up_icon
Internet Security

1 στους 3 δεν γνωρίζει πώς μπορεί να προστατεύσει πλήρως την ιδιωτική του ζωή στο διαδίκτυο

19 Απριλίου 2019 Yannis Elpidis

1 στους 3 δεν γνωρίζει πώς μπορεί να προστατεύσει πλήρως την ιδιωτική του ζωή στο διαδίκτυο

Με την αύξηση του αριθμού των προσωπικών δεδομένων που μοιράζονται στο διαδίκτυο, ορισμένοι έχουν παραιτηθεί θεωρώντας ότι τυχόν απόπειρες διατήρησης της ιδιωτικότητάς τους στο διαδίκτυο θα είναι καταδικασμένες σε αποτυχία.

Η Kaspersky Lab διαπίστωσε πρόσφατα ότι ένας στους τρεις (32,3%) καταναλωτές δεν γνωρίζει πώς μπορεί να προστατεύσει πλήρως την ιδιωτική του ζωή στο διαδίκτυο. Αυτή η αδυναμία ως προς τα ψηφιακά ζητήματα ιδιωτικής ζωής, που ονομάζεται άγχος για τη διατήρηση ιδιωτικότητας (privacy fatigue), οδηγεί συχνά στο υπερβολικό μοίρασμα πληροφοριών στα κοινωνικά δίκτυα, αγνοώντας τους εγγενείς κινδύνους ασφάλειας. Ωστόσο, τώρα δεν είναι η καλύτερη στιγμή για να ρίξετε τις άμυνές σας – μια τέτοια ανάλαφρη στάση απέναντι στην προστασία των προσωπικών σας δεδομένων θα μπορούσε να σας κάνει έναν εύκολο στόχο για τους ψηφιακούς εγκληματίες.

Σε μια εποχή όπου εννέα στους δέκα (89,3%) είναι online αρκετές φορές την ημέρα, το Διαδίκτυο έχει γίνει απαραίτητο για τη σύγχρονη ζωή. Έτσι δημιουργείται στους χρήστες η τεράστια πρόκληση να κρατούν όλα τα προσωπικά τους στοιχεία υπό έλεγχο. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα της Kaspersky Lab, σχεδόν ένας στους πέντε (17%) είδε ιδιωτικές πληροφορίες για τον ίδιο ή τα μέλη της οικογένειάς του να βρίσκονται σε δημόσια θέα. Μεταξύ των ατόμων που έχουν παιδιά κάτω των 18 ετών, το μέγεθος αυτό αυξάνεται σε έναν στους τέσσερις (22,3%).

Οι μάταιες προσπάθειες να γίνουμε λιγότερο ορατοί στο διαδίκτυο οδηγούν σε μια κατάσταση που ονομάζεται «άγχος για τη διατήρηση ιδιωτικότητας». Το άγχος για τη διατήρηση της ιδιωτικότητας συνδέεται με τη ζωή υπό συνεχή πίεση, με μόνιμη αίσθηση ότι τρίτοι εκμεταλλεύονται τις προσωπικές μας πληροφορίες, με όλη την αντίσταση να είναι άσκοπη. Στην πραγματικότητα, ορισμένοι πιστεύουν ότι δεν έχουν αρκετή δύναμη για να αντιταχθούν στην παραβίαση της ιδιωτικότητάς τους. Ένας στους τρεις (32,3%) δεν γνωρίζει πώς μπορεί να προστατεύσει πλήρως την ιδιωτική του ζωή στο διαδίκτυο και τουλάχιστον ένας στους δέκα (13%) έχει χάσει το ενδιαφέρον του για το πώς μπορεί να βελτιώσει περαιτέρω την ιδιωτικότητά του.

