up_icon
Internet Misc

Το πιο δημοφιλές διαδικτυακό περιεχόμενο μεταξύ των ανηλίκων και τα στοιχεία για την Ελλάδα

02 Ιουνίου 2016 Yannis Elpidis

Το πιο δημοφιλές διαδικτυακό περιεχόμενο μεταξύ των ανηλίκων και τα στοιχεία για την Ελλάδα

parental1

Σύμφωνα με έκθεση της Kaspersky Lab, τα παιδιά και οι ανήλικοι ανά τον κόσμο περνούν τον περισσότερο χρόνο τους στο Διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας εργαλεία επικοινωνίας, όπως κοινωνικά δίκτυα, email, εργαλεία chat κ.ά. (τα οποία αντιπροσωπεύουν το 67% της online δραστηριότητάς τους). Τα gaming portals (11%) και οι ιστοσελίδες που περιέχουν πληροφορίες σχετικά με αλκοόλ, ναρκωτικές ουσίες και καπνικά προϊόντα (9%) ήρθαν στη δεύτερη και τρίτη θέση, αντίστοιχα. Ταυτόχρονα, η ίδια έκθεση δείχνει ότι υπάρχουν αξιοσημείωτες διαφορές στα ενδιαφέροντα των παιδιών ανά χώρα.

Η έκθεση καλύπτει ένα διάστημα 12 μηνών και δείχνει ανώνυμα στατιστικά στοιχεία, που προέρχονται από τις λύσεις ασφάλειας της Kaspersky Lab για Windows PC και Mac, στις οποίες είναι ενεργοποιημένη η μονάδα Γονικού Ελέγχου. Στο πλαίσιο αυτό, η έκθεση παρουσιάζει το ποσοστό των επισκέψεων ή τις απόπειρες επισκέψεων σε ιστοσελίδες με δυνητικά επιβλαβές περιεχόμενο, που εμπίπτουν σε μία από τις 14 προκαθορισμένες κατηγορίες*. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου, τα παιδιά μείωσαν τις επισκέψεις τους σε μέσα επικοινωνίας και ιστοσελίδες με θέματα για ενήλικες. Η τάση αυτή μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι τα παιδιά μετακινούν τις πιο «ευαίσθητες» δραστηριότητές τους σε φορητές συσκευές, οι οποίες δεν καλύπτονται από την έκθεση.

Τα στοιχεία για την Ελλάδα δείχνουν ότι η πλειοψηφία των ανηλίκων επισκέπτεται ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (67%). Το 10% των παιδιών στην Ελλάδα επισκέπτεται ιστότοπους με online παιχνίδια, ενώ το 8% ιστοσελίδες με αναφορά σε ναρκωτικές ουσίες. Σε μικρότερο ποσοστό, χρησιμοποιούν email (3%), επισκέπτονται ιστοσελίδες με παράνομο λογισμικό (3%), ηλεκτρονικά καταστήματα (2%) και ιστότοπους πορνογραφικού περιεχομένου (2%).

Η κατηγορία «διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας» ήταν πιο δημοφιλής στο Μεξικό (86%), τη Ρωσία, τη Βραζιλία και την Ιταλία (σε όλες λίγο περισσότερο από 70%). Τα παιδιά που χρησιμοποιούσαν λιγότερο τα διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ήταν στην Κίνα (30%), τη Γερμανία (31% ) και το Ηνωμένο Βασίλειο (32%). Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι όσο λιγότερο δημοφιλής ήταν αυτή η κατηγορία σε μια χώρα, τόσο πιο δημοφιλής ήταν η κατηγορία «ηλεκτρονικά παιχνίδια». Τα παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο (28%), τη Γερμανία (26%) και την Αυστραλία (21%) είναι πιο πιθανό να παίξουν online, ενώ τα παιδιά από το Μεξικό (4%), την Ιταλία (6%) και την Ιαπωνία (7%) το κάνουν λιγότερο συχνά.

Αναφορικά με την παρακολούθηση βίντεο, την ακρόαση μουσικής και το «κατέβασμα» λογισμικού, τα παιδιά στην Ιαπωνία έχουν ξεκάθαρο προβάδισμα παγκοσμίως (12% του συνόλου των ειδοποιήσεων στις μονάδες Γονικού Ελέγχου της Kaspersky Lab). Επίσης, οι ανήλικοι Ιάπωνες είναι πιο πιθανό να πραγματοποιήσουν αγορές online (17%), κάτι που ισχύει και για τους ανηλίκους στην Κίνα (20%). Η κατηγορία «αλκοόλ, καπνικά προϊόντα και ναρκωτικές ουσίες» συγκέντρωσε τις περισσότερες ειδοποιήσεις στη Γερμανία (23%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (25%). Από την άλλη, οι ιστότοποι της κατηγορίας «περιεχόμενο για ενήλικες» συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον μεταξύ των ανηλίκων στην Κίνα (23%) και την Ιαπωνία (5%). Η συγκεκριμένη κατηγορία ήταν η λιγότερο ενδιαφέρουσα για τα παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ (λιγότερο από 1% και στις δύο χώρες).

