up_icon
Internet

Χριστούγεννα 2020: Οι Έλληνες θα αγοράσουν, αλλά με φειδώ

25 Νοεμβρίου 2020 Techgear Team

Χριστούγεννα 2020: Οι Έλληνες θα αγοράσουν, αλλά με φειδώ

Η πανδημία έχει διαμορφώσει νέα δεδομένα στη ζωή μας και οι καταναλωτικές μας συνήθειες δεν θα μπορούσαν να μείνουν ανεπηρέαστες. Τόσο η οικονομική αβεβαιότητα όσο και η κοινωνική απόσταση που έχει επιβάλλει η νέα αυτή συνθήκη, συνθέτουν ένα διαφορετικό τοπίο αγοραστικών τάσεων εν’ όψει Χριστουγέννων, σε σχέση με αυτές που είχαμε συνηθίσει άλλες χρονιές.

Όπως αποκαλύπτει νέα έρευνα* της Kaspersky, μόνο 3 στους 10 Έλληνες θα πραγματοποιήσουν φέτος περισσότερες αγορές σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια κατά την εορταστική περίοδο, συμπεριλαμβανομένης και της Black Friday, ενώ 4 στους 10 σκοπεύουν να αφήσουν τα ψώνια τους μέχρι την τελευταία στιγμή έτσι ώστε να επωφεληθούν από πιθανές εκπτώσεις. Βέβαια, κάποιες συνήθειες δεν αλλάζουν ποτέ, και το 60% των Ελλήνων δεν πρόκειται να πτοηθεί από τις δυσμενείς συνθήκες πραγματοποιώντας κανονικά τα Χριστουγεννιάτικά τους ψώνια, αλλά σχεδόν οι μισοί θα μειώσουν το διαθέσιμο τους budget τουλάχιστον κατά το ένα τρίτο ή περισσότερο λόγω οικονομικών περιορισμών που επέφερε η πανδημία COVID-19. Επίσης, ενδιαφέρον παρουσιάζει το κοινωνικό πρόσημο των φετινών, εορταστικών αγορών, καθώς σύμφωνα με τη σχετική έρευνα, σχεδόν 1 στους 3 δήλωσε πως θα πραγματοποιήσει την πλειονότητα των χριστουγεννιάτικων του αγορών σε μικρότερα καταστήματα φέτος για να υποστηρίξει τις τοπικές επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ακόμη μία πτυχή που φαίνεται να επηρεάζεται σημαντικά είναι η φύση των αγορών, καθώς 4 στους 10 Έλληνες καταναλωτές σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικά τα επικείμενα, εορταστικά τους ψώνια λόγω της πανδημίας, εφόσον βέβαια κάτι τέτοιο δεν αποτελέσει μονόδρομο. Η συνθήκη αυτή εγείρει φυσικά και μία ανάγκη για περισσότερη προσοχή απέναντι σε προσπάθειες διαδικτυακής εξαπάτησης και ηλεκτρονικών επιθέσεων από ψηφιακούς εγκληματίες. Όπως φαίνεται, ένα μεγάλο μέρος των Ελλήνων μοιάζει υποψιασμένο απέναντι σε τέτοιες κακόβουλες ενέργειες, καθώς το 61,6% δηλώνει πως γνωρίζει τους πιθανούς κινδύνους ασφάλειας άγνωστων εμπορικών σημάτων που προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις και μπορεί να αποδειχθούν απάτες, ενώ σχεδόν οι μισοί αναφέρουν πως εάν το website ενός καταστήματος δεν φαίνεται νόμιμο, θα βγουν αμέσως από αυτό και θα επισκεφθούν ένα εμπορικό σήμα από το οποίο έχουν αγοράσει στο παρελθόν προκειμένου να είναι σίγουροι. Ειδικότερα όσον αφορά την περίοδο των εορτών, 4 στους 10 δεν είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τα προσωπικά τους στοιχεία με ηλεκτρονικά καταστήματα για να λάβουν μεγάλη έκπτωση, ενώ περίπου το ίδιο ποσοστό (37,6%) γνωρίζει ότι οι απάτες είναι πιο διαδεδομένες κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών/εορταστικών περιόδων και δεν είναι πρόθυμοι να αναλάβουν τον κίνδυνο για μια μεγάλη έκπτωση.

