up_icon
Netflix Apple Security

Apple και Netflix τα brands που χρησιμοποιούνται περισσότερο σε επιθέσεις phishing

27 Απριλίου 2020 Techgear Team

Apple και Netflix τα brands που χρησιμοποιούνται περισσότερο σε επιθέσεις phishing

Η Check Point Research, το τμήμα έρευνας της Check Point Software Technologies Ltd., ενός κορυφαίου παρόχου λύσεων κυβερνοασφάλειας παγκοσμίως, δημοσίευσε την Έκθεση Brand Phishing για το πρώτο τρίμηνο του 2020. Στην έκθεση περιλαμβάνονται οι επωνυμίες που αντέγραψαν συχνότερα οι εγκληματίες κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, στις προσπάθειές τους να αποσπάσουν προσωπικά στοιχεία ή στοιχεία πληρωμών.

Σε μια επίθεση brand phishing, οι κυβερνοεγκληματίες προσπαθούν να «μιμηθούν» τον επίσημο ιστότοπο ενός γνωστού brand, χρησιμοποιώντας ιστοσελίδα με παρόμοιο σχεδιασμό και με domain ή διεύθυνση URL που μοιάζουν με εκείνο του γνήσιου ιστοτόπου. Το link προς τον ψεύτικο ιστότοπο μπορεί να σταλεί σε στοχευμένα άτομα μέσω email ή γραπτού μηνύματος, ένας χρήστης μπορεί να ανακατευθυνθεί στην ιστοσελίδα κατά τη διάρκεια που περιηγείται στο διαδίκτυο ενώ το ίδιο μπορεί να συμβεί και μέσω κακόβουλης εφαρμογής για κινητά που ανακατευθύνει τους χρήστες. Ο ψεύτικος ιστότοπος περιέχει συχνά μια φόρμα που χρησιμοποιείται για να κλέψει τα διαπιστευτήρια των χρηστών, τα στοιχεία πληρωμής ή άλλα προσωπικά στοιχεία.

Η Apple ήταν το εμπορικό σήμα που αντέγραψαν συχνότερα οι εγκληματίες στον κυβερνοχώρο, ανεβαίνοντας από την έβδομη θέση (2% του συνόλου των επιθέσεων phishing που πραγματοποιήθηκαν παγκοσμίως το τέταρτο τρίμηνο του 2019) στην κορυφή της κατάταξης. Το 10% όλων των προσπαθειών ηλεκτρονικού “ψαρέματος” που έγιναν στο πρώτο τρίμηνο του 2020 σχετίζονται με τον τεχνολογικό γίγαντα, καθώς οι ψηφιακοί εγκληματίες προσπάθησαν να αξιοποιήσουν την ισχυρή αναγνώριση που απολαμβάνει το brand. Το Netflix κατέλαβε τη δεύτερη θέση, με το 9% όλων των προσπαθειών ηλεκτρονικού "ψαρέματος" να σχετίζονται με την εταιρεία, ίσως εν μέρει λόγω της αύξησης των ατόμων που απέκτησαν πρόσβαση στην υπηρεσία κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού. Παράλληλα, η Chase Bank ανέβηκε στην έκτη θέση, με το 5% όλων των επιθέσεων phishing να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν με κακόβουλο τρόπο το συγκεκριμένο brand.

Ο κλάδος που ήταν πιο πιθανό να γίνει στόχος επιθέσεων phishing ήταν ο τεχνολογικός και ακολούθησε ο τραπεζικός και τα ΜΜΕ. Αποτυπώνεται συνεπώς η ευρεία εξάπλωση των επιθέσεων σε ιδιαίτερα δημοφιλείς κλάδους για τους καταναλωτές, κυρίως κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, περίοδος κατά την οποία οι πολίτες ήρθαν αντιμέτωποι με πιθανές αλλαγές στην οικονομική τους κατάσταση ενώ αυξήθηκε η χρήση νέων τεχνολογιών απομακρυσμένης εργασίας και υπηρεσιών οικιακής ψυχαγωγίας (streaming).

