up_icon
Internet Misc

Οι καταναλωτές μοιράζονται τους κωδικούς τους και θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια τους

07 Ιανουαρίου 2016 Yannis Elpidis

Οι καταναλωτές μοιράζονται τους κωδικούς τους και θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια τους

shared

Σύμφωνα με τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της Kaspersky Lab στο καταναλωτικό κοινό, περίπου οι μισοί (42%) Ευρωπαίοι χρήστες του Διαδικτύου παραδέχονται ότι μοιράζονται τους κωδικούς τους με κάποιον άλλον ή τους αφήνουν εκτεθειμένους σε κοινή θέα, όπου άλλοι άνθρωποι μπορούν να τους δουν. Αυτό αποδεικνύει έλλειψη γνώσεων για τον ψηφιακό κόσμο και μπορεί να διευκολύνει το ξεκλείδωμα των online λογαριασμών και την πρόσβαση για τους ψηφιακούς εγκληματίες.

Σε ερώτηση σχετικά με τη σημασία των κωδικών πρόσβασης, διαπιστώθηκε ότι οι ερωτηθέντες ήταν πιο πιθανό να θεωρούν ότι οι ισχυροί κωδικοί πρόσβασης είναι απαραίτητοι για τις online υπηρεσίες που εκτιμούν περισσότερο. Σύμφωνα, λοιπόν, με τους Ευρωπαίους καταναλωτές, οι ιστότοποι για τους οποίους θεωρούνται απαραίτητοι ισχυροί κωδικοί πρόσβασης είναι: οι ιστότοποι online τραπεζικών συναλλαγών (61%), το email (42%) και τα site κοινωνικής δικτύωσης (20%). Η λίστα με τις τρεις πιο σημαντικές εφαρμογές ήταν σχεδόν πανομοιότυπη, με το 60% να θεωρεί ότι μεγαλύτερη ανάγκη από ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης έχουν οι εφαρμογές για online banking, το 38% για email και το 21% για site κοινωνικής δικτύωσης.

Επίσης, οι καταναλωτές πιστεύουν ότι οι διαδικτυακές αγορές και οι εφαρμογές πληρωμών απαιτούν ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης, αλλά δεν αξιολογούν και τους αντίστοιχους ιστότοπους στο ίδιο επίπεδο. Μόλις το 28% των Ευρωπαίων χρηστών θεωρεί ότι οι online αγορές είναι μια σημαντική υπηρεσία για τους ίδιους, αν και πάνω από το ένα τρίτο (38%) θεωρεί ότι είναι δικαιολογημένος ένας ισχυρός κωδικός πρόσβασης.

Επιπλέον, το 34% συμφώνησε ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα πληρωμών χρειάζονται έναν ισχυρό κωδικό πρόσβασης, με ελαφρώς λιγότερους (27%) να αξιολογούν τις υπηρεσίες αυτές ως προσωπικά πολύτιμες.

Πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι παρόλο που οι καταναλωτές συμφωνούν ότι οι online οικονομικές συναλλαγές απαιτούν έναν ισχυρό κωδικό πρόσβασης, το 29% θεωρεί ότι δεν υπάρχει ανάγκη πρόσθετης προστασίας για τα προσωπικά τους στοιχεία σύνδεσης, όταν χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες αυτές. Αναμένουν ότι οι ιστότοποι στους οποίους πραγματοποιούν τις αγορές τους θα τους παρέχουν όλη την προστασία που χρειάζονται.

