up_icon
Facebook Internet Social networks

Η Facebook αναθέτει στο Reuters τον έλεγχο για ψευδείς ειδήσεις

13 Φεβρουαρίου 2020 Christos Elpidis

Η Facebook αναθέτει στο Reuters τον έλεγχο για ψευδείς ειδήσεις

Η Facebook έχει τονίσει επανειλημμένα ότι εντείνει τις προσπάθειες καταπολέμησης των fake news με τη βοήθεια ειδικών εμπειρογνωμόνων και γι' αυτόν τον λόγο έχει απευθυνθεί στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters ώστε να ελέγχει το περιεχόμενο που αναρτάται στο κοινωνικό δίκτυο και το Instagram.

Όπως επιβεβαίωσε εκπρόσωπος του Reuters, στο περιεχόμενο αυτό συμπεριλαμβάνονται φωτογραφίες, videos και τίτλοι. Παρόλα αυτά, δεν φαίνεται να έχουν στη λιστα τους τις πολιτικές διαφημίσεις και προφανώς το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει αντιδράσεις για τις πρακτικές της Facebook ενόψει των Προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ.

Η ομάδα του Reuters που θα ασχοληθεί με το fact checking αποτελείται από μόλις τέσσερα άτομα, οι οποίοι θα ελέγχουν περιεχόμενο στην Αγγλική και την Ισπανική γλώσσα. Τα ευρήματα τους, δηλαδή όταν εντοπίζουν παραπλανητικές ειδήσεις, θα αναρτώνται στο νέο blog της εταιρείας που ονομάζεται Fact Check.

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής του τμήματος διεθνών σχέσεων του Reuters, κ. Jess April,

Αναγνωρίζουμε την τεράστια επίδραση των παραπλανητικών ειδήσεων στην κοινή γνώμη σε όλο τον κόσμο. Είναι ένα πρόβλημα που γιγαντώνεται και επηρεάζει καθημερινά την κοινωνία, επομένως, είναι ευθύνη των ειδησεογραφικών οργανισμών και πλατφορμών να σταματήσουν τη διάδοσή ψευδών ειδήσεων.
Το Reuters έχει σπουδαίο ιστορικό στην καταγραφή, την πιστοποίηση και την εκκαθάριση του περιεχομένου με σκοπό τη διανομή του σε χιλιάδες αναγνώστες σε όλο τον κόσμο, και πιστεύουμε ότι είμαστε σε θέση να εκμεταλλευτούμε την εξειδίκευση μας για τον έλεγχο του περιεχομένου στα social media.

Είναι σαφέστατα μια καλή κίνηση από πλευράς Facebook, αλλά το γεγονός ότι δεν εντάσσονται οι πολιτικές διαφημίσεις αφήνει μια κακή εντύπωση. Να σημειωθεί, επίσης, ότι ο Mark Zuckerberg είχε δηλώσει πως δεν θα γίνεται fact checking στις πολιτικές διαφημίσεις διότι πιστεύει πως οι χρήστες θα πρέπει από μόνοι τους να κρίνουν αυτά που ισχυρίζονται οι πολιτικοί που ζητούν την ψήφο τους.

Υπενθυμίζουμε ότι από τον περασμένο Αύγουστο έχουν γίνει πιο αυστηρά τα κριτήρια δημοσίευσης πολιτικών διαφημίσεων, καθώς οι διαφημιστές απαιτείται να παρέχουν επίσημα στοιχεία και πληροφορίες ώστε να γνωρίζει ο χρήστης ποιος βρίσκεται πίσω από οποιαδήποτε καμπάνια.

[via]

Christos Elpidis

Το ταξίδι ξεκίνησε από έναν Atari ST 520 στα '80s για μια μακρά περίοδο καψίματος στο gaming με το Kick Off 2 (αν είχε eSports τότε θα ήμουν εκατομμυριούχος...) και τα κλασικά adventures. Μετά ήρθαν τα PCs, το Internet, τα MP3s, τα Mac, τα κινητά, τα smartphones και όλα τα μαραφέτια που ορίζουν την καθημερινότητα μας σήμερα.

Για όλα αυτά τα λέμε τα τελευταία 10 χρόνια μέσα από το Techgear.gr! Θα με βρείτε σε Twitter, Instagram και φυσικά στη Darkpony Digital!

ΣΧΟΛΙΑ
techgear_icon