Τα κορυφαία brands που αντέγραψαν οι ψηφιακοί εγκληματίες στο πρώτο τρίμηνο του 2020

Οι μάρκες κατατάσσονται βάσει των συνολικών τους εμφανίσεων σε επιθέσεις brand phishing.

  1. Apple (σχετίζεται με το 10% όλων των επιθέσεων brand phishing παγκοσμίως)
  2. Netflix (9%)
  3. Yahoo (6%)
  4. WhatsApp (6%)
  5. PayPal (5%)
  6. Chase (5%)
  7. Facebook (3%)
  8. Microsoft (3%)
  9. eBay (3%)
  10. Amazon (1%)

Τα κορυφαία brands που αντέγραψαν οι ψηφιακοί εγκληματίες ανά κανάλι επίθεσης

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, φορείς που πραγματοποίησαν επιθέσεις σε κινητά ή προσπάθησαν να εξαπατήσουν χρήστες μέσω του διαδικτύου «μιμήθηκαν» παρόμοιες μάρκες, στις οποίες περιλαμβάνονταν τραπεζικές υπηρεσίες και υπηρεσίες streaming, όπως η Chase Bank και το Netflix. Το κανάλι του διαδικτύου ήταν το πιο δημοφιλές, συγκεντρώνοντας το 59% των επιθέσεων, ενώ το phishing μέσω κινητών βρέθηκε στη δεύτερη θέση, σε αντίθεση με το τελευταίο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς που βρισκόταν στην τρίτη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως οι χρήστες περνούν περισσότερο χρόνο στα κινητά τους τηλέφωνα κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, την οποία εκμεταλλεύονται οι ψηφιακοί εγκληματίες.

Web (59% όλων των επιθέσεων phishing κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020)

  1. Apple
  2. Netflix
  3. PayPal
  4. eBay

Mobile (23% όλων των επιθέσεων phishing κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020)

  1. Netflix
  2. Apple
  3. WhatsApp
  4. Chase

Email (18% όλων των επιθέσεων phishing κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020)

  1. Yahoo
  2. Microsoft
  3. Outlook
  4. Amazon

Η Έκθεση Brand Phishing της Check Point, βασίζεται στο ThreatCloud intelligence της Check Point, στο μεγαλύτερο δίκτυο συνεργασίας για την καταπολέμηση του κυβερνοεγκλήματος, το οποίο παρέχει δεδομένα για τις απειλές και τις τάσεις που επικρατούν στις επιθέσεις, αξιοποιώντας ένα παγκόσμιο δίκτυο ανιχνευτών απειλών. Η βάση δεδομένων ThreatCloud περιλαμβάνει περισσότερες από 250 εκατομμύρια διευθύνσεις που αναλύονται για τον εντοπισμό bot, περισσότερες από 11 εκατομμύρια υπογραφές κακόβουλου λογισμικού και περισσότερους από 5,5 εκατομμύρια μολυσμένους ιστοτόπους, ενώ αναγνωρίζει εκατομμύρια τύπους κακόβουλου λογισμικού καθημερινά.

Techgear Team

ΣΧΟΛΙΑ
read more

Netflix: Προσθέτει 4 νέα παιχνίδια στο Netflix Gaming

25 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Η Netflix ανακοίνωσε επίσημα την προσθήκη 4 νέων παιχνιδιών στην κατηγορία Netflix Gaming, τα τρία εκ των οποίων είναι ήδη διαθέσιμα για τους συνδρομητές της υπηρεσίας, ενώ το 4ο αναμένεται στις 31 Μαΐου 2022. ...