Μεγαλύτεροι κίνδυνοι προκύπτουν για τις προσωπικές πληροφορίες. Σχεδόν το ένα τρίτο (31%) των Ευρωπαίων χρηστών του Διαδικτύου παραδέχεται ότι μοιράζεται ελεύθερα τους κωδικούς πρόσβασης του με μέλη της οικογένειάς του. Το 42% έχει μοιραστεί και έχει αφήσει προσβάσιμους τους κωδικούς πρόσβασης σε τρίτους. Επίσης, ένας στους δέκα (10%) Ευρωπαίους μοιράζεται τους κωδικούς πρόσβασης με φίλους κι ένα 5% με τους συναδέλφους του. Ακόμη, με περισσότερο από το ένα τρίτο (38%) των καταναλωτών να χρησιμοποιεί μόνο ένα email για όλες τις ανάγκες του, το να μοιράζεται τον κωδικό πρόσβασής του με άλλους θα μπορούσε να αποδειχθεί δαπανηρό. Αν ο κωδικός αυτός έπεφτε σε λάθος χέρια, θα μπορούσε να ξεκλειδώσει όλες τις πληροφορίες που βρίσκονται αποθηκευμένες στο email αυτό.

Σύμφωνα με τον David Emm, Principal Security Researcher της Kaspersky Lab.

"Οι καταναλωτές πρέπει να αποκτήσουν περισσότερες γνώσεις και να γίνουν περισσότερο ευαισθητοποιημένοι σχετικά με τους κωδικούς πρόσβασης. Άπαξ και τους μοιραστεί κάποιος, είναι πολύ δύσκολο να ξέρει που θα καταλήξουν. Η έρευνά μας δείχνει ότι υπάρχει μία πραγματικά ασύνδετη σχέση μεταξύ της αντίληψης του γιατί χρειαζόμαστε δυνατούς κωδικούς πρόσβασης και των μέτρων που παίρνουν οι χρήστες για να τους κρατήσουν ασφαλείς. Κανείς δεν θα περίμενε ένας φίλος ή κάποιο μέλος της οικογένειας να αποκαλύψει εν γνώσει του έναν κωδικό πρόσβασης, αλλά με το να μοιράζονται κωδικούς, οι καταναλωτές αυξάνουν τον κίνδυνο οι κωδικοί αυτοί να πέσουν σε λάθος χέρια. Αυτό θα μπορούσε να δώσει στους ψηφιακούς εγκληματίες εύκολη πρόσβαση σε προσωπικές και οικονομικές πληροφορίες. Επίσης, οι παραβιασμένοι λογαριασμοί μπορεί να χρησιμοποιηθούν για τη διανομή κακόβουλων link και αρχείων, βλάπτοντας άλλους ανθρώπους. Στη χειρότερη περίπτωση, ολόκληρες ταυτότητες θα μπορούσαν να τεθούν σε κίνδυνο. Ακόμα και ο πιο σύνθετος κωδικός πρόσβασης είναι αδύναμος αν είναι ορατός σε άλλους. Για το λόγο αυτό κρατήστε τον για τον εαυτό σας!"

 

Yannis Elpidis

Είμαι ένας λάτρης της τεχνολογίας και του διαδικτύου. Γνώρισα τον πρώτο μου υπολογιστή στα μέσα της δεκαετίας του '80 και ήταν "love at first sight" που λένε και στο χωριό μου. Θα με βρείτε καθημερινά στη "Darkpony Digital".

Αγαπημένο μότο:
 "There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't."

ΣΧΟΛΙΑ
read more

Επίσημα τα Digital Services Act και Digital Markets Act που θα στριμώξουν τις Big Tech εταιρείες στην ΕΕ

06 Ιουλίου 2022 Christos Elpidis

Τα νομοσχέδια Digital Markets Act και Digital Services Act εγκρίθηκαν οριστικά από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία θέτει νέους ρυθμιστικούς κανόνες για τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας των ΗΠΑ, οπως οι Apple, ...

Γιατί δεν πρέπει να αναρτάτε φωτογραφίες παιδιών στο διαδίκτυο

06 Ιουλίου 2022 Techgear Team

Τα παιδιά που γεννιούνται σήμερα θα έχουν το μεγαλύτερο ψηφιακό αποτύπωμα στην ιστορία. Σύμφωνα με έκθεση του Επιτρόπου Παιδιών για την Αγγλία που δημοσιεύθηκε το 2018, ένας μέσος άνθρωπος στο Ηνωμένο Βασίλειο ...

