Οι κανόνες GDPR (General Data Protection Regulation) που θεσπίστηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση θέλουν να δώσουν στους χρήστες μεγαλύτερο έλεγχο και προστασία για τα δεδομένα που μοιράζονται καθημερινά με τις εταιρείες. Παρ’ όλα αυτά, πολλές κορυφαίες εταιρείες στον τεχνολογικό τομέα φαίνεται ότι έχουν βρει τρόπους να τους παρακάμψουν.

Σύμφωνα με αναφορές, οι Facebook, Google και Microsoft χρησιμοποιούν “σκοτεινές” τεχνικές για να χειραγωγήσουν τους χρήστες στην αποδοχή επιλογών απορρήτου τις οποίες δε θέλουν να δεχτούν. Μεταξύ αυτών των τακτικών συμπεριλαμβάνεται “αδιάκριτες προκαθορισμένες ρυθμίσεις απορρήτου, παραπλανητική διατύπωση προτάσεων, ψευδαίσθηση πλήρους ελέγχου και πολλά ακόμη.

Για παράδειγμα, σε περίπτωση που χρήστης του Facebook προσπαθήσει να απενεργοποιήσει την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου, μια ειδοποίηση θα εμφανιστεί αναφέροντας χαρακτηριστικά “Σε περίπτωση που απενεργοποιήσετε την αναγνώριση προσώπου δε θα μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία εάν κάποιος άγνωστος πάρει φωτογραφία σας και σας υποδυθεί.” Ουσιαστικά, η Facebook δεν αφήνει περιθώρια επιλογών στους χρήστες της, προκαλώντας φόβο ώστε να επιλέξουν τις επιθυμητές προς την εταιρεία επιλογές. Συνεπώς, συλλέγοντας αυτές τις πληροφορίες μπορεί να πλασάρει ευκολότερα και πιο επιτυχημένα στοχευμένες διαφημίσεις.

Ωστόσο, εκπρόσωπος της εταιρείας ανέφερε

“Όλες οι τακτικές που ακολουθούμε είναι απολύτως νόμιμες και συμφωνούν με τις επιταγές των κανόνων GDPR, για τους οποίους προετοιμαζόμαστε εδώ και 18 περίπου μήνες.

Οι τακτικές των εταιρειών μπορεί να είναι νόμιμες, αλλά σίγουρα δεν είναι και ηθικές, καθώς ωθούν τους χρήστες εκεί που θέλουν.

[via]

Advertisements