up_icon
Internet Misc PayPal

Ανοίγοντας τις πύλες των online ευκαιριών: Οι Έλληνες δεν χρησιμοποιούν πλέον το Internet μόνο για αγορές

24 Αυγούστου 2016 Kyriakos Ananiadis

Ανοίγοντας τις πύλες των online ευκαιριών: Οι Έλληνες δεν χρησιμοποιούν πλέον το Internet μόνο για αγορές

PayPal_Infographic 2

  • Σχεδόν το 95% των Ελλήνων online καταναλωτών πραγματοποιεί αγορές σε ξένα online καταστήματα. Τα πιο δημοφιλή καταστήματα εδρεύουν στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Κίνα, τις ΗΠΑ και τη Γερμανία.
  • Το 88% των αγοραστών δεν διστάζει, ούτε προβληματίζεται στο να κάνει αγορές από εμπόρους που έχουν έδρα σε ξένες χώρες.
  • Παράλληλα, γίνεται όλο και πιο δημοφιλής η τάση να κερδίζεις χρήματα σε σύγκριση με το να κάνεις απλώς αγορές online: περισσότεροι από το 37% των Ελλήνων ερωτηθέντων δήλωσε ότι λαμβάνει ηλεκτρονικές πληρωμές για υπηρεσίες προσφερόμενες μέσω διαδικτύου, και το 13% πουλάει online προσωπικά είδη που δεν χρησιμοποιεί πλέον.

Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα από την PayPal και την GfK, σχεδόν το 95% των Ελλήνων online καταναλωτών πραγματοποιεί αγορές σε ξένα e-shops. Το Ηνωμένο Βασίλειο προτιμάται από τους περισσότερους Έλληνες online αγοραστές: το 54% των e-shoppers που κάνει διασυνοριακές αγορές, έχει αγοράσει είδη από εκεί. Άλλοι προορισμοί διασυνοριακών αγορών είναι: η Κίνα (47%), οι ΗΠΑ (34%) και η Γερμανία (21%).

Η περιέργεια σχετικά με την πραγματοποίηση αγορών σε ξένες αγορές πηγαίνει χέρι με χέρι με τα νέα κίνητρα προς τους Έλληνες online πελάτες, καθώς λαμβάνουν υπόψη τους μια νέα σειρά αξιών και πλεονεκτημάτων· παραδόξως, η έρευνα για εύρεση προϊόντων μη διαθέσιμων σε τοπικό επίπεδο δεν είναι ο μοναδικός σημαντικός παράγοντας. Σύμφωνα με τους Έλληνες καταναλωτές, ο Νο1 λόγος για αγορές από το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, και τη Γερμανία είναι οι καλύτερες τιμές στα προϊόντα, (27%, 22% και 22% αντίστοιχα), ακολουθούμενος από την πρόσβαση σε είδη μη διαθέσιμα στη χώρα τους, καθώς και την καλύτερη ποιότητα των προϊόντων. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως όσον αφορά στην Κίνα, οι αγοραστικές αποφάσεις επίσης βασίζονται κυρίως στις καλύτερες τιμές: αυτό αποτελεί το βασικό κίνητρο για το 72% των Ελλήνων online καταναλωτών που ψωνίζουν από τη χώρα αυτή. Παρότι η απόφαση για τις αγορές μπορεί να είναι εύκολη λόγω των ελκυστικών προσφορών στην Κίνα, οι πελάτες που ψωνίζουν από ξένες αγορές, λαμβάνουν επίσης υπόψη τους τα επιπρόσθετα προγράμματα προστασίας καταναλωτή που τους επιτρέπουν να κάνουν ηλεκτρονικές αγορές και να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο στην περίπτωση οποιουδήποτε απρόοπτου περιστατικού. Με ένα ευνοϊκό πρόγραμμα προστασίας καταναλωτή, το 41% των Ελλήνων πελατών είναι πιο πιθανό να πραγματοποιήσει αγορές στο διαδίκτυο.

