up_icon
Internet

myConsulLive.gov.gr: Ψηφιακές υπηρεσίες για τους απόδημους Έλληνες

30 Δεκεμβρίου 2020 Vangelis Kompos

myConsulLive.gov.gr: Ψηφιακές υπηρεσίες για τους απόδημους Έλληνες

Σε δοκιμαστική λειτουργία τέθηκε την Τρίτη το myConsulLive για την εξυπηρέτηση μέσω βιντεοκλήσης των Ελλήνων πολιτών, μονίμων κατοίκων εξωτερικού, από τα κατά τόπους Προξενικά Γραφεία Πρεσβειών, Γενικά Προξενεία και Προξενεία του Υπουργείου Εξωτερικών. Την πλατφόρμα παρουσίασαν μέσω τηλεδιάσκεψης στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη οι αρμόδιοι Υπουργοί Εξωτερικών Νίκος Δένδιας και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης.

Πρόκειται για μια πλατφόρμα που σχεδιάστηκε από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης στα πρότυπα των αντίστοιχων υπηρεσιών ψηφιακών ραντεβού που ήδη παρέχουν τα ΚΕΠ, ο ΟΑΕΔ και η ΑΑΔΕ. Μέσω της υπηρεσίας οι απόδημοι Έλληνες αποκτούν τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν τις συναλλαγές τους με τις Αρχές του Υπουργείου Εξωτερικών χωρίς φυσική παρουσία, μέσω προγραμματισμένης βιντεοκλήσης με τον αρμόδιο υπάλληλο.

Η διαδικασία επιλογής του ψηφιακού ραντεβού και της εξυπηρέτησης με βιντεοκλήση ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία με τις ήδη ενεργές πλατφόρμες. Έτσι, αρχικά ο ενδιαφερόμενος θα εισέρχεται στο myConsulLive.gov.gr, θα επιβεβαιώνει τα στοιχεία του μέσω των κωδικών του στο Taxisnet και στη συνέχεια θα επιλέγει την ημέρα και την ώρα που επιθυμεί από τη λίστα των διαθέσιμων ραντεβού. Στην έναρξη της βιντεοκλήσης η ταυτοπροσωπία θα διαπιστώνεται με επίδειξη του αντίστοιχου εγγράφου (ταυτότητας, διαβατηρίου κλπ) από πλευράς του πολίτη και εν συνεχεία ο υπάλληλος θα διεκπεραιώνει το αίτημα για το οποίο ορίστηκε το ραντεβού.

Οι παρεχόμενες με βιντεοκλήση υπηρεσίες είναι οι εξής:

  • Έκδοση Πιστοποιητικού Μονίμου Κατοίκου Εξωτερικού
  • Βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης ή γέννησης
  • Βεβαίωση διαμονής
  • Αντίγραφα ή αποσπάσματα ληξιαρχικών πράξεων
  • Δήλωση δικαιούχου σύνταξης
  • Υποβολή αιτήσεων ή δηλώσεων στην Προξενική Αρχή.

Κατά την περίοδο της δοκιμαστικής λειτουργίας, η υπηρεσία θα παρέχεται από την Πρεσβεία της Ελλάδος στο Ηνωμένο Βασίλειο και από το Γενικά Προξενείο Νέας Υόρκης και Τορόντο. Μέσα στο επόμενο διάστημα θα προστεθούν τα Γενικά Προξενεία Ντύσσελντορφ, Κωνσταντινούπολης και Βοστώνης, καθώς και το Προξενείο Πέρθ.

Παράλληλα, κατά την παρουσίαση της πλατφόρμας myConsulLive έγινε αναφορά και στην υπηρεσία Virtual Assistant (Ψηφιακού Βοηθού), η οποία υλοποιήθηκε με την συμβολή της Κοινωνίας της Πληροφορίας ΑΕ και έχει τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή στο Προξενικό Γραφείο Λονδίνου και το Γενικό Προξενείο Νέας Υόρκης και θα επεκταθεί στο σύνολο των προξενικών αρχών εντός του 2021.

Πρόκειται για μια πρωτοποριακή σε διεθνές επίπεδο υπηρεσία εικονικής υποβοήθησης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης (chatbot), η οποία διασυνδέεται με όλες τις υφιστάμενες και σχεδιαζόμενες ψηφιακές πλατφόρμες πληροφοριών – εξυπηρέτησης του Υπουργείου Εξωτερικών. Παρέχει πρόσβαση στο σύνολο των πληροφοριών – αιτημάτων που υποβάλλονται στις προξενικές αρχές και καθοδήγηση ως προς τους τρόπους διεκπεραίωσής τους (επί του παρόντος στην ελληνική και αγγλική γλώσσα).

Με την επέκταση των υπηρεσιών αλλά και των δυνατοτήτων που παρέχουν στο σύνολο των προξενικών αρχών, επιλύονται χρόνια προβλήματα μέσω της απλοποίησης των διαδικασιών και αλλάζει πλήρως η εικόνα λειτουργίας του Ελληνικού Κράτους στους Έλληνες που διαβιούν στο εξωτερικό.

*Ακολουθήστε τοTechgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το techgear.gr στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://www.techgear.gr/feed στο αντίστοιχο πεδίο της υπηρεσίας σας.

