Το TikTok έχει πλέον καθιερωθεί και ως βασικό σημείο ανακάλυψης νέας μουσικής, κάνει ένα ακόμη βήμα προς την ενίσχυση της δημιουργικής κοινότητας. Αυτή τη φορά, επικεντρώνεται στους λιγότερο προβεβλημένους, αλλά απολύτως απαραίτητους συντελεστές της μουσικής βιομηχανίας: τους δημιουργούς τραγουδιών.
Σε πιλοτική φάση, η εφαρμογή προσθέτει νέες λειτουργίες που στοχεύουν στη διευκόλυνση της ανάδειξης του έργου των συνθετών και στιχουργών. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται μια ειδική ένδειξη με την ετικέτα “Songwriter” καθώς και μια νέα καρτέλα στο προφίλ τους, όπου θα προβάλλονται οι μουσικές τους δημιουργίες. Ουσιαστικά, τα εργαλεία αυτά προσφέρουν στους δημιουργούς μια νέα πλατφόρμα για να παρουσιάζουν τη δουλειά τους και να προσελκύουν επαγγελματικές ευκαιρίες.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σε αυτή την πρώτη φάση, μόνο ένας περιορισμένος αριθμός από συνεργάτες εκδοτικών εταιρειών και επαγγελματίες δημιουργούς έχουν πρόσβαση στις νέες δυνατότητες. Όσοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα καλούνται να εγγραφούν σε λίστα αναμονής.
Η πρωτοβουλία αυτή δεν προέκυψε τυχαία. Το TikTok προχώρησε σε έρευνα σε περισσότερους από 870 δημιουργούς τραγουδιών, ενώ πραγματοποίησε και σειρά συνεντεύξεων μαζί τους. Σκοπός ήταν να κατανοήσει καλύτερα τις ανάγκες τους σε σχέση με την προβολή και την αξιοποίηση της παρουσίας τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Παράλληλα, η εταιρεία παρέπεμψε και σε ανεξάρτητη έρευνα που καταδεικνύει ότι πάνω από τους μισούς δημιουργούς τραγουδιών χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για να ενισχύσουν το επαγγελματικό τους προφίλ, με την πλειοψηφία εξ αυτών να επιλέγουν το TikTok ως κύριο μέσο για το σκοπό αυτό. Η αυξημένη αυτή τάση αποτέλεσε, σύμφωνα με την πλατφόρμα, βασικό κίνητρο για την ανάπτυξη των νέων χαρακτηριστικών.
Σε δήλωσή του, ο Global Head of Music Publishing Licensing and Partnership του TikTok υπογράμμισε τη δέσμευση της πλατφόρμας στη στήριξη των δημιουργών τραγουδιών, τονίζοντας ότι τα εργαλεία αυτά δημιουργήθηκαν για να τους προσφέρουν μεγαλύτερη ορατότητα και τη δυνατότητα να αφηγηθούν την ιστορία τους – τόσο της μουσικής όσο και της προσωπικής τους διαδρομής. Όπως ανέφερε, το TikTok αποτελεί ένα μοναδικό μέσο, όπου οι δημιουργοί μπορούν να παρουσιάζουν το έργο τους παράλληλα με το προσωπικό τους περιεχόμενο, ενισχύοντας την απήχηση και την αναγνωρισιμότητά τους.
Η εν λόγω κίνηση έρχεται σε μια περίοδο όπου κι άλλες μουσικές πλατφόρμες αναγνωρίζουν τον ρόλο των δημιουργών και αναπτύσσουν ανάλογες δυνατότητες. Η Spotify, για παράδειγμα, διαθέτει εδώ και χρόνια λειτουργίες που επιτρέπουν στους συνθέτες να επισημαίνουν τα έργα τους, ενώ η Tidal προχώρησε ένα βήμα παραπέρα λανσάροντας εργαλείο παρακολούθησης δικαιωμάτων και διαχείρισης των έργων για τα οποία έχουν συγγραφική συμμετοχή.
Αξιοσημείωτο είναι ότι, παρά το κλείσιμο του TikTok Music πέρυσι, η πλατφόρμα εξακολουθεί να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην προώθηση μουσικών κομματιών. Οι χρήστες συνεχίζουν να ανακαλύπτουν νέα τραγούδια μέσα από τα viral βίντεο, ενώ οι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν την εφαρμογή για να προβάλουν τις κυκλοφορίες τους και να καλλιεργήσουν μια πιο άμεση σχέση με το κοινό τους.
Επιπλέον, στις αρχές του 2025, το TikTok παρουσίασε το εργαλείο TikTok for Artists, το οποίο επιτρέπει στους καλλιτέχνες να παρακολουθούν την απόδοση των κομματιών τους και την πορεία των καμπανιών προβολής τους στην πλατφόρμα. Με την προσθήκη τώρα ειδικών λειτουργιών για τους δημιουργούς τραγουδιών, η πλατφόρμα ενισχύει ακόμη περισσότερο τη θέση της ως κόμβος για τη μουσική βιομηχανία και όχι απλώς ως κοινωνικό μέσο.
[via]