up_icon
Netflix Apple Security

Apple και Netflix τα brands που χρησιμοποιούνται περισσότερο σε επιθέσεις phishing

27 Απριλίου 2020 Techgear Team

Apple και Netflix τα brands που χρησιμοποιούνται περισσότερο σε επιθέσεις phishing

Η Check Point Research, το τμήμα έρευνας της Check Point Software Technologies Ltd., ενός κορυφαίου παρόχου λύσεων κυβερνοασφάλειας παγκοσμίως, δημοσίευσε την Έκθεση Brand Phishing για το πρώτο τρίμηνο του 2020. Στην έκθεση περιλαμβάνονται οι επωνυμίες που αντέγραψαν συχνότερα οι εγκληματίες κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, στις προσπάθειές τους να αποσπάσουν προσωπικά στοιχεία ή στοιχεία πληρωμών.

Σε μια επίθεση brand phishing, οι κυβερνοεγκληματίες προσπαθούν να «μιμηθούν» τον επίσημο ιστότοπο ενός γνωστού brand, χρησιμοποιώντας ιστοσελίδα με παρόμοιο σχεδιασμό και με domain ή διεύθυνση URL που μοιάζουν με εκείνο του γνήσιου ιστοτόπου. Το link προς τον ψεύτικο ιστότοπο μπορεί να σταλεί σε στοχευμένα άτομα μέσω email ή γραπτού μηνύματος, ένας χρήστης μπορεί να ανακατευθυνθεί στην ιστοσελίδα κατά τη διάρκεια που περιηγείται στο διαδίκτυο ενώ το ίδιο μπορεί να συμβεί και μέσω κακόβουλης εφαρμογής για κινητά που ανακατευθύνει τους χρήστες. Ο ψεύτικος ιστότοπος περιέχει συχνά μια φόρμα που χρησιμοποιείται για να κλέψει τα διαπιστευτήρια των χρηστών, τα στοιχεία πληρωμής ή άλλα προσωπικά στοιχεία.

Η Apple ήταν το εμπορικό σήμα που αντέγραψαν συχνότερα οι εγκληματίες στον κυβερνοχώρο, ανεβαίνοντας από την έβδομη θέση (2% του συνόλου των επιθέσεων phishing που πραγματοποιήθηκαν παγκοσμίως το τέταρτο τρίμηνο του 2019) στην κορυφή της κατάταξης. Το 10% όλων των προσπαθειών ηλεκτρονικού “ψαρέματος” που έγιναν στο πρώτο τρίμηνο του 2020 σχετίζονται με τον τεχνολογικό γίγαντα, καθώς οι ψηφιακοί εγκληματίες προσπάθησαν να αξιοποιήσουν την ισχυρή αναγνώριση που απολαμβάνει το brand. Το Netflix κατέλαβε τη δεύτερη θέση, με το 9% όλων των προσπαθειών ηλεκτρονικού "ψαρέματος" να σχετίζονται με την εταιρεία, ίσως εν μέρει λόγω της αύξησης των ατόμων που απέκτησαν πρόσβαση στην υπηρεσία κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού. Παράλληλα, η Chase Bank ανέβηκε στην έκτη θέση, με το 5% όλων των επιθέσεων phishing να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν με κακόβουλο τρόπο το συγκεκριμένο brand.

Ο κλάδος που ήταν πιο πιθανό να γίνει στόχος επιθέσεων phishing ήταν ο τεχνολογικός και ακολούθησε ο τραπεζικός και τα ΜΜΕ. Αποτυπώνεται συνεπώς η ευρεία εξάπλωση των επιθέσεων σε ιδιαίτερα δημοφιλείς κλάδους για τους καταναλωτές, κυρίως κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, περίοδος κατά την οποία οι πολίτες ήρθαν αντιμέτωποι με πιθανές αλλαγές στην οικονομική τους κατάσταση ενώ αυξήθηκε η χρήση νέων τεχνολογιών απομακρυσμένης εργασίας και υπηρεσιών οικιακής ψυχαγωγίας (streaming).

