up_icon
Internet Security

Ένας στους τρεις καταναλωτές θα πουλούσε τα προσωπικά του δεδομένα σε κάποιον άγνωστο

02 Απριλίου 2019 Yannis Elpidis

Ένας στους τρεις καταναλωτές θα πουλούσε τα προσωπικά του δεδομένα σε κάποιον άγνωστο

Η απερίσκεπτη ανταλλαγή δεδομένων online για βραχυπρόθεσμα κέρδη αφήνει τους καταναλωτές εκτεθειμένους σε περισσότερα από όσα διαπραγματεύονται, σύμφωνα με νέα έρευνα της Kaspersky Lab. Παρά την οργή και την ανησυχία γύρω από τα σκάνδαλα ανταλλαγής σημαντικών δεδομένων, συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι το Facebook έδωσε στο Netflix και το Spotify τη δυνατότητα να διαγράψουν τα προσωπικά μηνύματα των χρηστών, περισσότεροι από τους μισούς χρήστες του διαδικτύου (56%) θεωρούν ότι είναι αδύνατη η πλήρης προστασία της ιδιωτικής ζωής στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο. Πολλοί επιλέγουν το κέρδος από τη διασφάλιση της ακεραιότητας των διαδικτυακών τους δεδομένων - αλλά με ενδεχομένως μεγάλες δαπάνες και συνέπειες.

Παρά τις πολύ πραγματικές συνέπειες που συνδέονται με την κατάχρηση των προσωπικών δεδομένων ή με την κατάληξή τους σε λάθος χέρια, ένας στους πέντε (18%) θα θυσίαζε ευχαρίστως το απόρρητό του και θα μοιραζόταν τα δεδομένα του αν επρόκειτο να κερδίσει κάτι δωρεάν. Περισσότερο από το ένα τρίτο (39%) θα δεχόταν ακόμη και χρήματα σε αντάλλαγμα για την παροχή πλήρους πρόσβασης σε κάποιον εντελώς ξένο στους ιδιωτικούς του λογαριασμούς. Με τους χρήστες του Διαδικτύου να είναι πιο πιθανό να μοιράζονται τα προσωπικά τους δεδομένα αν πρόκειται να κερδίσουν κάτι, αυτή η βραχυπρόθεσμη προσέγγιση μπορεί να οδηγήσει σε μακροπρόθεσμες ζημίες.

Πρόσφατες περιπτώσεις, όπως τα tweets που δημοσιεύθηκαν από τον James Gunn ή τον Kevin Hart, δείχνουν ότι τα δεδομένα που μοιράζεστε οικειοθελώς στο διαδίκτυο θα μπορούσαν να κρύβουν κινδύνους που δεν θα μπορούσατε ποτέ να φανταστείτε - καταστρέφοντας φήμες και καριέρες. Επιπλέον, γίνεται όλο και πιο συνηθισμένο για τους εργοδότες ή τους πιθανούς εργοδότες να απευθύνονται σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το LinkedIn, το Instagram και το Facebook, για να ελέγξουν ότι το προσωπικό και οι υποψήφιοι εργαζόμενοι είναι αξιόπιστοι και ότι δεν θα βλάψουν τη φήμη της εταιρείας. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι πρέπει επίσης να είναι προσεκτικοί και να μην αποκαλύπτουν πάρα πολλά για τους ίδιους και την εργασία τους στα κοινωνικά μέσα. Πράγματι, τα στοιχεία από το Career Builder δείχνουν ότι το 57% των εργοδοτών βρήκε περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που τους οδήγησε να μην προσλάβουν έναν υποψήφιο και ένας στους τρεις (34%) έχει επιπλήξει ή απολύσει υπάλληλο λόγω περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Είτε τα μοιραζόμαστε ανοιχτά είτε όχι, αν τα δεδομένα μας πέσουν σε λάθος χέρια στο διαδίκτυο, μπορεί να έχουν τεράστιο αντίκτυπο στον πραγματικό κόσμο. Η έρευνα της Kaspersky Lab διαπίστωσε ότι πάνω από ένας στους τέσσερις (26%) διαπίστωσε ότι κάποιος τρίτος είχε πρόσβαση στα προσωπικά του δεδομένα χωρίς τη συγκατάθεσή του – αγγίζοντας σχεδόν τον έναν στους τρεις (31%) στις ηλικίες 16-24. Οι συνέπειες αυτού του γεγονότος ήταν ευρείες και ποικίλες, με περισσότερο από το ένα τρίτο (36%) να αισθάνεται άγχος ως αποτέλεσμα. Αυτό αυξάνεται στο 42% μεταξύ 16-24 ετών, ένας στους πέντε (21%) έχει βιώσει οικονομική ζημία, ενώ το ένα τέταρτο (25%) έλαβε ενοχλητικά spam email και διαφημίσεις.

