Gmail: Μεγάλη αναβάθμιση για καθαρό inbox και εύκολη διαχείριση των συνδρομών

Η Google κάνει ακόμη ένα βήμα προς την κατεύθυνση της οργάνωσης του ψηφιακού μας χάους, λανσάροντας μια νέα λειτουργία στο Gmail που υπόσχεται να ανακουφίσει εκατομμύρια χρήστες από τις δεκάδες παλιές και ανεπιθύμητες συνδρομές που γεμίζουν τα inbox τους. Η λειτουργία ονομάζεται «Manage subscriptions» και προσφέρεται τόσο στην εφαρμογή για κινητά όσο και στην έκδοση ιστού.

Το Gmail εξελίσσεται σε μια πιο ευέλικτη και φιλική πλατφόρμα για τον χρήστη, δίνοντας πλέον τη δυνατότητα μαζικής διαχείρισης συνδρομών από μία μόνο ενότητα. Συγκεκριμένα, οι χρήστες μπορούν να δουν συγκεντρωμένα όλες τις ενεργές συνδρομές τους μέσα από το μενού πλοήγησης της εφαρμογής ή της web έκδοσης και να διακόψουν εύκολα την παραλαβή μηνυμάτων με ένα μόνο κλικ.

Η Google είχε ξεκινήσει τις πρώτες δοκιμές της λειτουργίας στις αρχές του 2025, όμως πλέον η διάθεσή της επεκτείνεται ευρέως και αναμένεται να είναι διαθέσιμη σε όλους τους χρήστες Android, iOS και desktop μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες.

Το νέο εργαλείο δεν περιορίζεται απλώς σε μια λίστα εγγραφών. Παρέχει και πληροφορίες σχετικά με τη συχνότητα των email που λαμβάνει ο χρήστης από κάθε αποστολέα, δίνοντας έτσι μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για το ποιες συνδρομές παραμένουν ενεργές και πόσο ενοχλητικές είναι στην πράξη. Με αυτόν τον τρόπο, οι χρήστες μπορούν να εντοπίσουν εύκολα ποιες λίστες δεν χρησιμοποιούν πια και να προχωρήσουν σε άμεση απεγγραφή.

Για τους αποστολείς που υποστηρίζουν την επιλογή «unsubscribe» με ένα μόνο κλικ, η διαδικασία είναι απλή και άμεση. Ωστόσο, η Google έχει προβλέψει και για εκείνες τις περιπτώσεις που δεν προσφέρουν εύκολη απεγγραφή: το Gmail ενσωματώνει πλέον και εργαλείο αποκλεισμού του αποστολέα, επιτρέποντας στον χρήστη να σταματήσει εντελώς την παραλαβή μηνυμάτων από συγκεκριμένες πηγές.

Η πρωτοβουλία αυτή δεν είναι τυχαία. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της EmailTooltester, ένας μέσος χρήστης email λαμβάνει καθημερινά περισσότερα από 80 μηνύματα, εκ των οποίων σχεδόν τα μισά — περίπου το 49% — κατατάσσονται ως spam. Πρόκειται για έναν εντυπωσιακό αριθμό, καθώς μεταφράζεται σε 162 δισεκατομμύρια spam emails παγκοσμίως κάθε μέρα.

Η Google ισχυρίζεται ότι τα φίλτρα που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη έχουν συμβάλει στη μείωση των κακόβουλων μηνυμάτων κατά περίπου 35%, όμως αυτό αφορά κυρίως απάτες και phishing. Δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα των «καλοπροαίρετων» αλλά ενοχλητικών emails που έχουν συγκεντρωθεί με την πάροδο των ετών, πολλές φορές από εποχές όπου η προστασία των προσωπικών δεδομένων και η ρητή συναίνεση για την εγγραφή σε newsletters δεν ήταν ακόμη αυτονόητες πρακτικές.

[via]

Loading