Σύμφωνα με νέα έκθεση της IDC China, η Huawei αναδείχθηκε κυρίαρχη δύναμη στην παγκόσμια αγορά wearable συσκευών κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, αφήνοντας πίσω της μεγάλους ανταγωνιστές, όπως η Apple και η Xiaomi. Η κινεζική εταιρεία κατέγραψε εντυπωσιακή επίδοση, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της όχι μόνο στην εγχώρια αλλά και στη διεθνή σκηνή.
Πιο συγκεκριμένα, από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2025, η Huawei διένειμε 10 εκατομμύρια wearable συσκευές, κατακτώντας μερίδιο αγοράς 21,9%. Η επίδοση αυτή μεταφράζεται σε αύξηση 42,4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, όταν είχε διαθέσει 7 εκατομμύρια συσκευές και κατείχε το 17% της αγοράς. Η ενίσχυση αυτή αποδίδεται σε ισχυρή παρουσία στην αγορά των smartwatches αλλά και στην αυξημένη ζήτηση στην Κίνα.
Η δεύτερη θέση ανήκει στη Xiaomi, η οποία κατέγραψε επίσης σημαντική άνοδο. Με 8,7 εκατομμύρια αποστολές, η εταιρεία έφτασε σε μερίδιο αγοράς 19%, ενισχύοντας τη θέση της με ετήσια αύξηση 42,6%, τη μεγαλύτερη μεταξύ των πέντε κορυφαίων εταιρειών του τομέα. Πέρυσι την ίδια περίοδο, η Xiaomi είχε διαθέσει 6,1 εκατομμύρια συσκευές και βρισκόταν στο 14,7%.
Η έκπληξη, ωστόσο, έρχεται από την Apple, η οποία περιορίστηκε στην τρίτη θέση. Η αμερικανική εταιρεία κατέγραψε 7 εκατομμύρια αποστολές και μερίδιο 15,5% στην παγκόσμια αγορά, σημειώνοντας αύξηση 37,2% από τα 5,1 εκατομμύρια που είχε καταγράψει στο πρώτο τρίμηνο του 2024. Αν και η αύξηση είναι αξιόλογη, η υποχώρησή της στην κατάταξη καταδεικνύει την έντονη πίεση που δέχεται από κινεζικούς ανταγωνιστές, ιδιαίτερα στην ασιατική αγορά.
Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Samsung, με 3,4 εκατομμύρια αποστολές και μερίδιο 7,5%. Η εταιρεία σημείωσε πτώση της τάξης του 5,7% σε σχέση με το περσινό πρώτο τρίμηνο, όταν και είχε καταγράψει 3,6 εκατομμύρια αποστολές και μερίδιο αγοράς 8,8%. Η τάση αυτή δείχνει ότι η Samsung χάνει έδαφος σε έναν κλάδο με αυξανόμενο ανταγωνισμό και ραγδαία ανάπτυξη.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Garmin, η οποία συνεχίζει σταθερά να αναπτύσσεται. Η εταιρεία διένειμε 2,1 εκατομμύρια συσκευές, κατακτώντας μερίδιο αγοράς 4,7%. Πρόκειται για αύξηση 29,5% σε σχέση με το περσινό πρώτο τρίμηνο, όταν οι αποστολές της ανήλθαν σε 1,6 εκατομμύρια μονάδες.
Συνολικά, η αγορά των wearable συσκευών παρουσίασε άνοδο 10,5% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τις 45,6 εκατομμύρια αποστολές κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με 41,2 εκατομμύρια το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Από αυτές, 34,81 εκατομμύρια αφορούσαν smartwatches και 10,76 εκατομμύρια smart bands.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η κινεζική αγορά, η οποία αντιπροσωπεύει 17,62 εκατομμύρια αποστολές από το σύνολο. Η αγορά της Κίνας σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση 37,6% σε σχέση με πέρυσι, με τα smartwatches να φτάνουν τα 11,4 εκατομμύρια (αύξηση 25,3%) και τα smart bands να αγγίζουν τα 6,21 εκατομμύρια, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση 67,9%.
Η εκρηκτική ανάπτυξη στην Κίνα αποδίδεται σε κρατικό πρόγραμμα επιδότησης, το οποίο ενισχύει τη ζήτηση για φορετές συσκευές και εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να τροφοδοτεί την άνοδο του κλάδου στη χώρα. Η IDC προβλέπει ότι μέχρι το τέλος του 2025, οι συνολικές αποστολές στην κινεζική αγορά θα είναι αυξημένες κατά 36,9% σε σχέση με το 2024.
[via]