Το YouTube προχωρά στην ενσωμάτωση δύο νέων AI εργαλείων που υπόσχονται να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αναζητούν και αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι εγκαινιάζει μια λειτουργία που βασίζεται σε τεχνητή νοημοσύνη για τις αναζητήσεις, ενώ ταυτόχρονα επεκτείνει τη δοκιμή του διαλογικού της συστήματος AI, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν ερωτήσεις σχετικές με το βίντεο που παρακολουθούν.
Η πιο εντυπωσιακή από τις δύο αναβαθμίσεις αφορά ένα νέο carousel αποτελεσμάτων αναζήτησης που δημιουργείται με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης. Πρόκειται για ένα εργαλείο που προς το παρόν διατίθεται αποκλειστικά σε χρήστες με συνδρομή YouTube Premium στις ΗΠΑ. Όταν κάποιος αναζητήσει, για παράδειγμα, «best beaches in Hawaii», η πλατφόρμα ενδέχεται να εμφανίσει μια ειδική μπάρα με σύντομα αποσπάσματα βίντεο και συνοδευτικές περιγραφές που έχουν παραχθεί αυτόματα μέσω AI.
Η συγκεκριμένη κίνηση μοιάζει να αποτελεί απάντηση στις αντίστοιχες προσπάθειες της Google με το AI Overviews στις αναζητήσεις στο Google Search, αν και οι πρώτες προσπάθειες εκεί συνοδεύτηκαν από αρκετές αστοχίες.
Το δεύτερο εργαλείο αφορά την περαιτέρω ανάπτυξη του διαλογικού συστήματος AI που είχε πρωτοπαρουσιαστεί το 2023. Το YouTube ξεκινά πλέον να επεκτείνει τη λειτουργία αυτή και σε χρήστες χωρίς συνδρομή Premium στις ΗΠΑ. Όσοι συμμετέχουν στη δοκιμή θα εντοπίσουν ένα νέο κουμπί με την ένδειξη "Ask" δίπλα στις επιλογές "like" και "share" κάτω από το βίντεο.
Μέσω αυτού του κουμπιού, οι χρήστες μπορούν να απευθύνουν ερωτήσεις σχετικά με το περιεχόμενο του βίντεο. Για παράδειγμα, κατά την παρακολούθηση ενός εκπαιδευτικού βίντεο, μπορεί κανείς να ζητήσει περίληψη ή ακόμη και ένα σύντομο κουίζ για τα βασικά σημεία. Πρόκειται για μια λειτουργία που ενισχύει τη διαδραστικότητα και φέρνει μια πιο προσωποποιημένη εμπειρία στον θεατή.
Ωστόσο, υπάρχουν ανησυχίες από δημιουργούς περιεχομένου σχετικά με τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει αυτή η τεχνολογία στις προβολές και τα έσοδά τους. Αν οι χρήστες λαμβάνουν τις απαραίτητες πληροφορίες απευθείας από τις AI-παραγόμενες περιλήψεις, χωρίς να παρακολουθούν το πλήρες βίντεο, τότε αυτό μεταφράζεται σε λιγότερα views και, κατά συνέπεια, μικρότερη διαφημιστική απόδοση και έσοδα για τους δημιουργούς.
[via]