up_icon
Misc

Πανελλαδική έρευνα καταναλωτών της ΕΕΤΤ για τη χρήση υπηρεσιών courier

11 Μαΐου 2022 Techgear Team

Πανελλαδική έρευνα καταναλωτών της ΕΕΤΤ για τη χρήση υπηρεσιών courier

Πανελλαδική έρευνα με αντικείμενο τη χρήση υπηρεσιών ταχυμεταφοράς δεμάτων και την αποτύπωση της εμπειρίας των καταναλωτών, διενήργησε η ΕΕΤΤ κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2022. Ειδικότερα, διερευνήθηκαν οι συνήθειες των καταναλωτών όσον αφορά τη χρήση υπηρεσιών ταχυμεταφορών, η συνολική εμπειρία τους από τη συνεργασία με ταχυδρομικές επιχειρήσεις, η αποτίμηση της ταχύτητας παράδοσης, η γνώση για τις αυτοματοποιημένες θυρίδες και η προοπτική χρήσης τους στο μέλλον, καθώς επίσης και η γνώση για τους φορείς υποδοχής παραπόνων/καταγγελιών.

Η έρευνα υλοποιήθηκε από την εταιρία Metron Analysis, μέσω τηλεφωνικών και online συνεντεύξεων σε δείγμα 2.004 ατόμων ηλικίας 18 ετών και άνω, με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου.

Τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας

Συνήθειες χρήσης

  • Το 22% των ερωτώμενων είναι εντατικοί χρήστες, δηλαδή κάνουν χρήση των υπηρεσιών ταχυμεταφορών από 3-4 φορές τον μήνα έως και αρκετές φορές την εβδομάδα. Το 29% είναι χρήστες μέτριας έντασης (χρήση 1-2 φορές τον μήνα) ενώ το 50% κάνει αραιή χρήση (μία φορά ανά τρίμηνο έως και μία φορά ανά εξάμηνο). Σε δημογραφικό επίπεδο, χαμηλότερη διείσδυση υπηρεσιών παρατηρείται στους συνταξιούχους και σε μεγαλύτερες ηλικίες (65+), ενώ μεγαλύτερη ένταση στους ελεύθερους επαγγελματίες και στις ηλικίες 25-34.

  • Το 93% των ερωτώμενων έχει παραλάβει δέμα από αγορά μέσω internet. Η έλευση της πανδημίας αύξησε σημαντικά τις εν λόγω αγορές, με το 82% των χρηστών να τις πραγματοποιούν συχνότερα από το παρελθόν. Επισημαίνεται ότι οι 5 στους 10 ερωτώμενους δήλωσαν ότι παραλαμβάνουν δέμα από οnline αγορά τουλάχιστον μία φορά το μήνα.

  • Η ταχύτητα παράδοσης αποτελεί τον κύριο λόγο χρήσης υπηρεσιών ταχυμεταφορών σε όλες τις δημογραφικές ομάδες (77%). Ακολουθούν η αξιοπιστία (41%), οι πρόσθετες υπηρεσίες όπως η δυνατότητα παρακολούθησης της αποστολής (38%) και η καλύτερη εξυπηρέτηση (36%).

  • Σε σχέση με τον χρόνο παράδοσης, περίπου 1 στους 2 χρήστες έχει χρησιμοποιήσει την παράδοση της επόμενης ημέρας, 1 στους 3 την παράδοση σε συγκεκριμένες ώρες και 1 στους 5 την αυθημερόν παράδοση.

  • Ως προς τον τόπο παράδοσης, οι χρήστες έχουν συνηθίσει να παραλαμβάνουν στο σπίτι/χώρο εργασίας τους (9 στους 10) ή σε κατάστημα ταχυμεταφορών (5 στους 10).

  • Η παρακολούθηση αποστολής (track and trace) συγκεντρώνει ποσοστά χρήσης γύρω στο 80% σε όλες τις δημογραφικές ομάδες, εκτός από τις ηλικίες 65+ και τους κατοίκους αγροτικών περιοχών. Ακολουθεί η υπηρεσία επιστροφής δεμάτων με 34%, η οποία εντείνεται στις νεαρές ηλικίες 18-24 ετών (46%) και ειδικότερα στους φοιτητές (49%).

