up_icon
Internet Security

Ένας στους τρεις καταναλωτές θα πουλούσε τα προσωπικά του δεδομένα σε κάποιον άγνωστο

02 Απριλίου 2019 Yannis Elpidis

Ένας στους τρεις καταναλωτές θα πουλούσε τα προσωπικά του δεδομένα σε κάποιον άγνωστο

Η απερίσκεπτη ανταλλαγή δεδομένων online για βραχυπρόθεσμα κέρδη αφήνει τους καταναλωτές εκτεθειμένους σε περισσότερα από όσα διαπραγματεύονται, σύμφωνα με νέα έρευνα της Kaspersky Lab. Παρά την οργή και την ανησυχία γύρω από τα σκάνδαλα ανταλλαγής σημαντικών δεδομένων, συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι το Facebook έδωσε στο Netflix και το Spotify τη δυνατότητα να διαγράψουν τα προσωπικά μηνύματα των χρηστών, περισσότεροι από τους μισούς χρήστες του διαδικτύου (56%) θεωρούν ότι είναι αδύνατη η πλήρης προστασία της ιδιωτικής ζωής στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο. Πολλοί επιλέγουν το κέρδος από τη διασφάλιση της ακεραιότητας των διαδικτυακών τους δεδομένων - αλλά με ενδεχομένως μεγάλες δαπάνες και συνέπειες.

Παρά τις πολύ πραγματικές συνέπειες που συνδέονται με την κατάχρηση των προσωπικών δεδομένων ή με την κατάληξή τους σε λάθος χέρια, ένας στους πέντε (18%) θα θυσίαζε ευχαρίστως το απόρρητό του και θα μοιραζόταν τα δεδομένα του αν επρόκειτο να κερδίσει κάτι δωρεάν. Περισσότερο από το ένα τρίτο (39%) θα δεχόταν ακόμη και χρήματα σε αντάλλαγμα για την παροχή πλήρους πρόσβασης σε κάποιον εντελώς ξένο στους ιδιωτικούς του λογαριασμούς. Με τους χρήστες του Διαδικτύου να είναι πιο πιθανό να μοιράζονται τα προσωπικά τους δεδομένα αν πρόκειται να κερδίσουν κάτι, αυτή η βραχυπρόθεσμη προσέγγιση μπορεί να οδηγήσει σε μακροπρόθεσμες ζημίες.

Πρόσφατες περιπτώσεις, όπως τα tweets που δημοσιεύθηκαν από τον James Gunn ή τον Kevin Hart, δείχνουν ότι τα δεδομένα που μοιράζεστε οικειοθελώς στο διαδίκτυο θα μπορούσαν να κρύβουν κινδύνους που δεν θα μπορούσατε ποτέ να φανταστείτε - καταστρέφοντας φήμες και καριέρες. Επιπλέον, γίνεται όλο και πιο συνηθισμένο για τους εργοδότες ή τους πιθανούς εργοδότες να απευθύνονται σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το LinkedIn, το Instagram και το Facebook, για να ελέγξουν ότι το προσωπικό και οι υποψήφιοι εργαζόμενοι είναι αξιόπιστοι και ότι δεν θα βλάψουν τη φήμη της εταιρείας. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι πρέπει επίσης να είναι προσεκτικοί και να μην αποκαλύπτουν πάρα πολλά για τους ίδιους και την εργασία τους στα κοινωνικά μέσα. Πράγματι, τα στοιχεία από το Career Builder δείχνουν ότι το 57% των εργοδοτών βρήκε περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που τους οδήγησε να μην προσλάβουν έναν υποψήφιο και ένας στους τρεις (34%) έχει επιπλήξει ή απολύσει υπάλληλο λόγω περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Είτε τα μοιραζόμαστε ανοιχτά είτε όχι, αν τα δεδομένα μας πέσουν σε λάθος χέρια στο διαδίκτυο, μπορεί να έχουν τεράστιο αντίκτυπο στον πραγματικό κόσμο. Η έρευνα της Kaspersky Lab διαπίστωσε ότι πάνω από ένας στους τέσσερις (26%) διαπίστωσε ότι κάποιος τρίτος είχε πρόσβαση στα προσωπικά του δεδομένα χωρίς τη συγκατάθεσή του – αγγίζοντας σχεδόν τον έναν στους τρεις (31%) στις ηλικίες 16-24. Οι συνέπειες αυτού του γεγονότος ήταν ευρείες και ποικίλες, με περισσότερο από το ένα τρίτο (36%) να αισθάνεται άγχος ως αποτέλεσμα. Αυτό αυξάνεται στο 42% μεταξύ 16-24 ετών, ένας στους πέντε (21%) έχει βιώσει οικονομική ζημία, ενώ το ένα τέταρτο (25%) έλαβε ενοχλητικά spam email και διαφημίσεις.