Όπως σχολίασε η Anna Larkina, Senior Web Content Analyst της Kaspersky Lab,

"Η δημοτικότητα ορισμένων κατηγοριών ιστότοπων μεταξύ των ανηλίκων σε διάφορες χώρες μπορεί να συνδεθεί με τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά και τις οικονομικές συνθήκες της κάθε χώρας. Βλέπουμε ότι τα παιδιά γίνονται όλο και πιο αυτάρκη όταν είναι online. Επιλέγουν τι μουσική θα ακούσουν, τι ταινίες και κινούμενα σχέδια θα παρακολουθήσουν και τι λογισμικό θα εγκαταστήσουν. Αυτή η ανεξαρτησία είναι καταπληκτική, αλλά στο Διαδίκτυο, όπως και στην πραγματική ζωή, είναι αναγκαίο να καθοδηγούμε τους νέους και να τους διδάσκουμε πώς να συμπεριφέρονται με σύνεση, ασφάλεια και υπευθυνότητα. Στην Kaspersky Lab, πιστεύουμε ότι για την πρόληψη πιθανών επαφών με επιβλαβές περιεχόμενο, οι γονείς πρέπει να συνδυάζουν μια ολοκληρωμένη λύση ασφάλειας με τη συνεχή επικοινωνία. Οι συζητήσεις εκπαιδεύουν τους νεαρούς χρήστες σχετικά με τις online απειλές και συμβάλλουν στην οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης στις οικογένειες, ενώ οι λύσεις ασφάλειας παρέχουν μια βάση για τέτοιες συζητήσεις κι ένα ασφαλές περιβάλλον για όλη την οικογένεια"

Οι λύσεις ασφάλειας Kaspersky Total Security – multi-device και Kaspersky Internet Security - multi-device περιλαμβάνουν μονάδα Γονικού Ελέγχου, για να βοηθήσουν τους ενήλικες να προστατεύσουν τα παιδιά τους από διαδικτυακές απειλές και να αποκλείουν ιστότοπους ή εφαρμογές με ακατάλληλο περιεχόμενο.

Επίσης, η Kaspersky Lab διαθέτει τη λύση Safe Kids, η οποία επιτρέπει στους γονείς να παρακολουθούν τι κάνουν, τι βλέπουν και τι αναζητούν τα παιδιά τους στο Διαδίκτυο σε όλες τις συσκευές, άλλα και να τους δείχνουν τι είναι επικίνδυνο ή ακατάλληλο στο Διαδίκτυο.

* Οι κατηγορίες των ιστοσελίδων που μπορούν να αποκλειστούν από τη μονάδα Γονικού Ελέγχου των λύσεων της Kaspersky Lab είναι:

  1. περιεχόμενο για ενηλίκους
  2. αλκοόλ, καπνικά προϊόντα και ναρκωτικές ουσίες
  3. ηλεκτρονικά παιχνίδια
  4. ηλεκτρονικό εμπόριο
  5. ακατάλληλη γλώσσα
  6. τυχερά παιχνίδια και στοιχηματισμός, λαχεία και κληρώσεις
  7. ερωτήματα ανακατεύθυνσης HTTP
  8. διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας
  9. αναζήτηση εργασίας
  10. ειδησεογραφικά μέσα ενημέρωσης
  11. θρησκείες, θρησκευτικές οργανώσεις
  12. λογισμικό, ήχος, βίντειο
  13. βία
  14. όπλα, εκρηκτικά, πυροτεχνήματα
Yannis Elpidis

Είμαι ένας λάτρης της τεχνολογίας και του διαδικτύου. Γνώρισα τον πρώτο μου υπολογιστή στα μέσα της δεκαετίας του '80 και ήταν "love at first sight" που λένε και στο χωριό μου. Θα με βρείτε καθημερινά στη "Darkpony Digital".

Αγαπημένο μότο:
 "There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't."

