up_icon
Facebook Internet Social networks

Είμαστε εμείς οι χρήστες τα προϊόντα του Facebook; Η εταιρεία απαντά επίσημα σε αυτό και άλλα δύσκολα ερωτήματα!

23 Απριλίου 2018 Christos Elpidis

Είμαστε εμείς οι χρήστες τα προϊόντα του Facebook; Η εταιρεία απαντά επίσημα σε αυτό και άλλα δύσκολα ερωτήματα!

Συνεχίζονται οι επίσημες τοποθετήσεις από πλευράς Facebook για να καταννοήσουν όλοι οι χρήστες τον τρόπο λειτουργίας του κοινωνικού δικτύου και τι ακριβώς συμβαίνει με τα προσωπικά δεδομένα τους. Στο σημερινό άρθρο του Rob Goldman, αντιπροέδρου για το τμήμα των διαφημίσεων, έχει δοθεί ο τίτλος "Δύσκολα ερωτήματα: Ποιες πληροφορίες γνωρίζουν για εμένα οι διαφημιστές του Facebook;" και απαντώνται διάφορα σχετικά ερωτήματα, αλλά και το κυριότερο: Αποτελεί ο χρήστης προϊόν του Facebook;

Για να δημιουργήσουμε ένα προϊόν που φέρνει κοντά ανθρώπους διαφορετικής κουλτούρας και απ' όλο τον κόσμο, πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι μπορούν όλοι να το αντέξουν οικονομικά. Οι διαφημίσεις μας επιτρέπουν να προσφέρουμε το Facebook δωρεάν για όλους. Δεν είμαστε, όμως, τυφλοί απέναντι στις προκλήσεις που δημιουργεί αυτό το μοντέλο, διότι απαιτεί απόλυτη αφοσίωση στην προστασία της ιδιωτικότητας.

Σας υποσχόμαστε, λοιπόν, το εξής: δεν λέμε στους διαφημιστές ποιοι είστε και δεν πουλάμε τα δεδομένα σας σε κανέναν. Αυτό ισχύει και ίσχυε πάντα. Πιστεύουμε ότι η εμφάνιση στοχευμένων διαφημίσεων και η προστασία της ιδιωτικότητας μπορούν να συμβαδίσουν και είμαστε απόλυτα αφοσιωμένοι στην ομαλή λειτουργία αυτού του μοντέλου.

Γνωρίζουμε ότι έχετε πολλές ερωτήσεις για τον τρόπο με τον οποίο εκμεταλλευόμαστε τα δεδομένα σας για το ζήτημα της διαφήμισης και τι έλεγχο έχετε επάνω σε αυτές. Θα απαντήσουμε σε κάποια από αυτά, αλλά πρώτα θα σας αποκαλύψουμε τον βασικό μηχανισμό λειτουργίας των διαφημίσεων στο Facebook.

Οι διαφημιστές μπορούν να σας προσεγγίσουν με πολύ συγκεκριμένους τρόπους:

