up_icon
Internet Misc

Έρευνα: Οι άνθρωποι θα θυσίαζαν φωτογραφίες αποθηκευμένες στα τηλέφωνά τους για μόλις 10,37€

19 Απριλίου 2017 Yannis Elpidis

Έρευνα: Οι άνθρωποι θα θυσίαζαν φωτογραφίες αποθηκευμένες στα τηλέφωνά τους για μόλις 10,37€

Ενώ οι άνθρωποι ισχυρίζονται ότι εκτιμούν την αξία των αναμνήσεών τους περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη μορφή δεδομένων που βρίσκονται αποθηκευμένα στις ψηφιακές συσκευές τους, είναι πρόθυμοι να τις πουλήσουν για ελάχιστα χρήματα, όπως φανέρωσε πρόσφατη έρευνα της Kaspersky Lab. Μία από τις έρευνες έδειξε ότι για το 49% των ανθρώπων οι προσωπικές και ευαίσθητες φωτογραφίες τους αποτελούν το πιο πολύτιμο δεδομένο που έχουν στις συσκευές τους, ακολουθούμενες από φωτογραφίες των παιδιών τους και των συζύγων τους. Η σκέψη να χάσουν αυτές τις πολύτιμες αναμνήσεις θεωρείτε περισσότερο αγχωτική από το ενδεχόμενο ενός αυτοκινητιστικού ατυχήματος, ενός χωρισμού με το σύντροφό τους ή ενός τσακωμού με ένα φίλο ή ένα μέλος της οικογένειάς τους. Ωστόσο, όταν έρχονται αντιμέτωποι με την απόφαση να διαγράψουν αυτά τα δεδομένα με αντάλλαγμα χρήματα, οι άνθρωποι παραχωρούν τα ψηφιακά τους δεδομένα – όπως φωτογραφίες – για πολύ μικρά ποσά της τάξης των 10,37€.

Όταν ρωτήθηκαν, οι άνθρωποι υποστήριξαν ότι οι ψηφιακές τους αναμνήσεις έχουν μία ξεχωριστή θέση στις καρδιές τους, ίσως επειδή αυτές οι αναμνήσεις θεωρούνται αναντικατάστατες. Πάνω από τα 2/5, για παράδειγμα, δηλώνουν ότι δεν ήταν σε θέση να αντικαταστήσουν φωτογραφίες των ταξιδιών τους (45%), των παιδιών τους (44%) ή των ίδιων (40%). Η έρευνα δείχνει ότι το ενδεχόμενο να χάσουν αυτές τις πολύτιμες αναμνήσεις αγχώνει πάρα πολύ τους περισσότερους ανθρώπους. Στην πραγματικότητα, οι τελευταίες μελέτες της Kaspersky Lab υποδεικνύουν ότι οι άνθρωποι συχνά εκτιμούν περισσότερο τις συσκευές και τις φωτογραφίες τους, από ότι τους συνεργάτες, τους φίλους και τα κατοικίδιά τους.

Η Kaspersky Lab ρώτησε τους συμμετέχοντες πόσο αγχωμένοι θα ένιωθαν σε διάφορα γεγονότα, όπως μια ασθένεια ενός συγγενικού προσώπου, ένας χωρισμός με το σύντροφό τους, ενα αυτοκινητιστικό ατύχημα, μια ενδεχόμενη απώλεια των ψηφιακών τους φωτογραφιών ή επαφών και μερικές ακόμα καταστάσεις. Σε όλη την υφήλιο, η ασθένεια ενός συγγενικού προσώπου έρχεται πρώτη στη λίστα με τα αγχωτικά γεγονότα που μπορεί να βιώσει ένας άνθρωπος. Η απώλεια ή η κλοπή μίας συσκευής, σε συνδυασμό με την απώλεια των ψηφιακών φωτογραφιών, έρχεται δεύτερη και τρίτη στις περισσότερες εθνικότητες παγκοσμίως αφήνοντας πιο κάτω στη λίστα των αγχωτικών καταστάσεων το αυτοκινητιστικό ατύχημα, το χωρισμό με το σύντροφο, μία κακή μέρα στη δουλειά, τις φιλονικίες με μέλη της οικογένειας ή φίλους, την ασθένεια κατοικίδιου και μερικές ακόμα περιπτώσεις.