ΣΧΟΛΙΑ
read more

Από το iPod στο streaming: Συμβουλές για ασφαλή χρήση στη νέα εποχή

17 Μαΐου 2022 Techgear Team

Πρόσφατα η Apple ανακοίνωσε ότι σταμάτησε την κατασκευή του iPod. Η εταιρεία θα πουλήσει τα αποθέματα του iPod Touch, σηματοδοτώντας το τέλος εποχής για το iPod και την «προσωπική μουσική». Τα τελευταία χρόνια ...

Google: Απαγορεύει τα downloads και τις αναβαθμίσεις των επί πληρωμή εφαρμογών στη Ρωσία

10 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Δυσκολεύει ακόμη περισσότερο η «ψηφιακή» καθημερινότητα για εκατομμύρια χρήστες που ζουν στη Ρωσία, καθώς η Google ανακοίνωσε νέα μέτρα σχετικά με τη διανομή των εφαρμογών και των αναβαθμίσεων τους μέσα από το ...

Twitter Article: Δοκιμές για δημοσίευση long-form κειμένων στο Twitter

09 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Εν μέσω των υποσχέσεων που ξεκίνησε να μοιράζει ο Elon Musk στους υπόλοιπους μετόχους της Twitter (σ.σ. κάνει λόγο για τετραπλασιασμό του αριθμού των χρηστών μέσα στα επόμενα χρόνια), η γνωστή ερευνήτρια Jane ...

Apple, Google και Microsoft υπόσχονται ένα μέλλον χωρίς passwords από το 2023

06 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Με αφορμή την Παγκόσμιο Ημέρα Password (World Password Day), οι Google, Apple και Microsoft ανακοίνωσαν από κοινού ότι συμπράττουν για ένα μέλλον χωρίς passwords στις πλατφόρμες τους. Αυτό σημαίνει πως σχετικά ...

TikTok Pulse: Το νέο πρόγραμμα ανταμοιβής των δημιουργών περιεχομένου

05 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Η ByteDance δημιουργεί νέους τρόπους εξοικονόμησης χρημάτων για τους δημιουργούς περιεχομένου στην δημοφιλή πλατφόρμα TikTok, με την εταιρεία να ανακοινώνει πως σκοπεύει να μοιράσει τα κέρδη των διαφημίσεων που...

Google: Αφαίρεσε πάνω από 3.4 δισ. κακόβουλων διαφημίσεων το 2021

05 Μαΐου 2022 Techgear Team

Όταν λαμβάνουμε αποφάσεις που αφορούν σε διαφημίσεις και πληρωμένο περιεχόμενο στις πλατφόρμες μας, η ασφάλεια των χρηστών αποτελεί κορυφαία προτεραιότητά για εμάς. Στην πραγματικότητα, χιλιάδες άνθρωποι της ...

Samsung Internet 17.0: Διαθέσιμη η νέα έκδοση του mobile web browser

04 Μαΐου 2022 Techgear Team

Η Samsung κυκλοφόρησε επίσημα σήμερα το Samsung Internet 17.0, μια νέα αναβάθμιση του προγράμματος περιήγησης της Samsung που εισάγει λειτουργίες απορρήτου και ασφάλειας με επίκεντρο τον χρήστη. Η τελευταία ...

Mozilla Firefox 100: Διαθέσιμη η επετειακή έκδοση με νέα χαρακτηριστικά

03 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Έφτασε και η ώρα για τη Mozilla να λανσάρει την τελική επετειακή έκδοση του Firefox browser, καθώς εδώ και λίγη ώρα είναι διαθέσιμος ο Firefox 100 για όλες τις πλατφόρμες και φέρνει ορισμένα χρήσιμα νέα ...

Microsoft Edge: Ενσωμάτωση υπηρεσίας VPN στον web browser

28 Απριλίου 2022 Christos Elpidis

Η Microsoft συνεχίζει τις προσπάθειες βελτίωσης του Edge browser με την προσθήκη νέων λειτουργιών που θα τον διαφοροποιήσουν από τον μεγάλο αντίπαλο, το Google Chrome, παρά το γεγονός ότι βασίζεται στην ίδια ...

Google: Αφαίρεση προσωπικών δεδομένων χρηστών από τη μηχανή αναζήτησης

28 Απριλίου 2022 Christos Elpidis

Το περίφημο «δικαίωμα στη λήθη» που προσφέρει η Google στους χρήστες σχετικά με την εμφάνιση τους στα αποτελέσματα αναζήτησης επεκτείνεται πλέον σε περισσότερους τομείς. Η εταιρεία ανακοίνωσε μέσω της ...

Loader
techgear_icon