Netflix: Επίσημο το «τέλος» του password sharing, έρχονται φθηνότερα πακέτα με διαφημίσεις

Για πρώτη φορά μετά από μια δεκαετία η Netflix ανακοίνωσε πως παρατηρήθηκε μείωση στους συνδρομητές της, καθώς για το πρώτο τρίμηνο του 2022 η δημοφιλής υπηρεσία streaming έχασε 200.000 συνδρομές. Το νούμερο μπορεί να φαίνεται μικρό μπροστά στα 100+ εκατομμύρια που εξακολουθούν να πληρώνουν συνδρομή, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα υπάρξουν σημαντικές επιπτώσεις τόσο για την εταιρεία, όσο και για εμάς τους τελικούς χρήστες.

Καταρχάς, σχεδόν αμέσως μετά την επίσημη ανακοίνωση η μετοχή της Netflix κατέγραψε πτώση περίπου 25%. Αυτό, όμως, που μας ενδιαφέρει περισσότερο είναι οι κινήσεις που ετοιμάζει η εταιρεία για να σώσει την κατάσταση. Και όπως σωστά μαντέψατε, μία από αυτές θα είναι η εκμετάλλευση του password sharing!

Ήδη από τα μέσα του περασμένου μήνα είχαμε δει πως ξεκίνησαν δοκιμές για να βγάλουν κέρδος από το password sharing σε μερικές χώρες, χρεώνοντας ένα έξτρα ποσό κάθε μήνα για να χρησιμοποιείται το ίδιο password σε περισσότερα σπίτια. Τώρα, θεωρείται βέβαιο ότι θα προχωρήσουν σε μαζική εφαρμογή του συστήματος anti-password sharing, κάτι που επιβεβαίωσε ο CEO της εταιρείας, Reed Hastings, στην ενημέρωση των μετόχων.

Η μεγάλη ώθηση που λάβαμε λόγω της πανδημίας COVID θόλωσε την πραγματική εικόνα. Οι βελτιώσεις που φέραμε στην υπηρεσία έφεραν σημαντική ανάπτυξη και άνοδο στον τζίρο μας, αλλά μια πιο αποδοτική εκμετάλλευση του multi-household sharing (σ.σ. το password sharing δηλαδή) θα μας βοηθήσει να κρατήσουμε το κέρδος μας στα επίπεδα του 20%.
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 100+ εκατομμύρια σπίτια που χρησιμοποιούν το password κάποιου άλλου για να απολαύσουν την υπηρεσία μας. Μπορεί να μην έχουμε τη δυνατότητα να βγάλουμε κέρδος από αυτήν την πρακτική άμεσα, αλλά πιστεύουμε ότι μεσοπρόθεσμα θα τα καταφέρουμε.

Ήδη οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αλλαγή του μοντέλου password sharing μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Υπάρχει, όμως, και ακόμα μία «βομβίτσα» από τον Reed Hastings και αυτή δεν είναι άλλη από την προσθήκη φθηνότερων συνδρομητικών πακέτων που θα συμπεριλαμβάνουν διαφημίσεις μέσα στα επόμενα 1 ή 2 χρόνια!

Ο ανταγωνισμός έχει αυξηθεί τρομερά με την είσοδο των Disney+, HBO Max, Paramount+, Apple TV+ και των υπολοίπων συνδρομητικών υπηρεσιών, γι’ αυτό είναι λογικό η Netflix και κάθε άλλη αντίστοιχη υπηρεσία να αναζητά τρόπους αύξησης των κερδών. Το θέμα είναι τι σημαίνει αυτό για τους τελικούς χρήστες και αν τελικά θα αποδειχθεί βιώσιμο το συγκεκριμένο μοντέλο μέσα στα επόμενα χρόνια…

Loading