Αυτές οι συνέπειες έρχονται παρά το γεγονός ότι πολλοί από εμάς λαμβάνουμε μέτρα για να κρατήσουμε μυστικές πληροφορίες ή για να εμποδίσουμε άλλους να έχουν πρόσβαση σε προσωπικά και εμπιστευτικά δεδομένα. Με τους ψηφιακούς εγκληματίες να είναι πρώτοι στη λίστα με αυτούς που φοβόμαστε περισσότερο να αποκτήσουν πρόσβαση στα προσωπικά μας δεδομένα - ακολουθούμενους από το διαδίκτυο γενικότερα και την κυβέρνηση - το 62% των ανθρώπων προστατεύει με κωδικό πρόσβασης τις συσκευές του για να κρατήσει τις πληροφορίες ιδιωτικές. Ένα τρίτο (35%) ελέγχει τακτικά και αλλάζει ρυθμίσεις απορρήτου στις συσκευές, τις υπηρεσίες και τις εφαρμογές που χρησιμοποιεί (φτάνοντας το 42% για τις ηλικίες 16-24 και λίγο περισσότερο από το ένα τέταρτο (28%) για τα άτομα άνω των 55 ετών). Ένας στους τέσσερις (25%) καλύπτει τις κάμερες για να διατηρεί τα δεδομένα ιδιωτικά και ένας στους πέντε (21%) άντρες κρυπτογραφεί τα δεδομένα του σε σύγκριση με μόνο μία στις δέκα (11%) γυναίκες.

Η Marina Titova, Επικεφαλής Μάρκετινγκ Καταναλωτών Προϊόντων στην Kaspersky Lab, δήλωσε:

Δεν χρειάζεται να ψάξετε πολύ για να δείτε πώς τα δεδομένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν λανθασμένα ή ακόμα κι εναντίον των καταναλωτών σε ποικίλα σενάρια για διάφορους λόγους. Είτε πρόκειται για την παραβίαση δεδομένων του Marriott το 2018, η οποία επηρέασε 500 εκατομμύρια πελάτες και πολλοί από αυτούς έπεσαν θύματα κλοπής ταυτότητας ως αποτέλεσμα, είτε για όταν τα ταμιακά τερματικά του Forever 21 εξέθεσαν τις πληροφορίες πιστωτικών καρτών πελατών. Ή η πρόσφατη περίπτωση ενός μουσικού, του οποίου η πρώην φίλη χρησιμοποίησε το λογαριασμό του email του για να απορρίψει μια μουσική υποτροφία σε μια προσπάθεια να τον εμποδίσει να απομακρυνθεί από το Μόντρεαλ. Η καλή ψηφιακή υγιεινή και η ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σημασία της ιδιωτικής ζωής στο διαδίκτυο και τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να προστατεύσετε τον εαυτό σας θα μπορούσαν να εμποδίσουν την παραβίαση των δεδομένων σας

