up_icon
Internet Misc

Η Kaspersky Lab προειδοποιεί για το φαινόμενο της Ψηφιακής Αμνησίας

23 Ιουλίου 2015 Yannis Elpidis

Η Kaspersky Lab προειδοποιεί για το φαινόμενο της Ψηφιακής Αμνησίας

Digital-Amnesia_Infographic

Το «Google Effect», η επίδραση δηλαδή που έχει στη μνήμη μας η δυνατότητα να βρίσκουμε πληροφορίες στο Διαδίκτυο, έχει επεκταθεί και φτάνει πλέον και στις σημαντικές πληροφορίες προσωπικού χαρακτήρα, αλλά και στις φορητές συσκευές, σύμφωνα με νέα έρευνα της Kaspersky Lab. Η μελέτη αποκαλύπτει ότι οι περισσότεροι «διασυνδεδεμένοι καταναλωτές» στην Ευρώπη δε μπορούν να ανακαλέσουν στη μνήμη τους σημαντικούς τηλεφωνικών αριθμών, όπως εκείνοι των παιδιών τους (53%), των σχολείων των παιδιών τους (90%) και του χώρου εργασίας τους (51%). Επιπλέον, περίπου το ένα τρίτο δε μπορούσε να θυμηθεί τον αριθμό του/ της συντρόφου του, ενώ τέσσερις στους δέκα δήλωσαν ότι είχαν ξεχάσει τον τηλεφωνικό αριθμό του σπιτιού τους κατά την ηλικία των 10-15 ετών.

Στην έρευνα της Kaspersky Lab συμμετείχαν 6.000 καταναλωτές ηλικίας 16 ετών και άνω από έξι Ευρωπαϊκές χώρες. Τα ευρήματα αυτά δείχνουν ότι η αδυναμία μας να θυμόμαστε σημαντικές πληροφορίες οφείλεται στο γεγονός ότι έχουμε παραδώσει την ευθύνη για τη διαχείριση των πληροφοριών σε ψηφιακές συσκευές, όπως τα smartphone. Σχεδόν οι μισοί (43%) από τους νεότερους καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα (16-24 ετών) δηλώνουν ότι στο smartphone τους βρίσκονται αποθηκευμένα σχεδόν όλα όσα χρειάζεται να ξέρουν ή να θυμηθούν.

Digital-Amnesia_Infographic_2

Η Kaspersky Lab αποκαλεί αυτό το φαινόμενο ως «Ψηφιακή Αμνησία», ώστε να περιγράψει το γεγονός ότι κάποιος ξεχνά πληροφορίες γιατί εμπιστεύεται μια ψηφιακή συσκευή για να τις αποθηκεύει και να τις θυμάται για λογαριασμό του.

Η μελέτη βρήκε δείγματα «Ψηφιακής Αμνησίας» σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, τόσο στους άνδρες, όσο και στις γυναίκες

Δεν αποτελεί έκπληξη πώς η έρευνα ανέδειξε ότι η απώλεια ή η διαρροή δεδομένων που αποθηκεύονται σε ψηφιακές συσκευές – και ειδικότερα στα smartphone – θα δημιουργήσει προβλήματα σε πολλούς χρήστες. Τέσσερις στις δέκα γυναίκες, αλλά και τέσσερις στους δέκα ερωτώμενους στο γενικό πληθυσμό ηλικίας 16-24 ετών, θα αισθάνονταν βαθιά θλίψη, δεδομένου ότι έχουν αναμνήσεις αποθηκευμένες στις συσκευές τους, που πιστεύουν ότι δε θα μπορούσαν να ανακτήσουν ποτέ ξανά. Μία στις τέσσερις γυναίκες και αλλά και ένας στους τέσσερις νεότερους ερωτηθέντες θα ήταν εντελώς έξαλλοι, καθώς οι συσκευές τους είναι το μόνο μέρος που αποθηκεύουν εικόνες και στοιχεία επικοινωνίας.

