up_icon
Google Internet Rumors Software

Η Google ετοιμάζει αλλαγές στον Chrome browser που ίσως αχρηστεύσουν τα ad blocking extensions

23 Ιανουαρίου 2019 Kyriakos Ananiadis

Η Google ετοιμάζει αλλαγές στον Chrome browser που ίσως αχρηστεύσουν τα ad blocking extensions

Η Google ετοιμάζει ριζικές αλλαγές στην πλατφόρμα των Chrome Extensions για το δημοφιλή web browser και έχει δημοσιεύσει, μάλιστα, ένα προσχέδιο αυτών των προτεινόμενων αλλαγών που μπορεί να δει ο καθένας (Manifest Version 3).

Παρά το γεγονός ότι δεν έχουν οριστικοποιηθεί αυτές οι αλλαγές και πιθανότατα δεν θα προχωρήσουν όλες, υπάρχουν κάποια ενδιαφέροντα μέρη που αφορούν τους ad-blockers.

Σύμφωνα με όσα αναγράφονται στο προσχέδιο, η Google θα προσπαθήσει να περιορίσει την έκδοση του webRequest API για το μπλοκάρισμα και ενδεχομένως να καταργήσει τις περισσότερες από τις επιλογές που προσφέρει, ενώ συστήνει στους blockers περιεχομένου να χρησιμοποιούν το declarativeNetRequest API.

Αυτός ο περιορισμός θα επηρεάσει τη λειτουργικότητα των περισσότερων δημοφιλών ad blockers, όπως για παράδειγμα οι uBlock Origin και uMatrix. Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα The Register, οι ad blockers δεν μπλοκάρουν απλά τις διαφημίσεις σε μια ιστοσελίδα. Το webRequest API επιτρέπει σε αυτά τα plugins να επεξεργάζονται αυτά τα αιτήματα του δικτύου, έτσι ώστε ο χρήστης να έχει μεγαλύτερο έλεγχο στο περιεχόμενο που λαμβάνει.

Από την πλευρά τους, οι μηχανικοί της Google αντιλαμβάνονται το πρόβλημα που θα προκύψει για τα plugins και σχεδιάζουν να διατηρήσουν το webRequest API αλλά με περιορισμένη λειτουργικότητα. Μελλοντικά, δεν αποκλείεται η μόνη λειτουργία αυτών των plugins να είναι απλά η ανάγνωση των αιτημάτων του δικτύου και όχι η επεξεργασία τους.

Η ανησυχία των δημιουργών αυτών των ad blocking extensions αφορά φυσικά πρώτα τη λειτουργικότητα των προϊόντων τους, ενώ σε δεύτερη φάση (που ενδιαφέρει εμάς τους χρήστες περισσότερο) το γεγονός ότι ο χρήστης θα χάσει πλήρως τον έλεγχο του περιεχομένου που του σερβίρεται.

Επαναλαμβάνουμε ότι δεν έχουν αποφασιστεί οριστικά αυτές οι αλλαγές, αλλά το μανιφέστο της Google δείχνει σε ποια κατεύθυνση κινείται η εταιρεία.

[via]

Kyriakos Ananiadis

ΣΧΟΛΙΑ
techgear_icon