Digital Markets Act: Η ΕΕ σφίγγει τον κλοιό στις 6 Big Tech εταιρείες

Λίγες ημέρες αφότου τέθηκε σε εφαρμογή το νομοσχέδιο Digital Services Act (DSA) από την ΕΕ, που σε γενικές γραμμές καθιστά τις Big Tech εταιρείες νομικά υπόλογες για το περιεχόμενο που δημοσιεύεται στις πλατφόρμες τους, έφτασε η ώρα να μάθουμε περισσότερα και για το νομοσχέδιο Digital Markets Act (DMA) που έχει τεθεί σε δοκιμαστική εφαρμογή από πέρυσι το Νοέμβριο.

Με το DMA, η ΕΕ εισάγει νέους κανόνες που αφορούν και πάλι τις Big Tech εταιρείες και τις πλατφόρμες τους (σ.σ. τις χαρακτηρίζει ως gatekeepers), αλλά αυτή τη φορά σχετικά με τον ανταγωνισμό, το μονοπωλιο, την διαχείριση των προσωπικών δεδομένων και τις διαφημίσεις. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε επίσημα την λίστα με τις εταιρείες - gatekeepers που θα πρέπει συμμορφωθούν με τους κανόνες του DMA μέσα στους επόμενους 6 μήνες:

Αυτές είναι οι εξής:

  • Alphabet: Android, Chrome, Google Ads, Google Maps, Google Play, Google Search, Google Shopping, YouTube
  • Amazon: Amazon Ads, Amazon Marketplace
  • Apple: App Store, iOS, Safari
  • Bytedance: TikTok
  • Meta: Facebook, Instagram, Meta ads, Meta Marketplace, WhatsApp
  • Microsoft: LinkedIn, Windows
eu-gatekeepers.jpg


Πρωτίστως, οι παραπάνω θα πρέπει να «ανοίξουν» απέναντι στους ανταγωνιστές τους επιτρέποντας την επικοινωνία μεταξύ τους (interoperability) και να μην πνίγουν τον ανταγωνισμό ευνοώντας τις δικές τους υπηρεσίες - πλατφόρμες. Διαφορετικά η ΕΕ θα μπορεί να επιβάλει πρόστιμο ύψους έως 10% του συνολικού ετήσιου τζίρου τους ή έως 20% εάν συνεχίζουν να μην συμμορφώνονται. Συμπεριλαμβάνεται στις ποινές και ο εξαναγκασμός να πουλήσουν ή να διαχωρίσουν μέρη των πλατφορμών τους ή ακόμα και η απαγόρευση περαιτέρω εξαγορών στον τομέα που δραστηριοποιούνται.

Ορισμένοι από τους κανόνες του DMA είναι οι παρακάτω:

  • Θα πρέπει να επιτρέπεται στις third-party υπηρεσίες να συνεργάζονται με τις native υπηρεσίες των gatekeepers
  • Οι επιχειρήσεις θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα που παράγονται από τις ίδιες στις υπηρεσίες των gatekeepers
  • Οι διαφημιστές και οι διαφημιζόμενοι θα πρέπει να έχουν τα κατάλληλα εργαλεία και τις πληροφορίες που χρειάζονται για να πιστοποιούν τις διαφημίσεις που φιλοξενούνται στα συστήματα των gatekeepers.
  • Οι επιχειρήσεις θα μπορούν να προσφέρουν εναλλακτικές μεθόδους συναλλαγής με τους πελάτες τους μακριά από τις πλατφόρμες των gatekeepers.
  • Οι gatekeepers δεν θα επιτρέπεται να προωθούν τις δικές τους υπηρεσίες εις βάρος των αντίστοιχων third-party λύσεων.
  • Οι gatekeepers δεν θα επιτρέπεται να μπλοκάρουν την σύνδεση των πελατών - χρηστών με τις επιχειρήσεις έξω από τις πλατφόρμες τους.
  • Οι gatekeepers δεν θα εμποδίζουν τους χρήστες από την απεγκατάσταση λογισμικού ή εφαρμογών από τις συσκευές τους
  • Οι gatekeepers δεν θα επιτρέπεται να παρακολουθούν την δραστηριότητα των χρηστών έξω από τις πλατφόρμες τους με σκοπό να τους σερβίρουν στοχευμένες διαφημίσεις.

[via]

Loading