  • Πληροφορίες από τον τρόπο χρήσης του Facebook. Όταν χρησιμοποιείτε το Facebook, μπορείτε να επιλέξετε αν θα μοιραστείτε πληροφορίες σχετικά με την ηλικία, το φύλο, την πόλη και τους φίλους σας. Μπορείτε, επίσης, να πατήσετε Like σε posts, Pages και άρθρα. Χρησιμοποιούμε αυτές τις πληροφορίες για να μαντέψουμε τα ενδιαφέροντα σας έτσι ώστε να σας εμφανίζουμε ανάλογο διαφημιστικό υλικό. Εάν ένα κατάστημα με ποδήλατα θέλει να προσεγγίσει γυναίκες ποδηλάτριες στην Ατλάντα, τότε μπορούμε να εμφανίσουμε τις διαφημίσεις τους σε γυναίκες από την Ατλάντα που έχουν κάνει Like σε σελίδες σχετικές με την ποδηλασία ή τα ποδήλατα. Εδώ είναι το σημείο κλειδί: η επιχείρηση δεν γνωρίζει ποιος είναι ο χρήστης. Παρέχουμε αναλύσεις στους διαφημιστές σχετικά με τον τύπο του χρήστη που παρακολουθεί τη διαφήμιση και την στατιστική πορεία της διαφήμισης, αλλά δεν μοιραζόμαστε προσωπικές πληροφορίες που αποκαλύπτουν την ταυτότητα του χρήστη. Μπορείτε πάντοτε να δείτε σε ποια ενδιαφέροντα έχετε δώσει έμφαση και αν το επιθυμείτε να τα αφαιρέσετε από τον λογαριασμό σας.
  • Πληροφορίες που μοιράζεται ο διαφημιστής με την Facebook. Σε αυτήν την περίπτωση, οι διαφημιστές μας φέρνουν πληροφορίες σχετικά με το πελατολόγιο τους, έτσι ώστε να προσεγγίσουν αυτούς τους χρήστες στο Facebook. Αυτοί οι διαφημιστές μπορεί να έχουν την διεύθυνση του email σας από κάποια άλλη πηγή (π.χ. να είχατε πραγματοποιήσει μια αγορά στο κατάστημα τους ή να εγγραφήκατε σε κάποιο newsletter). Εμείς βρίσκουμε σε ποιους λογαριασμούς αντιστοιχούν αυτά τα δεδομένα, χωρίς να ενημερώσουμε τον διαφημιστή για την ταυτότητα των χρηστών. Στις ρυθμίσεις για τις διαφημίσεις μπορείτε να δείτε ποιοι διαφημιστές διαθέτουν πληροφορίες σχετικές με εσάς και ταυτόχρονα τρέχουν διαφημιστικές καμπάνιες. Μπορείτε, επίσης, να πατήσετε στην επάνω δεξιά γωνία μιας διαφήμισης και να επιλέξετε να κρυφτούν όλες οι διαφημίσεις που προέρχονται από αυτήν την επιχείρηση.
  • Πληροφορίες που μοιράζονται οι ιστοσελίδες και οι εφαρμογές με το Facebook. Ορισμένες ιστοσελίδες και εφαρμογές που επισκέπτεστε και χρησιμοποιείτε, μπορεί να εκμεταλλεύονται τα εργαλεία του Facebook για να αναλύουν καλύτερα τα αποτελέσματα των διαφημιστικών ενεργειών τους και να παρουσιάζουν πιο σχετικό περιεχόμενο στον χρήστη. Για παράδειγμα, εάν ένα online κατάστημα χρησιμοποιεί το Facebook Pixel, μπορεί να ζητήσει από την Facebook να δείχνει διαφημίσεις στους χρήστες που έχουν ενδιαφερθεί για κάποιο συγκεκριμένο προϊόν (π.χ. ένα ζευγάρι παπούτσια). Εάν δεν θέλετε αυτά τα δεδομένα να χρησιμοποιούνται για την εμφάνιση διαφημίσεων, τότε μπορείτε να απενεργοποιήσετε τη λειτουργία από τις ρυθμίσεις του λογαριασμού σας.

Από τη στιγμή που δεν πληρώνω για το Facebook, είμαι εγώ το προϊόν;

Όχι. Το προϊόν μας είναι τα social media, η δυνατότητα να σας φέρνουμε σε επαφή με τους ανθρώπους που σημαίνουν κάτι για εσάς ανεξάρτητα από το που βρίσκονται σε όλο τον κόσμο. Είναι το ίδιο με μια δωρεάν μηχανή αναζήτησης, μια ιστοσελίδα ή μια εφημερίδα. Το κύριο προϊόν είναι η εύρεση πληροφοριών ή η ανάγνωση ειδήσεων, και οι διαφημίσεις υπάρχουν για να χρηματοδοτήσουμε αυτήν την εμπειρία.