  • Οι δημοφιλέστερες κατηγορίες για online αγορές, αναδεικνύονται τα είδη ρουχισμού/υπόδησης (68%) και οι ηλεκτρικές/ηλεκτρονικές συσκευές 63% αντίστοιχα.

  • Οι 7 στους 10 χρήστες δηλώνουν ότι έχουν παρατηρήσει τη δυνατότητα επιλογής παρόχου ταχυμεταφορών όταν αγοράζουν από το Διαδίκτυο. Η επιλογή παρόχου στην περίπτωση αυτή, γίνεται με βάση το συνδυασμό τιμής/χρόνου, λαμβάνοντας υπόψη και την αξιοπιστία της εταιρίας ταχυμεταφορών. Σημειώνεται ότι η δυνατότητα επιλογής παρόχου στις διαδικτυακές αγορές δηλώνεται ως επιθυμητή από το 80% των χρηστών.

Εμπειρίες χρήσης

  • Το 54% δηλώνει ικανοποιημένο ή πολύ ικανοποιημένο από τη χρήση υπηρεσιών ταχυμεταφορών, ενώ ο δείκτης δυσαρέσκειας κυμαίνεται στο 9%.

  • Το 62% των χρηστών δηλώνει ικανοποιημένο από την κατάσταση των δεμάτων και τις υπηρεσίες εντοπισμού/παρακολούθησης, ωστόσο το 27% είναι δυσαρεστημένο από το κόστος των υπηρεσιών. Επίσης, σημαντικά ποσοστά δυσαρέσκειας εντοπίζονται στην αποτίμηση της εμπειρίας όσον αφορά την ταχύτητα παράδοσης (15%), την εξυπηρέτηση πελατών (13%), την επιστροφή δεμάτων (11%) και το δίκτυο καταστημάτων (10%).

  • Το 75% των χρηστών έχει έρθει σε επαφή με την εξυπηρέτηση πελατών (customer service) κάποιου παρόχου για ένα πρόβλημα, με το 43% να μένει ικανοποιημένο από την επαφή αυτή έναντι 23% που δηλώνει δυσαρέσκεια, τόσο λόγω δυσκολίας πρόσβασης όσο και λόγω χαμηλού επιπέδου εξυπηρέτησης.

  • Οι καθυστερήσεις των παραδόσεων είναι το βασικό πρόβλημα που έχουν αντιμετωπίσει σχεδόν όλοι οι χρήστες (84%) και με εξαιρετική ένταση (52%). Ειδικότερα, όσον αφορά τις διαδικτυακές αγορές, το 38% των χρηστών είναι δυσαρεστημένο τόσο από το χρόνο παράδοσης όσο και από το κόστος αποστολής των δεμάτων.

Γνώση αυτόματων/αυτοματοποιημένων θυρίδων

  • Η πλειονότητα των χρηστών (72%) δεν γνωρίζουν τη δυνατότητα χρήσης αυτόματων/ αυτοματο-ποιημένων θυρίδων (lockers), ενώ στην προοπτική χρήσης τους, το 33% είναι θετικό (κυρίως νέοι ηλικίας 25-34 ετών) και το 37% είναι αρνητικό (κυρίως ηλικίες 65+).

  • Ως ενισχυτικοί παράγοντες για τη μελλοντική χρήση θυρίδων, αναδεικνύονται η παραλαβή/παράδοση σε σημεία που διευκολύνουν τον χρήστη και ο βολικός χρόνος παράδοσης, ενώ στους αποτρεπτικούς παράγοντες συγκαταλέγονται η έλλειψη ασφάλειας, η ανάγκη μετακίνησης και η απουσία ανθρώπινης επαφής.

Η έρευνα της ΕΕΤΤ εντάσσεται στο πλαίσιο παρακολούθησης της ταχυδρομικής αγοράς από την Αρχή, ενώ η παρουσίαση των συμπερασμάτων αποσκοπεί στην αξιολόγηση της εμπειρίας και των συνηθειών των χρηστών, λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές συνθήκες της πανδημίας, με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου.

Η έρευνα είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της ΕΕΤΤ.

Παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας

postalresearch2022infographic.jpg


*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα!

Techgear Team

ΣΧΟΛΙΑ
read more

Lancom: Νέο Data Center στην Κρήτη

19 Μαΐου 2022 Techgear Team

Η Lancom, πρωτοπόρος εταιρεία παροχής Data Center, Cloud και Τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στα Βαλκάνια, προχωράει στο επόμενο στάδιο του προγραμματισμένου πλάνου ανάπτυξής της και ανακοινώνει την έναρξη των ...

