up_icon
Internet Security

Online Dating: Οι άνθρωποι τείνουν να μοιράζονται τα προσωπικά τους δεδομένα χωρίς δεύτερες σκέψεις

05 Δεκεμβρίου 2017 Yannis Elpidis

Online Dating: Οι άνθρωποι τείνουν να μοιράζονται τα προσωπικά τους δεδομένα χωρίς δεύτερες σκέψεις

Λένε ότι ο έρωτας είναι τυφλός, ρητό που σίγουρα είναι αλήθεια όταν πρόκειται για ανθρώπους που μοιράζονται τα πάντα όταν βγαίνουν διαδικτυακά ραντεβού με την ελπίδα ότι θα βρουν το ταίρι τους. Η έρευνα της Kaspersky Lab υποδηλώνει ότι η υπέρ του δέοντος αποκάλυψη προσωπικών πληροφοριών σε ιστοσελίδες online dating θα μπορούσε να φέρει πολύ δυσάρεστες και καθόλου αναμενόμενες εκπλήξεις, ανοίγοντας την πόρτα, όχι μόνο σε ένα πιθανό ραντεβού, αλλά και σε απατεώνες και ψηφιακούς εγκληματίες. Ένας στους δέκα (13%) χρήστες υπηρεσιών online dating παραδέχεται ότι παρέχει προσωπικά δεδομένα στα πιθανά ταίρια του μέσα σε λίγα λεπτά ή ώρες από την έναρξη ενός διαλόγου, θέτοντας τον εαυτό του σε κίνδυνο.

Μπορεί να φαίνεται αβλαβές και ένας τρόπος να βρεθεί γρήγορα ένα πιθανό ταίρι, αλλά οι χρήστες των υπηρεσιών online dating μοιράζουν ελεύθερα εξαιρετικά προσωπικές και ευαίσθητες πληροφορίες χωρίς δεύτερη σκέψη, με πολλούς από αυτούς να τις κοινοποιούν δημόσια στο προφίλ τους. Ένας στους τέσσερις (25%) παραδέχεται ότι μοιράζεται το πλήρες όνομά του δημοσίως στο online dating προφίλ του. Ένας στους δέκα έχει μοιραστεί τη διεύθυνση κατοικίας του και λεπτομέρειες σχετικά με το επαγγελματικό ή εμπορικό του απόρρητο, και το ίδιο ποσοστό έχει μοιραστεί γυμνές φωτογραφίες του στο προφίλ του, εκθέτοντας πολύ περισσότερα από όσα αντιλαμβάνεται.

Οι χρήστες είναι ακόμη πιο πιθανό να αποκαλύψουν προσωπικές τους πληροφορίες σε όσους έχουν ήδη «ταιριάξει» στον κόσμο του online dating - το 16% δίνει προσωπικές λεπτομέρειες σε «ταίρια», με έναν στους δέκα να το κάνει μέσα σε λίγα λεπτά ή ώρες. Το 15% αποκαλύπτει στους ανθρώπους αυτούς ενοχλητικά πράγματα για τον εαυτό του και το 14% στέλνει στα «ταίρια» του προσωπικές φωτογραφίες ή φωτογραφίες του χωρίς ρούχα. Αν πέσουν σε λάθος χέρια, αυτές οι πληροφορίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την εκμετάλλευση των χρηστών με πρόσβαση στους λογαριασμούς και τις συσκευές τους, ή ακόμη και για εκβιασμούς με τους ψηφιακούς εγκληματίες να απαιτούν χρήματα από τα θύματά τους.

Παράλληλα με την ανάγκη ανταλλαγής τόσων πληροφοριών, ως ενεργοί χρήστες του Διαδικτύου, οι χρήστες υπηρεσιών online dating βρίσκονται εκτεθειμένοι σε περισσότερες ψηφιακές απειλές - με την έρευνα να δείχνει ότι το 41% των ατόμων που χρησιμοποιούν υπηρεσίες online dating έχουν βιώσει κάποια μορφή συμβάντων ασφάλειας του τομέα της Πληροφορικής, όπως οι συσκευές ή οι λογαριασμοί τους να έχουν παραβιαστεί ή να έχουν αποτελέσει στόχο προγραμμάτων ransomware, σε σύγκριση με το μόλις 20% των ανθρώπων που δεν χρησιμοποιούν υπηρεσίες online dating. Ως εκ τούτου, είναι πιο ευάλωτοι και επιρρεπείς σε επίθεση.

