Ghost of Yōtei: Εντυπωσιακό gameplay, ξεχωριστά modes και lo-fi μουσική

Με την κυκλοφορία του Ghost of Yōtei να πλησιάζει τον Οκτώβριο, η Sucker Punch παρουσίασε εκτενέστερη ματιά στο νέο κεφάλαιο του επιτυχημένου Ghost of Tsushima. Το νέο παιχνίδι υπόσχεται μια καθηλωτική open-world εμπειρία εκδίκησης, πλαισιωμένη από βελτιωμένο σύστημα μάχης, καλλιτεχνικές αισθητικές επιλογές και μια ανέλπιστα χαλαρωτική lo-fi μουσική λειτουργία για όσους προτιμούν μια πιο αργή περιήγηση στον κόσμο του παιχνιδιού.

Πρωταγωνίστρια αυτή τη φορά είναι η Atsu, μια μοναχική μισθοφόρος με αποστολή ζωής να εκδικηθεί τους Yōtei Six – τη βίαιη συμμορία που εξολόθρευσε την οικογένειά της. Η φιγούρα της έχει λάβει σχεδόν μυθικές διαστάσεις, με τους κατοίκους της περιοχής να τη θεωρούν ένα είδος Onryō – πνεύμα εκδίκησης της ιαπωνικής λαογραφίας.

Η ιστορία ξεκινά με την επιστροφή της Atsu στο Ezo, 16 χρόνια μετά την αναχώρησή της για τον νότο. Εκεί, αναζητά τη γαλήνη για τις ψυχές των δικών της, ενώ το παιχνίδι επιτρέπει στον παίκτη να μεταπηδά εύκολα μεταξύ παρόντος και παρελθόντος, ανακαλώντας παιδικές αναμνήσεις και χτίζοντας συναισθηματική σύνδεση με την ιστορία.

Καθώς η Atsu εξοντώνει έναν έναν τους Yōtei Six, το όνομά της διαδίδεται και η επικηρυγμένη της αξία αυξάνεται, προσελκύοντας πιο επικίνδους αντιπάλους. Ωστόσο, μπορεί και η ίδια να αναλαμβάνει αποστολές για επικυρηγμένους προκειμένου να χρηματοδοτήσει την πορεία της. Το ανανεωμένο σύστημα μάχης, βασισμένο στην ποικιλία και την προσαρμοστικότητα, φέρνει νέα δυναμική στο gameplay.

Ο παίκτης μπορεί να εξοπλίσει την Atsu με διάφορα όπλα – όπως katana, spear, kusarigama, odachi ή διπλά σπαθιά – με κάθε τύπο να είναι κατάλληλος για διαφορετικούς αντιπάλους. Για παράδειγμα, το odachi είναι πιο αποτελεσματικό απέναντι σε ογκώδεις εχθρούς, ενώ τα διπλά σπαθιά προσφέρουν ευελιξία κατά των λογχών. Η αλλαγή όπλου γίνεται δυναμικά κατά τη διάρκεια της μάχης, ενισχύοντας την αίσθηση ρεαλισμού. Επιπλέον, υπάρχει πρόσβαση σε όπλα ρίψης, όπως βόμβες και πούδρα τύφλωσης, που προσθέτουν στρατηγικό βάθος.

Το Ghost of Yōtei δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην ελευθερία του παίκτη σε σχέση με προηγούμενους τίτλους της Sucker Punch. Ένα νέο σύστημα αποκαλύψεων, βασισμένο σε ανακρίσεις και κάρτες αποστολών, καθοδηγεί τον παίκτη σε κάθε γωνιά του χάρτη – από χιονισμένα υψίπεδα έως περιοχές καμένες από τη φωτιά. Ωστόσο, ο παίκτης έχει επίσης τη δυνατότητα να περιηγηθεί ελεύθερα στο μαγευτικό τοπίο του Ezo, με τις χρυσαφένιες πεδιάδες, τις αστραφτερές λίμνες και την πυκνή ομίχλη να συνθέτουν έναν ονειρικό καμβά εξερεύνησης.

Στην πορεία, ο παίκτης μπορεί να εντοπίσει Altars of Reflection, τα οποία προσφέρουν νέες ικανότητες όπως το Perfect Parry και το Disarm Counter. Για όσους προτιμούν πιο στοχευμένη πρόοδο, υπάρχει η δυνατότητα αγοράς χαρτών από χαρτογράφους. Το παιχνίδι ενσωματώνει και λειτουργία κατασκήνωσης, δίνοντας τη δυνατότητα στον παίκτη να ξεκουραστεί, να ετοιμάσει φαγητό, να παίξει shamisen και να οργανώσει τις επόμενες κινήσεις του. Η κατασκήνωση λειτουργεί και ως κόμβος συνάντησης με συμμάχους και προμηθευτές, προσφέροντας πιο προσωποκεντρική διαχείριση πόρων και σχέσεων, χωρίς την ανάγκη συνεχών επιστροφών σε σταθερά κέντρα.

Η διαμόρφωση της Atsu είναι επίσης σημαντικό στοιχείο του παιχνιδιού. Ο παίκτης μπορεί να πειραματιστεί με διαφορετικούς συνδυασμούς πανοπλίας, φυλαχτών και εξοπλισμού, καλύπτοντας τόσο stealth όσο και melee προσεγγίσεις. Παράλληλα, υπάρχει εκτενής παραμετροποίηση της εμφάνισης όπλων και πανοπλιών, δίνοντας στυλ στις φωτογραφίες που θα τραβηχτούν με το ανανεωμένο photo mode.

Το Ghost of Yōtei διατηρεί και τις κινηματογραφικές επιλογές που αγαπήθηκαν στον προκάτοχό του. Από την αρχή μπορεί κανείς να επιλέξει ιαπωνικό voice-over με συγχρονισμένα χείλη και υπότιτλους, ενώ επιστρέφει και η Kurosawa mode με ασπρόμαυρη παλέτα, κόκκους φιλμ και ενισχυμένο άνεμο, αποτίοντας φόρο τιμής στον εμβληματικό σκηνοθέτη.

Νέα είναι και η λειτουργία εμπνευσμένη από τον Takashi Miike (Ichi the Killer, Audition), που φέρνει πιο κοντινή κάμερα στη μάχη και προσθέτει έντονα στοιχεία λάσπης και αίματος για μια πιο ωμή εμπειρία. Από την άλλη πλευρά, οι πιο ήρεμοι παίκτες μπορούν να επιλέξουν τη λειτουργία που δημιουργήθηκε με τον Shinichirō Watanabe (Cowboy Bebop), η οποία αντικαθιστά τη μουσική του παιχνιδιού με χαλαρούς lo-fi ρυθμούς που παίζουν τόσο στην εξερεύνηση όσο και στη μάχη.

Το Ghost of Yōtei αναμένεται να κυκλοφορήσει αποκλειστικά για το PlayStation 5 στις 2 Οκτωβρίου, συνοδευόμενο από ειδική έκδοση κονσόλας και χειριστηρίου. Με τόσο πλούσιο περιεχόμενο και φροντίδα στη λεπτομέρεια, το νέο αυτό κεφάλαιο της Sucker Punch φαίνεται πως θα ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της στο πάνθεον των σύγχρονων action-adventure τίτλων.

Loading