up_icon
Internet

Συμβουλές προς τους χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών για τις online αγορές

03 Δεκεμβρίου 2020 Techgear Team

Συμβουλές προς τους χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών για τις online αγορές

Με αφορμή την εορταστική περίοδο που ακολουθεί, και λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν για την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid-19, η ΕΕΤΤ απευθύνει χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές-χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών και εφιστά την προσοχή στα ακόλουθα:

Κόστος αποστολής: Ελέγξτε εάν το κόστος αποστολής είναι ενιαίο ή διαφοροποιείται ανά περιοχή και επίσης, εάν επηρεάζεται από παράγοντες όπως το ογκομετρικό βάρος της αποστολής (για αντικείμενα που ξεπερνούν το καθορισμένο από την εταιρία όριο βάρους ή/και είναι ογκώδη, όπως π.χ. ηλεκτρικές συσκευές), την παράδοση στον χώρο του παραλήπτη ή σε δυσπρόσιτες περιοχές, την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών (π.χ. express).

Χρόνος παράδοσης: Ενημερωθείτε από τον ταχυδρομικό πάροχο για τον αναμενόμενο χρόνο παράδοσης ή/και τη δυνατότητα παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών ως προς τον χρόνο παράδοσης (π.χ. αυθημερόν παράδοση, επίδοση σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή σε μη εργάσιμη ημέρα), οι οποίες ενδέχεται να συνεπάγονται επιπλέον χρέωση.

Τρόπος παραλαβής: Πληροφορηθείτε για τις διαθέσιμες επιλογές παραλαβής του ταχυδρομικού αντικειμένου (π.χ. στον χώρο σας, από καταστήματα της εταιρίας, από θυρίδα, από σημεία εξυπηρέτησης με διευρυμένο ωράριο κ.λπ.) καθώς και για τη δυνατότητα αλλαγής διεύθυνσης επίδοσης του αντικειμένου (υπηρεσίες ανακατεύθυνσης της αποστολής σε άλλη διεύθυνση).

Παρακολούθηση αποστολής: Ενημερωθείτε για την πορεία παράδοσης του ταχυδρομικού αντικειμένου, π.χ. από την ιστοσελίδα της επιχείρησης, μέσω sms, email, τηλεφώνου κ.λπ.

Επανάληψη της προσπάθειας επίδοσης: Οι ταχυδρομικοί πάροχοι υποχρεούνται σε δεύτερη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου, σε περίπτωση απουσίας σας κατά την αρχική προσπάθεια, με σχετική έγγραφη ειδοποίησή σας.

Παραλαβή με επιφύλαξη: Έχετε τη δυνατότητα είτε να παραλάβετε με επιφύλαξη είτε να δηλώσετε επιφύλαξη εντός μίας ημέρας από την παραλαβή του ταχυδρομικού αντικειμένου, δηλώνοντάς το εγγράφως, εάν το αντικείμενο που σας παραδίδεται έχει υποστεί φθορά ή είναι κατεστραμμένο.

Δυνατότητα μη υπογραφής: Με σκοπό την προληπτική προστασία της δημόσιας υγείας, επιτρέπεται, κατ’ εξαίρεση και μόνο προσωρινά, η επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών χωρίς υπογραφή του παραλήπτη. Σε περίπτωση που γίνεται χρήση της δυνατότητας αυτής, ο διανομέας βεβαιώνει την επίδοση και καταγράφει, τουλάχιστον, ημερομηνία, τόπο, ώρα επίδοσης και τα στοιχεία του παραλήπτη, ή/και την καταχώρηση μοναδικού προσωπικού κωδικού αναγνώρισης που θα έχει αποσταλεί στους παραλήπτες.

Δικαίωμα αποζημίωσης: Έχετε δικαίωμα να αιτηθείτε αποζημίωση εντός 6 μηνών για την πλημμελή παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, σε περίπτωση ολικής ή μερικής απώλειας/κλοπής/καταστροφής του περιεχομένου επιστολής ή δέματος, καθώς και την εκπρόθεσμη επίδοση του ταχυδρομικού αντικειμένου, σύμφωνα με τους όρους που προβλέπονται στην ατομική σύμβαση που υπογράψατε κατά την αποστολή.

Επιστροφή προϊόντων: Ενημερωθείτε για τη δυνατότητα επιστροφής προϊόντων και τους διαθέσιμους τρόπους αποστολής που σας δίνει το ηλεκτρονικό κατάστημα (π.χ. μέσω συνεργαζόμενης ταχυδρομικής επιχείρησης ή με εταιρία της επιλογής σας) καθώς και το σχετικό κόστος. Έρευνα αγοράς: Προβείτε σε έρευνα αγοράς και αναζητήστε αναλυτικές πληροφορίες για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τα σχετικά τιμολόγια, μέσω των διαδικτυακών τόπων και των τηλεφωνικών γραμμών εξυπηρέτησης που διαθέτουν οι ταχυδρομικοί πάροχοι. Προς διευκόλυνση της αναζήτησης και επιλογής υπηρεσίας ταχυμεταφορών, είναι διαθέσιμο το διαδικτυακό εργαλείο Pricescope της ΕΕΤΤ, που σας παρέχει τη δυνατότητα αναζήτησης και σύγκρισης τιμών για τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών των μεγαλύτερων ταχυδρομικών παρόχων στην Ελλάδα.

