Facebook: Πληρώνει αποζημιώσεις $52 εκατ. στους content moderators

Οι αλγόριθμοι που ελέγχουν το περιεχόμενο που αναρτάται στα κοινωνικά δίκτυα έχουν εξελιχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως έχουν φτάσει στο σημείο να εντοπίζουν και να αφαιρούν πάντοτε το κακόβουλο περιεχόμενο έγκαιρα και έγκυρα. Γι’ αυτόν τον λόγο, άλλωστε, εταιρείες όπως οι Facebook, Google και Twitter απασχολούν χιλιάδες υπαλλήλους που ασχολούνται με την παρακολούθηση όλων των αναρτήσεων για να μη φτάνουν στα μάτια μας αρρωστημένα πράγματα.

Αντιλαμβάνεστε, όμως, ότι μια τέτοια εργασία δεν είναι ό,τι πιο ευχάριστο για τον οποιονδήποτε, έχει σοβαρό τίμημα της για την ψυχολογική κατάσταση του εργαζόμενου και θα περίμενε κανείς ότι οι εργοδότες θα φρόντιζαν ιδιαίτερα αυτές τις ομάδες ελέγχου του περιεχομένου (content moderators). Απ’ ό,τι φαίνεται, τουλάχιστον μέχρι πριν από δύο χρόνια δεν ίσχυε κάτι τέτοιο στην περίπτωση της Facebook, διότι οι 11250 moderators που εργάζονται στις ΗΠΑ είχαν καταθέσει ομαδική αγωγή κατά της εταιρείας ζητώντας αποζημίωση για τα ψυχολογικά τραύματα που τους προκάλεσε η εργασία τους.

Η υπόθεση τους δεν έφτασε τελικά στο δικαστήριο, καθώς η Facebook αποφάσισε να συμβιβαστεί μαζί τους πληρώνοντας συνολικά $52 εκατομμύρια σε αποζημιώσεις. Εάν κάποιος moderator έχει διαγνωστεί με σύνδρομο μετατραυματικού στρες ή άλλη σχετική ψυχική ασθένεια, τότε δικαιούται μέρος της αποζημίωσης που μπορεί να φτάσει σε ορισμένες περιπτώσεις τα $50.000. Προφανώς αυτά τα χρήματα της συνολικής αποζημίωσης είναι ψίχουλα για τη Facebook, γι’ αυτό έχει μεγαλύτερη σημασία το επόμενο σκέλος του συμβιβασμού.

Η Facebook καλείται να κάνει ορισμένες αλλαγές στο λογισμικό ελέγχου του περιεχομένου: ο ήχος θα είναι εξ’ ορισμού στη σίγαση και τα videos θα εμφανίζονται σε ασπρόμαυρο (χωρίς χρώματα). Οι αλλαγές αυτές θα πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί για όλους τους moderators μέχρι το 2021. Ακόμη, οι moderators θα έχουν πρόσβαση σε πιστοποιημένους επαγγελματίες ψυχικής υγείας, συμβούλους και σε μηνιαίες ομαδικές συνεδρίες. Τέλος, όλες οι εταιρείες που συνεργάζονται με τη Facebook σε αυτό το κομμάτι θα πρέπει να παρέχουν λεπτομερείς αναφορές για την ψυχολογική υποστήριξη που παρέχουν στους εργαζόμενους τους.

[via]

Loading