Ο David Emm, Κύριος Ερευνητής Ασφάλειας στην Kaspersky, σχολιάζει:

Οι διαδικτυακές αγορές είναι ένας δελεαστικός και εύκολος τρόπος για να χάσουμε τα χρήματά μας. Τα emails με ευκαιρίες και προσφορές καταφθάνουν στα εισερχόμενά μας και με μερικά κλικ τα αγαθά μπορούν να βρουν τον δρόμο τους στα σπίτια μας χωρίς να πρέπει να σηκωθούμε από τον καναπέ μας. Αλλά αυτό μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνο. Δεδομένου του δύσκολου έτους που έχουμε διανύσει, οποιεσδήποτε ευκαιρίες ή σημαντικές εκπτώσεις θα είναι πολύ δελεαστικές, καθώς πολλοί θα είναι αυτοί που θα προσπαθήσουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο την εορταστική περίοδο. Ωστόσο, ενθαρρύνουμε τους καταναλωτές να είναι προσεκτικοί και να σκέφτονται τα δεδομένα που παραδίδουν σε μια προσπάθεια για μεγαλύτερη έκπτωση. Σκεφτείτε αν είναι απολύτως απαραίτητο να μοιραστείτε τα προσωπικά σας στοιχεία για κάθε αγορά και, αν δεν είναι, τότε πρόκειται για ένα τέχνασμα για να σας δελεάσει να αποκαλύψετε τα δεδομένα σας. Εξασφαλίζοντας ότι οι συμφωνίες είναι γνήσιες πριν κάνουν οποιεσδήποτε αγορές, οι καταναλωτές μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο πιθανών παγίδων και να απολαύσουν τα Χριστούγεννα.

Επομένως, όσοι κυνηγούν τις ευκαιρίες, συνίσταται να παραμείνουν επιφυλακτικοί με τις πιθανές εκπτωτικές απάτες της Black Friday και της εορταστικής περιόδου ενώ πραγματοποιούν τις διαδικτυακές αγορές τους. Αν μια συμφωνία φαίνεται πολύ καλή για να είναι αληθινή, μάλλον δεν είναι. Ψωνίστε διαδικτυακά με αυτοπεποίθηση αυτά τα Χριστούγεννα, ακολουθώντας τις συμβουλές μας για την αποφυγή εξαπάτησης:

  • Πραγματοποιήστε τις αγορές σας μόνο σε νόμιμα ηλεκτρονικά καταστήματα. Είναι πάντα ασφαλέστερο να πληκτρολογήσετε τη διεύθυνση μόνοι σας ή να την επιλέξετε από τους σελιδοδείκτες σας, αντί να κάνετε κλικ σε ένα link. Επίσης, χρησιμοποιήστε τη γραμμή διευθύνσεων του προγράμματος περιήγησης για να ελέγξετε αν ο ιστότοπος που επισκέπτεστε είναι γνήσιος και ασφαλής.
  • Ολοκληρώστε τις αγορές σας με ασφαλείς μεθόδους πληρωμής. Πληρώστε με πιστωτικές κάρτες ή ισχυρές υπηρεσίες πληρωμών για την αγορά αγαθών, έτσι ώστε οι συναλλαγές να παραμένουν προστατευμένες.
  • Επαληθεύστε τις εκπτώσεις. Εάν λάβετε κάποια έκπτωση μέσω email ή μηνύματος, ελέγξτε αν ο αποστολέας και τυχόν links είναι νόμιμα πριν κάνετε κλικ.
  • Διατηρήστε ενημερωμένο το λογισμικό και τις εφαρμογές της συσκευής σας και προστατεύστε όλες τις συσκευές σας με ένα αξιόπιστο προϊόν διαδικτυακής ασφάλειας. Οι λύσεις ψηφιακής ασφάλειας με τεχνολογίες anti-phishing που βασίζονται σε συμπεριφορές, όπως το Kaspersky Total Security, μπορούν να σας στέλνουν ειδοποιήσεις αν προσπαθείτε να επισκεφθείτε μια ιστοσελίδα phishing.
  • Διαχειριστείτε τους κωδικούς πρόσβασής σας. Οι διαχειριστές κωδικών πρόσβασης μπορούν να σας βοηθήσουν να ψωνίσετε από διάφορα ηλεκτρονικά καταστήματα αποθηκεύοντας με ασφάλεια τα στοιχεία σας, ώστε να είναι μοναδικά για όλους τους online λογαριασμούς σας.

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το techgear.gr στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://www.techgear.gr/feed στο αντίστοιχο πεδίο της υπηρεσίας σας.

