Facebook: Νέα μέτρα για διαφάνεια στις επερχόμενες εκλογές και καταπολέμηση των fake news

Η Facebook κρίθηκε από πολλούς υπεύθυνη για την εκλογή του Donald Trump στις προηγούμενες Προεδρικές Εκλογές στις ΗΠΑ, λόγω της διασποράς ψευδών ειδήσεων και της έντονης προβολής υποστηρικτών διαφημίσεων και αναρτήσεων που είχαν χρηματοδοτηθεί από άγνωστες πηγές. Στα χρόνια που ακολούθησαν προέκυψαν και άλλα σοβαρά ζητήματα (βλ. Cambridge Analytica), με αποτέλεσμα η εταιρεία να πάρει δραστικά μέτρα για να προστατεύσει πρωτίστως το κοινωνικό δίκτυο της και παράλληλα τους χρήστες.

Στα φρέσκα κουλούρια τώρα, η Facebook δεν θέλει σε καμία περίπτωση να επαναληφθεί το ίδιο έργο στις επικείμενες Προεδρικές Εκλογές του 2020 στις ΗΠΑ και γι’ αυτό ανακοινώνει από τώρα μια σειρά μέτρων με τα οποία ευελπιστεί να παρέχει την μεγαλύτερη δυνατή διαφάνεια στις πολιτικές διαφημίσεις, αλλά και να καταπολεμήσει τα fake news.

Ένα από τα σημαντικότερα μέτρα είναι η εμφάνιση περισσότερων και αναλυτικότερων πληροφοριών σχετικά με τους διαχειριστές των Facebook Pages. Θα προστεθεί μια νέα καρτέλα με ονομασία “Organizations That Manage This Page” και εκεί θα υπάρχουν τα πλήρη στοιχεία του “Πιστοποιημένου Ιδιοκτήτη της Σελίδας”, όπως νομικό όνομα, πόλη, τηλεφωνικός αριθμός και ιστοσελίδα.

Πολύ χρήσιμη προσθήκη θα γίνει και στην Ad Library, δηλαδή το εργαλείο που παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις διαφημίσεις που τρέχουν στις διάφορες πλατφόρμες της εταιρείας (Facebook, Messenger, Instagram). Ο κάθε χρήστης θα μπορεί να δει πόσα ξόδεψε ο υποψήφιος πολιτικός για να διαφημιστεί και σε ποιες περιοχές έγινε η κατανομή αυτών των χρημάτων.

Για τον ίδιο σκοπό, η Facebook θα προστατεύει τους λογαριασμούς των υποψηφίων με το εργαλείο Facebook Protect, θα προσθέτει σχετική ταμπέλα στα μέσα ενημέρωσης που χρηματοδοτούνται από κυβερνήσεις και σκοπεύει να απαγορεύσει τις διαφημίσεις που παροτρύνουν τους πολίτες να μη ψηφίσουν.

facebook-measures.jpg

Σε ό,τι αφορά την καταπολέμηση των fake news, η Facebook θα τοποθετεί σχετική ταμπέλα επάνω στις φωτογραφίες ή τα videos ή τα Stories στις πλατφόρμες της για να ενημερώνει τον χρήστη πως αυτό που βλέπει έχει επισημανθεί ως ψευδές ή παραπλανητικό από fact-checkers. Φυσικά, ο καθένας θα μπορεί εάν το επιθυμεί να δει και να κρίνει μόνος του αν όντως ισχύει κάτι τέτοιο.

[Facebook]

Loading