Toyota: Ετοιμάζει σταθμούς καυσίμου υδρογόνου για την Ευρώπη!

Το ενδιαφέρον της Toyota για το υδρογόνο δεν είναι κάτι καινούργιο. Η ιαπωνική εταιρεία είχε λανσάρει στην πραγματικότητα το πρώτο της αυτοκίνητο με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, το Toyota Mirai, πριν από 10 χρόνια και σήμερα κάνει ένα ακόμη βήμα προς αυτό το είδος εναλλακτικής κίνησης, υπογράφοντας συμφωνία με τις εταιρείες Hydrogen Refueling Solutions και ENGIE για την κατασκευή μιας υποδομής γρήγορου ανεφοδιασμού υδρογόνου.

Στόχος των τριών εταιρειών είναι να φέρουν το δίκτυο εφοδιασμού αυτού του καυσίμου σε ένα νέο επίπεδο χάρη στις τελευταίες τεχνολογίες, οι οποίες υπόσχονται μεγαλύτερη ταχύτητα, μεγαλύτερη αποδοτικότητα και μειωμένο κόστος σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.

Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η τεχνολογία Twin Mid Flow της Toyota, η οποία όχι μόνο επιτρέπει τη μείωση του χρόνου ανεφοδιασμού ενός οχήματος υδρογόνου, αλλά προσφέρει και το πλεονέκτημα της σημαντικής μείωσης των επενδύσεων για την ίδια την κατασκευή των σταθμών διανομής.

Ο Thiebault Paquet, αντιπρόεδρος Ε&Α της Toyota Motor Europe, δήλωσε:

Για να συμβάλει στην ανάπτυξη των οικοσυστημάτων υδρογόνου, η Toyota συνεργάζεται ήδη με επιχειρηματικούς εταίρους που επεξεργάζονται ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα χρησιμοποιώντας τα προηγμένα συστήματα κυψελών καυσίμου που διαθέτουμε. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας Twin Mid Flow αποτελεί το επόμενο βήμα στη δέσμευσή μας να τονώσουμε την ανάπτυξη των οικοσυστημάτων υδρογόνου. Είμαστε ενθουσιασμένοι με αυτή τη νέα συνεργασία.

Τα σχέδια της ΕΕ για τα εναλλακτικά καύσιμα (AFIR) προβλέπουν την εγκατάσταση δημόσια προσβάσιμων σταθμών υδρογόνου κάθε 200 χιλιόμετρα κατά μήκος των οδικών δικτύων έως το 2030 και η συμφωνία που υπέγραψε η Toyota κινείται προς την κατεύθυνση της υλοποίησης ενός τόσο φιλόδοξου στόχου.

Ο Hassen Rachedi, CEO και ιδρυτής της HRS (Hydrogen Refueling Solutions) εξηγεί:

Αυτή η στρατηγική συνεργασία με την Toyota Motor Europe και την ENGIE σηματοδοτεί ένα αποφασιστικό βήμα στην καινοτομία των υποδομών παροχής υδρογόνου. Συνδυάζοντας την τεχνογνωσία μας, θα επιταχύνουμε την εγκατάσταση σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο, μειώνοντας τους χρόνους ανεφοδιασμού και καθιστώντας τους σταθμούς πιο προσιτούς και φθηνότερους. Μαζί, θέτουμε τα θεμέλια για ένα μέλλον στο οποίο το υδρογόνο θα διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην απαλλαγή των μεταφορών από τον άνθρακα σε όλο τον κόσμο.

Ο Quentin Nouvelot, επικεφαλής του ερευνητικού προγράμματος κινητικότητας H2 του εργαστηρίου CRIGEN της ENGIE, δήλωσε:

Ως συντονιστής του project και ερευνητικό κέντρο με εμπειρία στην προσομοίωση και το πρωτόκολλο εφοδιασμού, η ENGIE είναι υπερήφανη που ενώνει τις δυνάμεις της με την Toyota Motor Europe και την HRS αξιοποιώντας το project RHeaDHy. Με την προώθηση λύσεων ανεφοδιασμού υψηλής ροής, η συνεργασία αυτή ενισχύει το οικοσύστημα υδρογόνου και επιταχύνει τη μετάβαση σε καθαρότερη ενέργεια. Μαζί, καθορίζουμε νέα πρότυπα για τη βιώσιμη κινητικότητα και ενισχύουμε το ρόλο του υδρογόνου στην απαλλαγή των μεταφορών μεγάλης κλίμακας από τον άνθρακα.

Εμβαθύνοντας στις λεπτομέρειες της συμφωνίας, μαθαίνουμε ότι η ιαπωνική εταιρεία θα παράσχει έναν δοκιμαστικό σταθμό και ένα φορτηγό εξοπλισμένο με την τεχνολογία Twin Mid Flow, ενώ οι εταίροι Hydrogen Refueling Solutions και ENGIE θα αναπτύξουν σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου νέας γενιάς συμβατούς με τη λύση της Toyota. Στη συνέχεια, όλα θα δοκιμαστούν στο πλαίσιο του έργου RHeaDHy από το τέταρτο τρίμηνο του 2025.

Loading