up_icon
Internet

Συμβουλές προς τους χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών για τις online αγορές

03 Δεκεμβρίου 2020 Techgear Team

Συμβουλές προς τους χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών για τις online αγορές

Με αφορμή την εορταστική περίοδο που ακολουθεί, και λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν για την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid-19, η ΕΕΤΤ απευθύνει χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές-χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών και εφιστά την προσοχή στα ακόλουθα:

Κόστος αποστολής: Ελέγξτε εάν το κόστος αποστολής είναι ενιαίο ή διαφοροποιείται ανά περιοχή και επίσης, εάν επηρεάζεται από παράγοντες όπως το ογκομετρικό βάρος της αποστολής (για αντικείμενα που ξεπερνούν το καθορισμένο από την εταιρία όριο βάρους ή/και είναι ογκώδη, όπως π.χ. ηλεκτρικές συσκευές), την παράδοση στον χώρο του παραλήπτη ή σε δυσπρόσιτες περιοχές, την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών (π.χ. express).

Χρόνος παράδοσης: Ενημερωθείτε από τον ταχυδρομικό πάροχο για τον αναμενόμενο χρόνο παράδοσης ή/και τη δυνατότητα παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών ως προς τον χρόνο παράδοσης (π.χ. αυθημερόν παράδοση, επίδοση σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή σε μη εργάσιμη ημέρα), οι οποίες ενδέχεται να συνεπάγονται επιπλέον χρέωση.

Τρόπος παραλαβής: Πληροφορηθείτε για τις διαθέσιμες επιλογές παραλαβής του ταχυδρομικού αντικειμένου (π.χ. στον χώρο σας, από καταστήματα της εταιρίας, από θυρίδα, από σημεία εξυπηρέτησης με διευρυμένο ωράριο κ.λπ.) καθώς και για τη δυνατότητα αλλαγής διεύθυνσης επίδοσης του αντικειμένου (υπηρεσίες ανακατεύθυνσης της αποστολής σε άλλη διεύθυνση).

Παρακολούθηση αποστολής: Ενημερωθείτε για την πορεία παράδοσης του ταχυδρομικού αντικειμένου, π.χ. από την ιστοσελίδα της επιχείρησης, μέσω sms, email, τηλεφώνου κ.λπ.

Επανάληψη της προσπάθειας επίδοσης: Οι ταχυδρομικοί πάροχοι υποχρεούνται σε δεύτερη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου, σε περίπτωση απουσίας σας κατά την αρχική προσπάθεια, με σχετική έγγραφη ειδοποίησή σας.

Παραλαβή με επιφύλαξη: Έχετε τη δυνατότητα είτε να παραλάβετε με επιφύλαξη είτε να δηλώσετε επιφύλαξη εντός μίας ημέρας από την παραλαβή του ταχυδρομικού αντικειμένου, δηλώνοντάς το εγγράφως, εάν το αντικείμενο που σας παραδίδεται έχει υποστεί φθορά ή είναι κατεστραμμένο.

Δυνατότητα μη υπογραφής: Με σκοπό την προληπτική προστασία της δημόσιας υγείας, επιτρέπεται, κατ’ εξαίρεση και μόνο προσωρινά, η επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών χωρίς υπογραφή του παραλήπτη. Σε περίπτωση που γίνεται χρήση της δυνατότητας αυτής, ο διανομέας βεβαιώνει την επίδοση και καταγράφει, τουλάχιστον, ημερομηνία, τόπο, ώρα επίδοσης και τα στοιχεία του παραλήπτη, ή/και την καταχώρηση μοναδικού προσωπικού κωδικού αναγνώρισης που θα έχει αποσταλεί στους παραλήπτες.

Δικαίωμα αποζημίωσης: Έχετε δικαίωμα να αιτηθείτε αποζημίωση εντός 6 μηνών για την πλημμελή παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, σε περίπτωση ολικής ή μερικής απώλειας/κλοπής/καταστροφής του περιεχομένου επιστολής ή δέματος, καθώς και την εκπρόθεσμη επίδοση του ταχυδρομικού αντικειμένου, σύμφωνα με τους όρους που προβλέπονται στην ατομική σύμβαση που υπογράψατε κατά την αποστολή.

Επιστροφή προϊόντων: Ενημερωθείτε για τη δυνατότητα επιστροφής προϊόντων και τους διαθέσιμους τρόπους αποστολής που σας δίνει το ηλεκτρονικό κατάστημα (π.χ. μέσω συνεργαζόμενης ταχυδρομικής επιχείρησης ή με εταιρία της επιλογής σας) καθώς και το σχετικό κόστος. Έρευνα αγοράς: Προβείτε σε έρευνα αγοράς και αναζητήστε αναλυτικές πληροφορίες για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τα σχετικά τιμολόγια, μέσω των διαδικτυακών τόπων και των τηλεφωνικών γραμμών εξυπηρέτησης που διαθέτουν οι ταχυδρομικοί πάροχοι. Προς διευκόλυνση της αναζήτησης και επιλογής υπηρεσίας ταχυμεταφορών, είναι διαθέσιμο το διαδικτυακό εργαλείο Pricescope της ΕΕΤΤ, που σας παρέχει τη δυνατότητα αναζήτησης και σύγκρισης τιμών για τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών των μεγαλύτερων ταχυδρομικών παρόχων στην Ελλάδα.

