφάλειας- θα δώσει περισσότερη σιγουριά στους καταναλωτές για την προστασία των online δεδομένων τους

Προκειμένου να διατηρήσετε την ψηφιακή σας ιδιωτικότητα ασφαλή, η Kaspersky συνιστά να ακολουθήσετε μερικά απλά βήματα:

  • Προσπαθείτε να ελέγχετε τακτικά τις ρυθμίσεις ασφάλειας και επιλέξτε δύσκολους κωδικούς πρόσβασης για τους λογαριασμούς σας.
  • Μην ανοίγετε ή αποθηκεύετε άγνωστα αρχεία, καθώς μπορεί να είναι κακόβουλα.
  • Μην ξεγελιέστε από ύποπτους ανθρώπους που υπόσχονται τιμαλφή ως αντάλλαγμα για τα προσωπικά σας δεδομένα και μην μοιράζεστε υπερβολικά πολλές λεπτομέρειες σας.
  • Μην χρησιμοποιείτε τον ίδιο κωδικό για περισσότερα από ένα website ή υπηρεσία.
  • Ξεκινήστε να χρησιμοποιείτε αξιόπιστες λύσεις ασφαλείας συμπεριλαμβανομένων υπηρεσιών που ελαχιστοποιούν το ρίσκο της ιδιωτικής παραβίασης όπως οι Kaspersky Security Cloud, Kaspersky Secure Connection και Kaspersky Password Manager.

Yannis Elpidis

Είμαι ένας λάτρης της τεχνολογίας και του διαδικτύου. Γνώρισα τον πρώτο μου υπολογιστή στα μέσα της δεκαετίας του '80 και ήταν "love at first sight" που λένε και στο χωριό μου. Θα με βρείτε καθημερινά στη "Darkpony Digital".

Αγαπημένο μότο:
 "There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't."

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΣΧΟΛΙΑ
read more

Google Drive: Πληθαίνουν οι αναφορές για χαμένα αρχεία στην υπηρεσία

27 Νοεμβρίου 2023 Christos Elpidis

Το Google Drive είναι ένα μία από τις κορυφαίες υπηρεσίες για την αποθήκευση αρχείων στο cloud, αλλά ορισμένοι χρήστες έχουν διαπιστώσει τελευταία ότι κάποια από τα αρχεία τους εξαφανίστηκαν μυστηριωδώς. Σε ένα...

7+1 στρατηγικές για να αποφύγετε τα δίχτυα των χάκερ

24 Νοεμβρίου 2023 Techgear Team

Το ερώτημα δεν είναι εάν, αλλά το πότε θα πέσετε θύμα χάκερ, λέει ο Tony Anscombe, Chief Security Evangelist της παγκόσμιας εταιρείας ψηφιακής ασφάλειας ESET, συνοψίζοντας μια σκληρή πραγματικότητα για τον ...

Google Bard: Τώρα παρακολουθεί και YouTube videos για λογαριασμό σας

24 Νοεμβρίου 2023 Christos Elpidis

Η Google ανακοίνωσε επίσημα ότι το Bard, το εργαλείο παραγωγικής AI της εταιρείας, μπορεί πλέον να παρακολουθεί videos στο YouTube και να απαντά σε ερωτήσεις σχετικά με αυτά. Η δυνατότητα ανάλυσης των videos ...

Kaspersky: Οι προβλέψεις για τις κυβερνοαπειλές το 2024

24 Νοεμβρίου 2023 Techgear Team

Οι ειδικοί της Παγκόσμιας Ομάδας Έρευνας και Ανάλυσης της Kaspersky (GReAT) παρουσιάζουν τις προβλέψεις τους για το 2024 στο Kaspersky Security Bulletin, δίνοντας έμφαση στην εξέλιξη των απειλών τύπου APT ...

Διαδικτυακές αγορές: Οι κορυφαίες κυβερνοαπειλές ενόψει Black Friday

21 Νοεμβρίου 2023 Techgear Team

Με την Black Friday να πλησιάζει, η Kaspersky δημοσίευσε μια νέα έκθεση που αποκαλύπτει τις τελευταίες ψηφιακές απειλές που σχετίζονται με τις ηλεκτρονικές αγορές. Τα ευρήματα αποκαλύπτουν περισσότερες από 13 ...

Είναι, τελικά, ασφαλές το Temu για τους χρήστες; [Update: Επίσημη ενημέρωση από την εταιρεία]

21 Νοεμβρίου 2023 Christos Elpidis

Η πιθανότητα να μην έχετε ακούσει ποτέ ή να μην έχετε δει τίποτα σχετικό με το κατάστημα Temu τους τελευταίους μήνες είναι μάλλον μικρότερη από το να πάρουμε τίτλο στο ποδόσφαιρο (Άρης είσαι…). Το κατάστημα ...

Black Friday – Προσοχή στις πλασματικές αγορές

20 Νοεμβρίου 2023 Techgear Team

Ο θεσμός της Black Friday, κατά τον οποίο τα καταστήματα που συμμετέχουν προβάλλουν πολύ δελεαστικές προσφορές σε επιλεγμένα προϊόντα για περιορισμένο αριθμό ημερών, αντιμετωπίζεται από πολλούς καταναλωτές ως ...

Οι αγοραστικές τάσεις για την Black Friday στην Ελλάδα

20 Νοεμβρίου 2023 Techgear Team

Η Klarna, η κορυφαία παγκοσμίως υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης, συγκέντρωσε πληροφορίες από την πρόσφατη έρευνά της για τις αγοραστικές προτιμήσεις των Ελλήνων ...

Απόλυτη αποτελεσματικότητα κατά του ransomware επέδειξαν τα προϊόντα της Kaspersky σε τακτική εξέταση AV-TEST

17 Νοεμβρίου 2023 Techgear Team

Το 2022, οι λύσεις της Kaspersky ανίχνευσαν πάνω από 74,2 εκατομμύρια απόπειρες επιθέσεων ransomware, δηλαδή 20% περισσότερες από ό,τι το 2021. Παρόλο που οι υπηρεσίες επιβολής νόμου παγκοσμίως κατάφεραν να ...

YouTube: Θα σε ενημερώνει εάν το video έχει «πειραχθεί» με AI

15 Νοεμβρίου 2023 Christos Elpidis

Η ομάδα ανάπτυξης του YouTube ανακοίνωσε νέα μέτρα για την καταπολέμηση της κακόβουλης χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης στη δημοφιλή πλατφόρμα, καθώς θα ενσωματώσει εργαλεία αυτόματου εντοπισμού του περιεχομένου ...

Loader
please wait
techgear_icon