Digital-Amnesia_Infographic_3

Επομένως, είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι παρά την αυξανόμενη εξάρτηση από τις ψηφιακές συσκευές, το γεγονός ότι τις αντιμετωπίζουμε ως θεματοφύλακα των αναμνήσεων μας, αλλά και παρά το βαθύ συναισθηματικό αντίκτυπο της απώλειας των αναμνήσεων αυτών, η έρευνα διαπίστωσε ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές δεν προστατεύουν επαρκώς τις συσκευές αυτές με τεχνολογία ασφαλείας. Ιδιαίτερα ελλιπής είναι η προστασία των smartphones και των tablets. Μόνο ένας στους τρεις (36%) εγκαθιστά επιπλέον λύση ασφαλείας στο smartphone του και μόνο το ένα τέταρτο περίπου (23%) εγκαθιστά μια λύση ασφάλεια στο tablet του. Ένας στους πέντε χρήστες (21%) δεν προστατεύει οποιαδήποτε από τις συσκευές του με πρόσθετη ασφάλεια.

Σύμφωνα με τον David Emm, Principal Security Researcher της Kaspersky Lab.

ι διασυνδεδεμένες συσκευές εμπλουτίζουν τη ζωή μας, αλλά ταυτόχρονα έχουν συμβάλει στην εμφάνιση της λεγόμενης «Ψηφιακής Αμνησίας». Πρέπει να κατανοήσουμε τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις που έχει αυτό για το πώς θυμόμαστε, αλλά και για το πώς θα προστατεύσουμε τις αναμνήσεις αυτές. Οι τηλεφωνικοί αριθμοί που είναι σημαντικοί για τον καθένα μας είναι πλέον μόνο ένα κλικ μακριά. Έτσι, δεν καταβάλουμε πλέον καμία προσπάθεια να απομνημονεύσουμε λεπτομέρειες. Επιπλέον, ένα συντριπτικό 86% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι στο σύγχρονο διασυνδεδεμένο κόσμο, οι άνθρωποι καλούνται απλά να θυμούνται πάρα πολλούς αριθμούς, διευθύνσεις και υποχρεώσεις – κάτι που θεωρούν ανέφικτο, ακόμα και αν το επιθυμούν. Ανακαλύψαμε ότι πιθανή απώλεια ή διαρροή αυτών των πολύτιμων πληροφοριών δεν θα αποτελέσει μόνο μια ενόχληση, αλλά θα αφήσει πολλούς ανθρώπους βαθιά στενοχωρημένους. Η Kaspersky Lab έχει δεσμευθεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να κατανοήσουν τους κινδύνους στους οποίους θα μπορούσαν να εκτεθούν τα δεδομένα τους, καθώς και να τους προσφέρει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουν τους κινδύνους αυτούς. Για παράδειγμα, αυτό μπορεί να γίνει με την εγκατάσταση λογισμικού ασφαλείας, το οποίο θα κρατήσει τις συσκευές και τα δεδομένα τους προστατευμένα"

Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στην αναλυτική έκθεση, με τίτλο “The rise and impact of Digital Amnesia: Why we need to protect what we no longer remember”.

Yannis Elpidis

Είμαι ένας λάτρης της τεχνολογίας και του διαδικτύου. Γνώρισα τον πρώτο μου υπολογιστή στα μέσα της δεκαετίας του '80 και ήταν "love at first sight" που λένε και στο χωριό μου. Θα με βρείτε καθημερινά στη "Darkpony Digital".

Αγαπημένο μότο:
 "There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't."

ΣΧΟΛΙΑ
read more

Twitter: Γίνεται (και αυτό) TikTok με τη νέα μορφή εμφάνισης των videos

30 Σεπτεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Σειρά της Twitter να ζηλέψει την δόξα του TikTok, καθώς η εταιρεία επιβεβαίωσε πως θα υιοθετήσει και αυτή την full-screen εμφάνιση των videos που δημοσιεύονται στην πλατφόρμα, με μηχανισμό swipe-up για να μην ...