Αυτό μεταφράζεται σε ανησυχίες - με τους χρήστες υπηρεσιών online dating να ανησυχούν για την ασφάλειά τους όταν βρίσκονται online. Το 63% αυτών ανησυχούν ότι η συσκευή που χρησιμοποιούν για online dating μπορεί να έχει «μολυνθεί» και το 61% ανησυχεί για το γεγονός ότι τα δεδομένα του κλέβονται ή διαρρέουν από την εφαρμογή online dating ή την ίδια την υπηρεσία. Ένα συγκλονιστικό μέγεθος της τάξης του 55% συνολικά έχει βιώσει κάποια μορφή απειλής ή προβλήματος κατά τη διάρκεια online dating – τόσο online όσο και offline απειλές. Παρ 'όλα αυτά, ανησυχητικά λίγοι online daters χρησιμοποιούν απλές μεθόδους για να προστατεύσουν τον εαυτό τους, καθώς μόνο το 21% δεν επιτρέπει στις εφαρμογές για online dating να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα των συσκευών του και μόνο το 27% χρησιμοποιεί μια λύση ασφάλειας ή κάποιο antivirus.

«Οι χρήστες πρέπει να είναι προσεκτικοί όταν πρόκειται να δώσουν πολλές πληροφορίες για τους ίδιους σε δημόσιο προφίλ τους ή σε υπηρεσίες online dating», δήλωσε ο Andrei Mochola, Head of Consumer Business της Kaspersky Lab. «Όπως ακριβώς δεν θα λέγατε σε κάποιον περαστικό στο δρόμο τη διεύθυνση κατοικίας σας και τον αριθμό τηλεφώνου σας, έτσι και οι χρήστες των ιστοσελίδων online dating πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη για την ασφάλεια των δεδομένων τους και να μην υποθέτουν ότι είναι ασφαλείς και ανέγγιχτοι στο πλαίσιο της ιστοσελίδας ή της εφαρμογής. Αυτή η συμβουλή δεν αφορά μόνο χρήστες υπηρεσιών online dating, καθώς οι χρήστες του Διαδικτύου εν γένει θα πρέπει να προστατεύουν τον εαυτό τους και τις προσωπικές τους πληροφορίες στο Διαδίκτυο, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται.

Ανεξάρτητα από τις online dating συνήθειες σας, η Kaspersky Lab πιστεύει ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να είναι ελεύθερος από φόβους στον κυβερνοχώρο. Χάρη στην 20ετή κληρονομιά της, η εταιρεία προσφέρει μια ολοκληρωμένη σειρά λύσεων για να βοηθήσει τους χρήστες να προστατευθούν. Το Kaspersky Free προσφέρει βασική προστασία από κακόβουλο λογισμικό χωρίς κόστος, και για εκείνους που χρειάζονται πιο ολοκληρωμένα χαρακτηριστικά και προστασία το Kaspersky Internet Security προσφέρει μια προηγμένη επιλογή για να βοηθήσει στην προστασία κάθε πτυχής της ψηφιακής ζωής ενός χρήστη.
Εδώ μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έρευνα «Dangerous Liaisons: is everyone doing it online?».

Yannis Elpidis

Είμαι ένας λάτρης της τεχνολογίας και του διαδικτύου. Γνώρισα τον πρώτο μου υπολογιστή στα μέσα της δεκαετίας του '80 και ήταν "love at first sight" που λένε και στο χωριό μου. Θα με βρείτε καθημερινά στη "Darkpony Digital".

Αγαπημένο μότο:
 "There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't."

ΣΧΟΛΙΑ
read more

Google: Απαγορεύει τα downloads και τις αναβαθμίσεις των επί πληρωμή εφαρμογών στη Ρωσία

10 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Δυσκολεύει ακόμη περισσότερο η «ψηφιακή» καθημερινότητα για εκατομμύρια χρήστες που ζουν στη Ρωσία, καθώς η Google ανακοίνωσε νέα μέτρα σχετικά με τη διανομή των εφαρμογών και των αναβαθμίσεων τους μέσα από το ...

