up_icon
Facebook Amazon Apple Google

Amazon, Apple, Google και Facebook ενώπιον του Κογκρέσου. Τι δήλωσαν

30 Ιουλίου 2020 Vangelis Kompos

Amazon, Apple, Google και Facebook ενώπιον του Κογκρέσου. Τι δήλωσαν

Ενώπιον του Κογκρέσου των ΗΠΑ "βρέθηκαν" το απόγευμα της Τετάρτης 29/7 οι επικεφαλής των τεσσάρων κολοσσών του διαδικτύου: Ο Mark Zuckerberg, επικεφαλής της Facebook, ο Jeff Bezos της Amazon, ο Tim Cook της Apple και ο Sundar Pichai των Alphabet/Google κλήθηκαν σε ακρόαση (μέσω τηλεδιάσκεψης) άπό τη δικαστική επιτροπή της Βουλής των Αντιπροσώπων, ώστε να εξεταστεί η κυρίαρχη θέση που κατέχουν στην αγορά.

Η πανδημία του κορονοϊού έχει φέρει στο προσκήνιο της μεγάλες εταιρείες του διαδικτύου, καθώς όλες μαζί έχουν πλέον αξία 5 τρισ. δολαρίων, την ώρα που άλλες επιχειρήσεις δυσκολεύονται να επιβιώσουν. Η επιτροπή στοχεύει να διαπιστώσει έαν οι ανταγωνιστικές επιχειρηματικές πρακτικές των εταιρειών αυτών και η συγκέντρωση στοιχείων των χρηστών τους πλήττει τους μικρότερους ανταγωνιστές τους.

Η ακρόαση αυτή -η οποία μεταδόθηκε live μέσω του διαδικτύου - αποτελεί ένα ιστορικό γεγονός καθώς στοχεύει στο να αποκαλύψει αν οι μεγαλύτερες εταιρίες τεχνολογίας στον κόσμο συμμορφώνονται με τους κανονισμούς. Το Κογκρέσο δεν έχει συχνά την ευκαιρία να εξετάσει πραγματικά αυτούς τους ισχυρούς άνδρες και τα στοιχεία που καταθέτουν (ειδικά αν κάνουν κάποιο λάθος) ενδέχεται να διαμορφώσουν τη μελλοντική τους σχέση με την αμερικανική κυβέρνηση και τους πελάτες τους.

Μεταξύ των θεμάτων που απασχόλησαν τους νομοθέτες ήταν η κλοπή περιεχομένου από την Google, η μεταχείριση των πωλητών της Amazon στον ιστότοπό της, η απόκτηση ανταγωνιστών από το Facebook και το κατάστημα εφαρμογών της Apple. Οι τέσσερις επικεφαλής υπερασπίστηκαν τις εταιρείες τους, λέγοντας ότι τα προϊόντα τους βοήθησαν τις μικρότερες επιχειρήσεις και παρέμειναν ευάλωτα στον ανταγωνισμό από τους νεοεισερχόμενους.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα η ομάδα διασφάλισης του ανταγωνισμού της δικαστικής επιτροπής της Γερουσίας ανακοίνωσε ότι τον Σεπτέμβριο θα εξετάσει την κυριαρχία της Google στη διαδικτυακή διαφήμιση.

Η επιτροπή της Βουλής των Αντιπροσώπων εξετάζει πώς οι επιχειρηματικές πρακτικές των εταιρειών αυτών και η συγκέντρωση στοιχείων των χρηστών τους πλήττει τους μικρότερους ανταγωνιστές τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ακρόαση αυτή δεν θα επιφέρει απαραίτητα αλλαγή σε νομοθεσίες ή ρυθμιστικούς κανόνες. Σε πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν η επιτροπή της Βουλής των Αντιπροσώπων προχώρησε σε ακροάσεις προκειμένου να τοποθετηθούν δημόσια και με διαφάνεια κυβερνητικοί αξιωματούχοι και πρωταγωνιστές εξελίξεων.

Αν διαπιστωθούν ανάρμοστες πρακτικές, αυτές θα εξεταστούν σε συνεδριάσεις κεκλεισμένων των θυρών μεταξύ ρυθμιστικών αρχών και ομάδων συμφερόντων των εν λόγω εταιριών.

