Που οφείλεται το blackout σε Facebook, Instagram, Messenger και WhatsApp

Η Facebook έχει επικριθεί και μηνυθεί αμέτρητες φορές για τις λανθασμένες ενέργειες και πολιτικές που ακολουθεί στις πλατφόρμες της Facebook, Instagram, WhatsApp και Messenger.

Μπορεί η τεχνολογική εταιρεία να έρχεται συνεχώς αντιμέτωπη με βαριές κατηγορίες, οι χρήστες όμως εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες της καθημερινά με αποτέλεσμα πολλές φορές να αποδεικνύεται ο εθισμός τους σε αυτές. Αυτό ακριβώς εξακριβώθηκε και χθες μετά την πολύωρη αποχή από όλες τις πλατφόρμες, Facebook, Instagram, WhatsApp και Messenger.

Εχθές για πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο όλες οι δημοφιλείς πλατφόρμες της Facebook «έπεσαν» για έξι ολόκληρες ώρες, καθιστώντας τις ενδεχομένως τις δυσκολότερες ώρες στην ιστορία της εταιρείας. Το 2019 είχε σημειωθεί ένα παρόμοιο περιστατικό, κρατώντας αρκετούς χρήστες εκτός του Facebook για περισσότερες από 24 ώρες, αλλά δεν είχε τον αντίκτυπο αυτής της κλίμακας.

Πού οφείλεται το μεγάλο blackout του Facebook, Instagram, Messenger και WhatsApp;

H Facebook με επίσημη ανακοίνωση της εξήγησε τους λόγους του blackout:

Οι ομάδες των μηχανικών μας ξέρουν ότι οι αλλαγές που γίνονται στη διαμόρφωση των backbones routers που συντονίζουν την κυκλοφορία δικτύου μεταξύ των κέντρων δεδομένων μας, προκάλεσαν σοβαρά ζητήματα τα οποία διέκοψαν αυτήν την επικοινωνία. Αυτή η διακοπή της κυκλοφορίας του δικτύου είχε μια σταδιακή επίδραση στον τρόπο επικοινωνίας με αποτέλεσμα να σταματήσουν οι υπηρεσίες μας.

Στο επίκεντρο του προβλήματος ήταν το Border Gateway Protocol (BGP) που το Facebook περιέγραψε ως τη ραχοκοκαλιά που συντονίζει την κίνηση του δικτύου μεταξύ των κέντρων δεδομένων του. Επί της ουσίας, έγιναν λάθη στα data centers, τα οποία διαδέχτηκαν μια σειρά καινούργιων - μη διαχειρίσιμων - προβλημάτων στο δίκτυο και έτσι αποκλείστηκε όχι μόνο η είσοδος των χρηστών στις πλατφόρμες, αλλά μέχρι και η πρόσβαση των εργαζομένων στα κτίρια της εταιρείας.

Η Facebook διέψευσε κάθε ισχυρισμό για ζήτημα εισβολής ασφαλείας ή επίθεσης χάκερ και διαβεβαίωσε τους χρήστες ότι δεν παραβιάστηκε κανένα προσωπικό στοιχείο κατά τη διάρκεια του μεγάλου blackout.

Μάλιστα, ο CEO της Facebook, Mark Zuckerberg ζήτησε δημόσια συγγνώμη για τη διακοπή που προκλήθηκε...

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το techgear.gr στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://www.techgear.gr/feed στο αντίστοιχο πεδίο της υπηρεσίας σας. Αν προτιμάτε το Twitter, θα μας βρείτε στο προφίλ @techgeargr

Loading