Η γερμανική εταιρεία TQ, γνωστή για την τεχνολογία της στους αθόρυβους και ελαφριούς κινητήρες ηλεκτρικών ποδηλάτων, κάνει και πάλι αισθητή την παρουσία της στον χώρο. Λίγο καιρό μετά την κυκλοφορία του HPR60, η TQ αποκαλύπτει ένα νέο σύστημα μετάδοσης, τον HPR40, τον οποίο παρουσιάζει ως τον πιο ελαφρύ και αποδοτικό mid-drive κινητήρα που έχει παρουσιαστεί ποτέ.
Ο HPR40 έχει σχεδιαστεί με έμφαση στα ποδήλατα δρόμου και gravel, με το βάρος του να μην ξεπερνά τα 1,17 κιλά. Πρόκειται για σημαντική μείωση σε σχέση με τον HPR60, που ζύγιζε σχεδόν 1,92 κιλά. Παρά τις μικρές του διαστάσεις, ο νέος κινητήρας προσφέρει ροπή 40 Nm και μέγιστη ισχύ 200 W, επαρκή για αναβάτες που αναζητούν μια ήπια υποβοήθηση και όχι επιδόσεις brute force.

Ο HPR40 δεν προορίζεται για τα συνήθη ισχυρά e-bikes των 750 W, όπως αυτά της Lectric ή της Aventon. Αντίθετα, απευθύνεται σε πιο απαιτητικό κοινό, εκεί όπου η τεχνολογία ενσωματώνεται διακριτικά στο πλαίσιο και η υποβοήθηση λειτουργεί συμπληρωματικά, όχι κυρίαρχα.
Σε αντίθεση με άλλους κινητήρες που μεταφέρθηκαν από ποδήλατα βουνού ή πόλης, η TQ σχεδίασε από το μηδέν τον HPR40, με στόχο τα ελαφριά πλαίσια και την απόλυτη ενσωμάτωση. Η μονάδα τοποθετείται σχεδόν αόρατα στο κάτω μέρος του ποδηλάτου, ενώ ο έλεγχος του κινητήρα κρύβεται μέσα στο τιμόνι, διατηρώντας την αισθητική και την εργονομία.

Κεντρικό ρόλο στο σύστημα παίζει η τεχνολογία Harmonic Pin-Ring Transmission της TQ. Πρόκειται για μια πρωτοποριακή προσέγγιση, η οποία αντικαθιστά την παραδοσιακή μετάδοση με έναν μηχανισμό που καταργεί τα θορυβώδη γρανάζια, ελαχιστοποιεί τις τριβές και προσφέρει άμεση απόκριση χωρίς καθυστέρηση. Ενώ πολλές εταιρείες, όπως η Bosch, έχουν αντίστοιχα mid-drive συστήματα, η προσέγγιση της TQ ξεχωρίζει χάρη στο μικρό της μέγεθος και τη διακριτική της εφαρμογή.
Το σύστημα συνοδεύεται από μια μπαταρία 290 Wh, με βάρος μόλις 1,46 κιλά, η οποία ενσωματώνεται στον κάθετο σωλήνα του σκελετού. Προαιρετικά, υπάρχει και επέκταση αυτονομίας σε μορφή φιάλης νερού, με χωρητικότητα 160 Wh. Το συνολικό βάρος του συστήματος παραμένει κάτω από τα 2,7 κιλά, κάνοντάς το ένα από τα ελαφρύτερα ολοκληρωμένα ηλεκτρικά πακέτα της αγοράς.

Ο έλεγχος γίνεται μέσω ενός διακριτικού τηλεχειριστηρίου κάτω από την ταινία του τιμονιού, ενώ μια κομψή οθόνη LED ενσωματωμένη στο άκρο του τιμονιού προβάλλει τις απαραίτητες ενδείξεις χωρίς να διαταράσσει το μινιμαλιστικό σχεδιασμό. Σύμφωνα με το ύφος της TQ, στόχος είναι ο εξοπλισμός να υποστηρίζει διακριτικά τον αναβάτη και όχι να τραβάει την προσοχή.
Ο HPR40 έχει ήδη κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο νέο μοντέλο Canyon Endurace:ONFly, ένα ηλεκτρικό ποδήλατο δρόμου με συνολικό βάρος μόλις 9,9 κιλά. Το ποδήλατο συνδυάζει την τεχνολογία της TQ με την αεροδυναμική υπεροχή της Canyon, προσφέροντας μια εμπειρία που θυμίζει κλασικό ποδήλατο, με την άνεση της ηλεκτρικής υποβοήθησης.

Χάρη στην υψηλή πυκνότητα ροπής, ο κινητήρας μπορεί ουσιαστικά να διπλασιάσει την ισχύ του αναβάτη με μια διακριτική ώθηση των 200 W. Αυτό μεταφράζεται σε ευκολότερες ανηφόρες, μεγαλύτερες διαδρομές και πιο φυσική αίσθηση στο πετάλι, χωρίς να προστίθεται σημαντικό βάρος.
Η προσέγγιση της TQ αποδεικνύει ότι η εξέλιξη στους ηλεκτρικούς κινητήρες δεν αφορά μόνο την αύξηση της ισχύος, αλλά και τη δημιουργία ενός διακριτικού, ελαφριού και έξυπνου συστήματος, το οποίο ενσωματώνεται αρμονικά στο ποδήλατο.
[via]