Bay View: Αυτό είναι το νέο, εντυπωσιακό campus της Google

18 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν 10 χρόνια από τότε που έγινε γνωστό πως η Google θα φτιάξει νέο campus (και 6 χρόνια από την έναρξη των εργασιών) για να το δούμε στην ολοκληρωμένη του μορφή. Η εταιρεία ανοίγει τα...

Την Τετάρτη 18 Μαΐου στο Ζάππειο το 5G Conference SΕ Europe 2022

17 Μαΐου 2022 Techgear Team

Το πρώτο συνέδριο στη χώρα μας που αφορά στα κινητά δίκτυα 5ης γενιάς, το 5G Conference Southeastern Europe, διοργανώνεται την ερχόμενη Τετάρτη, 18 Μαΐου στο Ζάππειο Μέγαρο. Στο διεθνές συνέδριο θα ...

Apple: Απειλείται με πρόστιμο έως $36.5 δισ. από την ΕΕ λόγω του NFC των iPhone

05 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Συνεχίζεται το κυνήγι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά της Apple, καθώς αυτή τη φορά απαιτεί από την εταιρεία να δώσει πρόσβαση στην τεχνολογία NFC των iPhone σε τρίτους προκειμένου να προσφέρει περισσότερες ...

Digital Services Act: Οι νέοι κανόνες που φέρνει η ΕΕ για τις μεγάλες online πλατφόρμες

25 Απριλίου 2022 Christos Elpidis

Την περασμένη εβδομάδα είδαμε πως προχωρά το νομοσχέδιο Digital Markets Act (DMA) που θα υποχρεώσει τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας να προβούν σε σημαντικές αλλαγές σε ό,τι αφορά τη λειτουργία της πλειοψηφίας...

Ηλεκτρονικά ο υπολογισμός των τελών για τη μεταβίβαση οχήματος

12 Απριλίου 2022 Techgear Team

Ευκολότερος είναι από την Τρίτη ο υπολογισμός και η πληρωμή των τελών για τη μεταβίβαση οχήματος. Συγκεκριμένα, πρόκειται για την υπηρεσία «Υπολογισμός τελών για μεταβίβαση επιβατικού ή δίκυκλου», την οποία οι ...

NTT Data: Εγκαινιάζει γραφείο στην Αθήνα με πλάνο πρόσληψης 400 ατόμων

12 Απριλίου 2022 Techgear Team

Η NTT DATA, η 6η μεγαλύτερη εταιρία υπηρεσιών Τεχνολογιών Πληροφορικής διεθνώς εισέρχεται στην ελληνική αγορά, ιδρύοντας ένα νέο γραφείο το οποίο θα παίξει καταλυτικό ρόλο στην εδραίωση της ηγετικής της θέσης ...

Right to Repair: Υπερψηφίστηκε η πρόταση στην ΕΕ, ετοιμάζεται το νομοσχέδιο

08 Απριλίου 2022 Christos Elpidis

Η περίφημη πρόταση Right to Repair (ή Δικαίωμα στην Επισκευή αν θέλετε) υπερψηφίστηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και μάλιστα με μόλις 3 ψήφους κατά, όπερ σημαίνει ότι πολύ σύντομα θα έχουμε σημαντικές εξελίξεις ...

Προγραμματισμός ραντεβού για την Πρωτοβάθμια Περίθαλψη μέσω του gov.gr

06 Απριλίου 2022 Techgear Team

Διαθέσιμο για τους πολίτες είναι από την Τετάρτη το νέο Ψηφιακό Σύστημα Ραντεβού Πολιτών για την Πρωτοβάθμια Περίθαλψη που σχεδιάστηκε από τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υγείας. Πρόκειται για την ...

Kaspersky: Μπήκε στη «μαύρη λίστα» των ΗΠΑ ως κίνδυνος για την εθνική ασφάλεια

30 Μαρτίου 2022 Christos Elpidis

Για πρώτη φορά στην ιστορία της FCC (Ομοσπονδιακή Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών των ΗΠΑ) εισέρχεται στη «μαύρη λίστα» μια εταιρεία από τη Ρωσία, προφανώς λόγω της εισβολής της τελευταίας στην Ουκρανία. Πρόκειται για...

Loader
techgear_icon