Τροποποίηση υπηρεσιών: Ρωτήστε εάν υπάρχουν τροποποιήσεις στις παρεχόμενες ταχυδρομικές υπηρεσίες, λόγω των μέτρων περιορισμού της πανδημίας (π.χ. αναστολή υπηρεσιών, τροποποίηση όρων παροχής, διαφοροποίηση χρόνων παράδοσης κ.λπ.) μέσω των ιστοσελίδων ή/και των κέντρων εξυπηρέτησης των ταχυδρομικών εταιριών και των ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Για περισσότερες χρηστικές πληροφορίες σχετικά με τις ταχυδρομικές υπηρεσίες συμβουλευθείτε τον Οδηγό Καταναλωτή για Ταχυδρομικές Υπηρεσίες της ΕΕΤΤ.

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το techgear.gr στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://www.techgear.gr/feed στο αντίστοιχο πεδίο της υπηρεσίας σας.

Techgear Team

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΣΧΟΛΙΑ
read more

Project Kuiper: Αυτός είναι ο εξοπλισμός για την υπηρεσία δορυφορικού Internet της Amazon

17 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

Πίσω στο 2019 η Amazon είχε ανακοινώσει ότι ετοιμάζει και αυτή μια δορυφορική υπηρεσία παροχής Internet σε απομακρυσμένες περιοχές, κάτι σαν το Starlink της SpaceX δηλαδή, αλλά χρειάστηκε να περάσουν αρκετά ...

Bing Chat: Τέλος στη λίστα αναμονής και 100 εκατ. ενεργοί χρήστες κάθε μέρα

16 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

Η ενσωμάτωση του ChatGPT στη μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft έχει καταφέρει να κινήσει το ενδιαφέρον των χρηστών, καθώς η εταιρεία ανέφερε πως πλέον την χρησιμοποιούν καθημερινά περισσότεροι από 100 ...

Ernie Bot: Το AI εργαλείο τύπου ChatGPT της Κίνας

16 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

Δεν υπήρχε περίπτωση να μείνει πίσω από τις εξελίξεις η Κίνα σε ό,τι αφορά τους αλγορίθμους Τεχνητής Νοημοσύνης τύπου Chat-GPT, με τον τεχνολογικό κολοσσό Baidu να ανακοινώνει επίσημα το δικό της σύστημα που ...

ChatGPT: Υπάρχει κίνδυνος να αρχίσει να γράφει επικίνδυνο κακόβουλο λογισμικό;

16 Μαρτίου 2023 Techgear Team

Το ChatGPT δεν έγραψε αυτό το άρθρο - το έγραψα εγώ, λέει ο Cameron Camp από την ομάδα της εταιρείας κυβερνοασφάλειας ESET. «Ούτε του ζήτησα να απαντήσει στην ερώτηση του τίτλου - θα το κάνω εγώ. Αλλά υποθέτω ...

Google: Ανακοίνωσε AI εργαλεία για τα Docs, Gmail, Slides και Sheets

14 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

Η Google τρέχει και δεν φτάνει με την αλματώδη πρόοδο που σημειώνει η OpenAI (και κατ’ επέκτασιν η Microsoft) σε ό,τι αφορά την εκμετάλλευση αλγορίθμων Τεχνητής Νοημοσύνης. Λίγη ώρα πριν την επίσημη ανακοίνωση ...

Chrome Search Companion: Το νέο εργαλείο AI αναζήτησης που δοκιμάζει η Google

14 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

Η Google αναζητά διακαώς τρόπους να ενσωματώσει εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης στα προϊόντα της και η τελευταία απόπειρα της είναι ένας «βοηθός αναζήτησης» για τον Chrome browser που θα βασίζεται στο Google Lens....

Skroutz: Διαθέσιμη η δυνατότητα παραλαβής παραγγελίας από το κατάστημα

14 Μαρτίου 2023 Techgear Team

Το Skroutz, το #1 marketplace στην Ελλάδα, διαθέτει πλέον την υπηρεσία παραλαβής της παραγγελίας από το κατάστημα (store pick up) για τους χρήστες που επιθυμούν να κάνουν αγορές μέσω Skroutz και να έχουν την ...

Απάτες phishing: Καλά ενημερωμένοι οι Έλληνες, ακόμα και στις μικρές ηλικίες

14 Μαρτίου 2023 Techgear Team

Έρευνα της Kaspersky για την ασφάλεια των παιδιών στο Διαδίκτυο διαπίστωσε ότι το 72% των νέων που συμμετείχαν δεν είναι σε θέση να αναγνωρίσουν μία ή περισσότερες επιθέσεις phishing και δεν μπορούν να ...

Meta: Ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει το δικό της...Twitter

10 Μαρτίου 2023 Christos Elpidis

Να και κάτι που δεν περιμέναμε από τη Meta, αλλά οι διάφορες δυσλειτουργίες και το γενικότερα κακό κλίμα στην Twitter υπό την ηγεσία του Elon Musk φαίνεται ότι άνοιξαν την όρεξη στην εταιρεία του Mark ...

Stalkerware: Ελάχιστα τα σημάδια επιβράδυνσης στην ψηφιακή βία...

09 Μαρτίου 2023 Techgear Team

Πέρυσι, σχεδόν 30.000 χρήστες φορητών συσκευών παγκοσμίως στοχοποιήθηκαν από stalkerware – λογισμικό μυστικής παρακολούθησης που χρησιμοποιείται από κακοποιητές για την παρακολούθηση των θυμάτων τους – σύμφωνα ...

Loader
please wait
techgear_icon