Τέτοια αδυναμία όσον αφορά στα ζητήματα ιδιωτικού απορρήτου επηρέασαν επίσης την ηλεκτρονική συμπεριφορά των ανθρώπων. Ένα στους πέντε (19%) δεν καταβάλλει πρόσθετες προσπάθειες - όπως την τακτική εκκαθάριση του ιστορικού περιήγησης ή τη χρήση ειδικών add-on στοιχείων για την παρεμπόδιση των λειτουργιών παρακολούθησης στο διαδίκτυο - ώστε να εξασφαλίζεται το απόρρητό τους κατά την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο από όλων των ειδών τις συσκευές.

Η Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing στην Kaspersky Lab, εξηγεί:

Η αύξηση των παραβιάσεων δεδομένων, σε συνδυασμό με τη δυσκολία διαχείρισης των ηλεκτρονικών προσωπικών δεδομένων, έχεις ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να αισθάνονται απώλεια ελέγχου και κόπωση όταν πρέπει να σκεφτούν την ψηφιακή τους ιδιωτικότητα. Ενώ δεν υπάρχει κάποια απόλυτη λύση, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μειώσουν τον κίνδυνο τους. Αυτό ξεκινά με τη βασική ψηφιακή υγιεινή, αλλά περιλαμβάνει τη χρήση προηγμένων εργαλείων και τεχνολογιών που θα τους βοηθήσουν να βάλουν την ψηφιακή τους ιδιωτικότητα σε τάξη

Αυτή η μακροχρόνια απάθεια μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικά προβλήματα. Σήμερα, πολλοί ψηφιακοί εγκληματίες είναι έτοιμοι να επωφεληθούν από το ιδιωτικό απόρρητο των άλλων και να κερδίσουν, εκμεταλλευόμενοι τις προσωπικές πληροφορίες των χρηστών.

Για να διασφαλίσετε την ψηφιακή σας ιδιωτικότητα, η Kaspersky Lab συνιστά μερικά απλά βήματα:

  • Ξεκινήστε τη διαχείριση του ψηφιακού σας αποτυπώματος: διατηρήστε μια λίστα με τους λογαριασμούς σας και ελέγξτε τακτικά εάν τα δεδομένα σας έχουν γίνει δημόσια προσβάσιμα. Δημιουργήστε επίσης ένα δευτερεύον email.
  • Χρησιμοποιήστε ειδικά ψηφιακά εργαλεία που επιτρέπουν την ασφαλή περιήγηση στο διαδίκτυο, όπως το Private Browsing ή η ανίχνευση οποιασδήποτε κάμερας ή μικροεφαρμογής από μη αξιόπιστες εφαρμογές.
  • Εγκαταστήστε αξιόπιστες λύσεις ασφάλειας που περιλαμβάνουν ένα σύνολο βοηθητικών προγραμμάτων για να ελαχιστοποιήσετε τους κινδύνους παραβίασης της ιδιωτικής ζωής όπως τα Kaspersky Security Cloud, Kaspersky Secure Connection και Kaspersky Password Manager.
Yannis Elpidis

Είμαι ένας λάτρης της τεχνολογίας και του διαδικτύου. Γνώρισα τον πρώτο μου υπολογιστή στα μέσα της δεκαετίας του '80 και ήταν "love at first sight" που λένε και στο χωριό μου. Θα με βρείτε καθημερινά στη "Darkpony Digital".

Αγαπημένο μότο:
 "There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't."

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΣΧΟΛΙΑ
read more

TikTok: Αυτό είναι το ανανεωμένο σύστημα επιτήρησης λογαριασμών

03 Φεβρουαρίου 2023 Techgear Team

Tο TikTok είναι μια πλατφόρμα ψυχαγωγίας που τροφοδοτείται από τη δημιουργικότητα, την προσωπική έκφραση και την ψυχή που βάζουν οι δημιουργοί για τη δημιουργία αυθεντικού περιεχομένου. Οι Οδηγίες Κοινότητας ...

Γιατί τα δεδομένα σας είναι πιο πολύτιμα από όσο νομίζετε

03 Φεβρουαρίου 2023 Techgear Team

«Οι φανοστάτες με ακούνε! Είμαι σίγουρος ότι μετά από μια συζήτηση που είχα περπατώντας στο δρόμο βλέπω σχετικές διαφημίσεις στο διαδίκτυο». Ναι, κάποιος γνωστός μου ισχυρίζεται ότι αυτό του συμβαίνει, λέει ο ...