Τα σχόλια στο YouTube γίνονται νέο εργαλείο για απατεώνες

05 Ιουλίου 2022 Techgear Team

Τα κρυπτονομίσματα διανύουν μια ταραχώδη περίοδο. Οι crypto απατεώνες έχουν στραφεί σε νέους τρόπους για να παγιδεύσουν τα θύματά τους. Οι ειδικοί της Kaspersky έχουν εντοπίσει ένα τέτοιο ασυνήθιστο σύστημα, ...

Starlink: Πήρε άδεια για χρήση σε πλοία, τραίνα, αεροπλάνα και κινούμενα οχήματα

04 Ιουλίου 2022 Christos Elpidis

Ήδη από τους πρώτους μήνες beta λειτουργίας της υπηρεσίας δορυφορικού Internet Starlink της SpaceX είχαμε δει ορισμένους χρήστες να προσπαθούν να προσαρμόσουν τον εξοπλισμό στα αυτοκίνητα τους, προκειμένου να ...

Google: Θα αφαιρεί το ιστορικό τοποθεσίας για επισκέψεις σε κλινικές αμβλώσεων

02 Ιουλίου 2022 Christos Elpidis

Την περασμένη εβδομάδα είδαμε τη Meta να παίρνει την απόφαση να αφαιρέσει όλες τις αναρτήσεις και διαφημίσεις που αφορούν χάπια αποβολής από τις πλατφόρμες της (Facebook, Instagram). Η επίσημη αιτιολογία είναι ...

Το νέο Gmail διαθέσιμο πλέον για όλους τους χρήστες

30 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Από τον περασμένο Φεβρουάριο έχει ξεκινήσει να εμφανίζεται το επανασχεδιασμένο Gmail στους χρήστες σε όλο τον κόσμο, το οποίο φέρνει ένα ελαφρώς παραλλαγμένο περιβάλλον χρήσης με έμφαση στην γρήγορη πρόσβαση ...

Hangouts: Οριστικό τέλος για την υπηρεσία τον προσεχή Νοέμβριο

28 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Έχουμε βαρεθεί εδώ και πάνω από 5 χρόνια να γράφουμε για το τέλος της υπηρεσίας Hangouts, αλλά μπαίνουμε πλέον στην τελική ευθεία για όσους χρήστες εξακολουθούν να την χρησιμοποιούν, παρά τις συνεχόμενες ...

Αυτά είναι τα phishing emails που παραπλανούν ευκολότερα τους εργαζομένους

28 Ιουνίου 2022 Techgear Team

Τα δεδομένα προσομοιωτή phishing από την Kaspersky Security Awareness Platform δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι τείνουν να μην παρατηρούν παγίδες που κρύβονται στα emails που έχουν ως θέμα εταιρικά ζητήματα και ...

Η Google αναβαθμίζει τον Chrome browser για iOS συσκευές

24 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Η Google ανακοίνωσε επίσημα ορισμένες από τις αναβαθμίσεις που θα φέρει η νέα έκδοση του Chrome browser για συσκευές iOS (iPhone και iPad), και σε αυτές συμπεριλαμβάνεται το Enhanced Safe Browsing που προσφέρει...

Twitter Notes: Η νέα λειτουργία στο Twitter για να δημοσιεύεις μεγάλα κείμενα

23 Ιουνίου 2022 Christos Elpidis

Εν μέσω των επερχόμενων «κοσμογονικών» αλλαγών λόγω της ενδεχόμενης εξαγοράς της από τον Elon Musk, η Twitter δεν σταματά να δοκιμάζει καινούργια πράγματα για το κοινωνικό δίκτυο της. Αυτή τη φορά, η εταιρεία ...

Loader
techgear_icon