up_icon
Internet

myConsulLive.gov.gr: Ψηφιακές υπηρεσίες για τους απόδημους Έλληνες

30 Δεκεμβρίου 2020 Vangelis Kompos

myConsulLive.gov.gr: Ψηφιακές υπηρεσίες για τους απόδημους Έλληνες

Σε δοκιμαστική λειτουργία τέθηκε την Τρίτη το myConsulLive για την εξυπηρέτηση μέσω βιντεοκλήσης των Ελλήνων πολιτών, μονίμων κατοίκων εξωτερικού, από τα κατά τόπους Προξενικά Γραφεία Πρεσβειών, Γενικά Προξενεία και Προξενεία του Υπουργείου Εξωτερικών. Την πλατφόρμα παρουσίασαν μέσω τηλεδιάσκεψης στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη οι αρμόδιοι Υπουργοί Εξωτερικών Νίκος Δένδιας και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης.

Πρόκειται για μια πλατφόρμα που σχεδιάστηκε από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης στα πρότυπα των αντίστοιχων υπηρεσιών ψηφιακών ραντεβού που ήδη παρέχουν τα ΚΕΠ, ο ΟΑΕΔ και η ΑΑΔΕ. Μέσω της υπηρεσίας οι απόδημοι Έλληνες αποκτούν τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν τις συναλλαγές τους με τις Αρχές του Υπουργείου Εξωτερικών χωρίς φυσική παρουσία, μέσω προγραμματισμένης βιντεοκλήσης με τον αρμόδιο υπάλληλο.

Η διαδικασία επιλογής του ψηφιακού ραντεβού και της εξυπηρέτησης με βιντεοκλήση ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία με τις ήδη ενεργές πλατφόρμες. Έτσι, αρχικά ο ενδιαφερόμενος θα εισέρχεται στο myConsulLive.gov.gr, θα επιβεβαιώνει τα στοιχεία του μέσω των κωδικών του στο Taxisnet και στη συνέχεια θα επιλέγει την ημέρα και την ώρα που επιθυμεί από τη λίστα των διαθέσιμων ραντεβού. Στην έναρξη της βιντεοκλήσης η ταυτοπροσωπία θα διαπιστώνεται με επίδειξη του αντίστοιχου εγγράφου (ταυτότητας, διαβατηρίου κλπ) από πλευράς του πολίτη και εν συνεχεία ο υπάλληλος θα διεκπεραιώνει το αίτημα για το οποίο ορίστηκε το ραντεβού.

Οι παρεχόμενες με βιντεοκλήση υπηρεσίες είναι οι εξής:

  • Έκδοση Πιστοποιητικού Μονίμου Κατοίκου Εξωτερικού
  • Βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης ή γέννησης
  • Βεβαίωση διαμονής
  • Αντίγραφα ή αποσπάσματα ληξιαρχικών πράξεων
  • Δήλωση δικαιούχου σύνταξης
  • Υποβολή αιτήσεων ή δηλώσεων στην Προξενική Αρχή.

Κατά την περίοδο της δοκιμαστικής λειτουργίας, η υπηρεσία θα παρέχεται από την Πρεσβεία της Ελλάδος στο Ηνωμένο Βασίλειο και από το Γενικά Προξενείο Νέας Υόρκης και Τορόντο. Μέσα στο επόμενο διάστημα θα προστεθούν τα Γενικά Προξενεία Ντύσσελντορφ, Κωνσταντινούπολης και Βοστώνης, καθώς και το Προξενείο Πέρθ.

Παράλληλα, κατά την παρουσίαση της πλατφόρμας myConsulLive έγινε αναφορά και στην υπηρεσία Virtual Assistant (Ψηφιακού Βοηθού), η οποία υλοποιήθηκε με την συμβολή της Κοινωνίας της Πληροφορίας ΑΕ και έχει τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή στο Προξενικό Γραφείο Λονδίνου και το Γενικό Προξενείο Νέας Υόρκης και θα επεκταθεί στο σύνολο των προξενικών αρχών εντός του 2021.

Πρόκειται για μια πρωτοποριακή σε διεθνές επίπεδο υπηρεσία εικονικής υποβοήθησης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης (chatbot), η οποία διασυνδέεται με όλες τις υφιστάμενες και σχεδιαζόμενες ψηφιακές πλατφόρμες πληροφοριών – εξυπηρέτησης του Υπουργείου Εξωτερικών. Παρέχει πρόσβαση στο σύνολο των πληροφοριών – αιτημάτων που υποβάλλονται στις προξενικές αρχές και καθοδήγηση ως προς τους τρόπους διεκπεραίωσής τους (επί του παρόντος στην ελληνική και αγγλική γλώσσα).

Με την επέκταση των υπηρεσιών αλλά και των δυνατοτήτων που παρέχουν στο σύνολο των προξενικών αρχών, επιλύονται χρόνια προβλήματα μέσω της απλοποίησης των διαδικασιών και αλλάζει πλήρως η εικόνα λειτουργίας του Ελληνικού Κράτους στους Έλληνες που διαβιούν στο εξωτερικό.

*Ακολουθήστε τοTechgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το techgear.gr στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://www.techgear.gr/feed στο αντίστοιχο πεδίο της υπηρεσίας σας.