Ωστόσο, ένα πείραμα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Kaspersky Lab από ψυχολόγους των Μέσων του Πανεπιστημίου του Βίρτσμπουργκ έδειξε επίσης στους ερευνητές ένα αντιφατικό αποτέλεσμα: παρ’ όλη την αγάπη τους για τα προσωπικά τους δεδομένα, οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να τα πουλήσουν σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές.

Οι συμμετέχοντες του πειράματος κλήθηκαν να ορίσουν μια χρηματική αξία για τα δεδομένα που βρίσκονται αποθηκευμένα στο smartphone τους - συμπεριλαμβανομένων των φωτογραφιών της οικογένειας και φίλων, τα στοιχεία επικοινωνίας και τα προσωπικά τους έγγραφα. Παραδόξως, οι αξίες που όρισαν οι άνθρωποι για τα δεδομένα τους ήταν σημαντικά χαμηλότερες από τις αναμενόμενες, λαμβάνοντας υπόψη την αγωνία που δήλωσαν ότι θα βιώσουν αν επρόκειτο να χάσουν τα δεδομένα τους. Οι άνθρωποι τείνουν να κοστολογούν περισσότερο τις χρηματοοικονομικές τους πληροφορίες και τα στοιχεία πληρωμής (κατά μέσο όρο 13,33€) από ό, τι άλλες μορφές δεδομένων. Τα στοιχεία επικοινωνίας θεωρήθηκε ότι αξίζουν 11,89€ κατά μέσο όρο και οι γενικές φωτογραφίες αποτιμήθηκαν σε μόλις 10,37€ κατά μέσο όρο.

Επιπλέον, το πείραμα έδειξε ότι οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να ανταλλάξουν με χρήματα τις πιο πολύτιμες αναμνήσεις τους. Όταν προσφέρθηκε αμοιβή στους συμμετέχοντες (με βάση τα ανωτέρω ποσά) για τη διαγραφή των δεδομένων τους (δεν διαγράφηκαν στοιχεία στην πραγματικότητα), οι φωτογραφίες με μέλη της οικογένειας και φίλους, τα προσωπικά έγγραφα και οι φωτογραφίες των ίδιων των συμμετεχόντων ήταν οι κατηγορίες δεδομένων που εγκρίθηκαν πιο συχνά για διαγραφή.

Όπως σχολίασε ο Andrei Mochola, Head of Consumer Business της Kaspersky Lab,

"Το πείραμά μας έδειξε ενδιαφέροντα και αντιπροσωπευτικά αποτελέσματα: ενώ οι άνθρωποι πιστεύουν ότι κατανοούν την αξία των δεδομένων τους, η συναισθηματική αξία δεν αντανακλάται στις καθημερινές τους ενέργειες. Από τη μία πλευρά, οι άνθρωποι φαίνεται να έχουν επίγνωση των τύπων δεδομένων που είναι πιο σημαντικά για τους ίδιους- πιστεύουν ότι η απώλεια των ψηφιακών τους αναμνήσεων, όπως οι φωτογραφίες, είναι εξαιρετικά οδυνηρή. Από την άλλη πλευρά, οι άνθρωποι έχουν μια περιορισμένη ενημέρωση σχετικά με την αξία των δεδομένων τους, με αποτέλεσμα να τους αποδίδουν ελάχιστη χρηματική αξία. Γνωρίζουν ότι είναι συναισθηματικά σημαντικά, αλλά δεν είναι σε θέση να εκτιμήσουν την αξία τους ακόμα. Θα πρέπει κάποιος να τους υπενθυμίσει ενεργά τι αξίζουν τα δεδομένα προτού τα μοιραστούν, ή επιτρέψουν σε κάποιον να τα διαγράψει"

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πείραμα και την έρευνα, μπορείτε να δείτε την έκθεση: «Risking data heartache: it hurts to lose the data you love».

 

Yannis Elpidis

Είμαι ένας λάτρης της τεχνολογίας και του διαδικτύου. Γνώρισα τον πρώτο μου υπολογιστή στα μέσα της δεκαετίας του '80 και ήταν "love at first sight" που λένε και στο χωριό μου. Θα με βρείτε καθημερινά στη "Darkpony Digital".

Αγαπημένο μότο:
 "There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't."

