Facebook κατά Apple και πληρωμένη απάντηση από τον Tim Cook

Λαμβάνοντας υπόψιν τη σωρεία σκανδάλων που έχουν χτυπήσει τη Facebook τα τελευταία χρόνια σχετικά με την προστασία της ιδιωτικότητας των εκατοντάδων εκατομμυρίων χρηστών των υπηρεσιών της, ήταν μάλλον απροσδόκητο αυτό που συνέβη την περασμένη εβδομάδα με την εταιρεία να επιλέγει τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης (δηλαδή της έντυπες εφημερίδες) και μάλιστα με ολοσέλιδες καταχωρήσεις στις The Wall Street Journal, The New York Times και The Washington Post για να καταφερθεί εναντίον της Apple.

facebook-vs-apple.jpg


Αφορμή ήταν οι αλλαγές που έφερε το iOS 14 στη διαχείριση των δεδομένων των χρηστών, τις οποίες θεωρεί η Facebook "πως θα αλλάξουν τον κόσμο του Internet” και θα ωθήσει τις ιστοσελίδες και τα blogs να χρεώνουν τους χρήστες με συνδρομές και in-app συναλλαγές λόγω της αφαίρεσης των προσωποποιημένων διαφημίσεων. Η Apple σκοπεύει να θέσει σε εφαρμογή τους νέους κανόνες από τις αρχές Ιανουαρίου και ουσιαστικά θα απαιτεί από τους developers να ζητούν ξεκάθαρα την άδεια του χρήστη προκειμένου να συλλέγουν δεδομένα και να παρακολουθούν τη δραστηριότητα τους στις διάφορες εφαρμογές και ιστοσελίδες που επισκέπτονται μέσω iPhone και iPad. 

Αυτό σημαίνει ότι οι δημιουργοί εφαρμογών, όπως είναι και η Facebook, ενδεχομένως θα δουν ριζικές αλλαγές στο μοντέλο των διαφημίσεων, αφού θα πρέπει να εξηγούν στον χρήστη για ποιους λόγους γίνεται η παρακολούθηση και ο τελευταίος θα έχει την επιλογή να δώσει τη συγκατάθεση του ή όχι. Η Facebook, λοιπόν, θεωρεί ότι αυτή η πολιτική θα βλάψει σημαντικά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που βασίζονται ιδιαίτερα στο σημερινό μοντέλο διαφήμισης-προώθησης μέσα από τις υπηρεσίες της.

Από την πλευρά της Apple, ο Tim Cook τοποθετήθηκε με ένα απλό και κατανοητό μήνυμα στο Twitter.

Θεωρούμε ότι οι χρήστες θα πρέπει να μπορούν να επιλέξουν τα δεδομένα που συλλέγονται από αυτούς και τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η εκμετάλλευση τους. Η Facebook μπορεί να συνεχίσει να παρακολουθεί τη δραστηριότητα τους στις εφαρμογές και τις ιστοσελίδες της όπως και προηγουμένως, απλά το App Tracking Transparency του iOS 14 θα απαιτεί πρώτα να έχουν δώσει τη συγκατάθεση τους

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το techgear.gr στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://www.techgear.gr/feed στο αντίστοιχο πεδίο της υπηρεσίας σας.

[via]

Loading