up_icon
Google

Stadia: Οι τιμές στα παιχνίδια θα παραμείνουν στο ίδιο ύψος, παρά το διαφορετικό μοντέλο gaming...

28 Ιουνίου 2019 Christos Elpidis

Stadia: Οι τιμές στα παιχνίδια θα παραμείνουν στο ίδιο ύψος, παρά το διαφορετικό μοντέλο gaming...

Η Google κατάφερε να κερδίσει την προσοχή και να προκαλέσει ενθουσιασμό στους gamers με την παρουσίαση της game streaming πλατφόρμας Stadia τον περασμένο Μάρτιο. Στις επόμενες εβδομάδες που ακολούθησαν, η εταιρεία αποκάλυψε αρκετές λεπτομέρειες, αλλά αποδεικνύεται ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα όσο τα φανταζόμασταν τότε.

Ειδικά στο κομμάτι της διανομής των παιχνιδιών στους χρήστες, γνωρίζουμε από τις αρχές Ιουνίου ότι αυτό θα γίνεται με δύο βασικούς τρόπους. Με πρόσβαση σε μια βιβλιοθήκη παιχνιδιών για τους συνδρομητές Stadia Pro ή με την αγορά καθενός παιχνιδιού ξεχωριστά. Θα περίμενε κανείς ότι από τη στιγμή που η αγορά γίνεται αποκλειστικά ψηφιακά και ήδη θα πληρώνεις συνδρομή για να streamάρεις σε οποιαδήποτε οθόνη, η τιμή των παιχνιδιών να είναι αρκετά πιο μειωμένη απ' ό,τι έχουμε συνηθίσει στις παραδοσιακές πλατφόρμες. Κάναμε λάθος.

Όπως δήλωσε ο Phil Harrison (επικεφαλής του Google Stadia) στην ιστοσελίδα Eurogamer, δεν βρίσκει το λόγο οι τιμές να είναι μικρότερες. Η αμέσως επόμενη (λογική) ερώτηση ήταν πως δικαιολογεί ο ίδιος το γεγονός ότι ο χρήστης θα πληρώνει την κανονική τιμή για ένα παιχνίδι που απλά θα streamάρεται και ουσιαστικά η εμπειρία gaming θα είναι άρρηκτα και άμεσα συνδεδεμένη με την πλατφόρμα, ενώ θα απαιτείται και μια καλή σύνδεση στο Internet. Έχει ενδιαφέρον η απάντηση του:

Η βιομηχανία του gaming βρίσκεται σε μια μεταβατική φάση. Δεν είναι όλοι οι developers και εκδότες παιχνιδιών σε θέση να περάσουν στο συνδρομητικό μοντέλο. Με κάθε ειλικρίνεια, πιστεύω πως ούτε όλοι οι gamers είναι έτοιμοι για αυτό το μοντέλο. Γι' αυτό αποφασίσαμε να προσφέρουμε την επιλογή για να απολαμβάνουν τα παιχνίδια όπως γνωρίζουν ήδη και σε κάθε περίπτωση, χωρίς να χρειάζεται να επενδύσουν σε κάποια ακριβή ξεχωριστή συσκευή (εννοεί τις παιχνιδοκονσόλες). Επομένως, η πραγματική υπεραξία κρύβεται στη δυνατότητα streaming οπουδήποτε.

Το λανσάρισμα του Stadia θα γίνει το Νοέμβριο σε ΗΠΑ, Καναδά, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Δανία, Σουηδία, Νορβηγία και Φινλανδία, ενώ μέσα στο 2020 θα προστεθούν πολλές περισσότερες χώρες.

Στην αρχή, πάντως, θα μπορούν να συμμετέχουν μόνο όσοι αγοράσουν το πακέτο Stadia Founder's Edition με κόστος €129.99. Αυτό περιλαμβάνει το Chromecast Ultra για υποστήριξη της ανάλυσης 4K, το limited-edition τηλεχειριστήριο σε χρώμα Midnight Blue, μια τρίμηνη συνδρομή Stadia Pro + ένα τρίμηνο πακέτο για να δώσεις σε φίλο, προτεραιότητα για το username που θα χρησιμοποιείς και δωρεάν πρόσβαση στο Destiny 2 και ολα τα expansions του.

Η συνδρομή Stadia Pro κοστίζει €9.99/μήνα και παρέχει στον χρήστη τη μέγιστη δυνατή ποιότητα, δηλαδή 4K HDR@60fps με 5.1 ήχο surround, πρόσβαση σε δωρεάν παιχνίδια και εκπτώσεις.

Από την άλλη, όποιος δεν θέλει να πληρώσει τη συνδρομή Pro θα μπορεί από το 2020 να επιλέξει το βασικό δωρεάν πακέτο Stadia Base για να απολαμβάνει την ευελιξία της πλατφόρμας στα παιχνίδια που αγοράζει, αλλά σε ανάλυση 1080p με ήχο stereo.

Σε ό,τι αφορά το τηλεχειριστήριο, υπενθυμίζουμε ότι το Stadia υποστηρίζει όλα τα κλασικά τηλεχειριστήρια των παιχνιδοκονσολών, αλλά αυτό της Google κοστίζει €69.99.

Christos Elpidis

Το ταξίδι ξεκίνησε από έναν Atari ST 520 στα '80s για μια μακρά περίοδο καψίματος στο gaming με το Kick Off 2 (αν είχε eSports τότε θα ήμουν εκατομμυριούχος...) και τα κλασικά adventures. Μετά ήρθαν τα PCs, το Internet, τα MP3s, τα Mac, τα κινητά, τα smartphones και όλα τα μαραφέτια που ορίζουν την καθημερινότητα μας σήμερα.

Για όλα αυτά τα λέμε τα τελευταία 10 χρόνια μέσα από το Techgear.gr! Θα με βρείτε σε Twitter, Instagram και φυσικά στη Darkpony Digital!

ΣΧΟΛΙΑ
techgear_icon