Tap-to-pay, insert-to-rob: Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου μπορούν πλέον να μπλοκάρουν τις ανέπαφες πληρωμές

02 Φεβρουαρίου 2023 Techgear Team

Η Kaspersky αποκάλυψε τρεις νέες παραλλαγές του κακόβουλου λογισμικού Prilex, που δημιουργήθηκε από μια ομάδα εγκληματιών του κυβερνοχώρου, η οποία πήρε το όνομά της από το πιο προηγμένο κακόβουλο λογισμικό για...

«Πάρτα χωρίς Κάρτα» και χωρίς επιτόκιο από το www.you.gr

01 Φεβρουαρίου 2023 Techgear Team

Το you.gr το ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών τεχνολογίας και smart living του Ομίλου Quest, συμπληρώνει τις ήδη πλούσιες προτάσεις προσφορών που καθημερινά ανανεώνει, δίνοντας στους πελάτες του τη δυνατότητα να ...

Google: Νέα αγωγή από το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ για μονοπωλιακές πρακτικές στην online διαφήμιση

01 Φεβρουαρίου 2023 Christos Elpidis

Νέοι δικαστικοί μπελάδες για τη Google, καθώς το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ και 8 πολιτείες κατέθεσαν αγωγή εναντίον κατηγορώντας την εταιρεία για μονοπωλιακές πρακτικές στην αγορά των ψηφιακών διαφημίσεων. ...

Developers, attackers και designers στην κορυφή της λίστας με τις IT ειδικότητες με τη μεγαλύτερη ζήτηση στο darkweb

31 Ιανουαρίου 2023 Techgear Team

Η ομάδα Digital Footprint Intelligence της Kaspersky διερεύνησε την αγορά εργασίας του darknet. Μετά την ανάλυση 200.000 αγγελιών απασχόλησης κατά την περίοδο 2020-2022, οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι οι ...

Skroutz: Διαθέσιμη η υπηρεσία αποστολής προϊόντων στην Ευρώπη

30 Ιανουαρίου 2023 Techgear Team

Την παράδοση προϊόντων σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης προσφέρει πλέον η Skroutz, το μεγαλύτερο marketplace στην Ελλάδα, μεγαλώνοντας ακόμα περισσότερο το καταναλωτικό κοινό που μπορεί να επωφεληθεί από την ...

Η επίθεση στο LastPass είναι αρκετά πιο σοβαρή απ' ό,τι έδειχνε αρχικά

27 Ιανουαρίου 2023 Christos Elpidis

Συνεχίζονται οι έρευνες για το μεγάλο χτύπημα που δέχτηκε η γνωστή υπηρεσία password management LastPass τον περασμένο Αύγουστο και από τη νέα ενημέρωση της «μαμάς» εταιρείας GoTo φαίνεται ότι τα πράγματα είναι...

Πώς το ChatGPT αλλάζει τον κόσμο της κυβερνοασφάλειας

26 Ιανουαρίου 2023 Techgear Team

Η Kaspersky διερευνά τον τρόπο με τον οποίο η ικανότητα πρόσβασης του ευρύτερου κοινού στο ChatGPT ενδέχεται να μεταβάλει τους καθιερωμένους κανόνες του κόσμου της κυβερνοασφάλειας. Η διερεύνηση αυτή ...

TikTok: Τι έρχεται το 2023

26 Ιανουαρίου 2023 Techgear Team

Tους τελευταίους 12 μήνες, η κοινότητα του TikTok επανασχεδίασε την ψυχαγωγία. Μοιράστηκε πραγματικές, προσωπικές ιστορίες που έφεραν πιο κοντά τους ανθρώπους και βοήθησαν άλλους να ανακαλύψουν νέους τρόπους ...

Loader
please wait
techgear_icon