Επίσημο: Η Google σταματά την παρακολούθηση των χρηστών για διαφημιστικούς σκοπούς!


Σε ριζική αλλαγή της πολιτικής που την κατέστησε κολοσσό στον χώρο του Διαδικτύου (και όχι μόνο) προχωρά η Google. Η εταιρεία ανακοίνωσε μέσα από το επίσημο blog της ότι θα σταματήσει να εκμεταλλεύεται το ιστορικό πλοήγησης των χρηστών για διαφημιστικούς σκοπούς, ενώ θα σταματήσει και την ανάπτυξη εργαλείων που παρακολουθούν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών σε όλες τις εφαρμογές - υπηρεσίες - προϊόντα της!

Όπως αναφέρει ο David Temkin, επικεφαλής του τμήματος Product Management, Ads Privacy and Trust της Google,

Οι χρήστες δεν θα έπρεπε να ανέχονται την παρακολούθηση της δραστηριότητας τους στο Διαδίκτυο για να επωφελούνται από τις στοχευμένες διαφημίσεις. Και οι διαφημιστές δεν χρειάζεται να παρακολουθούν τους καταναλωτές μέσα από το Διαδίκτυο για να αποκομίσουν κέρδη από τις διαφημίσεις τους.

Ναι, καλά διαβάζετε, όσο απίθανο και αν φαίνεται αυτή είναι πλέον η επίσημη θέση της Google! Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι στο εξής θα τρέχουμε γυμνοί σε καταπράσινα λιβάδια υπό τους ήχους άρπας και θα μυρίζουμε τα τριαντάφυλλα. Η εταιρεία θα συνεχίσει να μαζεύει δεδομένα από τους χρήστες και θα τα χρησιμοποιεί για να πουλήσει διαφημίσεις, ωστόσο, θα αλλάξει ο τρόπος της περισυλλογής τους.

Πολύ σύντομα, το μοντέλο της εξαγωγής δεδομένων από κάθε χρήστη ξεχωριστά θα αντικατασταθεί από πολύ πιο εξελιγμένα APIs που θα ομαδοποιούν τους χρήστες σε συγκεκριμένες κατηγορίες με βάση τη δραστηριότητα τους. Με απλά λόγια, η Google δεν θα μαζεύει συγκεκριμένα τα δεδομένα π.χ. του Χρήστου που αναζητά εξατμίσεις για το παπί του Μητρογκολ, αλλά θα τον τοποθετεί σε μια ευρύτερη ομάδα χρηστών με παρόμοιες ανησυχίες και θα συλλέγει τα δεδομένα μαζικά χωρίς να υπάρχει αντιστοίχιση τους αποκλειστικά με τον ίδιο.

Όπως καταλαβαίνετε, το νέο μοντέλο της Google θα πραγματοποιεί συσχετισμούς με βάση το ιστορικό πλοήγησης των χρηστών σε ομάδες ενδιαφέροντος και τα δεδομένα που θα δίνονται στους διαφημιστές θα είναι ένα μεγάλο “remix” αυτών των προτιμήσεων που δεν θα οδηγούν συγκεκριμένα σε κάποιον χρήστη (π.χ. φίλαθλοι του Άρεως που ασχολούνται με μηχανάκια, τεχνολογία και ακανέδες Σερρών). Με αυτόν τον τρόπο θα υπάρχει μια μορφή προστασίας της ιδιωτικότητας, χωρίς να χάνονται τα προνόμια της στοχευμένης διαφήμισης.

Οι δοκιμές του νέου API θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο και μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα αρχίσουν τη διανομή σε διαφημιστές, ενώ οι χρήστες θα δουν νέες επιλογές ιδιωτικότητας στον Chrome browser που θα αφορούν αυτή την αλλαγή πολιτικής.

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το techgear.gr στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://www.techgear.gr/feed στο αντίστοιχο πεδίο της υπηρεσίας σας. Αν προτιμάτε το Twitter, θα μας βρείτε στο προφίλ @techgeargr.

[Google]

Loading