Stranger Things: Δείτε το τελευταίο trailer πριν την πρεμιέρα της 4ης σεζόν

23 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Αφού παρακολουθήσατε τα πρώτα 8 λεπτά της 4ης σεζόν του Stranger Things, τώρα απομένει να δείτε μόνο το τελικό trailer λίγο πριν την πρεμιέρα των πρώτων 7 επεισοδίων που είναι προγραμματισμένη για τις 27 Μαΐου ...

Stranger Thins: Δείτε τα πρώτα 8 λεπτά της 4ης σεζόν

22 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Η 4η σεζόν του Stranger Things βρίσκεται προ των πυλών, καθώς η πρεμιέρα θα γίνει στς 27 Μαΐου 2022 στο Netflix, αλλά ήδη έχουμε την δυνατότητα να παρακολουθήσουμε τα πρώτα 8 λεπτά μέσα από το επίσημο κανάλι ...

Black Mirror: Η δυστοπική σειρά φαίνεται ότι επιστρέφει με 6η σεζόν

16 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Πέρασαν τρία χρόνια από την 5η σεζόν του δημοφιλούς δυστοπικού δράματος Black Mirror και η τελευταία ενημέρωση που είχαμε μέχρι σήμερα από τον δημιουργό Charlie Brooker ήταν στην αρχή της πανδημίας όταν και ...

Resident Evil: Δύο νέα teaser trailers για τη live-action μεταφορά στο Netflix

13 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Με δύο νέα teaser trailers για την επερχόμενη live-action μεταφορά του Resident Evil επανέρχεται η Netflix, θέλοντας να φτιάξει το κλίμα όσο πλησιάζουμε στην ημερομηνία πρεμιέρας της σειράς στην πλατφόρμα της ...

Netflix: Συνδρομές με διαφημίσεις και τέλος του password sharing από το φθινόπωρο

11 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Από τον περασμένο μήνα γνωρίζουμε πως η Netflix σκοπεύει να βάλει ένα τέλος στον διαμοιρασμό του password και να λανσάρει φθηνότερα συνδρομητικά πακέτα που θα εμφανίζουν διαφημίσεις στους χρήστες της ...

LOVE DEATH + ROBOTS, πρώτο πλήρες trailer για την 3η σεζόν

09 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Πλησιάζει η ημερομηνία πρεμιέρας για την τρίτη σεζόν του LOVE DEATH + ROBOTS στο Netflix και η εταιρεία δημοσιεύει το πρώτο πλήρες trailer της sci-fi ανθολογίας 9 επεισοδίων που θα δούμε στις 20 Μαΐου 2022. Η ...

Cobra Kai: Πρώτο trailer και ημερομηνία πρεμιέρας για την 5η σεζόν

06 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Αρκετά νωρίτερα απ’ ό,τι περιμέναμε θα γίνει η πρεμιέρα της 5ης σεζόν του Cobra Kai στο Netflix, με την εταιρεία να ανακοινώνει πως θα την δούμε στις 9 Σεπτεμβρίου 2022 και να δημοσιεύει το πρώτο trailer που ...

Το Netflix «έκοψε» και το Space Force με τον Steve Carrell

01 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Συνεχίζονται οι ακυρώσεις σειρών στη Netflix στον απόηχο του κακού τελευταίου τριμήνου για την εταιρεία, η οποία είδε 200.000 συνδρομητές να αποχωρούν και εκτιμά ότι μέσα στο τρέχον τρίμηνο θα έχει απώλειες άνω...

LOVE DEATH + ROBOTS, πρώτο teaser για την 3η σεζόν και ημερομηνία πρεμιέρας

20 Απριλίου 2022 Christos Elpidis

Η πολύ ενδιαφέρουσα σειρά - ανθολογία της Netflix με τίτλο LOVE DEATH + ROBOTS επιστρέφει για μια τρίτη σεζόν στις 20 Μαΐου 2022 και η εταιρεία προχωρά στη δημοσίευση του πρώτου teaser trailer για να μας δώσει ...

Loader
techgear_icon