Τα ανθρωποειδή ρομπότ έχουν σημειώσει αλματώδη πρόοδο τα τελευταία χρόνια και ορισμένες μεγάλες εταιρείες αρχίζουν να το λαμβάνουν υπόψη τους. Η Mercedes-Benz, για παράδειγμα, μόλις σύναψε συμφωνία με την εταιρεία Apptronik, που ειδικεύεται στη Ρομποτική με έδρα το Τέξας, για να συνεργαστούν με σκοπό τον εντοπισμό εφαρμογών για εξαιρετικά προηγμένα ρομπότ που θα μπορούσε να αναπτύξει ο γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η συμφωνία θα περιλαμβάνει μια δοκιμή που θα δει το ανθρωποειδές ρομπότ Apollo της Apptronik να εργάζεται μαζί με τους ανθρώπους της Mercedes στους εργοστασιακούς χώρους.
Στο πλαίσιο της δοκιμής, το ρομπότ θα μεταφέρει εξαρτήματα οχημάτων στη γραμμή παραγωγής για να τα συναρμολογήσουν οι εργάτες, ενώ θα παραδίδει επίσης τα δοχεία με τα εξαρτήματα που θα συναρμολογούνται αργότερα κατά τη διαδικασία κατασκευής.
"Όταν ξεκινήσαμε να χτίζουμε το Apollo, μια συμφωνία όπως αυτή που παρουσιάζουμε με τη Mercedes-Benz ήταν το σενάριο των ονείρων μας", δήλωσε ο Jeff Cardenas, συνιδρυτής και CEO της Apptronik, σε σχετική ανακοίνωση. "Η Mercedes σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τη Ρομποτική και το Apollo για την αυτοματοποίηση ορισμένων χαμηλής ειδίκευσης, σωματικά απαιτητικών, χειρωνακτικών εργασιών - μια πρότυπη περίπτωση χρήσης που θα δούμε άλλους οργανισμούς να μιμούνται τους επόμενους μήνες και χρόνια".
Ο φόβος με την προηγμένη Ρομποτική και ακόμη περισσότερο με τα όλο και πιο επιδέξια ανθρωποειδή ρομπότ είναι ότι θα αντικαταστήσουν μεγάλο αριθμό ανθρώπων - εργαστών. Η Apptronik επιχειρηματολογεί ξεκάθαρα υπέρ της ρομποτικής βοήθειας και όχι της αντικατάστασης. Το στέλεχος της Mercedes, Jörg Burzer, υιοθετεί αυτή την προσέγγιση, εξηγώντας ότι η ιδέα είναι "να καλύψουμε τα κενά εργατικού δυναμικού σε τομείς όπως οι χαμηλής ειδίκευσης, οι επαναλαμβανόμενες και σωματικά απαιτητικές εργασίες και να απελευθερώσουμε τα υψηλά εξειδικευμένα μέλη της ομάδας μας στη γραμμή παραγωγής".
Το Apollo είναι το αποκορύφωμα των αφοσιωμένων προσπαθειών της Apptronik για τη δημιουργία περισσότερων από 10 άλλων ρομπότ, συμπεριλαμβανομένου του ανθρωποειδούς ρομπότ Valkyrie της NASA. Στέκεται σε ύψος 1,80 μ. και ζυγίζει 160 κιλά. Το ρομπότ μπορεί να χειριστεί ωφέλιμα φορτία βάρους 55 κιλών και να λειτουργεί για τέσσερις ώρες με μία μόνο φόρτιση. Οι μπαταρίες μπορούν να αντικατασταθούν γρήγορα για να μεγιστοποιηθεί η αποδοτικότητα.
Η Apptronik δεν είναι φυσικά η μόνη εταιρεία που ασχολείται με την ανάπτυξη ενός νέου κύματος ανθρωποειδών ρομπότ, με έναν αυξανόμενο αριθμό από αυτές να έχουν επίσης στο στόχαστρο τους τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τον περασμένο Ιανουάριο η εταιρεία Figure με έδρα την Καλιφόρνια σύναψε παρόμοια συμφωνία με την BMW με σκοπό να αναπτύξει το δικό της ανθρωποειδές ρομπότ στο εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Spartanburg της Νότιας Καρολίνας. Η Tesla, επίσης, εργάζεται πάνω στο δίποδο ρομπότ Optimus, ενώ η Xiaomi αναπτύσσει το CyberOne. Και, φυσικά, η Boston Dynamics συνεχίζει να εργάζεται πάνω σε εξαιρετικά ευέλικτα ρομπότ για την αξιοποίηση τους σε χώρους εργασίας.