Αυτές οι συνέπειες έρχονται παρά το γεγονός ότι πολλοί από εμάς λαμβάνουμε μέτρα για να κρατήσουμε μυστικές πληροφορίες ή για να εμποδίσουμε άλλους να έχουν πρόσβαση σε προσωπικά και εμπιστευτικά δεδομένα. Με τους ψηφιακούς εγκληματίες να είναι πρώτοι στη λίστα με αυτούς που φοβόμαστε περισσότερο να αποκτήσουν πρόσβαση στα προσωπικά μας δεδομένα - ακολουθούμενους από το διαδίκτυο γενικότερα και την κυβέρνηση - το 62% των ανθρώπων προστατεύει με κωδικό πρόσβασης τις συσκευές του για να κρατήσει τις πληροφορίες ιδιωτικές. Ένα τρίτο (35%) ελέγχει τακτικά και αλλάζει ρυθμίσεις απορρήτου στις συσκευές, τις υπηρεσίες και τις εφαρμογές που χρησιμοποιεί (φτάνοντας το 42% για τις ηλικίες 16-24 και λίγο περισσότερο από το ένα τέταρτο (28%) για τα άτομα άνω των 55 ετών). Ένας στους τέσσερις (25%) καλύπτει τις κάμερες για να διατηρεί τα δεδομένα ιδιωτικά και ένας στους πέντε (21%) άντρες κρυπτογραφεί τα δεδομένα του σε σύγκριση με μόνο μία στις δέκα (11%) γυναίκες.

Η Marina Titova, Επικεφαλής Μάρκετινγκ Καταναλωτών Προϊόντων στην Kaspersky Lab, δήλωσε:

Δεν χρειάζεται να ψάξετε πολύ για να δείτε πώς τα δεδομένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν λανθασμένα ή ακόμα κι εναντίον των καταναλωτών σε ποικίλα σενάρια για διάφορους λόγους. Είτε πρόκειται για την παραβίαση δεδομένων του Marriott το 2018, η οποία επηρέασε 500 εκατομμύρια πελάτες και πολλοί από αυτούς έπεσαν θύματα κλοπής ταυτότητας ως αποτέλεσμα, είτε για όταν τα ταμιακά τερματικά του Forever 21 εξέθεσαν τις πληροφορίες πιστωτικών καρτών πελατών. Ή η πρόσφατη περίπτωση ενός μουσικού, του οποίου η πρώην φίλη χρησιμοποίησε το λογαριασμό του email του για να απορρίψει μια μουσική υποτροφία σε μια προσπάθεια να τον εμποδίσει να απομακρυνθεί από το Μόντρεαλ. Η καλή ψηφιακή υγιεινή και η ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σημασία της ιδιωτικής ζωής στο διαδίκτυο και τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να προστατεύσετε τον εαυτό σας θα μπορούσαν να εμποδίσουν την παραβίαση των δεδομένων σας