Ο "αμερικανικός τρόπος” του Zuckerberg

Ο Mark Zuckerberg εξετάστηκε από την επιτροπή για την απόκτηση νέων εφαρμογών κοινωνικών μέσων δικτύωσης όπως το WhatsApp, το Instagram και το Giphy. Ο ίδιος στην κατάθεσή του ισχυρίστηκε ότι το Facebook πέτυχε με "τον αμερικανικό τρόπο”, προσφέροντας προϊόντα τα οποία οι πολίτες βρήκαν αξιόλογα, αφού η εταιρεία ξεκίνησε από το τίποτα.

Ανταγωνιζόμαστε εταιρείες που εμφανίζονται σε αυτή την ακροαματική διαδικασία, όπως και πολλές άλλες που πωλούν διαφημίσεις και συνδέουν τους ανθρώπους. Επίσης ανταγωνιζόμαστε και σε παγκόσμιο επίπεδο, και εναντίον εταιρειών που έχουν πρόσβαση σε αγορές στις οποίες εμείς δεν έχουμε.
Η πιο δημοφιλής υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων στις ΗΠΑ είναι το iMessage της Apple. Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εφαρμογή είναι το TikTok. Η πιο δημοφιλής εφαρμογή για βίντεο είναι το YouTube. Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη πλατφόρμα διαφημίσεων είναι η Amazon. Η μεγαλύτερη πλατφόρμα διαφημίσεων είναι η Google. Για κάθε δολάριο που δαπανάται για διαφήμιση στις ΗΠΑ, λιγότερο από 10 σεντς δαπανώνται στο Facebook.

Υπενθύμισε επίσης στους βουλευτές τον ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν οι αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας στην Κίνα, εξηγώντας ότι η χώρα αυτή της Ασίας δημιουργεί "τη δική της εκδοχή του διαδικτύου βασιζόμενη σε πολύ διαφορετικές ιδέες και εξάγει το όραμά της σε άλλες χώρες”.

Παράλληλα ο Zuckerberg επανέλαβε την έκκλησή του για την ύπαρξη ρυθμιστικού πλαισίου για τις τεχνολογικές εταιρείες.

Η εμμονή των καταναλωτών

Από την πλευρά του ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου, ο Jeff Bezos δήλωσε ότι η Amazon κατέχει μικρό κομμάτι της συνολικής αγοράς λιανικών πωλήσεων και είναι αναγκασμένη να ανταγωνίζεται εταιρείες όπως η Walmart.

Πρόσθεσε ότι η πανδημία του κορονοϊού ενίσχυσε το διαδικτυακό εμπόριο και όχι μόνο αυτό μέσω της εταιρείας του.

Η εμμονή των καταναλωτών μας έκαναν αυτό που είμαστε και μας επέτρεψε να κάνουμε ακόμη σημαντικότερα πράγματα. Πιστεύω ότι η Amazon θα πρέπει να ελέγχεται προσεκτικά. Πιστεύω ότι θα πρέπει να ελέγχουμε προσεκτικά όλους τους μεγάλους θεσμούς, είτε είναι εταιρείες, κυβερνητικές υπηρεσίες ή μη κυβερνητικές οργανώσεις. Ευθύνη μας είναι να περνάμε αυτό τον έλεγχο με επιτυχία

Η Apple δεν έχει κυρίαρχο μερίδιο σε καμία αγορά

Στην κατάθεσή του, ο Tim Cook ισχυρίστηκε πως η Apple δεν κυριαρχεί σε κάποια αγορά καθώς άλλες εταιρείες όπως η Google και η Samsung έχουν τα μεγαλύτερα μερίδια σε αυτές: 

Γνωρίζουμε ότι οι πελάτες έχουν πολλές επιλογές και ότι τα προϊόντα μας αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό. Εταιρείες όπως η Samsung, η LG, η Huawei και η Google έχουν δημιουργήσει επιτυχημένες επιχειρήσεις με διαφορετικές προσεγγίσεις. Είμαστε εντάξει με αυτό. Ο στόχος μας είναι να είμαστε οι καλύτεροι, όχι οι μεγαλύτεροι. Στην πραγματικότητα, δεν έχουμε κυρίαρχο μερίδιο σε καμία αγορά ή κατηγορία προϊόντων όπου δραστηριοποιούμαστε.

