Σημάδια ανάκαμψης για την αγορά των smartphones το 2023
Η εταιρεία αναλυτών Canalys ανακοίνωσε ότι η παγκόσμια αγορά smartphones σημείωσε αύξηση της τάξης του 8% σε ετήσια βάση το τέταρτο τρίμηνο του 2023. Οι αποστολές έφτασαν τα 319,5 εκατομμύρια τεμάχια κατά τη διάρκεια του τριμήνου και η Canalys πιστεύει ότι αυτό αποτελεί σημάδι σταθερότητας και την αρχή της ανάκαμψης.
Οι συνολικές αποστολές για το έτος ανήλθαν σε 1,14 δισεκατομμύρια, παρουσιάζοντας μείωση 4% σε σύγκριση με το 2022. H κορυφαία εταιρεία ήταν η Apple, η οποία κατέλαβε το 20% του μεριδίου αγοράς ή 229,2 εκατομμύρια αποστολές το 2023. Η Samsung βρέθηκε στη δεύτερη θέση με 225,4 εκατομμύρια αποστολές (20%), η Xiaomi στην τρίτη θέση με 146,4 εκατομμύρια τεμάχια (13%) και οι OPPO και Transsion στην τέταρτη και πέμπτη θέση με 9% και 8% του μεριδίου αγοράς αντίστοιχα.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο Sanyam Chaurasia, ανώτερος αναλυτής της Canalys, δήλωσε:
Η τόνωση στις αναδυόμενες αγορές οδήγησε σε ανάκαμψη το δεύτερο εξάμηνο του 2023, περιορίζοντας την πτώση. Επωφελούμενες από την πρόσθετη στρατηγική εστίαση και τους πόρους των προμηθευτών που λάνσαραν μια σειρά από μοντέλα για τη μαζική αγορά, η Λατινική Αμερική, η Αφρική και η Μέση Ανατολή παρουσίασαν ισχυρή δυναμική ανάκαμψης από το τρίτο τρίμηνο του 2023 και έπειτα.
Εν τω μεταξύ, καθώς βελτιώθηκαν οι μακροοικονομικές συνθήκες στην περιοχή APAC, η καταναλωτική ζήτηση αυξήθηκε σημαντικά προς το τέλος του έτους. Η TRANSSION και η Xiaomi επωφελήθηκαν από αυτές τις ισχυρές ανακάμψεις της μαζικής αγοράς, επιτυγχάνοντας αξιοσημείωτη ετήσια ανάπτυξη το τέταρτο τρίμηνο.
Ωστόσο, οι ώριμες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της ηπειρωτικής Κίνας, της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν ισχυρούς αντίξοους παράγοντες λόγω των υποτονικών καταναλωτικών δαπανών και των μειωμένων επενδύσεων. Το 2024, οι αναδυόμενες αγορές θα παραμείνουν στρατηγικό πεδίο μάχης για τους περισσότερους προμηθευτές smartphone που επιδιώκουν ανάπτυξη.
Ένας από τους κινητήριους παράγοντες για την αναβάθμιση των συσκευών κατά τα επόμενα δύο χρόνια θα μπορούσε να είναι οι offline δυνατότητες επεξεργασίας Τεχνητής Νοημοσύνης. Χάρη στην πληθώρα υπηρεσιών που σχετίζονται με την Τεχνητή Νοημοσύνη και παρέχονται από πολλές εταιρείες, οι κατασκευαστές smartphones επιθυμούν να ενεργοποιήσουν την on-device επεξεργασία Τεχνητής Νοημοσύνης και αυτό θα μπορούσε να τονώσει τις αποστολές αν οι καταναλωτές δείξουν πραγματικά ενδιαφέρον για αυτή τη λειτουργία.
[Canalys]