Η νέα ταινία του Danny Boyle, 28 Years Later, αποτελεί ορόσημο στην ιστορία του κινηματογράφου, καθώς είναι η πρώτη ταινία με μεγάλο προϋπολογισμό που γυρίστηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου με iPhone. Πρόκειται για το τρίτο μέρος της σειράς που ξεκίνησε με το 28 Days Later το 2002, και διαθέτει προϋπολογισμό 75 εκατομμυρίων δολαρίων. Η Sony, μέσω του IGN, παρουσίασε λεπτομερώς το πώς χρησιμοποιήθηκαν τα iPhone 15 Pro Max ως κύριες κάμερες κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, με την τεχνική υποστήριξη της ίδιας της Apple.
Σε συνέντευξή του στο IGN, ο Boyle εξηγεί ότι, παρόλο που το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας γυρίστηκε με iPhone, διατηρείται το ευρύ κινηματογραφικό κάδρο 2.76:1, ένα φορμά που συναντάται κυρίως σε ταινίες IMAX ή σε παραγωγές που χρησιμοποιούν το ultra Panavision 70mm. Σε ορισμένες σκηνές, μάλιστα, χρησιμοποιήθηκαν ταυτόχρονα έως και 20 iPhones, σε ένα είδος τεχνικής παρόμοιας με το διάσημο "bullet time" του The Matrix.
Ο σκηνοθέτης τόνισε ότι αυτή η μέθοδος προσφέρει μια πανοραμική οπτική 180 μοιρών στη δράση και κατά τη διάρκεια του μοντάζ δίνεται η δυνατότητα να επιλεγούν διάφορες οπτικές γωνίες. Η σκηνή μπορεί να αποδοθεί είτε με μια κλασική προοπτική είτε με έναν πιο πειραματικό τρόπο, όπου η ροή του χρόνου διακόπτεται, επαναλαμβάνεται ή επιταχύνεται για δραματική έμφαση. «Επειδή πρόκειται για ταινία τρόμου, χρησιμοποιούμε αυτή την τεχνική κυρίως σε βίαιες σκηνές, για να ενισχύσουμε το σοκ και την ένταση», εξηγεί ο Boyle.

Ο ίδιος προσθέτει ότι αγαπά αυτή την κινηματογραφική προσέγγιση επειδή "βάζει το κοινό μέσα στη σκηνή, μέσα στη δράση, και όχι απλώς απέναντι από την οθόνη ως παρατηρητή". Αναφέρει συγκεκριμένα σκηνές με τους ηθοποιούς Jodie Comer και Aaron Taylor Johnson, όπου η χρήση των iPhone δημιουργεί την αίσθηση ότι ο θεατής βρίσκεται μέσα στον χώρο, βιώνοντας την ένταση μαζί με τους χαρακτήρες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 28 Days Later είχε επίσης πρωτοποριακή αισθητική για την εποχή του. Γυρίστηκε κυρίως σε ανάλυση 480p με μια κάμερα Canon XL-1, η οποία κατέγραφε σε MiniDV. Η επιλογή αυτή έγινε για πρακτικούς λόγους, καθώς οι σκηνές που απαιτούσαν άδειους δρόμους στο κέντρο του Λονδίνου έπρεπε να γυριστούν πολύ γρήγορα, κάτι που οι ογκώδεις επαγγελματικές κάμερες δεν θα μπορούσαν να υποστηρίξουν.
Αυτή η αισθητική, που βασίστηκε στην ευελιξία και την ταχύτητα, έγινε σήμα κατατεθέν του 28 Days Later. Τώρα, με την υιοθέτηση των iPhone στο 28 Years Later, ο Boyle αποτίνει φόρο τιμής σε εκείνη τη δημιουργική προσέγγιση, αναβαθμίζοντάς την με τις δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας.
[via]