Tesla Semi: Ο ηλεκτρικός τράκτορας του Elon Musk πραγματοποίησε το πρώτο του ταξίδι με φορτίο

Η Tesla κέρδισε τον θαυμασμό μας (για ακόμα μία φορά) πέρυσι το Νοέμβριο όταν παρουσίασε το Tesla Semi, φιλοδοξώντας να αλλάξει μια για πάντα το μέλλον των μεταφορών. Από τότε είδαμε και ένα video με το Tesla Semi να επιταχύνει σε πραγματικές συνθήκες, ενώ τώρα έφτασε ο καιρός να δοκιμαστεί στην πρώτη του αποστολή.

Ο Elon Musk αποκάλυψε μέσα από το Instagram ότι το Tesla Semi χρησιμοποιήθηκε για να μεταφέρει φορτίο από το Gigafactory της εταιρείας στα βουνά της Nevada μέχρι την California, χωρίς, ωστόσο, να επεκταθεί σε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την διάρκεια του ταξιδιού, την απόδοση του και αν χρειάστηκε στάση για φόρτιση.

Το Tesla Semi είναι σχεδιασμένο για να μπορεί να κουβαλά φορτίο έως 36 τόνους για 800km με μία φόρτιση, χάριν στους τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες που προσφέρουν μέγιστη απόδοση και επιτάχυνση με τη μικρότερη δυνατή ενεργειακή κατανάλωση ανά χιλιόμετρο.

Από πλευράς επιδόσεων, το Tesla Semi πιάνει ταχύτητα από 0-100km σε μόλις 5 δευτερόλεπτα ή σε 20 δευτερόλεπτα με πλήρες φορτίο 36 τόνων! Επίσης, έχει τη δυνατότητα να κινείται σε ανηφόρες με κλίση 5% με ταχύτητα 105 km/h, τι στιγμή που οι σημερινοί τράκτορες δεν ξεπερνούν τα 70km/h.

Η επανατροφοδότηση θα γίνεται από τα νέα Tesla Megachargers που σχεδιάστηκαν ειδικά για το Tesla Semi. Τα Megachargers εκμεταλλεύονται την ηλιακή ενέργεια για να φορτίσουν το ενσωματωμένο (στο Tesla Semi) Tesla Powerpack, με την τιμή της kWh να ορίζεται στα $0.07. Μόλις 30 λεπτά φόρτισης είναι αρκετά για να καλύψει κανείς περίπου 650km, κάτι που μεταφράζεται σε 6-7 ώρες οδήγησης για έναν οδηγό, επομένως, όσο θα κάνει το διάλειμμα του το Tesla Semi θα έχει φορτίσει αρκετά για άλλες τόσες ώρες.

Η καμπίνα του οδηγού είναι ευρύχωρη και μίνιμαλ, με δύο οθόνες αφής που περιλαμβάνουν όλα τα κλασικά συστήματα που γνωρίζουν οι επαγγελματίες οδηγοί για να μην υπάρχουν συγχύσεις. Ο χώρος είναι αρκετός για να σηκώνονται εντελώς όρθιοι όταν θέλουν να ξεπιαστούν.

Επιπλέον, το Tesla Semi διαθέτει αυτόματο πιλότο και τεχνολογία για να διατηρεί την θέση του στην ίδια λωρίδα, να συμμορφώνεται με τα όρια ταχύτητας, να ακολουθεί συγκεκριμένους δρόμους κλπ. Σε περίπτωση που προκύψει κάποιο έκτακτο πρόβλημα με το όχημα ή ο οδηγός αποκοιμηθεί, το Tesla Semi επιβραδύνει αυτόματα και ενημερώνει τις αρμόδιες αρχές εκτάκτου ανάγκης. Επίσης, το παρμπρίζ είναι κατασκευασμένο από το νέο θωρακισμένο γυαλί της Tesla.

Ξεχνάμε, επίσης, κλασικά μηχανικά προβλήματα (π.χ. διαφορικό) και εκπομπές καυσαερίων, ενώ από πλευράς αντοχής στο χρόνο ο Musk εγγυάται τουλάχιστον 1.000.000 μίλια και αναφέρει ότι ακόμη και με τους δύο από τους τέσσερις κινητήρες ενεργούς είναι ισχυρότερο από ένα κλασικό φορτηγό diesel.

Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει η εφαρμογή Tesla που επιτρέπει στον χρήστη να παρακολουθεί την κατάσταση του οχήματος και να πραγματοποιεί διαγνωστικό έλεγχο. Ιδανική περίπτωση για εταιρείες μεταφορών που θέλουν να γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο τι συμβαίνει με τα φορτηγά τους.

Η Tesla έχει δεχτεί ήδη παραγγελίες για εκατοντάδες Tesla Semi από μεγάλες εταιρείες όπως οι Walmart, UPS και DHL, και τώρα μένει να δούμε αν θα μπορέσει να καλύψει τη ζήτηση ξεπερνώντας τα προβλήματα στην γραμμή παραγωγής.

About Chris Elpidis

Σχόλια, κριτική, κοπλιμέντα, αφορισμοί, δωροδοκίες και ό,τι άλλο θέλετε στο @celpidis και στο Google+
This entry was posted in Auto, Technology, Tesla. Bookmark the permalink.