Τροποποίηση υπηρεσιών: Ρωτήστε εάν υπάρχουν τροποποιήσεις στις παρεχόμενες ταχυδρομικές υπηρεσίες, λόγω των μέτρων περιορισμού της πανδημίας (π.χ. αναστολή υπηρεσιών, τροποποίηση όρων παροχής, διαφοροποίηση χρόνων παράδοσης κ.λπ.) μέσω των ιστοσελίδων ή/και των κέντρων εξυπηρέτησης των ταχυδρομικών εταιριών και των ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Για περισσότερες χρηστικές πληροφορίες σχετικά με τις ταχυδρομικές υπηρεσίες συμβουλευθείτε τον Οδηγό Καταναλωτή για Ταχυδρομικές Υπηρεσίες της ΕΕΤΤ.

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το techgear.gr στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://www.techgear.gr/feed στο αντίστοιχο πεδίο της υπηρεσίας σας.

Techgear Team

ΣΧΟΛΙΑ
read more

Προσοχή στα συνημμένα HTML αρχεία των emails

20 Μαΐου 2022 Techgear Team

Οι ειδικοί της Kaspersky προειδοποιούν τους χρήστες για τις αυξημένες επιθέσεις μέσω phishing emails που περιέχουν αρχεία HTML. Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2022, οι ερευνητές της Kaspersky απέκλεισαν ...

Οι πιο συνηθισμένες απάτες στο LinkedIn και τι να προσέξεις

19 Μαΐου 2022 Techgear Team

Το κυνήγι για μια θέση εργασίας είναι σκληρή δουλειά, ένα είδος πλήρους απασχόλησης από μόνο του. Χρειάζεται συγκέντρωση και υπομονή για να ψάχνετε τη μία αγγελία μετά την άλλη και να συμπληρώνετε ατελείωτες ...

YouTube: Η νέα λειτουργία Most Replayed για να μην χάνεις χρόνο

19 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Η ομάδα ανάπτυξης του YouTube φέρνει μια νέα λειτουργία στον video player της υπηρεσίας που θα δείχνει στον θεατή ποιο μέρος του έχει συγκεντρώσει τα περισσότερα views. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα νέο γράφημα...

Από το iPod στο streaming: Συμβουλές για ασφαλή χρήση στη νέα εποχή

17 Μαΐου 2022 Techgear Team

Πρόσφατα η Apple ανακοίνωσε ότι σταμάτησε την κατασκευή του iPod. Η εταιρεία θα πουλήσει τα αποθέματα του iPod Touch, σηματοδοτώντας το τέλος εποχής για το iPod και την «προσωπική μουσική». Τα τελευταία χρόνια ...

Google: Απαγορεύει τα downloads και τις αναβαθμίσεις των επί πληρωμή εφαρμογών στη Ρωσία

10 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Δυσκολεύει ακόμη περισσότερο η «ψηφιακή» καθημερινότητα για εκατομμύρια χρήστες που ζουν στη Ρωσία, καθώς η Google ανακοίνωσε νέα μέτρα σχετικά με τη διανομή των εφαρμογών και των αναβαθμίσεων τους μέσα από το ...

Twitter Article: Δοκιμές για δημοσίευση long-form κειμένων στο Twitter

09 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Εν μέσω των υποσχέσεων που ξεκίνησε να μοιράζει ο Elon Musk στους υπόλοιπους μετόχους της Twitter (σ.σ. κάνει λόγο για τετραπλασιασμό του αριθμού των χρηστών μέσα στα επόμενα χρόνια), η γνωστή ερευνήτρια Jane ...

Apple, Google και Microsoft υπόσχονται ένα μέλλον χωρίς passwords από το 2023

06 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Με αφορμή την Παγκόσμιο Ημέρα Password (World Password Day), οι Google, Apple και Microsoft ανακοίνωσαν από κοινού ότι συμπράττουν για ένα μέλλον χωρίς passwords στις πλατφόρμες τους. Αυτό σημαίνει πως σχετικά ...

TikTok Pulse: Το νέο πρόγραμμα ανταμοιβής των δημιουργών περιεχομένου

05 Μαΐου 2022 Christos Elpidis

Η ByteDance δημιουργεί νέους τρόπους εξοικονόμησης χρημάτων για τους δημιουργούς περιεχομένου στην δημοφιλή πλατφόρμα TikTok, με την εταιρεία να ανακοινώνει πως σκοπεύει να μοιράσει τα κέρδη των διαφημίσεων που...

Google: Αφαίρεσε πάνω από 3.4 δισ. κακόβουλων διαφημίσεων το 2021

05 Μαΐου 2022 Techgear Team

Όταν λαμβάνουμε αποφάσεις που αφορούν σε διαφημίσεις και πληρωμένο περιεχόμενο στις πλατφόρμες μας, η ασφάλεια των χρηστών αποτελεί κορυφαία προτεραιότητά για εμάς. Στην πραγματικότητα, χιλιάδες άνθρωποι της ...

Samsung Internet 17.0: Διαθέσιμη η νέα έκδοση του mobile web browser

04 Μαΐου 2022 Techgear Team

Η Samsung κυκλοφόρησε επίσημα σήμερα το Samsung Internet 17.0, μια νέα αναβάθμιση του προγράμματος περιήγησης της Samsung που εισάγει λειτουργίες απορρήτου και ασφάλειας με επίκεντρο τον χρήστη. Η τελευταία ...

Loader
techgear_icon