Η ιδιωτικότητα των δεδομένων είναι και πρέπει να είναι εφικτή για όλους. Τα μυστικά μπορούν να παραμείνουν ασφαλή και η απώλεια δεδομένων δεν πρέπει να είναι μια προσδοκία, αλλά μια εξαίρεση στη διεξαγωγή των συναλλαγών στο διαδίκτυο. Μια συνδυασμένη λύση προϊόντων ασφαλείας και πρακτικά βήματα μπορούν να ελαχιστοποιήσουν τις απειλές και να διατηρήσουν τα δεδομένα σας ασφαλή online

Για να διατηρήσετε τον ιδιωτικό σας κόσμο σε προσωπικό επίπεδο και να αποφύγετε να πέσετε θύμα κακής χρήσης δεδομένων, ακολουθούν ορισμένα απλά βήματα:

  • Σκεφτείτε δύο φορές προτού δημοσιεύσετε κάτι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Θα μπορούσαν να υπάρξουν ευρύτερες συνέπειες από τη δημοσίευση των απόψεών σας ή των πληροφοριών; Μπορεί το περιεχόμενο να χρησιμοποιηθεί εναντίον σας τώρα ή στο μέλλον;
  • Μην μοιράζεστε τους κωδικούς πρόσβασης των online λογαριασμών σας με την οικογένεια ή τους φίλους σας. Μπορεί να φαίνεται σαν μια καλή ιδέα ή ένας βολικός τρόπος για να μοιραστείτε λογαριασμούς με τους αγαπημένους σας, αλλά προσθέτει επίσης στην πιθανότητα να αποκαλύπτονται οι κωδικοί πρόσβασης στους απατεώνες. Κρατήστε τους για τον εαυτό σας και διαφυλάξτε τα προσωπικά σας στοιχεία.
  • Πάρτε στα σοβαρά το ηλεκτρονικό σας απόρρητο και μην μοιράζεστε ή επιτρέπετε την πρόσβαση στις πληροφορίες σας με τρίτους, εκτός αν είναι απολύτως απαραίτητο, για να ελαχιστοποιήσετε την πιθανότητα έκθεσής τους σε λάθος χέρια.
  • Πραγματοποιήστε λήψη μόνο νόμιμων εφαρμογών για την αποθήκευση και προστασία των ευαίσθητων δεδομένων σας - όπως το Kaspersky Password Manager - ώστε αυτές οι πληροφορίες να παραμένουν ασφαλείς από πιθανές απειλές.
  • Χρησιμοποιήστε αξιόπιστες λύσεις ασφάλειας για ολοκληρωμένη προστασία από ένα ευρύ φάσμα απειλών με στόχο την παραβίαση των προσωπικών σας δεδομένων, όπως το Kaspersky Security Cloud και το Kaspersky Internet Security.
Yannis Elpidis

Είμαι ένας λάτρης της τεχνολογίας και του διαδικτύου. Γνώρισα τον πρώτο μου υπολογιστή στα μέσα της δεκαετίας του '80 και ήταν "love at first sight" που λένε και στο χωριό μου. Θα με βρείτε καθημερινά στη "Darkpony Digital".

Αγαπημένο μότο:
 "There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't."

ΣΧΟΛΙΑ
read more

Read Along: Η νέα ιστοσελίδα της Google που βοηθά τα παιδιά να μάθουν ανάγνωση

10 Αυγούστου 2022 Christos Elpidis

Η Google κυκλοφόρησε την πρώτη beta για την web έκδοση της εφαρμογής Read Along, η οποία έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τα μικρά παιδιά να μάθουν ανάγνωση μέσα από εκατοντάδες εικονογραφημένες ιστορίες ...

WhatsApp: Διαγραφή μηνυμάτων μετά από 48+ ώρες

09 Αυγούστου 2022 Christos Elpidis

Η ομάδα ανάπτυξης του WhatsApp ανακοίνωσε επίσημα ότι από σήμερα έχουμε στην διάθεση μας κάτι περισσότερο από 48 ώρες για να διαγράψουμε μηνύματα που έχουν αποσταλεί στις επαφές μας. Μέχρι πρότινος το όριο ήταν...