Εάν δεν πουλάτε στους διαφημιστές τα δεδομένα μου, τι ακριβώς τους δίνετε;

Πουλάμε διαφημιστικό χώρο στο Facebook, όπως συμβαίνει στις τηλεοπτικές εκπομπές ή στο ραδιόφωνο ή στις εφημερίδες. Δεν πουλάμε τα δεδομένα σας. Όταν ένας διαφημιστές τρέχει μια καμπάνια στο Facebook, μοιραζόμαστε αναλύσεις σχετικά με την απόδοση αυτών των διαφημίσεων. Για παράδειγμα, μπορούμε να πούμε στον διαφημιστή πόσοι άντρες και πόσες γυναίκες αντέδρασαν στην διαφήμιση του και πόσοι από αυτούς πάτησαν στη διαφήμιση από το κινητό τους.

Γιατί χρειάζεται η Facebook όλα αυτά τα δεδομένα;

Όσο ο κόσμος χρησιμοποιεί το Facebook, μοιράζεται πληροφορίες και περιεχόμενο, είτε ένα like σε κάποιο post, είτε μια φωτογραφία είτε ένα status update. Χρησιμοποιούμε αυτά τα δεδομένα για να σας προσφέρουμε μια καλύτερη υπηρεσία. Για παράδειγμα, μπορούμε να σας εμφανίσουμε φωτογραφίες των κοντινότερων φίλων σας στην κορυφή του News Feed ή να σας εμφανίσουμε άρθρα με θεματολογία που σας ενδιαφέρει περισσότερο ή να σας συστήσουμε Groups που μπορεί να θέλετε να συμμετέχετε.

Επίσης, τα δεδομένα μας βοηθούν να σας δείχνουμε καλύτερες και πιο σχετικές διαφημίσεις με βάση τα ενδιαφέροντα σας. Παράλληλα, οι διαφημιστές μπορούν να προσεγγίσουν τους κατάλληλους ανθρώπους και να εκπροσωπήσουν καλύτερα εκατομμύρια μικρές επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς που βασίζονται στο Facebook και τους καθημερινούς χρήστες για να προωθήσουν τα προϊόντα τους και τους σκοπούς τους. Τα δεδομένα επιτρέπουν σε ένα μικρό τοπικό καφέ να επιβιώσει απέναντι σε μεγαλύτερες αλυσίδες επειδή διαφημίζεται στους χρήστες που βρίσκονται κοντά στην περιοχή του.

Τι μπορώ να κάνω αν δεν επιθυμώ να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα μου για την εμφάνιση διαφημίσεων;

Δεν μπορείτε να αποφύγετε εντελώς τις διαφημίσεις, επειδή αυτές επιτρέπουν στο Facebook να προσφέρεται δωρεάν σε όλο τον κόσμο, αλλά έχετε πολλές επιλογές από τις ρυθμίσεις του λογαριασμού σας για να αποφασίσετε πως ακριβώς γίνεται η εκμετάλλευση των δεδομένων σας.

Πως σας φαίνονται οι εξηγήσεις της εταιρείας;

Christos Elpidis

Το ταξίδι ξεκίνησε από έναν Atari ST 520 στα '80s για μια μακρά περίοδο καψίματος στο gaming με το Kick Off 2 (αν είχε eSports τότε θα ήμουν εκατομμυριούχος...) και τα κλασικά adventures. Μετά ήρθαν τα PCs, το Internet, τα MP3s, τα Mac, τα κινητά, τα smartphones και όλα τα μαραφέτια που ορίζουν την καθημερινότητα μας σήμερα.

Για όλα αυτά τα λέμε τα τελευταία 10 χρόνια μέσα από το Techgear.gr! Θα με βρείτε σε Twitter, Instagram και φυσικά στη Darkpony Digital!

ΣΧΟΛΙΑ
read more

Meta: Συνεργατικές διαφημίσεις για τις παραδόσεις στην περιοχή των καταναλωτών

21 Σεπτεμβρίου 2022 Techgear Team

Ενημέρωση από τη Meta Οι άνθρωποι θέλουν προσωποποιημένες, εύκολες εμπειρίες αγορών που παρέχουν χρήσιμες συστάσεις για τα τοπικά τους παντοπωλεία. Στην πραγματικότητα, το 57% των αγοραστών ειδών παντοπωλείου ...