Τα κορυφαία brands που αντέγραψαν οι ψηφιακοί εγκληματίες στο πρώτο τρίμηνο του 2020

Οι μάρκες κατατάσσονται βάσει των συνολικών τους εμφανίσεων σε επιθέσεις brand phishing.

  1. Apple (σχετίζεται με το 10% όλων των επιθέσεων brand phishing παγκοσμίως)
  2. Netflix (9%)
  3. Yahoo (6%)
  4. WhatsApp (6%)
  5. PayPal (5%)
  6. Chase (5%)
  7. Facebook (3%)
  8. Microsoft (3%)
  9. eBay (3%)
  10. Amazon (1%)

Τα κορυφαία brands που αντέγραψαν οι ψηφιακοί εγκληματίες ανά κανάλι επίθεσης

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, φορείς που πραγματοποίησαν επιθέσεις σε κινητά ή προσπάθησαν να εξαπατήσουν χρήστες μέσω του διαδικτύου «μιμήθηκαν» παρόμοιες μάρκες, στις οποίες περιλαμβάνονταν τραπεζικές υπηρεσίες και υπηρεσίες streaming, όπως η Chase Bank και το Netflix. Το κανάλι του διαδικτύου ήταν το πιο δημοφιλές, συγκεντρώνοντας το 59% των επιθέσεων, ενώ το phishing μέσω κινητών βρέθηκε στη δεύτερη θέση, σε αντίθεση με το τελευταίο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς που βρισκόταν στην τρίτη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως οι χρήστες περνούν περισσότερο χρόνο στα κινητά τους τηλέφωνα κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, την οποία εκμεταλλεύονται οι ψηφιακοί εγκληματίες.

Web (59% όλων των επιθέσεων phishing κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020)

  1. Apple
  2. Netflix
  3. PayPal
  4. eBay

Mobile (23% όλων των επιθέσεων phishing κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020)

  1. Netflix
  2. Apple
  3. WhatsApp
  4. Chase

Email (18% όλων των επιθέσεων phishing κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020)

  1. Yahoo
  2. Microsoft
  3. Outlook
  4. Amazon

Η Έκθεση Brand Phishing της Check Point, βασίζεται στο ThreatCloud intelligence της Check Point, στο μεγαλύτερο δίκτυο συνεργασίας για την καταπολέμηση του κυβερνοεγκλήματος, το οποίο παρέχει δεδομένα για τις απειλές και τις τάσεις που επικρατούν στις επιθέσεις, αξιοποιώντας ένα παγκόσμιο δίκτυο ανιχνευτών απειλών. Η βάση δεδομένων ThreatCloud περιλαμβάνει περισσότερες από 250 εκατομμύρια διευθύνσεις που αναλύονται για τον εντοπισμό bot, περισσότερες από 11 εκατομμύρια υπογραφές κακόβουλου λογισμικού και περισσότερους από 5,5 εκατομμύρια μολυσμένους ιστοτόπους, ενώ αναγνωρίζει εκατομμύρια τύπους κακόβουλου λογισμικού καθημερινά.

Techgear Team

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΣΧΟΛΙΑ
read more

Netflix: Στόχος να μπλοκάρει το password sharing ως τα τέλη Μαρτίου

25 Ιανουαρίου 2023 Christos Elpidis

Έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές τους προηγούμενους μήνες στα σχέδια της Netflix να καταπολεμήσει το φαινόμενο του password sharing, με την εταιρεία να έχει κάνει ήδη την αρχή δοκιμαστικά σε ορισμένες χώρες ...

1899: Η Netflix ακύρωσε τη δημοφιλή σειρά!