Όπως δηλώνει ο Matt Komorowski, Managing Director της PayPal για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη,

"Η ψηφιακή παγκοσμιοποίηση του εμπορίου είναι γεγονός, και οι Έλληνες πελάτες έχουν αρχίσει να κατανοούν καλύτερα τα οφέλη της. Γι’ αυτό σήμερα παρατηρούμε ότι διερευνούν πιο φθηνές αγορές από την Κίνα σε καθημερινή βάση. Και ο αριθμός των πελατών που αγοράζουν από εκεί, συνεχώς αυξάνεται – σήμερα το 47% των Ελλήνων πελατών αγοράζει από την χώρα αυτή. Την ίδια στιγμή, όταν αναφερόμαστε σε προϊόντα υψηλής ποιότητας και μοναδικά, οι καταναλωτές στρέφονται σε ξένες αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ και τη Γερμανία. Και εδώ η PayPal διαθέτει μια εξαιρετικού επιπέδου πρόταση – καλύπτουμε τις αγορές από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου με το Πρόγραμμα Προστασίας Καταναλωτή Program και στην πραγματικότητα αποζημιώνουμε το μεταφορικό κόστος επιστροφής του προϊόντος πίσω στον αγοραστή, με την υπηρεσία Refunded Returns (Δωρεάν Επιστροφή Προϊόντος). Η στρατηγική μας είναι να επιτρέπουμε στον κόσμο να κάνει τις αγορές του όπου επιθυμεί – τον προστατεύουμε με κάθε τρόπο"

PayPal_Infographic 3

Online αγορές όχι μόνο σε ειδικές περιπτώσεις

Οι Έλληνες στρέφονται σε online αγορές από το εξωτερικό κυρίως για να αγοράσουν είδη ένδυσης (41%), καταναλωτικά ηλεκτρονικά είδη (31%), κοσμήματα και ρολόγια (17%). Ωστόσο, άλλες κατηγορίες, όπως τα ψηφιακά αγαθά ή τα ταξίδια, γνωρίζουν επίσης αυξημένο ενδιαφέρον από τους online αγοραστές: αυτά τα είδη αντιπροσωπεύουν το καθένα το 11% των online αγορών που πραγματοποίησαν οι Έλληνες σε ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα τους τελευταίους 12 μήνες.

Ανάμεσα σε όλους τους καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα στην Ελλάδα, το 88% δεν προβληματίζεται στο να κάνει αγορές από εμπόρους με έδρα στο εξωτερικό, και το διασυνοριακό εμπόριο δεν αποτελεί πλέον μια εξωτική εμπειρία για τους Έλληνες. Το 35% δεν το απασχολεί που είναι η βάση της εταιρείας, αρκεί να πρόκειται για αξιόπιστο και αναγνωρισμένο έμπορο, ενώ το 23% των ερωτηθέντων επικεντρώνεται στην τιμή – εάν το συνολικό κόστος είναι καλό, δεν έχουν δεύτερες σκέψεις για τις αγορές τους, ακόμα και αν ο έμπορος βρίσκεται στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα, διάφοροι άλλοι επιπρόσθετοι παράγοντες οδηγούν τους Έλληνες να κάνουν αγορές από ξένα e-shops, με τα μεταφορικά κόστη να έχουν μεγάλη σημασία και να το δηλώνει το 88% των ερωτηθέντων. Η συχνότητα των online αγορών από το εξωτερικό δύναται επίσης να ενισχυθεί από την παροχή κουπονιών, προσφορών ή εκπτώσεων (41%), και ιστοσελίδων στην ελληνική γλώσσα (45%).

