Πρόστιμο ρεκόρ ύψους €2.42 δισ. από την ΕΕ στη Google για "μαγείρεμα" αποτελεσμάτων αναζήτησης [Update]

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει βάλει στο στόχαστρο τη Google εδώ και αρκετό καιρό (από το 2010), εξετάζοντας αν ο τεχνολογικός κολοσσός "μαγειρεύει" τα αποτελέσματα αναζήτησης έτσι ώστε να προωθεί τις δικές της υπηρεσίες και το πόρισμα της οδήγησε στο μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβάλει ποτέ μέχρι σήμερα.

Όπως ανακοίνωσε επίσημα πριν από λίγο:

"Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβάλει πρόστιμο ύψους €2.42 δισ. στη Google για παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Google εκμεταλλεύτηκε τη θέση ισχύος που της δίνει η μηχανή αναζήτησης με σκοπό να δίνει παράνομα το προβάδισμα στις δικές της υπηρεσίες, και συγκεκριμένα τη δική της υπηρεσία σύγκρισης προϊόντων"

Σημειώστε ότι η ΕΕ δίνει περιθώριο 90 ημερών στη Google για να αλλάξει την τακτική της, διαφορετικά την απειλεί με νέο πρόστιμο σε ύψος έως 5% από τον μέσο όρο του καθημερινού κύκλου εργασιών της Alphabet (μαμά εταιρεία της Google).

Εκτός από αυτό το πρόστιμο, η ΕΕ ελέγχει τη Google και για δύο ακόμη υποθέσεις, η μία αφορά τις προεγκατεστημένες εφαρμογές στο Android OS (βλ. εδώ) και η άλλη την πλατφόρμα online διαφημίσεων AdSense που δεν δέχεται διαφημίσεις ανταγωνιστικών μηχανών αναζήτησης.

Update: Η Google σχολίασε πριν από λίγο την απόφαση της ΕΕ

"Πιστεύουμε ότι η ΕΕ υποτιμά την αξία της γρήγορης και εύκολης πρόσβασης. Πολλές ιστοσελίδες σύγκρισης προϊόντων επιθυμούν να εμφανίζονται πιο συχνά στα αποτελέσματα αναζήτηση, αλλά τα δεδομένα μας δείχνουν ότι ο κόσμος συνήθως προτιμά links που τον οδηγούν απευθείας στα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και όχι σε άλλες ιστοσελίδες όπου θα πρέπει να πραγματοποιήσουν εκ νέου αναζήτηση.

Τα δικά μας αποτελέσματα που αφορούν το shopping είναι χρήσιμα και πολύ πιο βελτιωμένα σε σύγκριση με τις παρωχημένες διαφημίσεις που περιλαμβάνουν μόνο κείμενο. Η εμφάνιση διαφημίσεων που περιλαμβάνουν εικόνα, βαθμολογίες και τιμές επωφελούν εμάς, τους διαφημιστές και πάνω απ' όλα τους χρήστες. Και τις εμφανίζουμε μόνο όταν είναι σχετικές με την αναζήτηση τους. Χιλιάδες Ευρωπαίοι έμποροι χρησιμοποιούν αυτές τις διαφημίσεις για να ανταγωνιστούν τεράστιες εταιρείες όπως η Amazon και το eBay"

[via]

Loading