Community Chats: Ξεκινά το «πάντρεμα» των Facebook Groups με το Messenger

14 Σεπτεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Η Meta ανακοίνωσε επίσημα μέσω του CEO της, Mark Zuckerberg, ότι ξεκινά τις δοκιμές της λειτουργίας Community Chats για τα Facebook Groups μέσα από την πλατφόρμα Messenger, κάτι που πολύ απλά θα μπορούσαμε να ...

Facebook Gaming: Οριστικό κλείσιμο των εφαρμογών για Android και iOS

31 Αυγούστου 2022 Christos Elpidis

Δεν μακροημέρευσε τελικά η απόπειρα της Meta να ανταγωνιστεί τα Twitch και YouTube, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε επίσημα ότι θα σταματήσει την λειτουργίας της εφαρμογής Facebook Gaming για συσκευές Android και ...

Προσωπικά δεδομένα: Στη Google τα περισσότερα, στην Apple τα λιγότερα

25 Αυγούστου 2022 Christos Elpidis

Μια νέα έρευνα που πραγματοποίησε η StockApps φέρνει στο φως ενδιαφέροντα στοιχεία για την πρόσβαση που έχουν οι πέντε μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας στα δεδομένα των χρηστών. Η έρευνα ανέλυσε τα αιτήματα των ...

Facebook Messenger: Δοκιμές για end-to-end κρυπτογράφηση και στις προσωπικές συνομιλίες

12 Αυγούστου 2022 Christos Elpidis

Η Meta ανακοίνωσε ότι επεκτείνει τις δοκιμές του συστήματος end-to-end κρυπτογράφησης στις μεμονωμένες συνομιλίες του Facebook Messenger, μια κίνηση που έρχεται πολλά χρόνια μετά το λανσάρισμα που έγινε το 2016...

Meta: Κέρδη για τους creators και από τα videos που περιλαμβάνουν μουσική

26 Ιουλίου 2022 Christos Elpidis

Συνεχίζονται οι κινήσεις από πλευράς Meta για να κρατά χαρούμενους τους δημιουργούς περιεχομένου. Εκτός από νέα εργαλεία που κάνουν την ζωή τους πιο εύκολη, η Meta φροντίζει να ανοίγει νέα κανάλια εσόδων και ...

Facebook Feeds: Η νέα καρτέλα στο κοινωνικό δίκτυο για χρονολογική εμφάνιση των posts

22 Ιουλίου 2022 Christos Elpidis

Η Meta ανακοίνωσε την προσθήκη της νέας καρτέλας “Feeds” στις mobile εφαρμογές του Facebook, απ’ όπου οι χρήστες θα μπορούν να βλέπουν το περιεχόμενο σε χρονολογική σειρά και να επιλέγουν φίλτρα για την ...

Facebook: Δοκιμές για να έχεις έως 5 προφίλ κάτω από τον ίδιο λογαριασμό

15 Ιουλίου 2022 Christos Elpidis

Η Meta ξεκίνησε τις δοκιμές για να δώσει την δυνατότητα στους χρήστες να δημιουργούν και να διαχειρίζονται έως 5 προφίλ στο Facebook, μια αλλαγή που αν τελικά προχωρήσει θα φέρει μια τεράστια αλλαγή στην ...

Meta: Καμία προμήθεια από τους δημιουργούς περιεχομένου έως το 2024

30 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Ο μοναδικός τρόπος να παραμείνεις ανταγωνιστικός στην κατηγορία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι να υπάρχει διαρκώς νέο περιεχόμενο που θα κρατά το ενδιαφέρον των χρηστών. Για να έχεις περιεχόμενο, θα ...

Facebook Groups: Επανασχεδιασμός με στοιχεία που θυμίζουν το Discord

30 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Η Meta ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει μεγάλες αλλαγές στην εμφάνιση και τη λειτουργικότητα των Facebook Groups, οι οποίες δοκιμάζονται ήδη σε ορισμένες ομάδες χρηστών και αναμένονται σε όλο τον κόσμο μέσα στους ...

Loader
techgear_icon