Ταχύτητα, ασφάλεια, προστασία και άνεση είναι οι βασικοί παράγοντες για την επιλογή τρόπου πληρωμής στις διασυνοριακές αγορές

Όταν ερωτήθηκε για τους λόγους για τους οποίους επέλεξε τον προτιμώμενο τρόπο πληρωμής στις ηλεκτρονικές αγορές από το εξωτερικό, το 46% των Ελλήνων online αγοραστών δήλωσε ως τον πιο βασικό, την γρήγορη διαδικασία πληρωμής. Τα άλλα πιο σημαντικά κίνητρα συμπεριλάμβαναν τον ασφαλέστερο τρόπο πληρωμής (44%), την άνετη διαδικασία πληρωμής (41%) και το κατά πόσο είναι ευρέως αποδεκτός ο τρόπος πληρωμής από τους εμπόρους (27%).

PayPal_Infographic 1

Ηλεκτρονικό χρήμα όχι μόνο για αγορές

Παρόλο που η έξυπνη κατανάλωση συνδέεται κατά κύριο λόγο με τις συνειδητές αγορές (αξιολογώντας την ποιότητα του προϊόντος και τα πλεονεκτήματά του), οι Έλληνες αποφασίζουν επίσης όλο και συχνότερα να προβούν σε πιο έξυπνες αποφάσεις αναφορικά με την πώληση. Φαίνεται τελικά ότι μας χαροποιεί να αναλαμβάνουμε συμπληρωματικές εργασίες εξ αποστάσεως ή να πουλάμε άχρηστα είδη. Το 6% των Ελλήνων ερωτηθέντων, που πούλησε κάτι στο εξωτερικό, δήλωσε ότι έλαβε πληρωμές για τις χειροποίητες δημιουργίες του κατά τη διάρκεια των προηγούμενων 12 μηνών. Και πάνω από το 13% των Ελλήνων online πελατών έλαβε ηλεκτρονικές πληρωμές για την πώληση προσωπικών ειδών που δεν τους χρειάζονται πλέον. Για να είμαστε ακόμα πιο συγκεκριμένοι, μας δίνει χαρά να απαλλασσόμαστε από ενδύματα, χρησιμοποιημένα καταναλωτικά ηλεκτρονικά είδη, καθώς και έπιπλα ή βιβλία.

Οι διαρκώς αυξανόμενες ευκαιρίες του ηλεκτρονικού εμπορίου ως μια δεύτερη πηγή εισοδήματος αποκτούν όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τους Έλληνες πελάτες και δίνουν ώθηση στην ζήτηση για υπηρεσίες πληρωμών που βοηθούν με ασφάλεια, ευκολία και ταχύτητα την διαδικτυακή διαχείριση των οικονομικών μας.

Ο Matt Komorowski συμπληρώνει ότι,

"Οι εξελίξεις στην τεχνολογία βοηθούν να παρέχουμε στους πελάτες τα σωστά εργαλεία για να διευρύνουν τις ευκαιρίες του ηλεκτρονικού εμπορίου εκτός συνόρων, ανά πάσα στιγμή και μέσω οποιασδήποτε συσκευής. Οι Έλληνες εμπλέκονται άμεσα στο παγκόσμιο εμπόριο, κάνοντας χρήση ψηφιακών πλατφόρμων, προκειμένου να μάθουν, να βρουν εργασία, να παρουσιάσουν το ταλέντο τους, και να χτίσουν προσωπικά δίκτυα. Πάνω από το 24% των ερωτηθέντων από την Ελλάδα ανέφερε ότι έλαβε online πληρωμές από συγγενείς ή φίλους κατά τους τελευταίους 12 μήνες, και το 37% των Ελλήνων πληρώθηκε ηλεκτρονικά για παρεχόμενες μέσω διαδικτύου υπηρεσίες"

Kyriakos Ananiadis

ΣΧΟΛΙΑ
read more

Προσοχή στα συνημμένα HTML αρχεία των emails

20 Μαΐου 2022 Techgear Team

Οι ειδικοί της Kaspersky προειδοποιούν τους χρήστες για τις αυξημένες επιθέσεις μέσω phishing emails που περιέχουν αρχεία HTML. Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2022, οι ερευνητές της Kaspersky απέκλεισαν ...