ΣΧΟΛΙΑ
read more

Τα σχόλια στο YouTube γίνονται νέο εργαλείο για απατεώνες

05 Ιουλίου 2022 Techgear Team

Τα κρυπτονομίσματα διανύουν μια ταραχώδη περίοδο. Οι crypto απατεώνες έχουν στραφεί σε νέους τρόπους για να παγιδεύσουν τα θύματά τους. Οι ειδικοί της Kaspersky έχουν εντοπίσει ένα τέτοιο ασυνήθιστο σύστημα, ...

Starlink: Πήρε άδεια για χρήση σε πλοία, τραίνα, αεροπλάνα και κινούμενα οχήματα

04 Ιουλίου 2022 Christos Elpidis

Ήδη από τους πρώτους μήνες beta λειτουργίας της υπηρεσίας δορυφορικού Internet Starlink της SpaceX είχαμε δει ορισμένους χρήστες να προσπαθούν να προσαρμόσουν τον εξοπλισμό στα αυτοκίνητα τους, προκειμένου να ...

Google: Θα αφαιρεί το ιστορικό τοποθεσίας για επισκέψεις σε κλινικές αμβλώσεων

02 Ιουλίου 2022 Christos Elpidis

Την περασμένη εβδομάδα είδαμε τη Meta να παίρνει την απόφαση να αφαιρέσει όλες τις αναρτήσεις και διαφημίσεις που αφορούν χάπια αποβολής από τις πλατφόρμες της (Facebook, Instagram). Η επίσημη αιτιολογία είναι ...

Το νέο Gmail διαθέσιμο πλέον για όλους τους χρήστες

30 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Από τον περασμένο Φεβρουάριο έχει ξεκινήσει να εμφανίζεται το επανασχεδιασμένο Gmail στους χρήστες σε όλο τον κόσμο, το οποίο φέρνει ένα ελαφρώς παραλλαγμένο περιβάλλον χρήσης με έμφαση στην γρήγορη πρόσβαση ...

Hangouts: Οριστικό τέλος για την υπηρεσία τον προσεχή Νοέμβριο

28 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Έχουμε βαρεθεί εδώ και πάνω από 5 χρόνια να γράφουμε για το τέλος της υπηρεσίας Hangouts, αλλά μπαίνουμε πλέον στην τελική ευθεία για όσους χρήστες εξακολουθούν να την χρησιμοποιούν, παρά τις συνεχόμενες ...

Αυτά είναι τα phishing emails που παραπλανούν ευκολότερα τους εργαζομένους

28 Ιουνίου 2022 Techgear Team

Τα δεδομένα προσομοιωτή phishing από την Kaspersky Security Awareness Platform δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι τείνουν να μην παρατηρούν παγίδες που κρύβονται στα emails που έχουν ως θέμα εταιρικά ζητήματα και ...

Η Google αναβαθμίζει τον Chrome browser για iOS συσκευές

24 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Η Google ανακοίνωσε επίσημα ορισμένες από τις αναβαθμίσεις που θα φέρει η νέα έκδοση του Chrome browser για συσκευές iOS (iPhone και iPad), και σε αυτές συμπεριλαμβάνεται το Enhanced Safe Browsing που προσφέρει...

Twitter Notes: Η νέα λειτουργία στο Twitter για να δημοσιεύεις μεγάλα κείμενα

23 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Εν μέσω των επερχόμενων «κοσμογονικών» αλλαγών λόγω της ενδεχόμενης εξαγοράς της από τον Elon Musk, η Twitter δεν σταματά να δοκιμάζει καινούργια πράγματα για το κοινωνικό δίκτυο της. Αυτή τη φορά, η εταιρεία ...

Google Password Manager: Προσφέρει πλέον on-device κρυπτογράφηση για μεγαλύτερη ασφάλεια

22 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Μπορεί να συμμετέχει ενεργά και με ιδιαίτερο ζήλο στην κοινή προσπάθεια των μεγάλων εταιρειών για την εξάλειψη των passwords, αλλά μέχρι να φτάσουμε σε αυτό το σημείο έχουμε ακόμα αρκετό καιρό και γι ‘ αυτό η ...

Google News: Ριζικός επανασχεδιασμός για τη desktop έκδοση

22 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Η υπηρεσία Google News κλείνει 20 χρόνια λειτουργίας φέτος και η Google προχωρά σε έναν ριζικό επανασχεδιασμό της desktop έκδοσης με σκοπό να φέρει στο προσκήνιο τις πιο σημαντικές ειδήσεις κοντά στην τοποθεσία...

Loader
techgear_icon