Twitter: Δημοσίευσε το πρώτο επεξεργασμένο tweet με το νέο edit button

30 Σεπτεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Έχει δοθεί πολύ μεγάλη έμφαση στο περίφημο edit button του Twitter, καθώς η έλευση του θα σηματοδοτήσει μια τεράστια αλλαγή στην φιλοσοφία του κοινωνικού δικτύου που μέχρι πρόσφατα ήταν ολοκληρωτικά αντίθετο ...

Τι είναι το doxing και πώς να προστατευτείτε;

30 Σεπτεμβρίου 2022 Techgear Team

Βρετανική μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Ιούνιο του 2022 αποκάλυψε ότι το 19% των ερωτηθέντων ήταν θύματα doxing (ή αλλιώς, doxxing), μιας πρακτικής κατά την οποία άτομα με κακές προθέσεις δημοσιεύουν, συνήθως στο...

WatchGuard: Μέιωση στο malware, αύξηση στις ευπάθειες του Office

29 Σεπτεμβρίου 2022 Techgear Team

Η WatchGuard, παγκόσμιος ηγέτης στην ασφάλεια δικτύων, την προηγμένη προστασία σταθμών εργασίας, τον έλεγχο ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων (MFA) και το ασφαλές Wi-Fi, ανακοίνωσε σήμερα τα ευρήματα από την πιο ...

Ψηφιακή «αορατότητα»: Συμβουλές για να βελτιώσετε την ιδιωτικότητά σας στο διαδίκτυο

29 Σεπτεμβρίου 2022 Techgear Team

Η Google ανακοίνωσε πρόσφατα την κυκλοφορία του εργαλείου «Αποτελέσματα για εσάς (Results about you)», το οποίο μπορεί να βοηθήσει τους χρήστες να αφαιρέσουν αποτελέσματα αναζήτησης που περιέχουν στοιχεία ...

Lancom: Νέες επενδύσεις σε data centers, το επόμενο έρχεται στην Κρήτη

26 Σεπτεμβρίου 2022 Techgear Team

Το όραμα της Lancom για την εξέλιξη της Θεσσαλονίκης σε σημαντικό κόμβο διαχείρισης και αποθήκευσης δεδομένων, μετά και την επίσημη έναρξη λειτουργίας του Balkan Gate Thessaloniki, παρουσίασε σε διαδικτυακή ...

myTEKA: Η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις εισφορές και την επικουρική σύνταξη

22 Σεπτεμβρίου 2022 Techgear Team

Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων Κ. Χατζηδάκης: 102.000 νέοι εργαζόμενοι βρήκαν δουλειά τους τελευταίους 8 μήνες Κ. Πιερρακάκης: Κάνουμε ένα σημαντικό...

Προσοχή στις αγορές αναμνηστικών προς τιμήν της Βασίλισσας Ελισάβετ Β'

22 Σεπτεμβρίου 2022 Techgear Team

Πριν λίγες μέρες έγινε γνωστή η είδηση του θανάτου της Βασίλισσας Ελισάβετ Β'. Πολλοί άνθρωποι θέλουν να τιμήσουν τη μνήμη της, έτσι δημιουργούνται πολλά projects τα οποία προσφέρουν στους ανθρώπους ευκαιρίες ...

YouTube: Ο αλγόριθμος αγνοεί τις επιλογές Dislike και Not Interested των χρηστών

22 Σεπτεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Το κουμπί Dislike στα videos του YouTube είναι διαθέσιμο εδώ και αρκετά χρόνια με σκοπό να δώσει στους θεατές την δυνατότητα να εκφράσουν την δυσαρέσκεια τους για κάποιο video χωρίς να αφήσουν κάποιο σχόλιο. Θα...

Meta: Συνεργατικές διαφημίσεις για τις παραδόσεις στην περιοχή των καταναλωτών

21 Σεπτεμβρίου 2022 Techgear Team

Ενημέρωση από τη Meta Οι άνθρωποι θέλουν προσωποποιημένες, εύκολες εμπειρίες αγορών που παρέχουν χρήσιμες συστάσεις για τα τοπικά τους παντοπωλεία. Στην πραγματικότητα, το 57% των αγοραστών ειδών παντοπωλείου ...

Loader
techgear_icon