Techgear Team

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΣΧΟΛΙΑ
read more

Ευπάθεια στο Microsoft Bing επέτρεπε την αλλαγή των αποτελεσμάτων αναζήτησης και όχι μόνο

31 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

Η Microsoft βρίσκεται σε ένα πολύ καλό φεγγάρι χάριν στην τεράστια επιτυχία που σημειώνει το ChatGPT και την εκθετική άνοδο στην χρήση του Bing Search, ωστόσο, δεν είναι όλα ρόδινα για την εταιρεία. Όπως ...

Το phishing κρυπτονομισμάτων αυξήθηκε κατά 40% μέσα σε έναν χρόνο

30 Μαρτίου 2023 Techgear Team

Το 2022, τα anti-phishing συστήματα της Kaspersky απέτρεψαν 5 εκατομμύρια επιθέσεις phishing που σχετίζονταν με κρυπτονομίσματα, αριθμός αυξημένος κατά 40% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Αντίθετα, ...

Η Google παρουσιάζει το νέο Κέντρο Ελέγχου Διαφημίσεων

30 Μαρτίου 2023 Techgear Team

Η Google ανακοινώνει την έναρξη λειτουργίας του Κέντρου Ελέγχου Διαφημίσεων - τη νέα υπηρεσία που έχει στόχο να σας βοηθά να μαθαίνετε γρήγορα και εύκολα περισσότερες πληροφορίες για τις διαφημίσεις που βλέπετε...

Google Chrome: Σύντομα θα προστεθεί ένα προηγμένο Reading Mode

29 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

Στο πλαίσιο της ανακοίνωσης της Google για τα νέα χαρακτηριστικά του ChromeOS και του Chrome browser που αφορούν εκπαιδευτικούς και μαθητές, η εταιρεία αποκάλυψε ότι σύντομα θα ενσωματώσει ένα νέο Reading mode ...

Twitter: Μόνο οι πιστοποιημένοι λογαριασμοί θα εμφανίζονται στο αλγοριθμικό feed

28 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

Σχεδόν ένας χρόνος πέρασε από τότε που ο Elon Musk έφερε τα πάνω κάτω στον κόσμο των social media ξεκινώντας την καμπάνια του για την εξαγορά της Twitter έναντι $44 δισ. Από τότε ακολούθησαν πολλά επεισόδια για...

Άνδρες και γυναίκες διαφέρουν ως προς τον έλεγχο και την παρακολούθηση των έξυπνων συσκευών

28 Μαρτίου 2023 Techgear Team

Η νέα παγκόσμια έρευνα της Kaspersky "The smart home of almost everything: From the fridge to TV, how we’ll embrace the year of the virtual assistant in 2023" αναδεικνύει τις βασικές ψηφιακές συνήθειες, τα ...

Twitter Blue: Διαθέσιμο το συνδρομητικό πακέτο παγκοσμίως

24 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

Στις αρχές Μαρτίου η Twitter άνοιξε τη δυνατότητα εγγραφής στο συνδρομητικό πακέτο Twitter Blue σε Ελλάδα και Κύπρο, αλλά σήμερα επανέρχεται με νέα ανακοίνωση για το παγκόσμιο λανσάρισμά του, ενώ παράλληλα ...

ChatGPT: Τα πρώτα plugins του δίνουν απόλυτη πρόσβαση στο Internet

24 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

Ήταν αναμενόμενο ότι η OpenAI δεν θα περιοριζόταν μόνο στη διανομή του ChatGPT στους συνεργάτες της (π.χ. Microsoft, Opera). Ο οργανισμός προχώρησε στο λανσάρισμα διάφορων plugins για το ChatGPT που επεκτείνουν...

Είναι οι διαδικτυακές έρευνες νόμιμες και ασφαλείς; Προσοχή στις απάτες

23 Μαρτίου 2023 Techgear Team

Οι διαδικτυακές έρευνες και οι διαγωνισμοί βρίσκονται παντού στο διαδίκτυο. Οι λόγοι είναι απλοί: είναι εύκολο και όχι ακριβό το να δημιουργήσει κάποιος μια τέτοια έρευνα, παίρνει λίγο χρόνο να τη συμπληρώσουν ...

Πως εξαπατώνται οι «υπερβολικά πρόθυμοι» νέοι εργαζόμενοι

23 Μαρτίου 2023 Techgear Team

Οι πρώτες ημέρες σε έναν νέο χώρο εργασίας είναι συνήθως γεμάτες ομαδικές συναντήσεις, εκπαιδεύσεις, συνεδρίες ένταξης του νέου προσωπικού κ.ο.κ. Σε αυτές τις διαδικασίες, ο νέος υπάλληλος μπαίνει έχοντας συχνά...

Loader
please wait
techgear_icon