03 Ιανουαρίου 2023 Christos Elpidis

Με μια μάλλον αναπάντεχη κίνηση ξεκινά η χρονιά για την πλατφόρμα του Netflix, καθώς η εταιρεία αποφάσισε να ακυρώσει τη δεύτερη σεζόν του 1899, παρά το γεγονός ότι η σειρά αποδείχτηκε ιδιαίτερα δημοφιλής ...

Τα εξαιρετικά Kentucky Route Zero και Twelve Minutes προστέθηκαν στα Netflix Games!

14 Δεκεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Η Netflix έχει δεχθεί τεράστια κριτική για διάφορα θέματα που αφορούν την δημοφιλή πλατφόρμα, όπως την τιμολογιακή πολιτική της και την γενικότερη φιλοσοφία της στην διαχείριση των παραγωγών της, αλλά κανείς ...

Netflix: Ετοιμάζει το δικό της AAA PC game με σκέψεις και για ταινία - σειρά

24 Νοεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Είναι πολλά τα δισεκατομμύρια που παίζονται ετησίως γύρω από την βιομηχανία του gaming και η Netflix δεν σκοπεύει να περιοριστεί μόνο στην διανομή και την ανάπτυξη εύπεπτων casual mobile games. Αυτό ...

Sonic Prime: Το επίσημο trailer της animated σειράς που έρχεται στο Netflix

17 Νοεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Μετά από αρκετές εβδομάδες, η Netflix δημοσίευσε το ολοκληρωμένο επίσημο trailer της animated τηλεοπτικής σειράς Sonic Prime, η οποία θα κάνει πρεμιέρα στην υπηρεσία στις 15 Δεκεμβρίου 2022. Στο Sonic Prime, ο...

Netflix: Φήμες ότι θα φέρει ζωντανές μεταδόσεις αγώνων στην πλατφόρμα

11 Νοεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Η Netflix έχει αρχίσει να γυρίζει την κατάσταση υπέρ της τους τελευταίους μήνες και αναζητά διαρκώς νέους τρόπους για να ενισχύσει την πλατφόρμα της έναντι των ανταγωνιστών της. Ήδη βλέπουμε σημαντικές κινήσεις...

Gears of War: Έρχεται live-action μεταφορά του παιχνιδιού από τη Netflix

09 Νοεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Ακόμη ένα σπουδαίο franchise από τον χώρο του gaming ετοιμάζεται για το πέρασμα του από τον κινηματογράφο ή/και την τηλεόραση, καθώς η Netflix ανακοίνωσε επίσημα πως ετοιμάζει live-action μεταφορά του περίφημου...

Stranger Things: Αποκαλύφθηκε ο τίτλος του πρώτου επεισοδίου και έρχεται VR game από τη Netflix!

07 Νοεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Ενδιαφέρουσες ανακοινώσεις από τους Duffer Brothers και τη Netflix στον εορτασμό της Stranger Things Day, με τους δημιουργούς να αποκαλύπτουν το εξώφυλλο του σεναρίου και τον τίτλο του πρώτου επεισοδίου της 5ης...

The Sandman: Επιβεβαιώθηκε η δεύτερη σεζόν από τη Netflix

04 Νοεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Η εξαιρετική πορεία του The Sandman και οι εκκλήσεις των θεατών για μια δεύτερη σεζόν βασισμένη στο ομώνυμο κόμικ του Neil Gaiman εισακούστηκαν από τη Netflix, η οποία ανακοίνωσε επίσημα πως ανανέωσε την σειρά ...

Netflix: Εξαγόρασε ακόμη ένα gaming studio

01 Νοεμβρίου 2022 Christos Elpidis

Ακάθεκτη συνεχίζει τις εξαγορές νέων gaming studios η Netflix, με την εταιρεία να ανακοινώνει αυτή τη φορά ότι πήρε στην κατοχή της την Spry Fox, ένα studio που είναι γνωστό κυρίως για τα Alphabear, Road Not ...

Loader
please wait
techgear_icon