Αδιανόητο: Αναπαράγουν μαζικούς πυροβολισμούς σε σχολεία μέσα στο Roblox...

Μια νέα, ανησυχητική αναφορά του Κέντρου για τον Εξτρεμισμό της Anti-Defamation League (ADL) έρχεται να ρίξει φως σε μια σκοτεινή πτυχή του δημοφιλούς παιχνιδιού Roblox: την ύπαρξη μιας διαδικτυακής «κοινότητας αληθινού εγκλήματος» που αναπαριστά πραγματικές μαζικές δολοφονίες και σχολικές επιθέσεις, συμπεριλαμβανομένων κάποιων από τις πιο τραγικές στην ιστορία των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με την ADL, η εν λόγω κοινότητα δεν περιορίζεται σε αφηρημένες ή φανταστικές ιστορίες. Αντίθετα, χρησιμοποιεί τα εργαλεία δημιουργίας του Roblox για να σχεδιάσει με ανατριχιαστική λεπτομέρεια αναπαραστάσεις μαζικών επιθέσεων, όπως οι σφαγές σε Ουβάλντε, Πάρκλαντ και το Κόλουμπαϊν. Πίσω από πολλές από αυτές τις ψηφιακές «εμπειρίες» βρίσκεται μια ομάδα που αυτοαποκαλείται Active Shooter Studios (A.S.S.).

Η ομάδα αυτή φέρεται να έχει δημιουργήσει ψηφιακές πίστες, όπως το “Carbine”, που αναπαριστά το μακελειό στο Λύκειο Κόλουμπαϊν το 1999, ένα από τα πλέον φρικιαστικά περιστατικά με 13 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες. Στο “Carbine”, οι παίκτες ενσαρκώνουν τους ίδιους τους δράστες της επίθεσης, αναβιώνοντας λεπτό προς λεπτό την τραγωδία.

Η αναφορά περιγράφει ότι αυτές οι ψηφιακές εμπειρίες ξεπερνούν την απλή οπτική αναπαράσταση: περιλαμβάνουν non playable χαρακτήρες-παιδιά που κρύβονται κάτω από τα θρανία ή παριστάνουν τους νεκρούς όταν ξεκινά η «δράση». Συχνά, τα σενάρια ολοκληρώνονται όταν φτάνει η αστυνομία και οι παίκτες είτε μάχονται μέχρι θανάτου είτε προβαίνουν σε εικονική αυτοκτονία.

Η χρήση τέτοιων «παιχνιδιών» δημιουργεί έντονο προβληματισμό, καθώς επικοινωνούν και εξοικειώνουν τους χρήστες με εξτρεμιστικές ιδεολογίες και φρικτές πράξεις βίας, θέτοντας ηθικά και κοινωνικά ζητήματα για το πώς χρησιμοποιούνται τα ψηφιακά μέσα από νεαρά –και συχνά ευάλωτα– άτομα.

Η Roblox Corp. φέρεται να καταβάλλει προσπάθειες να αφαιρέσει γρήγορα αυτό το περιεχόμενο, όμως η ομάδα A.S.S. επανέρχεται συνεχώς με νέες εκδόσεις των «χαρτών» της. Χρησιμοποιεί ιδιωτικούς servers με συνδρομή, ώστε να δυσκολεύει τον εντοπισμό των «παιχνιδιών» από τα αυτοματοποιημένα συστήματα εποπτείας της πλατφόρμας.

Το πρακτορείο Bloomberg αναφέρει ότι η Roblox διέγραψε πρόσφατα μια ομάδα 800 χρηστών της A.S.S. μετά από πίεση της ADL. Παρ’ όλα αυτά, νέα παιχνίδια ξεπηδούν αμέσως μετά, με κάποιες να συγκεντρώνουν χιλιάδες επισκέψεις πριν διαγραφούν ξανά.

Επιπλέον, παρατηρείται ρατσιστική και ακροδεξιά ρητορική σε κάποιες περιπτώσεις. Σε ένα περιστατικό, παίκτες μαζεύτηκαν μπροστά σε εικονικό λύκειο και φώναζαν το ρατσιστικό σύνθημα “You will not replace us”, φανερώνοντας τη σύνδεση της κοινότητας αυτής με ιδεολογικά ακραία κινήματα.

Η ADL προειδοποιεί ότι τέτοιες αναπαραστάσεις μπορεί να λειτουργήσουν ως πύλη εισόδου προς εξτρεμιστικό περιεχόμενο. Οι παίκτες που αρχικά προσελκύονται από το «παιχνίδι» ίσως στη συνέχεια αναζητήσουν μανιφέστα, βίντεο και υλικό που δοξάζει τους δράστες. Αυτό ενδέχεται να οδηγήσει ακόμα και σε ριζοσπαστικοποίηση νέων ατόμων, σε ένα μοτίβο που θυμίζει στρατολόγηση μέσω Διαδικτύου.

Η Roblox, αλλά και πλατφόρμες όπως Discord και TikTok, δηλώνουν ότι καταπολεμούν ενεργά περιεχόμενο που σχετίζεται με εξτρεμισμό και εγκληματικές ενέργειες. Παρά τις διαβεβαιώσεις, εντοπίστηκαν πολλαπλά βίντεο και περιγραφές των “Carbine” και άλλων παρόμοιων παιχνιδιών σε TikTok, YouTube και Reddit, με τις τελευταίες δύο να αρνούνται να σχολιάσουν.

Το Roblox, με πάνω από 80 εκατομμύρια καθημερινούς χρήστες, μεγάλο μέρος των οποίων είναι παιδιά και έφηβοι, έχει δεχτεί κατ’ επανάληψη κριτική για την ανεπάρκεια των μηχανισμών προστασίας των χρηστών. Επιπλέον, η εταιρεία έχει κατηγορηθεί για εκμετάλλευση της εργασίας των νεαρών δημιουργών, οι οποίοι κατασκευάζουν το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου της πλατφόρμας.

Καθώς το Roblox πλησιάζει τα 20 χρόνια ζωής, η ανάγκη για ισχυρότερη εποπτεία, αυστηρότερους κανόνες και ηθική ευθύνη δεν υπήρξε ποτέ πιο επιτακτική. Οι εικονικές αναπαραστάσεις πραγματικής βίας δεν είναι απλώς επικίνδυνες, αλλά μπορεί να διαμορφώσουν νοοτροπίες και να πυροδοτήσουν πραγματικούς κινδύνους, ειδικά όταν στο επίκεντρο βρίσκονται νέοι χρήστες.

[via]

Loading