Υπενθυμίζουμε στους χρήστες να κάνουν έλεγχο απορρήτου

Ένα από τα θέματα που απασχόλησαν τους νομοθέτες ήταν η κλοπή περιεχομένου από την Google και το πώς διαχειρίζεται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών της, δύο θέματα για τα οποία ο CEO, Sundar Pichai, σχολίασε ότι η εταιρία διατηρεί το "υψηλότερο επίπεδο" ασφάλειας και προστασίας των χρηστών.

Ο Pichai δέχτηκε τα πυρά των βουλευτών για τη συχγώνευση των δεδομένων περιήγησης χρηστών της πλατφόρμας Doubleclick (η οποία αγοράστηκε από την Google το 2007) με αυτών της Google, παρότι ο τεχνολογικός κολοσσός είχε δηλώσει αρχικά ότι δεν σκόπευε να τα χρησιμοποιήσει συνδυαστικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγχώνευση των προσωπικών δεδομένω επέτρεψε στην Google να ταυτοποιήσει πιο εύκολα τους χρήστες, τα προσωπικά δεδομένα τους, το ιστορικό αναζητήσεών τους στο διαδίκτυο, την τοποθεσία τους κ.ά. Ως αποτέλεσμα μπόρεσε να διαρθρώσει και να παρουσιάσει πολύ πιο στοχευμένα τις διαφημιστικές καμπάνιες της ανάλογα με τη διαδικτυακή συμπεριφορά των χρηστών.

Ο Pichai ζήτησε την ευκαιρία να "εξηγήσει" και παρουσίασε μια σειρά εργαλείων και ελέγχων που προσφέρει πλέον η Google στους χρήστες, προκειμένου "να περιορίσουν" τη συλλογή στοιχείων και δεδομένων τους καθώς και να ελέγξουν πώς χρησιμοποιούνται αυτά από την εταιρία.

Σήμερα είναι πολύ εύκολο για τους χρήστες να ελέγχουν τα δεδομένα τους. Έχουμε απλοποιήσει τις ρυθμίσεις τους, μπορούν να ενεργοποιήσουν ή να απενεργοποιήσουν την εξατομίκευση διαφημίσεων - έχουμε συνδυάσει τις περισσότερες ρυθμίσεις δραστηριότητας σε τρεις ομάδες. Υπενθυμίζουμε στους χρήστες να κάνουν έλεγχο απορρήτου. Ένα δισεκατομμύριο χρήστες το έχουν κάνει

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί όλη την ακροαματική διαδικασία των επικεφαλής των τεσσάρων κολοσσών του διαδικτύου:


[via NEWS247.gr]

Vangelis Kompos

Έχει επαφή με τα κομπιούτερζ από όταν απέκτησε πιτσιρικάς ένα Sinclair ZX81 με ένα ολόκληρο Kbyte μνήμης Ram, μπούκαρε στα ίντερνετς από την εποχή των BBS και των modem 1200bps.
Αποτελεί πλέον προστατευόμενο είδος καθώς επιμένει να λατρεύει τα windows, να μένει μακριά από μήλα οποιασδήποτε μορφής και να χρησιμοποιεί κουρδιστό μηχανικό ρολόι. Τρέχα γύρευε…

ΣΧΟΛΙΑ
read more

Meta: Μετονομάζει το Facebook Pay σε Meta Pay και περιμένει 1 δισ. χρήστες στο metaverse μέχρι το 2030

27 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Η Meta συνεχίζει με το rebranding όλων των υπηρεσιών της και σειρά παίρνει η υπηρεσία mobile πληρωμών Facebook Pay, η οποία μετονομάζεται πλέον σε Meta Pay. Πέραν της αλλαγής του ονόματος, δεν φαίνεται να ...