Η ιδιωτικότητα των δεδομένων είναι και πρέπει να είναι εφικτή για όλους. Τα μυστικά μπορούν να παραμείνουν ασφαλή και η απώλεια δεδομένων δεν πρέπει να είναι μια προσδοκία, αλλά μια εξαίρεση στη διεξαγωγή των συναλλαγών στο διαδίκτυο. Μια συνδυασμένη λύση προϊόντων ασφαλείας και πρακτικά βήματα μπορούν να ελαχιστοποιήσουν τις απειλές και να διατηρήσουν τα δεδομένα σας ασφαλή online

Για να διατηρήσετε τον ιδιωτικό σας κόσμο σε προσωπικό επίπεδο και να αποφύγετε να πέσετε θύμα κακής χρήσης δεδομένων, ακολουθούν ορισμένα απλά βήματα:

  • Σκεφτείτε δύο φορές προτού δημοσιεύσετε κάτι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Θα μπορούσαν να υπάρξουν ευρύτερες συνέπειες από τη δημοσίευση των απόψεών σας ή των πληροφοριών; Μπορεί το περιεχόμενο να χρησιμοποιηθεί εναντίον σας τώρα ή στο μέλλον;
  • Μην μοιράζεστε τους κωδικούς πρόσβασης των online λογαριασμών σας με την οικογένεια ή τους φίλους σας. Μπορεί να φαίνεται σαν μια καλή ιδέα ή ένας βολικός τρόπος για να μοιραστείτε λογαριασμούς με τους αγαπημένους σας, αλλά προσθέτει επίσης στην πιθανότητα να αποκαλύπτονται οι κωδικοί πρόσβασης στους απατεώνες. Κρατήστε τους για τον εαυτό σας και διαφυλάξτε τα προσωπικά σας στοιχεία.
  • Πάρτε στα σοβαρά το ηλεκτρονικό σας απόρρητο και μην μοιράζεστε ή επιτρέπετε την πρόσβαση στις πληροφορίες σας με τρίτους, εκτός αν είναι απολύτως απαραίτητο, για να ελαχιστοποιήσετε την πιθανότητα έκθεσής τους σε λάθος χέρια.
  • Πραγματοποιήστε λήψη μόνο νόμιμων εφαρμογών για την αποθήκευση και προστασία των ευαίσθητων δεδομένων σας - όπως το Kaspersky Password Manager - ώστε αυτές οι πληροφορίες να παραμένουν ασφαλείς από πιθανές απειλές.
  • Χρησιμοποιήστε αξιόπιστες λύσεις ασφάλειας για ολοκληρωμένη προστασία από ένα ευρύ φάσμα απειλών με στόχο την παραβίαση των προσωπικών σας δεδομένων, όπως το Kaspersky Security Cloud και το Kaspersky Internet Security.
Yannis Elpidis

Είμαι ένας λάτρης της τεχνολογίας και του διαδικτύου. Γνώρισα τον πρώτο μου υπολογιστή στα μέσα της δεκαετίας του '80 και ήταν "love at first sight" που λένε και στο χωριό μου. Θα με βρείτε καθημερινά στη "Darkpony Digital".

Αγαπημένο μότο:
 "There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't."

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΣΧΟΛΙΑ
read more

Twitter Blue: Διαθέσιμο το συνδρομητικό πακέτο παγκοσμίως

24 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

Στις αρχές Μαρτίου η Twitter άνοιξε τη δυνατότητα εγγραφής στο συνδρομητικό πακέτο Twitter Blue σε Ελλάδα και Κύπρο, αλλά σήμερα επανέρχεται με νέα ανακοίνωση για το παγκόσμιο λανσάρισμά του, ενώ παράλληλα ...

ChatGPT: Τα πρώτα plugins του δίνουν απόλυτη πρόσβαση στο Internet

24 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

Ήταν αναμενόμενο ότι η OpenAI δεν θα περιοριζόταν μόνο στη διανομή του ChatGPT στους συνεργάτες της (π.χ. Microsoft, Opera). Ο οργανισμός προχώρησε στο λανσάρισμα διάφορων plugins για το ChatGPT που επεκτείνουν...