Vangelis Kompos

Έχει επαφή με τα κομπιούτερζ από όταν απέκτησε πιτσιρικάς ένα Sinclair ZX81 με ένα ολόκληρο Kbyte μνήμης Ram, μπούκαρε στα ίντερνετς από την εποχή των BBS και των modem 1200bps.
Αποτελεί πλέον προστατευόμενο είδος καθώς επιμένει να λατρεύει τα windows, να μένει μακριά από μήλα οποιασδήποτε μορφής και να χρησιμοποιεί κουρδιστό μηχανικό ρολόι. Τρέχα γύρευε…

ΣΧΟΛΙΑ
read more

Ο Chrome browser γίνεται ακόμα πιο οικονομικός με τα Memory Saver και Energy Saver

08 Δεκεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Από τον περασμένο Σεπτέμβριο είχαν ξεκινήσει οι δοκιμές των λειτουργιών Memory Saver και Energy Saver στις πρώιμες εκδόσεις του Chrome browser και πλέον η Google είναι έτοιμη να τις ανακοινώσει επίσημα. ...

Κυβερνοεπιθέσεις: Κορυφαία απειλή για τις μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις

07 Δεκεμβρίου 2022 Techgear Team

Ενδιαφέροντα ευρήματα προκύπτουν από διεθνή έρευνα της Kaspersky σχετικά με τον τρόπο που ανταποκρίνονται τα στελέχη C-suite επιπέδου απέναντι στη διαρκώς εξελισσόμενη φύση των απειλών κατά της κυβερνοασφάλειας...

Google Year in Search 2022: Τι αναζητήσαμε περισσότερο φέτος

07 Δεκεμβρίου 2022 Techgear Team

Λίγο πριν αποχαιρετήσουμε τη φετινή χρονιά έφτασε η στιγμή να δούμε και πάλι τις ετήσιες λίστες του Year In Search 2022 της Google, που έχει γίνει πλέον θεσμός, καθώς αποτελεί μια «ψηφιακή ταυτότητα» των ...

Άδεια πολιτικού γάμου μέσω του gov.gr

05 Δεκεμβρίου 2022 Techgear Team

Μέσω του gov.gr εκδίδεται πλέον η άδεια πολιτικού γάμου από τους δήμους της χώρας. Σύμφωνα με την Κοινή Απόφαση του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη και του Υφυπουργού ...

Η παραβίαση του WhatsApp εκθέτει 360 εκατ. τηλεφωνικούς αριθμούς σε 108 χώρες

01 Δεκεμβρίου 2022 Techgear Team

Σε συνέχεια των αναφορών για μια μεγάλη παραβίαση του WhatsApp, η Check Point Research ανέλυσε τα αρχεία που πωλούνται στο Darknet και σχετίζονται με το WhatsApp και αποκάλυψε ότι η διαρροή περιέχει 360 ...

Black Friday: Διπλασιάστηκαν οι κλοπές τραπεζικών διαπιστευτηρίων το 2022

25 Νοεμβρίου 2022 Techgear Team

Οι ερευνητές της Kaspersky ανέφεραν ότι ο αριθμός των επιθέσεων μέσω Banking Trojans που κλέβουν δεδομένα πληρωμών διπλασιάστηκε το 2022 σε σύγκριση με το 2021, αγγίζοντας τις σχεδόν 20 εκατομμύρια επιθέσεις. ...

Μέτρα Προφύλαξης για προστασία από κακόβουλες κλήσεις και μηνύματα (phishing, smishing και spoofing)

23 Νοεμβρίου 2022 Techgear Team

H EEKT (Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας), στο πλαίσιο της εκστρατείας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για θέματα κυβερνοασφάλειας, θα ήθελε να ενημερώσει το κοινό σχετικά με κακόβουλες πρακτικές ...

Διαδικτυακός εκφοβισμός: Πώς μπορούν γονείς και παιδιά να προστατευτούν

22 Νοεμβρίου 2022 Techgear Team

Ο Νοέμβριος είναι ένας μήνας κατά τον οποίο ο διαδικτυακός εκφοβισμός συζητείται ευρέως σε όλον τον κόσμο με εκδηλώσεις όπως η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Βίας και του Εκφοβισμού, η εβδομάδα αφιερωμένη στον αγώνα ...

Google Maps: Βρείτε σημεία με πρόσβαση για αναπηρικό αμαξίδιο

18 Νοεμβρίου 2022 Techgear Team

Φανταστείτε να προγραμματίζετε μια έξοδο σε κάποιο νέο εστιατόριο, μπαρ ή άλλη επιχείρηση και, φτάνοντας εκεί, να μην μπορείτε να μπείτε μέσα, να καθίσετε με την οικογένεια σας ή να πάτε στη τουαλέτα. Είναι ...

7 απλές συμβουλές για ασφαλείς αγορές ενόψει Black Friday

17 Νοεμβρίου 2022 Techgear Team

Η Black Friday πλησιάζει και πολλά καταστήματα διαφημίζουν ήδη δελεαστικές εκπτώσεις και άλλες προσφορές. Αλλά οι έμποροι δεν είναι οι μόνοι που αναζητούν αγοραστές. Οι απατεώνες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν ...

Loader
techgear_icon