Πώς να «σερφάρετε» στο διαδίκτυο με ασφάλεια: 6 απειλές, 12 βήματα

05 Αυγούστου 2022 Techgear Team

Η πύλη μας στον ψηφιακό κόσμο είναι οι λεγόμενοι web browsers (προγράμματα περιήγησης ιστού). Κάθε μέρα, περνάμε ατελείωτες ώρες σε αυτούς και ακριβώς για αυτό θεωρούνται πολύτιμος στόχος για τους ...

Η Google αναβαθμίζει την αναζήτηση με χρήση εισαγωγικών

05 Αυγούστου 2022 Christos Elpidis

Η Google προχωρά σε νέες αναβαθμίσεις της υπηρεσίας Google Search θέλοντας να ενισχύσει ακόμη περισσότερο τις δυνατότητες σύνθετης αναζήτησης, αλλά και να βοηθήσει τους χρήστες να βλέπουν αποτελέσματα που ...

Apple Pay: Πληρωμές σε Chrome, Firefox και Edge με την έλευση του iOS 16

03 Αυγούστου 2022 Christos Elpidis

Αρκετά πιθανό το σενάριο να δούμε την υπηρεσία Apple Pay να υποστηρίζεται από τους web browsers των κυριότερων ανταγωνιστών της εταιρείας με την έλευση του iOS 16 το φθινόπωρο. Σύμφωνα με τον Steve Moser της ...

Νέο ransomware γραμμένο σε γλώσσα Rust προκαλεί ακόμα μεγαλύτερες ανησυχίες

03 Αυγούστου 2022 Techgear Team

Σύμφωνα με τα ευρήματα των ερευνητών της Kaspersky, οι φορείς ransomware στρέφονται ολοένα και περισσότερο στη διαπλατφορμική λειτουργικότητα. Η ομάδα με το όνομα Luna αξιοποιεί τη χρήση ransomware που είναι ...

YouTube: Νέο εργαλείο εξάγει άμεσα Shorts από οποιοδήποτε video

01 Αυγούστου 2022 Christos Elpidis

Η επέλαση του TikTok δεν έχει θορυβήσει μόνο την Meta που προσπαθεί εδώ και μήνες να μετατρέψει το Instagram σε κάτι παρόμοιο και μάλιστα δέχεται έντονη κριτική από τους πιο επιφανείς influencers της πλατφόρμας...

Η Google αναβάλει την κατάργηση των third-party cookies για το 2024

01 Αυγούστου 2022 Christos Elpidis

Τα σχέδια της Google για την κατάργηση των third-party cookies από τον Chrome browser θα πάρουν αναβολή για το δεύτερο μισό του 2024, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία φιλοδοξούσε να ολοκληρώσει την μετάβαση στο ...

No More Ransom: Βοήθησε 1,5+ εκατομμύριο ανθρώπους να αποκρυπτογραφήσουν τις συσκευές τους

28 Ιουλίου 2022 Techgear Team

Το No More Ransom, η πρωτοβουλία που ξεκίνησε για να βοηθήσει τα θύματα ransomware να αποκρυπτογραφήσουν τα αρχεία τους, συμπληρώνει έξι χρόνια παρουσίας. Από τους τέσσερις συνεργάτες που μετρούσε κατά την ...

Google Maps: Νέες λειτουργίες που θα διευκολύνουν τις καλοκαιρινές σας εξορμήσεις

28 Ιουλίου 2022 Techgear Team

Αν αυτές τις ζεστές, καλοκαιρινές μέρες εξακολουθούν να σας ενθουσιάζουν οι βόλτες και οι εξερευνήσεις με φίλους, το Google Maps θα σας βοηθήσει να συντονίσετε τα σχέδιά σας και να παραμείνετε συνδεδεμένοι. ...

Loader
techgear_icon