Vangelis Kompos

Έχει επαφή με τα κομπιούτερζ από όταν απέκτησε πιτσιρικάς ένα Sinclair ZX81 με ένα ολόκληρο Kbyte μνήμης Ram, μπούκαρε στα ίντερνετς από την εποχή των BBS και των modem 1200bps.
Αποτελεί πλέον προστατευόμενο είδος καθώς επιμένει να λατρεύει τα windows, να μένει μακριά από μήλα οποιασδήποτε μορφής και να χρησιμοποιεί κουρδιστό μηχανικό ρολόι. Τρέχα γύρευε…

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΣΧΟΛΙΑ
read more

Google Drive: Πληθαίνουν οι αναφορές για χαμένα αρχεία στην υπηρεσία

27 Νοεμβρίου 2023 Christos Elpidis

Το Google Drive είναι ένα μία από τις κορυφαίες υπηρεσίες για την αποθήκευση αρχείων στο cloud, αλλά ορισμένοι χρήστες έχουν διαπιστώσει τελευταία ότι κάποια από τα αρχεία τους εξαφανίστηκαν μυστηριωδώς. Σε ένα...

7+1 στρατηγικές για να αποφύγετε τα δίχτυα των χάκερ

24 Νοεμβρίου 2023 Techgear Team

Το ερώτημα δεν είναι εάν, αλλά το πότε θα πέσετε θύμα χάκερ, λέει ο Tony Anscombe, Chief Security Evangelist της παγκόσμιας εταιρείας ψηφιακής ασφάλειας ESET, συνοψίζοντας μια σκληρή πραγματικότητα για τον ...

Google Bard: Τώρα παρακολουθεί και YouTube videos για λογαριασμό σας

24 Νοεμβρίου 2023 Christos Elpidis

Η Google ανακοίνωσε επίσημα ότι το Bard, το εργαλείο παραγωγικής AI της εταιρείας, μπορεί πλέον να παρακολουθεί videos στο YouTube και να απαντά σε ερωτήσεις σχετικά με αυτά. Η δυνατότητα ανάλυσης των videos ...

Kaspersky: Οι προβλέψεις για τις κυβερνοαπειλές το 2024

24 Νοεμβρίου 2023 Techgear Team

Οι ειδικοί της Παγκόσμιας Ομάδας Έρευνας και Ανάλυσης της Kaspersky (GReAT) παρουσιάζουν τις προβλέψεις τους για το 2024 στο Kaspersky Security Bulletin, δίνοντας έμφαση στην εξέλιξη των απειλών τύπου APT ...

Διαδικτυακές αγορές: Οι κορυφαίες κυβερνοαπειλές ενόψει Black Friday

21 Νοεμβρίου 2023 Techgear Team

Με την Black Friday να πλησιάζει, η Kaspersky δημοσίευσε μια νέα έκθεση που αποκαλύπτει τις τελευταίες ψηφιακές απειλές που σχετίζονται με τις ηλεκτρονικές αγορές. Τα ευρήματα αποκαλύπτουν περισσότερες από 13 ...

Είναι, τελικά, ασφαλές το Temu για τους χρήστες; [Update: Επίσημη ενημέρωση από την εταιρεία]

21 Νοεμβρίου 2023 Christos Elpidis

Η πιθανότητα να μην έχετε ακούσει ποτέ ή να μην έχετε δει τίποτα σχετικό με το κατάστημα Temu τους τελευταίους μήνες είναι μάλλον μικρότερη από το να πάρουμε τίτλο στο ποδόσφαιρο (Άρης είσαι…). Το κατάστημα ...

Black Friday – Προσοχή στις πλασματικές αγορές

20 Νοεμβρίου 2023 Techgear Team

Ο θεσμός της Black Friday, κατά τον οποίο τα καταστήματα που συμμετέχουν προβάλλουν πολύ δελεαστικές προσφορές σε επιλεγμένα προϊόντα για περιορισμένο αριθμό ημερών, αντιμετωπίζεται από πολλούς καταναλωτές ως ...

Οι αγοραστικές τάσεις για την Black Friday στην Ελλάδα

20 Νοεμβρίου 2023 Techgear Team

Η Klarna, η κορυφαία παγκοσμίως υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης, συγκέντρωσε πληροφορίες από την πρόσφατη έρευνά της για τις αγοραστικές προτιμήσεις των Ελλήνων ...

Απόλυτη αποτελεσματικότητα κατά του ransomware επέδειξαν τα προϊόντα της Kaspersky σε τακτική εξέταση AV-TEST

17 Νοεμβρίου 2023 Techgear Team

Το 2022, οι λύσεις της Kaspersky ανίχνευσαν πάνω από 74,2 εκατομμύρια απόπειρες επιθέσεων ransomware, δηλαδή 20% περισσότερες από ό,τι το 2021. Παρόλο που οι υπηρεσίες επιβολής νόμου παγκοσμίως κατάφεραν να ...

YouTube: Θα σε ενημερώνει εάν το video έχει «πειραχθεί» με AI

15 Νοεμβρίου 2023 Christos Elpidis

Η ομάδα ανάπτυξης του YouTube ανακοίνωσε νέα μέτρα για την καταπολέμηση της κακόβουλης χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης στη δημοφιλή πλατφόρμα, καθώς θα ενσωματώσει εργαλεία αυτόματου εντοπισμού του περιεχομένου ...

Loader
please wait
techgear_icon