Πολυανθρακικά παράθυρα για αεροδυναμικά, πιο αποδοτικά αυτοκίνητα

Επειδή ακόμα και η πιο μικρή λεπτομέρεια έχει σημασία στην κατασκευή αυτοκινήτων πόσο μάλλον όταν αυτή έχει να κάνει με το βάρος και τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξετάζουν την αντικατάσταση του κοινού γυαλιού με πολυανθρακικό υλικό στα τζάμια των νέων μοντέλων τους.

Ο λόγος είναι ότι το συγκεκριμένο υλικό ζυγίζει 50% λιγότερο από το γυαλί, βελτιώνει την αεροδυναμική του αυτοκινήτου και συνεπώς το καθιστά πιο οικονομικό. Αυτή τη στιγμή τα πολυανθρακικά παράθυρα χρησιμοποιούνται ευρέως στα αγωνιστικά αυτοκίνητα όπου το βάρος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, οι απαιτήσεις όμως για αντοχή στο χρόνο δεν είναι οι ίδιες με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα.

Οι πρώτες εταιρείες που σκοπεύουν να ενσωματώσουν την τεχνολογία στα αυτοκίνητα τους είναι οι Fiat και Ford στα μοντέλα '2014 500L' και 'Transit Connect' αντίστοιχα.

Αυτή τη στιγμή ωστόσο συνεχίζει να υφίσταται το ζήτημα της ασφάλειας, μιας και σε περίπτωση ατυχήματος το πολυανθρακικό δε σπάει όμοια με το γυαλί. Μέχρις ώτου να είναι σίγουρες, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα συνεχίσουν να κατασκευάζουν τα μπροστινά και πλαϊνά παράθυρα από γυαλί και οι αλλαγές θα δοκιμαστούν μόνο στα πίσω παράθυρα και τις ηλιοροφές.

[via Detroit News]

Loading