Είναι οι διαδικτυακές έρευνες νόμιμες και ασφαλείς; Προσοχή στις απάτες

23 Μαρτίου 2023 Techgear Team

Οι διαδικτυακές έρευνες και οι διαγωνισμοί βρίσκονται παντού στο διαδίκτυο. Οι λόγοι είναι απλοί: είναι εύκολο και όχι ακριβό το να δημιουργήσει κάποιος μια τέτοια έρευνα, παίρνει λίγο χρόνο να τη συμπληρώσουν ...

Πως εξαπατώνται οι «υπερβολικά πρόθυμοι» νέοι εργαζόμενοι

23 Μαρτίου 2023 Techgear Team

Οι πρώτες ημέρες σε έναν νέο χώρο εργασίας είναι συνήθως γεμάτες ομαδικές συναντήσεις, εκπαιδεύσεις, συνεδρίες ένταξης του νέου προσωπικού κ.ο.κ. Σε αυτές τις διαδικασίες, ο νέος υπάλληλος μπαίνει έχοντας συχνά...

Opera: Ενσωμάτωσε τα ChatGPT και ChatSonic (για εικόνες) στην desktop έκδοση

22 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

Τον περασμένο μήνα η Opera ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει και αυτή στην ενσωμάτωση του ChatGPT στον ομώνυμο browser, και τώρα επιστρέφει με μια νέα ανακοίνωση που αφορά το λανσάρισμα των AI εργαλείων στις desktop...

Microsoft: Ενσωμάτωσε το DALL-E στο Bing Chat για παραγωγή εικόνων από μικρές γραπτές περιγραφές

21 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

Η Google λανσάρει το Bard και η Microsoft ανεβάζει ακόμη περισσότερο τον πήχυ ενισχύοντας τη μηχανή αναζήτησης Bing με μια προηγμένη έκδοση του DALL-E για την παραγωγή εικόνων από σύντομες γραπτές περιγραφές! ...

Bard: Το chatbot της Google άνοιξε επίσημα, αλλά μόνο για ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο

21 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

Στη Google έχουν σπάσει τα κοντέρ για να προλάβουν τη Microsoft στον τομέα της παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης και από εκεί που είχαμε μόνο ένα…ιδιαίτερο demo για το Bard, φτάσαμε κιόλας στο επίσημο λανσάρισμα ...

Project Kuiper: Αυτός είναι ο εξοπλισμός για την υπηρεσία δορυφορικού Internet της Amazon

17 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

Πίσω στο 2019 η Amazon είχε ανακοινώσει ότι ετοιμάζει και αυτή μια δορυφορική υπηρεσία παροχής Internet σε απομακρυσμένες περιοχές, κάτι σαν το Starlink της SpaceX δηλαδή, αλλά χρειάστηκε να περάσουν αρκετά ...

Bing Chat: Τέλος στη λίστα αναμονής και 100 εκατ. ενεργοί χρήστες κάθε μέρα

16 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

Η ενσωμάτωση του ChatGPT στη μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft έχει καταφέρει να κινήσει το ενδιαφέρον των χρηστών, καθώς η εταιρεία ανέφερε πως πλέον την χρησιμοποιούν καθημερινά περισσότεροι από 100 ...

Ernie Bot: Το AI εργαλείο τύπου ChatGPT της Κίνας

16 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

Δεν υπήρχε περίπτωση να μείνει πίσω από τις εξελίξεις η Κίνα σε ό,τι αφορά τους αλγορίθμους Τεχνητής Νοημοσύνης τύπου Chat-GPT, με τον τεχνολογικό κολοσσό Baidu να ανακοινώνει επίσημα το δικό της σύστημα που ...

Loader
please wait
techgear_icon