Αναφορά για ριζικό επανασχεδιασμό του Facebook με σκοπό να ανταγωνιστεί το TikTok

26 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Η επιτυχία του TikTok έχει θορυβήσει ιδιαίτερα τη Meta, η οποία δεν σκοπεύει να περιορίσει τις…απαντήσεις της απλά στην αντιγραφή λειτουργιών από την πλατφόρμα της ByteDance. Η ιστοσελίδα The Verge κατάφερε να ...

Facebook Messenger: Προστίθεται ξεχωριστή καρτέλα Calls

02 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Η Meta ενισχύει ακόμη περισσότερο την εφαρμογή Facebook Messenger με την προσθήκη της καρτέλας Calls στις εκδόσεις της για συσκευές Android και iOS, έτσι ώστε οι χρήστες να έχουν τη δυνατότητα πραγματοποίησης ...

Facebook: 1 στους 4 ανθρώπους στον κόσμο το επισκέπτεται καθημερινά

01 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Πολλά έχουν ειπωθεί για τη Meta τα τελευταία χρόνια και το νεανικό κοινό που εγκαταλείπει το Facebook, αλλά τα νούμερα δείχνουν πως η εταιρεία εξακολουθεί να βλέπει σχεδόν το 1/4 του παγκόσμιου πληθυσμού να ...

Επισημοποιήθηκε το μπλοκάρισμα Facebook και Instagram στη Ρωσία

22 Μαρτίου 2022 Christos Elpidis

Η απόφαση της Ρωσίας να μπλοκάρει τα Facebook και Instagram επικυρώθηκε πλέον και από δικαστήριο της Μόσχας, το οποίο έκρινε πως οι δύο υπηρεσίες της Meta προωθούν «εξτρεμιστικό περιεχόμενο». Παρόλα αυτά, το ...

Facebook Protect: Αν δεν το ενεργοποίησες μπορεί να κλειδωθείς έξω από τον λογαριασμό σου

18 Μαρτίου 2022 Christos Elpidis

Πιθανότατα θα λάβατε και εσείς τις προηγούμενες ημέρες μια περίεργη ενημέρωση από το Facebook που σας ειδοποιούσε να ενεργοποιήσετε τη λειτουργία Facebook Protect για τον λογαριασμό σας μέχρι τις 17 Μαρτίου ...

Facebook Groups: Νέα εργαλεία για μείωση της παραπληροφόρησης και όχι μόνο

10 Μαρτίου 2022 Christos Elpidis

Η Meta ανακοίνωσε επίσημα το παγκόσμιο λανσάρισμα νέων λειτουργιών για τους διαχειριστές των Facebook Groups, οι οποίες θα τους δώσουν τη δυνατότητα να ελέγχουν καλύτερα τις κοινότητές τους, να διαχειρίζονται ...

Reels: Διαθέσιμα και στην πλατφόρμα του Facebook από σήμερα

23 Φεβρουαρίου 2022 Techgear Team

Η Meta επεκτείνει από σήμερα τη διαθεσιμότητα του Facebook Reels για iOS και Android σε περισσότερες από 150 χώρες στον κόσμο. Παρουσιάζουμε επίσης, καλύτερους τρόπους ώστε να βοηθήσουμε τους ...

Facebook: Τέλος το News Feed, στο εξής σκέτο Feed

15 Φεβρουαρίου 2022 Christos Elpidis

Στα πρώτα χρόνια του Facebook οι χρήστες έγραφαν ο ένας στον τοίχο του άλλου, ωστόσο, κάπου στο 2007 το κοινωνικό δίκτυο απέκτησε το περίφημο News Feed απ’ όπου ο κάθε χρήστης μπορεί να παρακολουθεί οτιδήποτε ...

Meta: Εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει τα Facebook και Instagram στην Ευρώπη [Update]

07 Φεβρουαρίου 2022 Techgear Team

Ο Μάρκ Ζούκερμπεργκ και η Meta φαίνεται πως εξετάζουν το ενδεχόμενο να κλείσουν το Facebook και το Instagram στην Ευρώπη, εάν η Meta δεν καταφέρει να επεξεργαστεί δεδομένα Ευρωπαίων σε διακομιστές των ΗΠΑ. Τι ...

Loader
techgear_icon