Τεράστιο μποϊκοτάζ στη Facebook, με τη συμμετοχή και της Coca Cola

Δύσκολη η κατάσταση για τη Facebook τις τελευταίες ώρες, καθώς η μία μετά την άλλη εταιρείες - κολοσσοί απ’ όλους τους χώρους της βιομηχανίας ανακοινώνουν την απόσυρση των διαφημίσεων τους από το κοινωνικό δίκτυο και τις άλλες πλατφόρμες που ανήκουν στη Facebook (π.χ. Instagram).

Η πιο ηχηρή αποχώρηση μέχρι στιγμής είναι αυτή της Coca Cola Company, η οποία διακόπτει κάθε ψηφιακή διαφημιστική καμπάνια σε κοινωνικά δίκτυα παγκοσμίως για τουλάχιστον 30 ημέρες, ξεκινώντας από την 1η Ιουλίου 2020. Η εταιρεία συμμετέχει ενεργά στο ευρύτερο μποϊκοτάζ των Facebook και Instagram που ξεκίνησαν οι οργανισμοί ADL (Anti-Defamation League, NAACP κ.ά.) με ονομασία “Stop Hate For Profit”, απλά επεκτείνει την ενέργεια συμπεριλαμβάνοντας και τις υπόλοιπες πλατφόρμες, όπως Twitter και YouTube.

Όπως δήλωσε ο CEO της Coca Cola Company, κ. James Quincey,

Από την 1η Ιουλίου 2020, η Coca Cola Company θα διακόψει όλες τις διαφημιστικές καμπάνιες σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για τουλάχιστον 30 ημέρες. Θα εκμεταλλευτούμε αυτόν τον χρόνο για να επανεκτιμήσουμε τα διαφημιστικά πρότυπα και την εσωτερική πολιτική μας, για να δούμε αν χρειάζεται να γίνουν αλλαγές στην εταιρεία και να απαιτήσουμε περισσότερες ενέργειες από τους συνεργάτες μας στα Social Media για την αντιμετώπιση του μίσους, της βίας και του ακατάλληλου περιεχομένου. Θα είμαστε ξεκάθαροι ότι απαιτούμε να αναλάβουν περισσότερες ευθύνες, να πραγματοποιήσουν περισσότερες ενέργειες και να υπάρχει διαφάνεια από μέρους τους

Στο μποϊκοτάζ συμμετέχουν μέχρι στιγμής οι Verizon (ο μεγαλύτερος πάροχος τηλεπικοινωνιών στις ΗΠΑ), Unilever, Honda, Hershey, Viber, Ben & Jerries, The North Face, Patagonia και ακόμη 110+ εταιρείες.

Πριν την ανακοίνωση της Coca Cola Company, ο CEO της Facebook, κ. Mark Zuckerberg, είχε ανακοινώσει μια σειρά από αλλαγές στην πολιτική της εταιρείας με σκοπό να διευθετήσει αρκετά από τα ζητήματα που προέκυψαν τις τελευταίες εβδομάδες λόγω της παθητικής στάσης απέναντι στις απειλές, τη ρητορική μίσους και την παραπληροφόρηση που προήλθε από την προεκλογική καμπάνια του Donald Trump και όχι μόνο.

Σαφέστατα το μποϊκοτάζ αυτών των εταιρειών δημιουργεί ένα κλίμα κακής δημοσιότητας για τη Facebook, αλλά δύσκολα θα προκαλέσει σοβαρή οικονομική ζημιά διότι τα μεγαλύτερα διαφημιστικά έσοδα προέρχονται από μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Άλλωστε, ήδη η Facebook έχει αρχίσει να αλλάζει ρότα και συνεργάζεται με αντιρατσιστικές οργανώσεις για να συμμετέχει και αυτή ενεργά στο κίνημα.

[via]

Loading