Οι πιο συνηθισμένες απάτες στο LinkedIn και τι να προσέξεις

19 Μαΐου 2022 Techgear Team

Το κυνήγι για μια θέση εργασίας είναι σκληρή δουλειά, ένα είδος πλήρους απασχόλησης από μόνο του. Χρειάζεται συγκέντρωση και υπομονή για να ψάχνετε τη μία αγγελία μετά την άλλη και να συμπληρώνετε ατελείωτες ...

YouTube: Η νέα λειτουργία Most Replayed για να μην χάνεις χρόνο

19 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Η ομάδα ανάπτυξης του YouTube φέρνει μια νέα λειτουργία στον video player της υπηρεσίας που θα δείχνει στον θεατή ποιο μέρος του έχει συγκεντρώσει τα περισσότερα views. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα νέο γράφημα...

Από το iPod στο streaming: Συμβουλές για ασφαλή χρήση στη νέα εποχή

17 Μαΐου 2022 Techgear Team

Πρόσφατα η Apple ανακοίνωσε ότι σταμάτησε την κατασκευή του iPod. Η εταιρεία θα πουλήσει τα αποθέματα του iPod Touch, σηματοδοτώντας το τέλος εποχής για το iPod και την «προσωπική μουσική». Τα τελευταία χρόνια ...

Google: Απαγορεύει τα downloads και τις αναβαθμίσεις των επί πληρωμή εφαρμογών στη Ρωσία

10 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Δυσκολεύει ακόμη περισσότερο η «ψηφιακή» καθημερινότητα για εκατομμύρια χρήστες που ζουν στη Ρωσία, καθώς η Google ανακοίνωσε νέα μέτρα σχετικά με τη διανομή των εφαρμογών και των αναβαθμίσεων τους μέσα από το ...

Twitter Article: Δοκιμές για δημοσίευση long-form κειμένων στο Twitter

09 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Εν μέσω των υποσχέσεων που ξεκίνησε να μοιράζει ο Elon Musk στους υπόλοιπους μετόχους της Twitter (σ.σ. κάνει λόγο για τετραπλασιασμό του αριθμού των χρηστών μέσα στα επόμενα χρόνια), η γνωστή ερευνήτρια Jane ...

Apple, Google και Microsoft υπόσχονται ένα μέλλον χωρίς passwords από το 2023

06 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Με αφορμή την Παγκόσμιο Ημέρα Password (World Password Day), οι Google, Apple και Microsoft ανακοίνωσαν από κοινού ότι συμπράττουν για ένα μέλλον χωρίς passwords στις πλατφόρμες τους. Αυτό σημαίνει πως σχετικά ...

TikTok Pulse: Το νέο πρόγραμμα ανταμοιβής των δημιουργών περιεχομένου

05 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Η ByteDance δημιουργεί νέους τρόπους εξοικονόμησης χρημάτων για τους δημιουργούς περιεχομένου στην δημοφιλή πλατφόρμα TikTok, με την εταιρεία να ανακοινώνει πως σκοπεύει να μοιράσει τα κέρδη των διαφημίσεων που...

Google: Αφαίρεσε πάνω από 3.4 δισ. κακόβουλων διαφημίσεων το 2021

05 Μαΐου 2022 Techgear Team

Όταν λαμβάνουμε αποφάσεις που αφορούν σε διαφημίσεις και πληρωμένο περιεχόμενο στις πλατφόρμες μας, η ασφάλεια των χρηστών αποτελεί κορυφαία προτεραιότητά για εμάς. Στην πραγματικότητα, χιλιάδες άνθρωποι της ...

Samsung Internet 17.0: Διαθέσιμη η νέα έκδοση του mobile web browser

04 Μαΐου 2022 Techgear Team

Η Samsung κυκλοφόρησε επίσημα σήμερα το Samsung Internet 17.0, μια νέα αναβάθμιση του προγράμματος περιήγησης της Samsung που εισάγει λειτουργίες απορρήτου και ασφάλειας με επίκεντρο τον χρήστη. Η τελευταία ...

Loader
techgear_icon