Twitter Article: Δοκιμές για δημοσίευση long-form κειμένων στο Twitter

09 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Εν μέσω των υποσχέσεων που ξεκίνησε να μοιράζει ο Elon Musk στους υπόλοιπους μετόχους της Twitter (σ.σ. κάνει λόγο για τετραπλασιασμό του αριθμού των χρηστών μέσα στα επόμενα χρόνια), η γνωστή ερευνήτρια Jane ...

Apple, Google και Microsoft υπόσχονται ένα μέλλον χωρίς passwords από το 2023

06 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Με αφορμή την Παγκόσμιο Ημέρα Password (World Password Day), οι Google, Apple και Microsoft ανακοίνωσαν από κοινού ότι συμπράττουν για ένα μέλλον χωρίς passwords στις πλατφόρμες τους. Αυτό σημαίνει πως σχετικά ...

TikTok Pulse: Το νέο πρόγραμμα ανταμοιβής των δημιουργών περιεχομένου

05 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Η ByteDance δημιουργεί νέους τρόπους εξοικονόμησης χρημάτων για τους δημιουργούς περιεχομένου στην δημοφιλή πλατφόρμα TikTok, με την εταιρεία να ανακοινώνει πως σκοπεύει να μοιράσει τα κέρδη των διαφημίσεων που...

Google: Αφαίρεσε πάνω από 3.4 δισ. κακόβουλων διαφημίσεων το 2021

05 Μαΐου 2022 Techgear Team

Όταν λαμβάνουμε αποφάσεις που αφορούν σε διαφημίσεις και πληρωμένο περιεχόμενο στις πλατφόρμες μας, η ασφάλεια των χρηστών αποτελεί κορυφαία προτεραιότητά για εμάς. Στην πραγματικότητα, χιλιάδες άνθρωποι της ...

Samsung Internet 17.0: Διαθέσιμη η νέα έκδοση του mobile web browser

04 Μαΐου 2022 Techgear Team

Η Samsung κυκλοφόρησε επίσημα σήμερα το Samsung Internet 17.0, μια νέα αναβάθμιση του προγράμματος περιήγησης της Samsung που εισάγει λειτουργίες απορρήτου και ασφάλειας με επίκεντρο τον χρήστη. Η τελευταία ...

Mozilla Firefox 100: Διαθέσιμη η επετειακή έκδοση με νέα χαρακτηριστικά

03 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Έφτασε και η ώρα για τη Mozilla να λανσάρει την τελική επετειακή έκδοση του Firefox browser, καθώς εδώ και λίγη ώρα είναι διαθέσιμος ο Firefox 100 για όλες τις πλατφόρμες και φέρνει ορισμένα χρήσιμα νέα ...

Microsoft Edge: Ενσωμάτωση υπηρεσίας VPN στον web browser

28 Απριλίου 2022 Christos Elpidis

Η Microsoft συνεχίζει τις προσπάθειες βελτίωσης του Edge browser με την προσθήκη νέων λειτουργιών που θα τον διαφοροποιήσουν από τον μεγάλο αντίπαλο, το Google Chrome, παρά το γεγονός ότι βασίζεται στην ίδια ...

Google: Αφαίρεση προσωπικών δεδομένων χρηστών από τη μηχανή αναζήτησης

28 Απριλίου 2022 Christos Elpidis

Το περίφημο «δικαίωμα στη λήθη» που προσφέρει η Google στους χρήστες σχετικά με την εμφάνιση τους στα αποτελέσματα αναζήτησης επεκτείνεται πλέον σε περισσότερους τομείς. Η εταιρεία ανακοίνωσε μέσω της ...

ΕΠΙΣΗΜΟ: Το Twitter στα χέρια του Elon Musk!

25 Απριλίου 2022 Christos Elpidis

Η πρόταση του Elon Musk για εξαγορά της Twitter έναντι περίπου €44 δισ. έγινε αποδεκτή από το ΔΣ της εταιρείας και πλέον βρισκόμαστε μπροστά σε ένα από τα μεγαλύτερα και ιστορικότερα deals που αφορούν τον χώρο ...

Loader
techgear_icon