Το Facebook παίρνει μέτρα κατά της αναδημοσίευσης ξένου περιεχομένου

Σε μια νέα προσπάθεια να ενισχύσει την αυθεντικότητα και να προστατεύσει τους δημιουργούς περιεχομένου, η Meta ανακοίνωσε αλλαγές που αφορούν τη χρήση ανακυκλωμένων δημοσιεύσεων στο Facebook. Σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε η εταιρεία, οι λογαριασμοί που επανειλημμένα κοινοποιούν φωτογραφίες, βίντεο ή αναρτήσεις άλλων χρηστών χωρίς να προσθέτουν ουσιαστική αξία, ενδέχεται να βρεθούν αντιμέτωποι με περιορισμούς στην πρόσβαση σε προγράμματα monetization, αλλά και με αισθητή μείωση της απήχησης των δημοσιεύσεών τους.

Η νέα πολιτική στοχεύει στη στήριξη των πρωτότυπων δημιουργών και στην καταπολέμηση του spamming που εξακολουθεί να επηρεάζει τις ροές ειδήσεων των χρηστών. Μέσα από αυτοματοποιημένα συστήματα αναγνώρισης διπλότυπων, το Facebook σκοπεύει να εντοπίζει και να περιορίζει τη διανομή των αντιγράφων. Έτσι, περιεχόμενο που θεωρείται επαναλαμβανόμενο ή κλωνοποιημένο θα υποβαθμίζεται αυτόματα στον αλγόριθμο διανομής, μειώνοντας την προβολή του στους χρήστες.

Η εφαρμογή των νέων αυτών κανόνων θα γίνει σταδιακά μέσα στους επόμενους μήνες, και προς το παρόν αφορά αποκλειστικά το Facebook. Δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη αν οι αλλαγές θα επεκταθούν στο Instagram ή στο Threads. Ωστόσο, η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής της Meta για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης, του spam και της πλαστής αλληλεπίδρασης. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2025, η εταιρεία έχει παρέμβει σε περισσότερους από 500.000 λογαριασμούς που σχετίζονταν με παραπλανητική ή κακόβουλη δραστηριότητα.

Στόχος της Meta είναι να αναδεικνύει την αυθεντική δημιουργικότητα και να αποθαρρύνει τις τακτικές αντιγραφής περιεχομένου χωρίς προσωπική συμβολή. Παρ’ όλα αυτά, ορισμένοι εκφράζουν επιφυλάξεις ως προς τα κίνητρα πίσω από την πρωτοβουλία. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι οι τεχνολογικοί κολοσσοί, όπως η Meta, ενδιαφέρονται κυρίως να τροφοδοτήσουν τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης τους με νέο, φρέσκο υλικό — όχι με ανακυκλώσεις παλαιότερου περιεχομένου.

Παρ' όλα αυτά, η εταιρεία διευκρινίζει πως δεν θα επιβληθούν κυρώσεις σε όσους χρήστες επαναπροσδιορίζουν ή επεξεργάζονται υπάρχον υλικό προσθέτοντας δική τους οπτική. Για παράδειγμα, ένας δημιουργός που ανεβάζει ένα ήδη δημοσιευμένο βίντεο, αλλά προσθέτει προσωπικά σχόλια, voice-over αφηγήσεις ή αντιδράσεις, δεν πρόκειται να επηρεαστεί από τους περιορισμούς.

Η Meta συνιστά ορισμένες πρακτικές για την αποφυγή πιθανών κυρώσεων. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η ενσωμάτωση ουσιαστικών αλλαγών, όπως προσαρμοσμένο μοντάζ ή ανάλυση σε βάθος, η χρήση σχολίων με κείμενο ή ήχο που προσθέτουν πληροφορία ή ενδιαφέρον, και η αποφυγή εμφανών watermark τρίτων ή στοιχείων που προέρχονται ξεκάθαρα από άλλες εφαρμογές ή πλατφόρμες.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε μια περίοδο όπου τα κοινωνικά δίκτυα προσπαθούν να ισορροπήσουν ανάμεσα στην ελευθερία του χρήστη και την ποιότητα του περιεχομένου. Η αύξηση των αντιγράφων, των κλώνων και των bots που αναπαράγουν ξένο περιεχόμενο έχει προκαλέσει κούραση στους χρήστες και έχει δημιουργήσει ένα περιβάλλον όπου είναι όλο και πιο δύσκολο να ξεχωρίσει κάποιος την πρωτοτυπία από την αναπαραγωγή.

Εάν η στρατηγική της Meta εφαρμοστεί με διαφάνεια και συνέπεια, είναι πιθανό να ενισχύσει τη δημιουργική δραστηριότητα και να αναβαθμίσει την ποιότητα του περιεχομένου που κατακλύζει τις ροές των κοινωνικών μέσων. Ωστόσο, απομένει να φανεί στην πράξη κατά πόσο οι αλγόριθμοι της εταιρείας θα μπορέσουν να διακρίνουν με ακρίβεια τι είναι δημιουργική αναπαραγωγή και τι απλή αντιγραφή.

Σε κάθε περίπτωση, οι χρήστες και οι δημιουργοί καλούνται πλέον να επενδύουν περισσότερο στην πρωτοτυπία και την προσωπική τους φωνή, αν επιθυμούν να διατηρήσουν ή να ενισχύσουν τη θέση τους στο οικοσύστημα περιεχομένου της Meta.

[via]

Loading